Zaloguj | Zarejestruj








Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pytania
PostNapisane: 15 lis 2006 23:05 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 18:07
Posty: 3699
Mam kilka pytań związanych z obsługą radianta:
1/ czy istnieje sposób skalowania obiektów ?
2/ czy istnieje sposób zagęszczenia siatki wierzchołków w bruszu ?
3/ czy można przycinać brusze ? ( w innych wersjach była opcja przycinania za pomocą "trzech punktów " )
Listwa z dodatkowymi ikonami włączyła się "jakimś cudem" i jest tam ikona clipper :oops:
4/ czy istnieje możliwość utworzenia światła, które dałoby stożek światła a nie ostrosłup ? Ostrosłup gorzej się sprawuje optycznie :)
Rozwiązanie : należy dodać teksturę do światła np : biground
5/czy istnieje inna przeglądarka tekstur nakładanych na światło ? To co jest oferowane przez oryginalnego darkradianta jest mało poglądowe. :oops:

_________________
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL.


Ostatnio edytowano 16 lis 2006 21:59 przez timon, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania
PostNapisane: 15 lis 2006 23:48 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2446
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Tyle, co umiem odpowiedzieć:
1) na razie nie, ale będą próbowali zrobić
2) siatka na brushu? chodzi Tobie o siatkę roboczą? Tą się zmienia klawiszami cyfr (1-9). Chyba, że myślisz o innej siatce...
3) wiem, że można... nie sądzę, żeby ta wersja radianta była okrojona. pytanie- jak...?
4) na pewno tak - widziałem okrągłe pola zakreślane przez światła. nie wiem jak to zmienić, ale mogę Cię przynajmniej umotywować do szukania... ;) wszelkie rzeczy odnośnie darkmoda powinny być w podfolderach darkmod albo zaczynać się od tdm, atdm itp.

Sorry, za wiele nie mogę Tobie powiedzieć na razie. Nie mam kurcze ostatnio czasu na tego radianta... I nie będę miał w przeciągu najbliższych tygodni pewnie... :(

A masz już coś zrobionego do pokazania? Jak tak, to nie wahaj się! :)

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Ostatnio edytowano 16 lis 2006 19:05 przez Juliusz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania
PostNapisane: 16 lis 2006 18:56 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 18:07
Posty: 3699
Siatka : chodziło mi o edycję wierzchołków a nie o siatkę do której dopoasowywane są brusze.
Na razie nie mam nic do pokazania, wszystko jest "za ciężkie, za toporne ", ale cały czas pracuję.
Czy mogę użyć tekstur z klasztoru ?

_________________
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania
PostNapisane: 16 lis 2006 19:04 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2446
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Cytuj:
Czy mogę użyć tekstur z klasztoru ?

Jeśli chodzi o kwestię (C) to pewnie, że możesz :)

Natomiast z technicznego punktu widzenia - musiałbyś przekonwertować je do formatu TGA. Nie mają także normal map, nie wspominając już o małej rozdzielczości. Część robiłem w rodziałce 512x512 i później skalowałem w dół. Napisz, o które Tobie chodzi, to mogę Tobie podesłać wersje robocze - powinienem je mieć.

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania
PostNapisane: 16 lis 2006 21:40 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 18:07
Posty: 3699
Problem ze światłem "rozwiązany" - należało dodać teksturę do światłą. A w sprawie tekstur z klasztoru wyślę PW :)

_________________
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania
PostNapisane: 27 gru 2006 16:18 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2446
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Żeby nie tworzyć kolejnego wątku dam tutaj swoje pytania:
1) jak się w Dark Radiancie zaznacza brushe masowo? (w Doomedicie można za pomocą brusha)
2) jak sprawdzać, gdzie są wycieki? Bo ja uważam, że nie mam, a komp mi mówi, że mam i choć w oknie kamery całość wygląda dobrze, to w grze mam kaszanę... (a jedyne co zrobiłem to wyciąłem otwór w podłodze za pomocą CSG Sybstract) i dodałem parę schodów w dół...)
3) jak się robi autocaulk? Może to jest przyczyną mojego problemu? (nie mam caulk na zewnątrz...)

