Garrett Loader vs The Dark Mod
Garrett Loader vs The Dark Mod
Jak wiadomo GL od samego początku miał w sobie opcję ładowania fm'ek z TDM.
Nie wnikałem skąd autor programu wiedział jak one będą chodzić skoro wtedy nie było jeszcze nawet wyjściowego beta-moda. Cóż, być może porozumiał się z autorami i wie, że jego podejście jest trafne.
GL prosi o podanie pliku doom3.exe oraz o jakiś plik zip będący fm'ką by zlokalizować folder misji.
I to mnie właśnie zastanawia. Gra obcuje z plikami pk4, które może i są zwykłymi rarami ze zmienionym rozszerzeniem ale jednak ta zmiana dostosowuje je do gry.
GL obcuje z plikami pk4 więc jakaś niezgodność, przynajmniej na pierwszy rzut oka istnieje.
Jeśli coś wiecie na ten temat to dajcie znać.
Zrobiłem folder darkmod\maps\ a w nim umieściłem jedną z betamap zawartych w modzie. Takie coś spakowałem w zip. GL uznał ten plik za wadliwy więc jakąś strukturę fm'ki trzeba przygotować. Postaram się to znaleźć.
Nie wnikałem skąd autor programu wiedział jak one będą chodzić skoro wtedy nie było jeszcze nawet wyjściowego beta-moda. Cóż, być może porozumiał się z autorami i wie, że jego podejście jest trafne.
GL prosi o podanie pliku doom3.exe oraz o jakiś plik zip będący fm'ką by zlokalizować folder misji.
I to mnie właśnie zastanawia. Gra obcuje z plikami pk4, które może i są zwykłymi rarami ze zmienionym rozszerzeniem ale jednak ta zmiana dostosowuje je do gry.
GL obcuje z plikami pk4 więc jakaś niezgodność, przynajmniej na pierwszy rzut oka istnieje.
Jeśli coś wiecie na ten temat to dajcie znać.
Zrobiłem folder darkmod\maps\ a w nim umieściłem jedną z betamap zawartych w modzie. Takie coś spakowałem w zip. GL uznał ten plik za wadliwy więc jakąś strukturę fm'ki trzeba przygotować. Postaram się to znaleźć.
Re: Garrett Loader vs The Dark Mod
Dziarsky pisze:Gra obcuje z plikami pk4, które może i są zwykłymi rarami ze zmienionym rozszerzeniem
więc rar czy zip...? ja słyszałem, że zip.Dziarsky pisze:Takie coś spakowałem w zip.
A poza tym musisz wszystko wpakować do odpowiednich folderów. Podejrzewam, że Twój mod ma odpowiednią strukturę, więc wpisz się w nią po prostu. Ew. tekstury daj do folderu textures/moja_misja, żeby nie kolidowały (np. nazwami) z istniejącymi, z których też korzystasz. Materiały do folderu materials, skórki do skins itp. itd.
Ładowanie misji nie jest jeszcze kwestią rozwiązaną do końca, ale najprawdopodobniej będą ładowane z moda bezpośrednio, a nie z zewnętrzenego programu. System Dooma3 po prostu załatwia sprawę, tzn. sam szuka zasobów w pk4 - nie trzeba ich rozpakowywać, tak jak to miało miejsce w Thiefach. Jeśli chcesz udostępnić swoją misję, to plik pk4 jest idealny. Sprawdź sobie bonehoard.pk4 dla przykładu.
P.S. Sorka, za późną odpowiedź - być może sam już do tego wszystkiego doszedłeś w międzyczasie...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Garrett Loader vs The Dark Mod
To, że pk4 jest rozwiązaniem dobrym dla D3 wiem i w bonehoard2 spakowaną w całości w plik pk4 grałem z przyjemnością (bo misja w porządku).
Natomiast GL szuka plików zip i nie wystarczy mu by zawierał on tylko zasoby niezbędne do uruchomienia mapy. Zapewne tak jak w przypadku misji do T1,2 trzeba jakichś dodatkowych readme itp.
Co do formatu zip/rar dla pk4 to osobiście wysyłałem kumplowi moją mapkę spakowaną w rar z zamienionym rozszerzeniem na pk4 i spokojnie w tą misje pograł więc stawiam, że różnicy nie ma.
Natomiast GL szuka plików zip i nie wystarczy mu by zawierał on tylko zasoby niezbędne do uruchomienia mapy. Zapewne tak jak w przypadku misji do T1,2 trzeba jakichś dodatkowych readme itp.
Co do formatu zip/rar dla pk4 to osobiście wysyłałem kumplowi moją mapkę spakowaną w rar z zamienionym rozszerzeniem na pk4 i spokojnie w tą misje pograł więc stawiam, że różnicy nie ma.
Re: Garrett Loader vs The Dark Mod
Po co w ogóle zawracać sobie głowę GL, jeśli pk4 wsadzone do folderu Doom3 działa wystarczająco?
Chyba nie chcesz powiedzieć, że udostępniłeś komuś moda?!Dziarsky pisze:wysyłałem kumplowi moją mapkę spakowaną w rar z zamienionym rozszerzeniem na pk4 i spokojnie w tą misje pograł więc stawiam, że różnicy nie ma.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Garrett Loader vs The Dark Mod
Spokojnie, a co ja napisałem? Wysłałem kumplowi moją mapkę i tyleJuliusz pisze:Chyba nie chcesz powiedzieć, że udostępniłeś komuś moda?!
Fakt mogłem dodać, że było to za czasów gdy miałem tylko Doom3 i kilka moich textur (przed tym jak pierwszy raz na forum TDM pokazałem screeny i zaproponowano mi członkostwo). Chciałem sprawdzić czy kumpel, który miał akurat D3 odtworzy moją mapkę ze texturami, które dodałem też do tego pk4. Działało.
Re: Garrett Loader vs The Dark Mod
OK. Myślałem, że chodziło o mapkę do darkmoda. Wybacz, ale ostatnio było podejrzenie o przeciek z wewnętrznych forów moda oraz z galerii modeli, więc jestem trochę przewrażliwiony na tym punkcie...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Garrett Loader vs The Dark Mod
Będąc już w temacie to czy dobrze by było ukryć moje galerie z tdm ? Nikomu z poza forum tdm i tego się nie chwalę ale jakby nie było są one publiczne. Czy to, że publikuję moje dzieła nie wybiega bardziej niż screeny z oficjalnej strony?
Po za tym, czy DarkModWiki nie jest publiczne? Raczej jest a tam pojawia się wiele szczegółów na temat moda (choć pewnie kluczowego materiału czy linków nie ma ).
Po za tym, czy DarkModWiki nie jest publiczne? Raczej jest a tam pojawia się wiele szczegółów na temat moda (choć pewnie kluczowego materiału czy linków nie ma ).
- Bukary
- Homo Rhetoricus
- Posty: 5569
- Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
- Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Re: Garrett Loader vs The Dark Mod
Jaki przeciek? Tzn. gdzie można zobaczyć jego efekty?Juliusz pisze:OK. Myślałem, że chodziło o mapkę do darkmoda. Wybacz, ale ostatnio było podejrzenie o przeciek z wewnętrznych forów moda oraz z galerii modeli, więc jestem trochę przewrażliwiony na tym punkcie...
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Re: Garrett Loader vs The Dark Mod
Chodziło o stronę clearing'a (ta rosyjska), na której zgromadził wszystkie screeeny dotyczące darkmoda (a nawet więcej, bo dużo renderów wziął ze strony Oddity'ego kompletnie niezwiązanych z modem). Co budziło podejrzenia, to zrzuty modeli z galerii modeli, która choć nie jest blokowana hasłem, to jednak nie była nigdzie upubliczniana oraz wiele różnych screenów z map i betamap, których nikt już nie pamiętał (takie stare i często takie słabe... ). Ale koniec końców wyszło na to, że gościu jest raczej maniakalnym kolekcjonerem, aniżeli hakerem oraz, że żadnego wycieku jako tako nie było.Jaki przeciek? Tzn. gdzie można zobaczyć jego efekty? Wink
Podaję adres strony: http://darkfate.ru/index.cgi?thumbs=fil ... creenshots.
Enjoy!
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Garrett Loader vs The Dark Mod
Oj pamiętam to cudo:Juliusz pisze:Podaję adres strony: http://darkfate.ru/index.cgi?thumbs=fil ... creenshots.
Enjoy! Wink
http://darkfate.ru/index.cgi?thumbs=fil ... nshots/bot
http://darkfate.ru/index.cgi?thumbs=fil ... shots/mech
Oby to zostało dodane do TDM w takiej postaci
ps Kurcze blade ale zgromadził koleś screenów i renderów.
Choćby takie zapomniane:
http://darkfate.ru/index.cgi?thumbs=fil ... s/screen16
http://darkfate.ru/index.cgi?thumbs=fil ... s/screen17
I te ciągłe rendery Burricka:
http://darkfate.ru/index.cgi?thumbs=fil ... dm_belcher
Czemu od poczatku chcą z tego gada zrobić sympatyczną żabę :/
Re: Garrett Loader vs The Dark Mod
A tak wygląda koncept Odditiego.
http://darkfate.ru/index.cgi?thumbs=fil ... ts/belcher
Myślę, że nie tyle chcą, co nie potrafią inaczej. Tak jak mówiłem - ascottk jest dobry technicznie, ale średni artystycznie...
http://darkfate.ru/index.cgi?thumbs=fil ... ts/belcher
Myślę, że nie tyle chcą, co nie potrafią inaczej. Tak jak mówiłem - ascottk jest dobry technicznie, ale średni artystycznie...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Garrett Loader vs The Dark Mod
Głowa t-rex'a - pasuje jak ulał!Juliusz pisze:A tak wygląda koncept Odditiego.
http://darkfate.ru/index.cgi?thumbs=fil ... ts/belcher