Nowości: DR 0.8.1, TDM 0.004

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorze Darkmod, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderatorzy: peter_spy, timon

Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Nowości: DR 0.8.1, TDM 0.004

Post autor: Dziarsky »

Każdy pewnie odebrał już wiadomość z nowymi linkami :).

TDM wymaga po prostu nadpisania zawartości (jak myślę) ale jak stosuje nowy DR? Instalacja w to samo miejsce czy usuwa się stary i instaluje nowy?
Obrazek
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nowości: DR 0.8.1, TDM 0.004

Post autor: timon »

Wszystko ładnie ... tylko jak/ gdzie wczytać mapę w nowym darkmodzie ?
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Nowości: DR 0.8.1, TDM 0.004

Post autor: Dziarsky »

Jestem na etapie pierwszego uruchamiania więc za chwilę będę coś na ten temat wiedzieć.

ps. nowego darkmoda trzeba po prostu rozpakować w to samo miejsce i ewentualnie podmienić pliki ?

EDIT:
Nadpisałem zawartość i jestem po pierwszym uruchomieniu.
Wszystko ładnie ... tylko jak/ gdzie wczytać mapę w nowym darkmodzie ?
Z menu gry tego się nie da zrobić. Podany jest tylko przykład jak to będzie wyglądać.
Trzeba uruchamiać misje tak jak poprzednio z konsoli.

Odnośnie DR to ciągle LightCenter nie można przeciągać myszką i w ModelViewer nie da się wyłączyć textur zasłaniających połowę modeli :/. Zdziwiło mnie to bo liczyłem szczególnien a to drugie.

Może ktoś z Was wyszukać co szczególnego zmieniło się w obydwu wydaniach.
W TDM na bank doszły nowe modele i menu. Nie wiem jak z mapami. Bonehoard2 z forum w tym wydaniu nie ma.
W DR nie zauważyłem zmian na pierwszy rzut oka.
Obrazek
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nowości: DR 0.8.1, TDM 0.004

Post autor: timon »

Ja światła przeciągam myszką ale nie mogę zmieniać rozmiaru.
Trzeba uruchamiać misje tak jak poprzednio z konsoli.
A jak wywołać konsolę ? U mnie nic niedziała.
Jeszcze jedno : czy w oknie konsoli uruchomienia edytora macie komunikaty o błędach w shaderch ?
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Nowości: DR 0.8.1, TDM 0.004

Post autor: Dziarsky »

timon pisze:A jak wywołać konsolę ? U mnie nic niedziała.
Wywołaj ją tak jak poprzednio: Alt+Ctrl+~

timon pisze:Jeszcze jedno : czy w oknie konsoli uruchomienia edytora macie komunikaty o błędach w shaderch ?
Nie sprawdzałem ale zazwyczaj mam tam jakieś błędy wpisane i to w nie jednej grze. Przyzwyczaiłem się.
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nowości: DR 0.8.1, TDM 0.004

Post autor: Juliusz »

Dziarsky pisze:Odnośnie DR to ciągle LightCenter nie można przeciągać myszką i w ModelViewer nie da się wyłączyć textur zasłaniających połowę modeli :/. Zdziwiło mnie to bo liczyłem szczególnien a to drugie.

Może ktoś z Was wyszukać co szczególnego zmieniło się w obydwu wydaniach.
Hmmm... jesteś pewien, że masz wszystko zainstalowane? Ja jeszcze nie sprawdzałem nowej wersji, ale:
- przeciągane światła są zrobione, wg zapewnień autorów
- filtrować Collision meshe można już w poprzedniej wersji (0.7.1) - u mnie działa.

Po szczegóły na temat DR zajrzyj w link z ostatniego niusa na stronie darkmoda. (nie mogę go tutaj skopiować...)
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Nowości: DR 0.8.1, TDM 0.004

Post autor: Dziarsky »

Zielony punkt z light-center nie da się ruszyć na siatce.
Zapodaj screenem gdzie się w oknie modeli wyłącza te powierzchnie na przykładzie np. krzeseł, które są całkiem zasłonięte.
Mam czysto zainstalowanego 0.8.1. i nic takiego zrobić nie mogę.
Obrazek
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nowości: DR 0.8.1, TDM 0.004

Post autor: timon »

Dziarsky pisze:Zielony punkt z light-center nie da się ruszyć na siatce.
Ja zaznaczam światło w widoku 3D i wtedy da się przemieszczać.
Dziarsky pisze:Zapodaj screenem gdzie się w oknie modeli wyłącza te powierzchnie na przykładzie np. krzeseł, które są całkiem zasłonięte.
Przyłączam się.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nowości: DR 0.8.1, TDM 0.004

Post autor: Juliusz »

Dziarsky pisze:Zapodaj screenem gdzie się w oknie modeli wyłącza te powierzchnie na przykładzie np. krzeseł, które są całkiem zasłonięte.
Tego się nie robi w oknie modeli tylko w głównym menu programu - Filter -> odhacz Collision Surfaces. Od tego momentu znikają Tekstury Collision na modelach w oknie podglądu modeli (podaczas tworzenia na mapie nowego modelu). U mnie to działa.
Nie znikają natomiast Collision meshe modeli w oknie kamery w trybie podglądowym - to już nie takie łatwe ponoć. Ale to na szczęście mniejszy problem.

Aha - ustawienia filtrów resetują się po każdym uruchomieniu edytora.
ODPOWIEDZ