Garrett Loader vs The Dark Mod

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorze Darkmod, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderatorzy: peter_spy, timon

Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Garrett Loader vs The Dark Mod

Post autor: Dziarsky »

Jak wiadomo GL od samego początku miał w sobie opcję ładowania fm'ek z TDM.
Nie wnikałem skąd autor programu wiedział jak one będą chodzić skoro wtedy nie było jeszcze nawet wyjściowego beta-moda. Cóż, być może porozumiał się z autorami i wie, że jego podejście jest trafne.

GL prosi o podanie pliku doom3.exe oraz o jakiś plik zip będący fm'ką by zlokalizować folder misji.
I to mnie właśnie zastanawia. Gra obcuje z plikami pk4, które może i są zwykłymi rarami ze zmienionym rozszerzeniem ale jednak ta zmiana dostosowuje je do gry.
GL obcuje z plikami pk4 więc jakaś niezgodność, przynajmniej na pierwszy rzut oka istnieje.

Jeśli coś wiecie na ten temat to dajcie znać.
Zrobiłem folder darkmod\maps\ a w nim umieściłem jedną z betamap zawartych w modzie. Takie coś spakowałem w zip. GL uznał ten plik za wadliwy więc jakąś strukturę fm'ki trzeba przygotować. Postaram się to znaleźć.
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Garrett Loader vs The Dark Mod

Post autor: Juliusz »

Dziarsky pisze:Gra obcuje z plikami pk4, które może i są zwykłymi rarami ze zmienionym rozszerzeniem
Dziarsky pisze:Takie coś spakowałem w zip.
więc rar czy zip...? ja słyszałem, że zip.

A poza tym musisz wszystko wpakować do odpowiednich folderów. Podejrzewam, że Twój mod ma odpowiednią strukturę, więc wpisz się w nią po prostu. Ew. tekstury daj do folderu textures/moja_misja, żeby nie kolidowały (np. nazwami) z istniejącymi, z których też korzystasz. Materiały do folderu materials, skórki do skins itp. itd.

Ładowanie misji nie jest jeszcze kwestią rozwiązaną do końca, ale najprawdopodobniej będą ładowane z moda bezpośrednio, a nie z zewnętrzenego programu. System Dooma3 po prostu załatwia sprawę, tzn. sam szuka zasobów w pk4 - nie trzeba ich rozpakowywać, tak jak to miało miejsce w Thiefach. Jeśli chcesz udostępnić swoją misję, to plik pk4 jest idealny. Sprawdź sobie bonehoard.pk4 dla przykładu.

P.S. Sorka, za późną odpowiedź - być może sam już do tego wszystkiego doszedłeś w międzyczasie... :)
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Garrett Loader vs The Dark Mod

Post autor: Dziarsky »

To, że pk4 jest rozwiązaniem dobrym dla D3 wiem i w bonehoard2 spakowaną w całości w plik pk4 grałem z przyjemnością (bo misja w porządku).

Natomiast GL szuka plików zip i nie wystarczy mu by zawierał on tylko zasoby niezbędne do uruchomienia mapy. Zapewne tak jak w przypadku misji do T1,2 trzeba jakichś dodatkowych readme itp.

Co do formatu zip/rar dla pk4 to osobiście wysyłałem kumplowi moją mapkę spakowaną w rar z zamienionym rozszerzeniem na pk4 i spokojnie w tą misje pograł więc stawiam, że różnicy nie ma.
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Garrett Loader vs The Dark Mod

Post autor: Juliusz »

Po co w ogóle zawracać sobie głowę GL, jeśli pk4 wsadzone do folderu Doom3 działa wystarczająco?
Dziarsky pisze:wysyłałem kumplowi moją mapkę spakowaną w rar z zamienionym rozszerzeniem na pk4 i spokojnie w tą misje pograł więc stawiam, że różnicy nie ma.
Chyba nie chcesz powiedzieć, że udostępniłeś komuś moda?! :shock:
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Garrett Loader vs The Dark Mod

Post autor: Dziarsky »

Juliusz pisze:Chyba nie chcesz powiedzieć, że udostępniłeś komuś moda?!
Spokojnie, a co ja napisałem? Wysłałem kumplowi moją mapkę i tyle :)
Fakt mogłem dodać, że było to za czasów gdy miałem tylko Doom3 i kilka moich textur (przed tym jak pierwszy raz na forum TDM pokazałem screeny i zaproponowano mi członkostwo). Chciałem sprawdzić czy kumpel, który miał akurat D3 odtworzy moją mapkę ze texturami, które dodałem też do tego pk4. Działało.
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Garrett Loader vs The Dark Mod

Post autor: Juliusz »

OK. Myślałem, że chodziło o mapkę do darkmoda. Wybacz, ale ostatnio było podejrzenie o przeciek z wewnętrznych forów moda oraz z galerii modeli, więc jestem trochę przewrażliwiony na tym punkcie...
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Garrett Loader vs The Dark Mod

Post autor: Dziarsky »

Będąc już w temacie to czy dobrze by było ukryć moje galerie z tdm ? Nikomu z poza forum tdm i tego się nie chwalę ale jakby nie było są one publiczne. Czy to, że publikuję moje dzieła nie wybiega bardziej niż screeny z oficjalnej strony?

Po za tym, czy DarkModWiki nie jest publiczne? Raczej jest a tam pojawia się wiele szczegółów na temat moda (choć pewnie kluczowego materiału czy linków nie ma :P).
Obrazek
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Garrett Loader vs The Dark Mod

Post autor: Bukary »

Juliusz pisze:OK. Myślałem, że chodziło o mapkę do darkmoda. Wybacz, ale ostatnio było podejrzenie o przeciek z wewnętrznych forów moda oraz z galerii modeli, więc jestem trochę przewrażliwiony na tym punkcie...
Jaki przeciek? Tzn. gdzie można zobaczyć jego efekty? ;)
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Garrett Loader vs The Dark Mod

Post autor: Juliusz »

Jaki przeciek? Tzn. gdzie można zobaczyć jego efekty? Wink
Chodziło o stronę clearing'a (ta rosyjska), na której zgromadził wszystkie screeeny dotyczące darkmoda (a nawet więcej, bo dużo renderów wziął ze strony Oddity'ego kompletnie niezwiązanych z modem). Co budziło podejrzenia, to zrzuty modeli z galerii modeli, która choć nie jest blokowana hasłem, to jednak nie była nigdzie upubliczniana oraz wiele różnych screenów z map i betamap, których nikt już nie pamiętał (takie stare i często takie słabe... :) ). Ale koniec końców wyszło na to, że gościu jest raczej maniakalnym kolekcjonerem, aniżeli hakerem oraz, że żadnego wycieku jako tako nie było.

Podaję adres strony: http://darkfate.ru/index.cgi?thumbs=fil ... creenshots.
Enjoy! ;)
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Garrett Loader vs The Dark Mod

Post autor: Dziarsky »

Juliusz pisze:Podaję adres strony: http://darkfate.ru/index.cgi?thumbs=fil ... creenshots.
Enjoy! Wink
Oj pamiętam to cudo:
http://darkfate.ru/index.cgi?thumbs=fil ... nshots/bot
http://darkfate.ru/index.cgi?thumbs=fil ... shots/mech
Oby to zostało dodane do TDM w takiej postaci :)

ps Kurcze blade ale zgromadził koleś screenów i renderów.
Choćby takie zapomniane:
http://darkfate.ru/index.cgi?thumbs=fil ... s/screen16
http://darkfate.ru/index.cgi?thumbs=fil ... s/screen17

I te ciągłe rendery Burricka:
http://darkfate.ru/index.cgi?thumbs=fil ... dm_belcher
Czemu od poczatku chcą z tego gada zrobić sympatyczną żabę :/
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Garrett Loader vs The Dark Mod

Post autor: Juliusz »

A tak wygląda koncept Odditiego.
http://darkfate.ru/index.cgi?thumbs=fil ... ts/belcher

Myślę, że nie tyle chcą, co nie potrafią inaczej. Tak jak mówiłem - ascottk jest dobry technicznie, ale średni artystycznie...
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Garrett Loader vs The Dark Mod

Post autor: Dziarsky »

Juliusz pisze:A tak wygląda koncept Odditiego.
http://darkfate.ru/index.cgi?thumbs=fil ... ts/belcher
Głowa t-rex'a - pasuje jak ulał!
Obrazek
ODPOWIEDZ