ps. Za to, że modele w TDM zasłonięte są tymi płaszczyznami kolizyjnymi powinni iść na stos Wink.
W następnej wersji Dark Radianta będzie możliwość ich wyłączenia.
[ Dodano: 30 Grudzień 06, 14:29 ]
Pobawiłem się ostatnio DRadiantem, więc mogę odpowiedzieć Tobie na parę kolejnych pytań (jeśli jeszcze sam do nich nie doszedłeś w międzyczasie)
Dziarsky pisze:9. Czy da się zmienić poruszanie po widoku 3D tak by przypominało te z D3ed?
Nie potrafię się przyzwyczaić, że prawym myszy najpierw zaznaczam i wtedy się obracam i następnie muszę kliknąć by to wyłączyć. Nie da się też płynnie oddalać i przybliżać bo kółko myszy wykonuje za duzy skok.
Najlepsza nawigacja w Dark Radiancie to klik PKM plus strzałki kursora - porzuszanie, a myszą obracanie w tym samym czasie.
7. Kopiowanie textury z zaznaczonej płaszczyzny na drugą. Wcześniej pozwalał na to środkowy myszy, teraz to nie działa. Istnieje inne ustawienie czy tego na razie nie ma ?
A mi działa:
ŚKM - kopiowanie tekstury.
ŚKM+SHIFT+CTRL - wklejanie tesktury wraz ze współrzędnymi
[ Dodano: 30 Grudzień 06, 14:42 ]
Dziarsky pisze:10. Zauważyłem, że na niektórych mapach nie ma już absolutnej czerni
Światło ambient (rozświetlające wszystko równomiernie) dajesz jako światło pokrywające cały obszar misji (lub tylko jakąś część - możesz różnicować), wyłączasz cienie, wyłączasz specular i dajesz teksturę
lights/ambientlightnfo
Prócz tego można stosować ambienty innego rodzaju:
- light bez shadows i bez specular, bez tekstury - rozświetla pomieszczenie zmniejszając jasność wraz z odległością - a więc można uzyskać przez to ciemniejsze narożniki pomieszczeń
- light bez shadows, bez specular i teksturę
lights/nofalloff - rozświetla wszystko równomiernie, ale tylko ścianki zwrócone do źródła światła.
Każdy z tych sposobów rozświetlania cieni daje nieco inne rezultaty i pozwala na wysubtelnianie efektów, np. jeśli światło wpada przez duży otwór w dachu, warto dać któreś ze świateł kierunkowych (bez tekstury, albo z teksturą nofalloff), zamiast ambientlightnfo, które by rozświetliło wszystko równo z każdej strony. Wreszcie, jako że nie są to światła mocno obciążające silnik (bo nie rzucają cieni) można dać ich kilka bardzo przytłumionych dla lepszej symulacji światła rozproszonego w pomieszczeniu. Warto też różnicować kolorystykę - ciekawie wygląda, gdy ambient jest nieco inny niż źródła światła punktowego (latarnie, pochodnie itp.)