Nowe właściwości A.I. - zapowiedź

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorze Darkmod, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderatorzy: peter_spy, timon

Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Nowe właściwości A.I. - zapowiedź

Post autor: Dziarsky »

Na stronie TDM news odsyła do nowinek koderów związanych głównie z A.I.
http://www.mindplaces.com/darkmod/coders.htm

Ktoś się pokusi o skrótowe tłumaczenie? 8-)
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nowe właściwości A.I. - zapowiedź

Post autor: Juliusz »

Wolne tłumaczenie (pominąłem co trudniejsze gadki typowo programistyczne):

2) Została poprawiona zdolność widzenia AI:
- AI zauważa innych AI
- AI uwzględnia kąt patrzenia
- AI uwzględnia oświetlenie

3) poprawione interakcje zaprzyjaźnionych AI:
- AI zapamiętuje kiedy widzieli ostatnio przyjaznych AI i na tej podstawie ocenia czy jest sens używać taktyk zbiorowych (do poszukiwania gracza zapewne - przyp. tłum ;))
- AI wita teraz przyjaznych AI głosem (wymaga pewnych usprawnień jeszcze)
- AI mogą wymieniać pomiędzy sobą informacje, których drugie AI jeszcze nie posiada

4) AI może zapamiętywać różne rzeczy:
- pamięta ile razy natknął się na ślady włamania i może się wymieniać tą informacją z innymi AI
- pamięta czy widział włamywacza i /reszta jak wyżej/
- pamięta skradzione rzeczy i /reszta jak wyżej/
- powyższe informacje wpływają na czujność AI (podczas patrolowania i szukania) i sprawiają, że będzie łatwiej lub trudniej ich ogłuszyć.

5) Poprawiona interakcja AI ze światłami
- AI zauważa zgaszone światła i może posiadać inforamcję, czy powinno się palić czy nie (do zrobienia: ta ostatnia informacja ma być znana tylko "posiadaczowi" światła) [chodzi pewnie o to, że mieszkaniec posiadłości wie, czy światła u niego powinny być zapalone czy nie, a może nie mieć pojęcia o światłach w piwnicy sąsiada - interpretacja własna tłumacza ;) ]
- AI może teraz zapalać zgaszone światła, które powinny być włączone (na razie działa tylko z pochodniami)
- AI może włączać także inne światła, które nie miały być wcześniej włączone, jeśli się dowie, że jest w okolicy włamywacz.

6) Poprawione szukanie
- AI przeszukuje różny obszar w zależności od powodu szukania (wizualny, dźwiękowy, dotykowy, zgubienie gonionego wroga, zauważenie broni itp.)
- poszukiwania AI ograniczone są czasowo, AI może rozszerzyć zakres poszukiwań, jeśli skończy przed czasem mniejszy obszar poszukiwań
- zgaszone światła przez gracza liczą się jako mały dowód na włamanie. W trakcie prac: okres zaalarmowania zmienia się w zależności od ilości zebranych dowodów na włamanie

7) Poprawiona interakcja AI ze śladami włamania
- AI zauważa (i oznajmia głosem) znalezioną wystrzeloną broń przez przeciwnika
- AI zauważa martwe ciała, szczególnie jeśli nie są wrogie
- AI zauważa ogłuszonych i plamy krwi. Odpowiedni gadki w zależności od typu osoby itp.
- wszystko powyższe liczy się jako poważny ślad włamania

8) W toku prac: dodawania animacji rozglądania się podczas poszukiwań



From Crispy:

Strzelające AI:
- zmniejszona dokładność i zwiększone obracanie (?)
- rozpatrywania czy AI powinien strzelać czy nie
- poprawione: jeśli gracz ucieka w ciemność, AI kontynuuje poszukiwania i strzela w niego tak czy owak

Poszukiwania osłony:
- działa podstawowe szukania schronienia
- ograniczenie szukania schronienia na pewną odległość (żeby nie szukał w nieskończoność)
- rozglądanie sie i reagowanie na przeciwników podczas poszukiwań schronienia
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Nowe właściwości A.I. - zapowiedź

Post autor: Dziarsky »

Dzięki :).
Dużo poprawek.

Ja ostatnio wstawiłem sobie jednego strażnika, bez żadnych ustawień, strzelałem do niego i obserwowałem reakcję.
Strażnik potrafi całkiem daleko oddalić się od miejsca swojego pierwotnego postoju. Czasem wraca na miejsce a czasem nie.
Dziwnie jeszcze podbiegają tak od miejsca do miejsca gdy kogoś szukają bo mogą to robić bez końca dokładnie tak samo. Podczas gonitwy bardzo szybko rezygnują.
Do tego młoty potrafią przeżyć z dwoma strzałami w głowie a miejscy strażnicy machając mieczem nienaturalnie daleko od siebie ranią nas.

-Czy istnieje teraz inne przenoszenie ciał niż te łapanie ?
-Da się ogłuszyć strażnika? Zawsze zaczynająmnie atakować.
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nowe właściwości A.I. - zapowiedź

Post autor: Juliusz »

Dziarsky pisze:-Czy istnieje teraz inne przenoszenie ciał niż te łapanie ?
Na razie nie.

Dziarsky pisze:-Da się ogłuszyć strażnika? Zawsze zaczynająmnie atakować.
Tak, ogłuszanie działa. Zależy jeszcze jakiego strażnika (a raczej, jaką głowę, bo mogą być zmieniane, jak wiemy...), bo wiem, że tych w hełmach chyba się nie da. Wstaw różnych i próbuj - tyle mogę doradzić...

A tak w ogóle to jest to kwestia ciągle dopracowywana, kwestia głośności kroków, wielkości modelu do wykrywania kolizji itp...
ODPOWIEDZ