Zaloguj | Zarejestruj








Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 lip 2007 23:46 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 lis 2003 12:26
Posty: 4833
Lokalizacja: Gliwice
Jak się ma stawianie visportali gdy jakieś elementy przecinają te bryły ?
Przykładowo przecinam szczelnie sześcienne korytarze visportalami ale np. sieć rur (bryły) ciągnie się na całej długości mapy i przecina te visportale. Podobnie kilka modeli
Czy te rury będą w całości widocznie czy w całości będą znikać?
A co z modelami ? I czy w ogóle to nie zaburza pracy visportali ?

Jeśli ktoś już nad tym siedział i podzieli się wiedzą to będę wdzięczny.

Jestem na etapie gdy waga brył i obiektów na mapie powoduje znaczny spadek fps i kilka "ogólnych" visportali już nie pomaga.
Widząc natłok elementów w mapach z Doom3 i ich świetną optymalizację to kłaniam się nisko :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lip 2007 09:32 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2392
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Tak w ogóle to przymierzam się do napisania jakiegoś tutoriala o visportalach, bo ostatnio dowiedziałem się sporo interesujących rzeczy, na przykład takich, że można robić visportale o kształtach innych niż prostokątne... (np. kształt L, T lub jeszcze inne).

A co do Twoich pytań:
Cytuj:
Czy te rury będą w całości widocznie czy w całości będą znikać?

W przyrodzie i w Doomie nic nie znika... ;)
Jeśli rury są brushami, patchami to visportal spowoduje ich dodatkowy podział na granicy vis-obszarów. Jeśli w tym miejscu przypada ostatni widzialny obszar, to rury, tak jak i ściany, będą renderowane tylko do miejsca visportalu. Jeśli podejdziesz bliżej i uaktywnisz kolejny obszar (visportal otworzy się) to dalsza część rur i korytarza zacznie się renderować.

Znasz komendy do testowania visportali?
r_showtris 2 - rysuje siatkę renderowanej aktualnie architektury (1 - tylko widoczne, 2 - także zasłonięte, 3 - dodatkowo rysuje trójkąty odwrócone od kamery
r_usescissor 0 - wyłącza "nożyce". Nożyce obcinają architekturę leżącą poza oknem visportala, a tym samym niewidoczną dla gracza. Trzeba je wyłączyć na czas testowania visportali
r_showportals 1 - rysuje portale. Zielone - aktywne, czerwone - zamknięte.


Dziarsky napisał(a):
A co z modelami ? I czy w ogóle to nie zaburza pracy visportali ?

Jeśli model dotyka visportalu, który jest zamknięty, a więc model leży częściowo w obszarach renderowanych i nie to i tak jest renderowany w całości.

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lip 2007 18:08 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 lis 2003 12:26
Posty: 4833
Lokalizacja: Gliwice
Juliusz napisał(a):
W przyrodzie i w Doomie nic nie znika... Wink
Jeśli rury są brushami, patchami to visportal spowoduje ich dodatkowy podział na granicy vis-obszarów.

Pięknie :)

Juliusz napisał(a):
Znasz komendy do testowania visportali?

Znam. Dzięki za przypomnienie.


Juliusz napisał(a):
Jeśli model dotyka visportalu, który jest zamknięty, a więc model leży częściowo w obszarach renderowanych i nie to i tak jest renderowany w całości.

W sumie dobra opcja bo w części widzialnej model nie znika na oczach gracza gdy jego część znajduje się w zasięgu wzroku.

Dzięki za pomoc.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2008 10:54 
Homo Rhetoricus
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 17:15
Posty: 5563
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
I co z tym tutorialem o visportalach? Przydałby się. Ja np. nie miałem pojęcia, że można je robić w innych kształtach.

_________________
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2008 14:12 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2392
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Chcę napisać takowy. Ale, jak już wspominałem - jestem teraz poza domem i nie mam dostępu do moda i DR, a z głowy to tak się nie da...

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Teraz jest 22 sie 2017 08:26


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron