Strona 1 z 1

Pytania

: 15 listopada 2006, 23:05
autor: timon
Mam kilka pytań związanych z obsługą radianta:
1/ czy istnieje sposób skalowania obiektów ?
2/ czy istnieje sposób zagęszczenia siatki wierzchołków w bruszu ?
3/ czy można przycinać brusze ? ( w innych wersjach była opcja przycinania za pomocą "trzech punktów " )
Listwa z dodatkowymi ikonami włączyła się "jakimś cudem" i jest tam ikona clipper :oops:
4/ czy istnieje możliwość utworzenia światła, które dałoby stożek światła a nie ostrosłup ? Ostrosłup gorzej się sprawuje optycznie :)
Rozwiązanie : należy dodać teksturę do światła np : biground
5/czy istnieje inna przeglądarka tekstur nakładanych na światło ? To co jest oferowane przez oryginalnego darkradianta jest mało poglądowe. :oops:

Re: Pytania

: 15 listopada 2006, 23:48
autor: Juliusz
Tyle, co umiem odpowiedzieć:
1) na razie nie, ale będą próbowali zrobić
2) siatka na brushu? chodzi Tobie o siatkę roboczą? Tą się zmienia klawiszami cyfr (1-9). Chyba, że myślisz o innej siatce...
3) wiem, że można... nie sądzę, żeby ta wersja radianta była okrojona. pytanie- jak...?
4) na pewno tak - widziałem okrągłe pola zakreślane przez światła. nie wiem jak to zmienić, ale mogę Cię przynajmniej umotywować do szukania... ;) wszelkie rzeczy odnośnie darkmoda powinny być w podfolderach darkmod albo zaczynać się od tdm, atdm itp.

Sorry, za wiele nie mogę Tobie powiedzieć na razie. Nie mam kurcze ostatnio czasu na tego radianta... I nie będę miał w przeciągu najbliższych tygodni pewnie... :(

A masz już coś zrobionego do pokazania? Jak tak, to nie wahaj się! :)

Re: Pytania

: 16 listopada 2006, 18:56
autor: timon
Siatka : chodziło mi o edycję wierzchołków a nie o siatkę do której dopoasowywane są brusze.
Na razie nie mam nic do pokazania, wszystko jest "za ciężkie, za toporne ", ale cały czas pracuję.
Czy mogę użyć tekstur z klasztoru ?

Re: Pytania

: 16 listopada 2006, 19:04
autor: Juliusz
Czy mogę użyć tekstur z klasztoru ?
Jeśli chodzi o kwestię (C) to pewnie, że możesz :)

Natomiast z technicznego punktu widzenia - musiałbyś przekonwertować je do formatu TGA. Nie mają także normal map, nie wspominając już o małej rozdzielczości. Część robiłem w rodziałce 512x512 i później skalowałem w dół. Napisz, o które Tobie chodzi, to mogę Tobie podesłać wersje robocze - powinienem je mieć.

Re: Pytania

: 16 listopada 2006, 21:40
autor: timon
Problem ze światłem "rozwiązany" - należało dodać teksturę do światłą. A w sprawie tekstur z klasztoru wyślę PW :)

Re: Pytania

: 27 grudnia 2006, 16:18
autor: Juliusz
Żeby nie tworzyć kolejnego wątku dam tutaj swoje pytania:
1) jak się w Dark Radiancie zaznacza brushe masowo? (w Doomedicie można za pomocą brusha)
2) jak sprawdzać, gdzie są wycieki? Bo ja uważam, że nie mam, a komp mi mówi, że mam i choć w oknie kamery całość wygląda dobrze, to w grze mam kaszanę... (a jedyne co zrobiłem to wyciąłem otwór w podłodze za pomocą CSG Sybstract) i dodałem parę schodów w dół...)
3) jak się robi autocaulk? Może to jest przyczyną mojego problemu? (nie mam caulk na zewnątrz...)