Trochę w ogóle brakuje ikon na górnym pasku w porównaniu do Doomedita... :(

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania
PostNapisane: 27 gru 2006 19:34 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 18:07
Posty: 3699
ad 2/ File: pointfile
Brakujące ikony - a nie masz bocznej listwy zasłoniętej przez okna ? Ja tak miałem :)
Jak użyć CSG Sybstract u mnie nic to polecenie "nie robi".

Inne pytanie : czy jest coś podobnego do area w dromedzie.

_________________
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania
PostNapisane: 27 gru 2006 20:18 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2446
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
timon napisał(a):
ad 2/ File: pointfile

Nie zauważyłem żadnego efektu po wydaniu tego polecenia

Jakoś się z moimi problemami uporałem - chodziło chyba o te tekstury Caulk. Wyczytałem gdzieś na DoomWorld, żeby dać całym brushom stykającym się z pustką teksturę CAULK i później oteksturować tylko widoczne wewnątrz ścianki. Po tym zabiegu poprawnie mi obliczyło architekturę.

Cytuj:
czy jest coś podobnego do area w dromedzie.

Tak, ale działają jednorazowo. Nazywa się to Regions. W Dark Radiancie jest to w menu Views na dole:
Off - wyłącza
Set XY - tylko to co widać we widoku XY
Set Brush - to co w aktywnym brushu (brush musi być nowy, bo znika)
Set Selected Brushes - pokazuje tylko wybrane brushe


timon napisał(a):
Jak użyć CSG Sybstract u mnie nic to polecenie "nie robi".

Zaznaczasz brusha, naciskasz CSG Substract i wycina Tobie część wspólną z brushem, z którym się pokrywa. Pozornie może się nic nie dziać, bo wszystkie brushe zostają na miejscu - weź poprzesuwaj, to zobaczysz, że wycięło. Ta opcja oczywiście tnie też ściany, bo jak wiemy, brushe mogę być wypukłe tylko (tak jak polygony w Dromedzie).

[ Dodano: 27 Grudzień 06, 19:20 ]
timon napisał(a):
Brakujące ikony - a nie masz bocznej listwy zasłoniętej przez okna ? Ja tak miałem

Nie doszukałem się żadnej bocznej listwy... A w porównaniu do Doomedita brakuje mi głównie serii klawiszy do zaznaczania brushy (to, o co się właśnie pytałem powyżej) oraz tych Regionów, które teraz są w menu Views (ale mam nadzieję, że można jakoś własne skróty klawiszowe przypisać).

No właśnie - można tworzyć własne skróty klawiaturowe?

[ Dodano: 27 Grudzień 06, 19:27 ]
A tak w ogóle to nie wiem, czy się starzeję, czy Dromeda też tak powoli łapałem, ale jakoś ciężko mi się uczy tego Radianta... Mam nadzieję, że to tylko początki takie oporne... Z jednej strony z nostalgią wspominam tą łatwość tworzenia kolejnych pomieszczeń w Dromedzie - niczym bańki powietrzne w wodzie, a z drugiej nie chcę popadać w melancholię, bo powiedziałem już Dromedowi dość. Pewne rzeczy miał i będzie miał toporne (nawet jeśli mają w sobie jakąś logikę), np. to automatyczne przyciąganie do siatki przy przesuwaniu..., tą trudność robienia kształtów bardziej skomplikowanych (było widać tylko bryły uczestniczące w wykrawaniu, a nie było nigdy widać ostatecznych krawędzi, co w przypadku form nieco bardiej organicznych było totalnie męczące dla oka...). A w Radiancie podoba mi się intuicyjne zmienianie rozmiarów brushy i parę innych rzeczy - widać, że inna klasa edytora...

[ Dodano: 27 Grudzień 06, 19:54 ]
I jeszcze jedno pytanko - jak obracać brushe o skokowe stopnie kątów (45, 90, 180 itp...)?

