Opanowaliście już tą technikę tworzenia w Radiancie? Ja się właśnie użeram i trochę to toporne, ale podejrzewam, że to kwestia wprawy.
1) W tutorialach do Doomedita widziałem takie polecenia jak np. thickenize (czy jakoś tak - nadawanie grubości w każdym razie). Jest coś podobnego w Dark Radiancie?
2) Jak zmienić gęstość podziałów patchy? Nie mogę się tego doszukać w Surface Inspecotrze w DR (a ponoć w Doomedicie tam to jest)
3) Czy to normalne, że co drugi wierzchołek daje ostry kąt, a tylko co drugie wygładzony?
4) Robiliście już teren z patchy? Ja zrobiłem i strasznie mi spadł fps. Nie wiem, czy patche są takim obciążeniem dla silnika?
5) Da się wprowadzać dodatkowe podziały patcha? (żeby przybyło mu wierzchołków?)
Jak macie jeszcze jakieś sugestie natury ogólnej i szczegółowej, to piszcie. Na pewno się przyda.
Z góry dzięki!
Pacze, ale nic nie widze...
Pacze, ale nic nie widze...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Pacze, ale nic nie widze...
Bardzo oporne, ale jak sądzę wprawa w 3dmaxie i edycja siatki pomoże ci.Juliusz pisze:Opanowaliście już tą technikę tworzenia w Radiancie? Ja się właśnie użeram i trochę to toporne, ale podejrzewam, że to kwestia wprawy.
zobacz w mapie snow. Jeden patch ma type : patchThick ale nie wiem jak pogrubić.Juliusz pisze: 1) W tutorialach do Doomedita widziałem takie polecenia jak np. thickenize (czy jakoś tak - nadawanie grubości w każdym razie). Jest coś podobnego w Dark Radiancie?
Shift+p i masz okienko do ustawiania gęstości wierzchołków. Shift+s i w tesselation dodatkowo dzielisz patcha na mniejsze kawałki ( bez zmiany wierzchołków ).Juliusz pisze: 2) Jak zmienić gęstość podziałów patchy? Nie mogę się tego doszukać w Surface Inspecotrze w DR (a ponoć w Doomedicie tam to jest)
5) Da się wprowadzać dodatkowe podziały patcha? (żeby przybyło mu wierzchołków?)
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Pacze, ale nic nie widze...
Dzięki Timon - nie wiedziałem o tym Shift+S - chodziło mi właśnie o parametr Tesselation. On nie tyle dzieli, co odpowiada za wygładzanie (tzn. podział, ale pomiędzy wierzchołakami). Szkoda, że nie da się wprowadzać dodatkowych wierzchołków (chyba o to sam się kiedyś pytałeś, nie?) Bo Shift+P zamienia brusza na patcha o podanej gęstości. A jak mi się zachce dodać szczegółów w moim misternie wyrzeźbionym terenie to lipa - nie da się...
A pogrubienie można oczywiście robić ręcznie - CTRL+I odwraca patcha "plecami", a więc łatwo można zrobić tylnią ściankę o takim samym kształcie.
No, nic - zaraz zapodam co nieco na listę do zrobienia w DR
A pogrubienie można oczywiście robić ręcznie - CTRL+I odwraca patcha "plecami", a więc łatwo można zrobić tylnią ściankę o takim samym kształcie.
No, nic - zaraz zapodam co nieco na listę do zrobienia w DR
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Pacze, ale nic nie widze...
Spróbuj tego z patchem bo u mnie dodaje wierzchołki, pojawia się okno, gdzie mogę wybrać ilość wierszy i kolumn wierzchołków.Juliusz pisze: Bo Shift+P zamienia brusza na patcha o podanej gęstości. A jak mi się zachce dodać szczegółów w moim misternie wyrzeźbionym terenie to lipa - nie da się...
Edit : Masz rację, to tworzy nowy patch ale o nowej "wartości wierzchołkowej" można zastąpić poprzedni.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Pacze, ale nic nie widze...
no, ale to mi wykasuje już istniejący teren i będę musiał dłubać od nowa... No, nic - bardziej skomplikowane tereny to tylko jako modele w 3dsmaxie, a nie patche...Masz rację, to tworzy nowy patch ale o nowej "wartości wierzchołkowej" Smile można zastąpić poprzedni.
A tak przy okazji - kiedy oni w końcu wydadzą tego DR? - miał być tydzień temu. Wiem, że poprawili w nim m.in. teksturowanie patchy i brushy (wyrównywanie tekstur na brushach i patach leżących obok siebie itp...)
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Pacze, ale nic nie widze...
Apropo mapy Snow i Rain. Co odpowiada za ten deszcz i śnieg? Nie znalazłem tego na mapie. I co daje ten efekt pluskania deszczu o ziemię.