Trochę w ogóle brakuje ikon na górnym pasku w porównaniu do Doomedita... :(

Re: Pytania

: 27 grudnia 2006, 19:34
autor: timon
ad 2/ File: pointfile
Brakujące ikony - a nie masz bocznej listwy zasłoniętej przez okna ? Ja tak miałem :)
Jak użyć CSG Sybstract u mnie nic to polecenie "nie robi".

Inne pytanie : czy jest coś podobnego do area w dromedzie.

Re: Pytania

: 27 grudnia 2006, 20:18
autor: Juliusz
timon pisze:ad 2/ File: pointfile
Nie zauważyłem żadnego efektu po wydaniu tego polecenia

Jakoś się z moimi problemami uporałem - chodziło chyba o te tekstury Caulk. Wyczytałem gdzieś na DoomWorld, żeby dać całym brushom stykającym się z pustką teksturę CAULK i później oteksturować tylko widoczne wewnątrz ścianki. Po tym zabiegu poprawnie mi obliczyło architekturę.
czy jest coś podobnego do area w dromedzie.
Tak, ale działają jednorazowo. Nazywa się to Regions. W Dark Radiancie jest to w menu Views na dole:
Off - wyłącza
Set XY - tylko to co widać we widoku XY
Set Brush - to co w aktywnym brushu (brush musi być nowy, bo znika)
Set Selected Brushes - pokazuje tylko wybrane brushe

timon pisze:Jak użyć CSG Sybstract u mnie nic to polecenie "nie robi".
Zaznaczasz brusha, naciskasz CSG Substract i wycina Tobie część wspólną z brushem, z którym się pokrywa. Pozornie może się nic nie dziać, bo wszystkie brushe zostają na miejscu - weź poprzesuwaj, to zobaczysz, że wycięło. Ta opcja oczywiście tnie też ściany, bo jak wiemy, brushe mogę być wypukłe tylko (tak jak polygony w Dromedzie).

[ Dodano: 27 Grudzień 06, 19:20 ]
timon pisze:Brakujące ikony - a nie masz bocznej listwy zasłoniętej przez okna ? Ja tak miałem
Nie doszukałem się żadnej bocznej listwy... A w porównaniu do Doomedita brakuje mi głównie serii klawiszy do zaznaczania brushy (to, o co się właśnie pytałem powyżej) oraz tych Regionów, które teraz są w menu Views (ale mam nadzieję, że można jakoś własne skróty klawiszowe przypisać).

No właśnie - można tworzyć własne skróty klawiaturowe?

[ Dodano: 27 Grudzień 06, 19:27 ]
A tak w ogóle to nie wiem, czy się starzeję, czy Dromeda też tak powoli łapałem, ale jakoś ciężko mi się uczy tego Radianta... Mam nadzieję, że to tylko początki takie oporne... Z jednej strony z nostalgią wspominam tą łatwość tworzenia kolejnych pomieszczeń w Dromedzie - niczym bańki powietrzne w wodzie, a z drugiej nie chcę popadać w melancholię, bo powiedziałem już Dromedowi dość. Pewne rzeczy miał i będzie miał toporne (nawet jeśli mają w sobie jakąś logikę), np. to automatyczne przyciąganie do siatki przy przesuwaniu..., tą trudność robienia kształtów bardziej skomplikowanych (było widać tylko bryły uczestniczące w wykrawaniu, a nie było nigdy widać ostatecznych krawędzi, co w przypadku form nieco bardiej organicznych było totalnie męczące dla oka...). A w Radiancie podoba mi się intuicyjne zmienianie rozmiarów brushy i parę innych rzeczy - widać, że inna klasa edytora...

[ Dodano: 27 Grudzień 06, 19:54 ]
I jeszcze jedno pytanko - jak obracać brushe o skokowe stopnie kątów (45, 90, 180 itp...)?

[ Dodano: 27 Grudzień 06, 20:57 ]
I jeszcze jedno kolejne pytanko - kopiowanie tekstury wraz z pozycją i skalą to środkowy klawisz myszy, a wklejanie to Shift+Ctrl+ŚKM. A jak się kopiuje (wkleja) samą teksturę, bez zmiany wyrównania? Na filmiku z 3DBuzz mówią o Shift+ŚKM, ale to nie działa... przynajmniej nie w Dark Radiancie... :(

[ Dodano: 27 Grudzień 06, 21:56 ]
I jeszcze jedno - jak się skaluje brushe? Mam walec do zmniejszenia, więc przeciąganie kursorem na zewnątrz bryły to nie to, bo mi tylko deformuje bryłę. Podejrzewam, że do proporcjonalnego skalowania służy opcja Scale, ale jak kliknę na te kreseczki, które się pojawiają wewnątrz brusza, to mi brusz znika...

Re: Pytania

: 27 grudnia 2006, 23:12
autor: timon
Juliusz pisze: Jakoś się z moimi problemami uporałem - chodziło chyba o te tekstury Caulk. Wyczytałem gdzieś na DoomWorld, żeby dać całym brushom stykającym się z pustką teksturę CAULK i później oteksturować tylko widoczne wewnątrz ścianki. Po tym zabiegu poprawnie mi obliczyło architekturę.
ale uważaj na caulk we wnętrzach, jeśli będzie "widoczne" to też będzie błąd wypływania
Juliusz pisze: I jeszcze jedno pytanko - jak obracać brushe o skokowe stopnie kątów (45, 90, 180 itp...)?
Modify :Arbitrary rotation i ustawiasz jak chcesz
Juliusz pisze: I jeszcze jedno kolejne pytanko - kopiowanie tekstury wraz z pozycją i skalą to środkowy klawisz myszy, a wklejanie to Shift+Ctrl+ŚKM. A jak się kopiuje (wkleja) samą teksturę, bez zmiany wyrównania? Na filmiku z 3DBuzz mówią o Shift+ŚKM, ale to nie działa... przynajmniej nie w Dark Radiancie... :(
ja robię to przez surface inspector

Re: Pytania

: 27 grudnia 2006, 23:14
autor: Juliusz
Dzięki Timon!

A nie wiesz, co z tym zaznaczaniem? Szlak człek trafia, jak musi paredziesiąt brył po kolei zaznaczać, jak by się dało jednym przeciągnięciem myszy...

Re: Pytania

: 27 grudnia 2006, 23:17
autor: timon
Zostaje zabawa z klawiszem I ( inwersja ) i CTRL+ALT+E (całość )

A skalowanie chyba jest skopane.

Re: Pytania

: 28 grudnia 2006, 11:29
autor: Juliusz
timon pisze:Zostaje zabawa z klawiszem I ( inwersja ) i CTRL+ALT+E (całość )
Właśnie się dowiedziałem - LKM + Shift daje zaznaczanie. A reszta pewnie się pojawi w postaci ikon na pasku, tak jak w Doomedicie.
timon pisze:A skalowanie chyba jest skopane.
No, póki co nie działa i OrbWeaver twierdzi, że jest niepotrzebne. Tylko jak skalować stożki, wace itp.? Albo grupy obiektów?
timon pisze:ja robię to przez surface inspector
Tzn. nie używasz w ogóle skrótu ŚKM i Shift+CTRL+ŚKM czy mówisz tylko o sytuacji, gdy zmieniasz teksturę bez zmiany współrzędnych tekstury?

Re: Pytania

: 28 grudnia 2006, 13:04
autor: timon
Tzn. nie używasz w ogóle skrótu ŚKM i Shift+CTRL+ŚKM czy mówisz tylko o sytuacji, gdy zmieniasz teksturę bez zmiany współrzędnych tekstury?
O sytuacji gdy chce skopiować tylko teksturę.
Kopiowanie z tekstury z ustawieniami robię trochę inaczej niż ty. Za pomocą klawiszy Shift+Ctrl+LBM zaznaczam ścianę dawcę i z menu Brush wybieram Copy face textuer, potem za pomocą Shift+Ctrl+LBM zaznaczam wszystkie ściany jakie mają pobrać ustawienia i z Brush wybieram paste face texture. Ta metoda ma wady : jest wolniejsza niż twoja i czasami gdy nie jest zaznaczona też ściana dawca to podczas kopiowania gubi ustawienia dopasowania.