[ Dodano: 27 Grudzień 06, 20:57 ]
I jeszcze jedno kolejne pytanko - kopiowanie tekstury wraz z pozycją i skalą to środkowy klawisz myszy, a wklejanie to Shift+Ctrl+ŚKM. A jak się kopiuje (wkleja) samą teksturę, bez zmiany wyrównania? Na filmiku z 3DBuzz mówią o Shift+ŚKM, ale to nie działa... przynajmniej nie w Dark Radiancie... :(

[ Dodano: 27 Grudzień 06, 21:56 ]
I jeszcze jedno - jak się skaluje brushe? Mam walec do zmniejszenia, więc przeciąganie kursorem na zewnątrz bryły to nie to, bo mi tylko deformuje bryłę. Podejrzewam, że do proporcjonalnego skalowania służy opcja Scale, ale jak kliknę na te kreseczki, które się pojawiają wewnątrz brusza, to mi brusz znika...

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania
PostNapisane: 27 gru 2006 23:12 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 18:07
Posty: 3699
Juliusz napisał(a):
Jakoś się z moimi problemami uporałem - chodziło chyba o te tekstury Caulk. Wyczytałem gdzieś na DoomWorld, żeby dać całym brushom stykającym się z pustką teksturę CAULK i później oteksturować tylko widoczne wewnątrz ścianki. Po tym zabiegu poprawnie mi obliczyło architekturę.

ale uważaj na caulk we wnętrzach, jeśli będzie "widoczne" to też będzie błąd wypływania

Juliusz napisał(a):
I jeszcze jedno pytanko - jak obracać brushe o skokowe stopnie kątów (45, 90, 180 itp...)?

Modify :Arbitrary rotation i ustawiasz jak chcesz
Juliusz napisał(a):
I jeszcze jedno kolejne pytanko - kopiowanie tekstury wraz z pozycją i skalą to środkowy klawisz myszy, a wklejanie to Shift+Ctrl+ŚKM. A jak się kopiuje (wkleja) samą teksturę, bez zmiany wyrównania? Na filmiku z 3DBuzz mówią o Shift+ŚKM, ale to nie działa... przynajmniej nie w Dark Radiancie... :(

ja robię to przez surface inspector

_________________
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania
PostNapisane: 27 gru 2006 23:14 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2446
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Dzięki Timon!

A nie wiesz, co z tym zaznaczaniem? Szlak człek trafia, jak musi paredziesiąt brył po kolei zaznaczać, jak by się dało jednym przeciągnięciem myszy...

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania
PostNapisane: 27 gru 2006 23:17 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 18:07
Posty: 3699
Zostaje zabawa z klawiszem I ( inwersja ) i CTRL+ALT+E (całość )

A skalowanie chyba jest skopane.

_________________
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania
PostNapisane: 28 gru 2006 11:29 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2446
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
timon napisał(a):
Zostaje zabawa z klawiszem I ( inwersja ) i CTRL+ALT+E (całość )

Właśnie się dowiedziałem - LKM + Shift daje zaznaczanie. A reszta pewnie się pojawi w postaci ikon na pasku, tak jak w Doomedicie.

timon napisał(a):
A skalowanie chyba jest skopane.

No, póki co nie działa i OrbWeaver twierdzi, że jest niepotrzebne. Tylko jak skalować stożki, wace itp.? Albo grupy obiektów?

timon napisał(a):
ja robię to przez surface inspector

Tzn. nie używasz w ogóle skrótu ŚKM i Shift+CTRL+ŚKM czy mówisz tylko o sytuacji, gdy zmieniasz teksturę bez zmiany współrzędnych tekstury?

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania
PostNapisane: 28 gru 2006 13:04 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 18:07
Posty: 3699
Cytuj:
Tzn. nie używasz w ogóle skrótu ŚKM i Shift+CTRL+ŚKM czy mówisz tylko o sytuacji, gdy zmieniasz teksturę bez zmiany współrzędnych tekstury?

O sytuacji gdy chce skopiować tylko teksturę.
Kopiowanie z tekstury z ustawieniami robię trochę inaczej niż ty. Za pomocą klawiszy Shift+Ctrl+LBM zaznaczam ścianę dawcę i z menu Brush wybieram Copy face textuer, potem za pomocą Shift+Ctrl+LBM zaznaczam wszystkie ściany jakie mają pobrać ustawienia i z Brush wybieram paste face texture. Ta metoda ma wady : jest wolniejsza niż twoja i czasami gdy nie jest zaznaczona też ściana dawca to podczas kopiowania gubi ustawienia dopasowania.

_________________
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Teraz jest 16 lip 2018 10:05


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron