DDS vs TGA

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorze Darkmod, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderatorzy: peter_spy, timon

Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

DDS vs TGA

Post autor: Dziarsky »

TDM posiada zarówno textury w formacie dds jak i w tga.

Pomijając charakter (jakaś kompresja czy sposób zapisania pliku) formatu dds, o którym też fajnie byłoby poczytać to zastanawia mnie znaczenie tego formatu dla gry.

W edytorze z tego co mi się wydaje to ładują mi się textury tga i w takim też formacie dodaję moje własne. Gra więc obsługuje właśnie textury tga.
W takim razie po co gra posiada dodatkowo zapisane to wszystko w dds?
Czy w przyszłości wyjściowym formatem ma się stać dds?
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: DDS vs TGA

Post autor: Juliusz »

DDS jest formatem kart graficznych i jest lepiej zjadliwy dla silnika. Plik jest mocno skompresowany, przez co tekstura 1024x1024 DDS ma tylko nieco więcej Mb niż 512x512 TGA. Aczkolwiek czasem widać tą kompresję.
Natomiast jest wiele drobnych komplikacji związanych z tą kwestią. Nie śledziłem ich tak dokładnie, bo to dla mnie flaki z olejem, ale z tego co pamiętam, to są różne wersje formatu DDS i do tego obsługiwanego przez doom engine nie ma eksportera czy coś takiego. A może dotyczy to tylko normal map, bo chyba normal mapy zostawili w TGA, jeśli się nie mylę. Do tego dochodziły jakieś drobne problemiki w shaderach - DDS nie był uwzględniany w pewnych operacjach na teksturach czy coś takiego.

Krótko mówiąc - poszli na DDS dla zmniejszenia objętości moda i (chyba) dla zwiększenia wydajności gry.
Tyle, co mogę powiedzieć...
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: DDS vs TGA

Post autor: Dziarsky »

Wydajność by się przydała bo blackheart_manor chodzi mi z prędkością 3-5 fps mimo iż normalne mapki wyciągają ponad 35pfs.
Albo coś jest nie tak u mnie albo wymagania TDM zapowiadają się jednak kosmiczne.
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: DDS vs TGA

Post autor: Juliusz »

Do końca nie wiadomo, co jest przyczyną takiego stanu rzeczy. Albo ciężkostrawne patche albo niezoptymalizowane AI. A więc nie wiadomo nawet na ile jest to kwestia optymizacji mapy a na ile silnika gry.
Co do AI - Doom3 ma opcję dezaktywowania AI, jeśli są niewidoczne lub daleko od gracza. Opcja ta została wyłączona póki co, ale pewnie albo się ją przywróci, albo poszuka jakiegoś pośredniego rozwiązania.

W każdym razie nie tylko Ty masz problem z tą mapą. Właściwie oprócz Drama (autora), który ma bardzo dobry sprzęt, każdy ma fatalne fpsy. Tam gdzie Dram ma najmniej 45, inni mają 1... :) :(

Oczywiście jednak nie ulega wątpliwoście, że Dark Mod będzie miał większe wymagania niż Doom3. Bardziej zaawansowane AI, lepsza fizyka, większe tekstury, modele pewnie też nieco bardziej skomplikowane, no i bardziej rozbudowana architektura, a nie same korytarze...
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: DDS vs TGA

Post autor: Dziarsky »

Oby te wymagania ostatecznie nie pozostały na poziomie tej mapy.
3-5 fps na GF7900GT to zdecydowanie nieporozumienie.

Oby to się zmieniło bo ta mapa wyjątkowo słabo reaguje na obniżanie ustawień. Zszedłem do 1024x i medium i dalej to samo. Koleś ma zapewne 8800GTX SLI, nie widzę innej możliwości.
Obrazek
ODPOWIEDZ