timon pisze:ad 2/ File: pointfile
Nie zauważyłem żadnego efektu po wydaniu tego polecenia
Jakoś się z moimi problemami uporałem - chodziło chyba o te tekstury Caulk. Wyczytałem gdzieś na DoomWorld, żeby dać całym brushom stykającym się z pustką teksturę CAULK i później oteksturować tylko widoczne wewnątrz ścianki. Po tym zabiegu poprawnie mi obliczyło architekturę.
czy jest coś podobnego do area w dromedzie.
Tak, ale działają jednorazowo. Nazywa się to Regions. W Dark Radiancie jest to w menu Views na dole:
Off - wyłącza
Set XY - tylko to co widać we widoku XY
Set Brush - to co w aktywnym brushu (brush musi być nowy, bo znika)
Set Selected Brushes - pokazuje tylko wybrane brushe
timon pisze:Jak użyć CSG Sybstract u mnie nic to polecenie "nie robi".
Zaznaczasz brusha, naciskasz CSG Substract i wycina Tobie część wspólną z brushem, z którym się pokrywa. Pozornie może się nic nie dziać, bo wszystkie brushe zostają na miejscu - weź poprzesuwaj, to zobaczysz, że wycięło. Ta opcja oczywiście tnie też ściany, bo jak wiemy, brushe mogę być wypukłe tylko (tak jak polygony w Dromedzie).
[ Dodano: 27 Grudzień 06, 19:20 ]
timon pisze:Brakujące ikony - a nie masz bocznej listwy zasłoniętej przez okna ? Ja tak miałem
Nie doszukałem się żadnej bocznej listwy... A w porównaniu do Doomedita brakuje mi głównie serii klawiszy do zaznaczania brushy (to, o co się właśnie pytałem powyżej) oraz tych Regionów, które teraz są w menu Views (ale mam nadzieję, że można jakoś własne skróty klawiszowe przypisać).
No właśnie - można tworzyć własne skróty klawiaturowe?
[ Dodano: 27 Grudzień 06, 19:27 ]
A tak w ogóle to nie wiem, czy się starzeję, czy Dromeda też tak powoli łapałem, ale jakoś ciężko mi się uczy tego Radianta... Mam nadzieję, że to tylko początki takie oporne... Z jednej strony z nostalgią wspominam tą łatwość tworzenia kolejnych pomieszczeń w Dromedzie - niczym bańki powietrzne w wodzie, a z drugiej nie chcę popadać w melancholię, bo powiedziałem już Dromedowi dość. Pewne rzeczy miał i będzie miał toporne (nawet jeśli mają w sobie jakąś logikę), np. to automatyczne przyciąganie do siatki przy przesuwaniu..., tą trudność robienia kształtów bardziej skomplikowanych (było widać tylko bryły uczestniczące w wykrawaniu, a nie było nigdy widać ostatecznych krawędzi, co w przypadku form nieco bardiej organicznych było totalnie męczące dla oka...). A w Radiancie podoba mi się intuicyjne zmienianie rozmiarów brushy i parę innych rzeczy - widać, że inna klasa edytora...
[ Dodano: 27 Grudzień 06, 19:54 ]
I jeszcze jedno pytanko - jak obracać brushe o skokowe stopnie kątów (45, 90, 180 itp...)?
[ Dodano: 27 Grudzień 06, 20:57 ]
I jeszcze jedno kolejne pytanko - kopiowanie tekstury wraz z pozycją i skalą to środkowy klawisz myszy, a wklejanie to Shift+Ctrl+ŚKM. A jak się kopiuje (wkleja) samą teksturę, bez zmiany wyrównania? Na filmiku z 3DBuzz mówią o Shift+ŚKM, ale to nie działa... przynajmniej nie w Dark Radiancie...
[ Dodano: 27 Grudzień 06, 21:56 ]
I jeszcze jedno - jak się skaluje brushe? Mam walec do zmniejszenia, więc przeciąganie kursorem na zewnątrz bryły to nie to, bo mi tylko deformuje bryłę. Podejrzewam, że do proporcjonalnego skalowania służy opcja Scale, ale jak kliknę na te kreseczki, które się pojawiają wewnątrz brusza, to mi brusz znika...