Zaloguj | Zarejestruj








Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 05 lis 2006 11:32 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2398
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Kompilacja mapy i uruchamianie:

map XXX - uruchamia mapę o nazwie xxx (musi być we folderze maps)
dmap XXX - kompiluje mapę
dmap noass XXX - kompiluje mapę z pominięciem obliczania ścieżek AI
testmap XXX - kompiluje mapę oraz ją uruchamia (działanie jak dmap + map). Nie wiem czemu, ale czasem mi nie działa...

Przydają się podczas testów mapy i modeli:

god - włącza tryb nieśmiertelności (resetuje się po uruchomieniu nowej mapy)
noclip - tryb "latania" plus przechodzenie przez mury
notarget - AI ignoruje gracza

killmonsters - usuwa wszelkie AI z mapy
killmoveables - usuwa wszelkie obiekty ruchome

pm_walkspeed X - ustala prędkość kroków gracza (domyślne 60)
tdm_lg_weak 1 - włącza stary, niedokładny kryształ widzialności (lepszt algorytm póki co powoduje u niektórych problemy z wyświetlaniem alpha map i inne)
spawn XXX - tworzy obiekt XXX w miejsu gracza. Nazwy takie jak w plikach z folderu DEF.
testmodel ścieżka/nazwa - wyświetla model (pojawia się przed graczem). Przydaje się do testów modeli i ich materiałów. Model jest statyczny, nie ma fizyki oraz znika, jeśli testujemy inny model tą samą komendą
reloadmodels - wczytuje ponownie modele i znajduje nowe
reloadimages - wczytuje ponownie tekstury
reloaddecls - wczytuje ponownie pliki tekstowe (def, skin, mtr itp...)

Optymizacja mapy:
com_showfps 1 - wyświetla ilość klatek na sekundę

r_showprimitives 1 - wyświetla w konsoli informacje o aktualnie renderowanej scenie scenie.
views: ilość renderowanych obrazków (pamiętajcie, że 2 idą na kryształ widzialności, 1 na skybox (jeśli jest), odbicia to kolejny render, no i właściwy obrazek)
draws: ilość tzw. draw calls.
tris: ilość wyświetlanych trójkątów
shdw: ilość trójkątów rzucających cień
vbo: nie wiem, (z reguły mam 0)
image: ilość RAM zajmowanej przez tekstury

r_showlightcount 1 - ile świateł dotyka danej powierzchni (czyli ile razy dana powierzchnia jest rysowana)
czerwony - 1 światło
zielony - 2 światła
niebieski - 3 światła
cyan - 4 światła
magenta - 5 świateł (pol. kolor fuksji :) )
biały - 6 i więcej świateł


Do testowania visportali:

r_showtris 2 - rysuje siatkę renderowanej aktualnie architektury (1 - tylko widoczne, 2 - także zasłonięte, 3 - dodatkowo rysuje trójkąty odwrócone od kamery
r_usescissor 0 - wyłącza "nożyce". Nożyce obcinają architekturę leżącą poza oknem visportala, a tym samym niewidoczną dla gracza. Trzeba je wyłączyć na czas testowania visportali
r_showportals 1 - rysuje portale. Zielone - aktywne, czerwone - niewidoczne.

Różne:
g_showPlayerShadow - włącza cień gracza
pm_ThirdPerson 1 - widok z trzeciej osoby. (nie dopracowywany w Dark Modzie)
pm_ThirdPersonRange - odległość od kamery
pm_ThirdPersonAngle - kąt kamery względem gracza
pm_ThirdPersonHeight - wysokość kamery względem gracza
pm_ThirdPersonClip - 1 - kamera omija geometrię zasłaniającą gracza, 0 - kamera w stałej odległości od gracza


Jak poznacie jakieś nowe, to możecie dopisywać.

Aha - nie trzeba wpisywać całych komend - klawisz TAB pokazuje listę wszystkich komend zaczynających się na litery przez nas wpisane. Wielokrotne naciśnięcie dokańcza automatycznie komendy, a nawet szuka plików w podanych folderach! Pamięta także teksty rzez nas wpisane (np. ścieżki dostępu itp. )

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Ostatnio edytowano 24 lis 2007 15:51 przez Juliusz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2007 10:05 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 lis 2003 12:26
Posty: 4836
Lokalizacja: Gliwice
Może mi ktoś przypomnieć komendę wpisywaną do skrótu by otwierać konsole samą tyldą a nie kombinacją "Alt + Ctrl + ~" ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2007 17:40 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2398
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Pewnie chodzi o to: com_allowConsole 1

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2007 23:21 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 lis 2003 12:26
Posty: 4836
Lokalizacja: Gliwice
:ok spasiba

[ Dodano: Wto 25 Wrz, 2007 12:29 ]
Juliusz napisał(a):
Do testowania visportali:
r_showtris 2 - rysuje siatkę renderowanej aktualnie architektury (1 - tylko widoczne, 2 - także zasłonięte, 3 - dodatkowo rysuje trójkąty odwrócone od kamery

Czyli r_showtris 1 to opcja pokazująca nam to co widzimy jako gracz?
r_showtris 2 pokazuje nam elementy po za zasięgiem wzroku i ta opcja jest dobra dla testowania visportali gdyż będziemy widzieć czy coś za zakrętem znika czy zostaje ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Teraz jest 22 paź 2017 05:36


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron