Startujemy z Darkmodem!

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorze Darkmod, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderatorzy: peter_spy, timon

Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Startujemy z Darkmodem!

Post autor: Juliusz »

Hura! Mój post jest pierwszy! ;)

Problem oporu przy ruchach - też to miałem i przez kilka ładnych tygodni byłem święcie przekonany, że to ich wizja prawidłowego poruszania się... A to okazał się jakiś bug, polegający na dwukrotnym (lub czterokrotnym) zmniejszaniu się prędkości gracza. Żeby ustawić prawidłową należy wpisać w konsoli:

pm_walkspeed 60

Żeby sprawdzić, jaką masz wpisz po prostu samo pm_walkspeed.

Ja chyba nawet mam aktualnie 80, a resetowało mi na początku do 15...


Co do tekstur w Dark Radiancie - okno kamery pracuje w dwóch trybach - podglądu i renderowania. Przełączasz się klawiszami F3. Na podglądowym często obiekty zasłonięte są teksturami z napisami typu Collide (tzw. collision mesh, niewidoczny w grze) albo Caulk - granice portali chyba albo ściany niewidoczne dla gracza)

Chyba, że masz obiekty czarne - to by znaczyło, że nie widzi tekstur, ale skoro widzi obiekty, to znaczy, że masz dostęp do wszystkich zasobów...

Frob działa - w misji Rain na jednym ze stoliczków jest wazonik, który możesz głabnąć. Frob jest subtelniejszy - uwzględnia także grę światłocienia na obiekcie. Moim zdaniem jest ciekawszy, bo nie świeci jak żarówa w ciemnościach.

----
Co do mapek - Rain i Snow są podobne. Tzn. jest tam więcej niż jeden pokoik - próbowałeś wyjść oknem?

Większość, to mapki testowe, więc wielkiej poezji w nich nie ma. A część może mieć pokaszanione tekstury - parę miesięcy temu była reorganizacja i nie wiem, czy ktoś je popoprawiał czy nie.

Powstały już mapy o wiele ciekawsze i bardziej rozbudowane. Ale część z nich to sekret i nie mogę puszczać pary z gęby.

A jakie masz Timon wrażenia jeśli chodzi o grafikę, postacie, strzelanie z łuku (strzała z liną itp. )?
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Startujemy z Darkmodem!

Post autor: MRYS »

Juliusz pisze:Chyba, że masz obiekty czarne - to by znaczyło, że nie widzi tekstur, ale skoro widzi obiekty, to znaczy, że masz dostęp do wszystkich zasobów...

Problem z teksturami obiektów w Dark Modzie wynika z dużej wrażliwości enginu Dooma3 na sposób zapisu plików opisującyh tekstury. Także budowa modeli jest inna niż chociażby w t3Edzie. W każdym razie system teksturowania modeli jest tu bardziej skomplikowany i IMO gorszy (znaczy: mniej przyjazny) niż w innych systemach.
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Startujemy z Darkmodem!

Post autor: Juliusz »

MRYS pisze:Problem z teksturami obiektów w Dark Modzie wynika z dużej wrażliwości enginu Dooma3 na sposób zapisu plików opisującyh tekstury. Także budowa modeli jest inna niż chociażby w t3Edzie. W każdym razie system teksturowania modeli jest tu bardziej skomplikowany i IMO gorszy (znaczy: mniej przyjazny) niż w innych systemach.
Wydaje mi się, że zostało to jakoś uproszczone. Nie trzeba wpisywać już całych ścieżek dostępu jako nazwę materiału. Nazwa może być dowolna, z prefixem tdm_, np. tdm_golden_vase. A deklarację materiału wrzucamy do pliku o nazwie takiej, jak folder z danym obiektem. Czyli model Golden Vase poszedłby zapewne do folderu models/darkmod/props/decorative, a deklaracja materiału byłaby w pliku materials/decorative.txt.

Jednakże problem Timona musi być innej natury (mam nadzieję, że to tylko kwestia klawisza F3), ponieważ modele w betapacku mają dobre nazwy materiałów. Przynajmniej powinny... ;)
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Startujemy z Darkmodem!

