Technicze błędy i problemy

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorze Darkmod, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderatorzy: peter_spy, timon

Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Technicze błędy i problemy

Post autor: Dziarsky »

Z pewną taką nieśmiałością zakładam ten temat gdyż dłużej już nie mogę trzymać w ukryciu moich pewnych problemów technicznych związanych głównie z edytorami.
Doszedłem do wniosku, że być może nie jestem odosobniony w swoich problemach :).

1. Podczas pracy w Doom3ed zawodzi autosave. Ciągle wyskakuje komunikat, że nie znaleziono poprzedniego zapisu czy coś takiego. Muszę odrywać się od pracy i zamykać okno.

2. Podczas pracy w Doom3ed wyskakuje okno z 80/90% zajęcia zasobów. To wina mojego kompa ale być może komuś też to wyskakuje. Chcę określić wymagania. Mam 512ddr2, dużo miejsca na dysku, procesor ponad 2GHz. Komunikat mam ciągle. Jak jest u Was?
ps. W DR na razie nie zauważyłem tego komunikatu.

3. Co 3, 4 uruchomienie gry w edytorze Doom3ed (F2) mam komunikat o błędzie pamięci "...pamięć can't be read..." i edytor z grą się zamyka. Być może to wina sprzętu ale komputer mam nowy więc być może to wada gry ? Jestem prawie pewien, że błąd wyskakuje zawsze gdy odpalę mapę z edytora, w którym jest włączony podgląd render. W innym przypadku tylko czasem albo przy 3, 4 odpaleniu mapy.

4. Okno 3d w trybie renderingu paskudnie zwalnia w Doom3Ed gdy mapa ma więcej niż kilka pomieszczeń. Edytor nie rozpoznaje visportali, to moja przyczyna jak sądzę.

5. Największy problem. Skakanie między DR i Doom3ed psuje mi czasem cała mapę. Po powrocie z DR do Doom3ed czasem każdy obiekt ma dodany dziwny brush i mimo iż przechodzi kompilację to podczas ładowania w grze mapy wyrzuca błędy z colision do poszczególnych modeli (podaje nazwę i ścieżkę). Gdy z taką mapą wrócę do DR to nie ma żadnego brusha tylko są obiekty. Gdyby nie autosave to ostatnio mało bym nie zasłabł bo mapa całkiem się rozwaliła i nie mogłem niczego zrobić.

6. Mam tylko wrażenie albo w DR i w Doom3ed jednostki są inaczej interpretowane? Zasięgi światła w DR są inne itp.

7. Z racji błędów (pkt. 5) chciałbym ominać włączanie doom3ed by kompilować mapę. Czy zapisany plik w DR miżna skompilować w włączonym TDM? Była chyba jakaś komenda podobna do ładowania mapy co nie?

To tyle takich ważniejszych preblemów/błędów, które napotykam. Bardziej od wyjaśnienia pocieszy mnie nawet, że nie jestem sam i wszystko to siępo prostu zdarza ;).
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Technicze błędy i problemy

Post autor: Juliusz »

ad 1) i 2) - też to miałem w Doomedicie. Wiem, że wnerwiające, ale można to zignorować. W Dark Radiancie nie miałem ani razu podobnych komunikatów (a katuję go z włączonym Photoshopem, 3dsmaxem i Doomem)

ad 5) słyszałem, że innym też trochę kaszani mapki. Cóż, trzeba poczekać aż DR będzie wystarczający

ad 6) może jeden program liczy promień, a drugi średnicę? (nie wiem - zgaduję tylko). Ja w DR wogóle nie patrzę na liczbę, bo ustalam zasięg świateł przeciągając myszą.

ad 7) tak - możesz mieć włączonego dooma w trybie okiennym. Zapisujesz mapę w DR, kompilujesz w doomie poleceniem dmap nazwamapy, a później map nazwamapy. Teoretycznie testmap powinno wystarczyć (bo to niby dmap+map), ale z reguły mi to nie działa...

Mam nadzieję, że Cię choć trochę pocieszyłem... ;)
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Technicze błędy i problemy

Post autor: Dziarsky »

Juliusz pisze:Mam nadzieję, że Cię choć trochę pocieszyłem...
Oczywiście. Więc tylko dodadzą przeglądarkę modeli i efektów oraz więcej opcji światła i wszystko będzie cacy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Technicze błędy i problemy

Post autor: Juliusz »

Dziarsky pisze:Więc tylko dodadzą przeglądarkę modeli
a co - nie masz? :zdw
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Technicze błędy i problemy

Post autor: Dziarsky »

Juliusz pisze:a co - nie masz?
No z tym się majtnąłem bo jak dodamy model to wyskakuje okno z podglądem :). Choćnie mogę zrozumieć czemu modele zasłonięte są tymi kolorowymi bryłami. Wiem, że mają to zmienić ale to powinno być domyślne :)
Co do emiterów to ciągle słabo jest. Można dodać emiter i tyle :).

Zdziwiło mnie, że płomień pochodni w edytorze rozwiązane jest jako światło bo dopiero w grze zobaczymy płomień. Rozwiązanie wygodne ale powinien on być widoczny w renderingu (chyba F5 w D3ed) tak jak emitery. Ale z tego co wiem to na razie DR ma podstawowy podgląd tylko.

Od wczoraj staram się robić wszystko tylko w DR a rzeczy, których nie ma po prostu nie stosować. DR nie wyrzuca błędów i spokojnie system dźwiga go z włączonym TDM. Przypomniałem sobie o komendzie dmap więc teraz nie muszę już Doom3ed włączać.
Jak na razie jest dobrze :). Poprawiam wszystko w mojej testowej części mapy.
Obrazek
ODPOWIEDZ