Dark Radiant - instalacja, optymalizacja

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorze Darkmod, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderatorzy: peter_spy, timon

Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Dark Radiant - instalacja, optymalizacja

Post autor: Dziarsky »

Dziwne, ale po ponownym wrzuceniu TDM i DR mam z tym drugim problemy.

1. Na starcie w oknie Dosowskim mam błędy nie znalezienia jakiejś czcionki Lucida Grande 8. Czasem w samym edytorze pojawia się ponownie ten komunikat i wszystko się zamyka. Może mi ktoś podesłać tą czcionkę ?

2. Nie mogę w grze ustawić zasobów darkmod. Przy pierwszym uruchamianiu jest to okno z wyborem na Doom3 (inaczej się zresztą nie da) a później w opcjach edytora wybieram path: ....Doom3/darkmod/. Mimo to mam puste pole media. Przypomni ktoś co robię nie tak ? Kiedyś z tego co pamiętam to miałem listę, gdzie wybierałem fs_game darkmod a teraz nigdzie tego nie ma.

3. Dodam jeszcze, że w takich warunkach jak chcę otworzyć mapę to edytor tworzy mi foldery: ...Doom 3/darkmod/base/maps/ i tam szuka domyślnie map.
Obrazek
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Dark Radiant - instalacja, optymalizacja

Post autor: timon »

Dziwne, bo Lucida Grande to czcionka dla Maca.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Dark Radiant - instalacja, optymalizacja

Post autor: Dziarsky »

ściągnę ponownie i reinstalne DR.

EDIT:

Teraz znalazłem opcję "project settings" z menu File i tam się ustawia custom fs_game :).
Natomiast ten błąd czcionki zostaje i czasem juz podczas pracy w edytorze wyskakuje a po nim "pamięć cant be read" i edytor sięzamyka :/
Obrazek
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Dark Radiant - instalacja, optymalizacja

Post autor: Dziarsky »

Przepraszam, że post pod postem.

Ciągle mam problemy z TDM i DR (przede wszystkim) :(
Nie dość, że przez ostatnie kilka dni miałem problemy przy zapisywaniu mapek bo mimo iż mapa była czysta to miałem linię wycieku i dopiero zapisanie w nowym pliku zatwierdzało jakby ostatnie zmiany i wszystko było ok. Ogólnie jakby program nie odświeżał i zapisywał zmian. Zdarzało mi się, że po skompilowaniu mapy w grze widziałem poprzednią wersję mimo iż chwilę temu dałem w edytorze zapis danego pliku. Także odświeżanie podglądu 3D szwankuje i pewne operacje na texturach i brushach widzę nie po zrobieniu ale po wykonaniu jakiejś następnej akcji.
Dzisiaj DR przegiął :/. Po godzinie zmian na mapie zapisałem plik i w TDM kompilowałem.
wyskoczył błąd więc zapisałem pod innym plikiem ale w TDM znowu błąd. Wyłączyłem edytor, włączyłem ponownie i... nie mogę załadować dwóch ostatnich plików map bo są po prostu puste. Nie ma tam nic tylko siatka!
Aż mi się słabo zrobiło. DR nie zatwierdził żadnej zmiany od momentu rozpoczęcia pracy przed godziną.
Dochodzi jeszcze ten błąd z czcionką i następne zamykanie się awaryjne programu.

Daję ostatnią szansę tym programom. Ciągam wszystko ponownie, instaluję i sprawdzam.
ps. z którego źródła ściągneliście DR 081 i TDM 004 ? Chce mieć pewność, że będę miał to samo co wy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Dark Radiant - instalacja, optymalizacja

Post autor: Juliusz »

? ? ? Rozumiem Twoje zdenerwowanie - też nie lubię, jak program marnuje efekty mojej pracy...
Ale z takimi objawami spotykam się po raz pierwszy. Jesteś pewien, że plik ma 0 bajtów (lub prawie 0, wskazujące na brak danych o bruszach itp.) Słyszałem o bugach niewyświetlania się map... (choć w 0.8.1 powinno to być juz naprawione...).... Komuś z kolei skaszaniło informacje o teksturach, ale dało się ręcznie naprawić plik .map i mapka się znowu uruchamiała.

Hmm... może zapodaj temat z tym bugiem. Więcej nie umiem Tobie pomóc.

I nie trać nadziei na Dark Radianta - to najszybciej rozwijający się edytor poziomów naszych czasów! ;) :)
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Dark Radiant - instalacja, optymalizacja

Post autor: Dziarsky »

Juliusz pisze:Jesteś pewien, że plik ma 0 bajtów (lub prawie 0, wskazujące na brak danych o bruszach itp.)
Plik map ma swój rozmiar ale w konsoli czy jego uruchamianiu jest taki error:

1409:26: parse error at '-1.#INF': expected '#number'
brush 112: parse error
entity 0: parse error
Juliusz pisze:I nie trać nadziei na Dark Radianta
Nie ma szans :). Jak coś się lubi to zapomina się o wadach 8-).
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Dark Radiant - instalacja, optymalizacja

Post autor: Juliusz »

Dziarsky pisze:Plik map ma swój rozmiar ale w konsoli czy jego uruchamianiu jest taki error:

1409:26: parse error at '-1.#INF': expected '#number'
brush 112: parse error
entity 0: parse error
Wygląda na to, że nie jesteś pierwszy. Zaglądnij w ten wątek:
http://modetwo.net/darkmod/index.php?sh ... ntry103324

Musisz poszukać tych '-1.#INF' w pliku map i zastąpić je jakimiś innymi wartościami, z innych poprawnych brushy bodajże). Ewentualnie pochrzani Tobie tekstury, ale nie jestem pewien.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Dark Radiant - instalacja, optymalizacja

Post autor: Dziarsky »

Juliusz pisze:Wygląda na to, że nie jesteś pierwszy. Zaglądnij w ten wątek:
Ściągam TDM na nowo bo ogólnie coś mam zrypane (ten dziwny błąd czcionki) i być może nie będę musiał czegoś zmieniać na czym się nie znam.
ps. Po wrzuceniu TDM i DR jedyne co trzeba zrobić to wrzucić ten devil.dll do windowsa i w DR ustawić project settings ?
Obrazek
ODPOWIEDZ