Post autor: MRYS »

Dłuższa przerwa w kontakcie z DarkModem spowodowała że wiele rzeczy muszę sobie odtwarzać, ale o ile dobrze pamiętam to czerń na obiektach bywała nawet wówczas, gdy wszystko było OK z zapisami. Tzn. dwa obiekty obok siebie, ta sama tekstura - na jednym OK na drugim ciemność. Pamiętam, że jakoś to w końcu opanowałem...
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Startujemy z Darkmodem!

Post autor: Juliusz »

MRYS pisze:Tzn. dwa obiekty obok siebie, ta sama tekstura - na jednym OK na drugim ciemność. Pamiętam, że jakoś to w końcu opanowałem...
Dziwne, ja tak nie miałem.
A może przyczyną tego są problemy z kryształem widzialności? Aktualny algorytm powoduje szereg problemów z wyświetlaniem (znikanie broni, znikanie tekstur z przezroczystością itd.)
tdm_lg_weak 1 włącza stary, bezproblemowy kryształ - możesz sprawdzić, jeśli znowu będziesz miał jakieś problemy z teksturami.
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Startujemy z Darkmodem!

Post autor: MRYS »

A czy robiłeś własne obiekty? Bo u mnie występowało to jedynie przy nich.
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Startujemy z Darkmodem!

Post autor: Juliusz »

Tak, robiłem. Czarne tekstury miałem najczęściej w przypadku literówek w nazwie materiału lub w deklaracji albo z innych prozaicznych powodów (zapomniałem przekopiować tekstury do odpowiedniego folderu itp...)
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Startujemy z Darkmodem!

Post autor: timon »

Pierwsza seria pytań :
1/ jakim klawiszem frobujemy ? ( nawet z tym mam problem :) )
2/ czy te sekretne mapy są sekretna nawet dla członków zespołu

Jeśli chodzi o brak tekstur na obiektach to problem występuje u mnie w przeglądarce obiektów, poza tym kto tym obiektom robił "fotki" ? Np. świeczniki są pokazane od góry, co uniemożliwia wybór na początku.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Startujemy z Darkmodem!

Post autor: Juliusz »

1) frobujemy prawym klawiszem myszy
2) bo jest zespół oraz są betamaperzy. Betamaperzy nie mają np. dostępu do reszty działów forów i aktualnych zasobów itp.. Pytałem się kiedyś, czy mogę Bukaremu powiedzieć, ale zasugerowali, że lepiej nie... choć z drugiej strony - widzę zrzuty z jednej z tych misji w galerii zrzutów na stronie darkmoda...
Powiem tylko tyle, że planowane jest wydanie wkrótce grywalnej misji dla graczy, pokazującej postęp prac nad modem.
timon pisze:Jeśli chodzi o brak tekstur na obiektach to problem występuje u mnie w przeglądarce obiektów, poza tym kto tym obiektom robił "fotki" ? Np. świeczniki są pokazane od góry, co uniemożliwia wybór na początku.
Widzisz takie tekstury z napisami, tak? To ma się zmienić z czasem (przy następnym wydaniu). Obiekty mają czasem potrójne siatki - widoczna w grze, siatka do kolizji oraz uproszczona siatka dla cieni. W każdym razie w oknie kamery powinieneś widzieć normalnie, jak włączysz F3.
A w przeglądarce modeli póki co renderuje podglądowo - też mnie to zdziwiło, bo w Doomedicie pokazuje normalnie.

A co do fotek od góry - obiektami w tym oknie można obracać, przesuwać, oddalać itp. W DarkRadiancie lewym klawiszem myszy przesuwasz, a kółkiem przybliżasz/oddalasz.

Ale faktycznie - w Doomedicie wszystko było widać od boku, a tutaj domyślnym widokiem jest od góry....
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Startujemy z Darkmodem!

Post autor: MRYS »

timon pisze:Pierwsza seria pytań :
1/ jakim klawiszem frobujemy ? ( nawet z tym mam problem :) )
Niekoniecznie musi to być klawisz myszy. Ja jestem przyzwyczajony do spacji. W opcjach gry Sterowanie --> Atak/Widok --> #str_1 0000 ustawiłem sobie spację i tyle.
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
ODPOWIEDZ