Thief's Den

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorze Darkmod, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderatorzy: peter_spy, timon

Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Thief's Den

Post autor: Juliusz »

Dziarsky - próbowałeś już może ostatniej wersji mapki zrobionej przez Fidcala? Ideą było zrobienie małej mapki o charakterze edukacyjnym (Fidcal pisze chyba tutorial co i jak po kolei zrobić w Dark Modzie). Jeśli nie (albo nawet jeśli próbowałeś poprzednią wersję), to koniecznie sprawdź to. Jest to maleństwo, ale czuć już normalną grę, z klimatem, z zadaniami i ekranem końcowym, po ich wypełnieniu :).

Są jeszcze pewne niedociągnięcia, pewne braki ze strony moda (np. zadań nie idzie wyświetlać w trakcie gry, dlatego są tylko jako list, który masz przy sobie), nie wspominając o AI, które ciągle ma braki, ale naprawdę to maleństwo ma klimacik, i jeśli chcesz pogostować, to wcale nie jest łatwo. :)

Tu masz link do tematu. http://modetwo.net/darkmod/index.php?s= ... t&p=132600
Misję można ściągnąć z SVN dla betamapperów. Rozpakuj ściągnięty zip folderu darkmod/fms - powinien pojawić się folder, a w nim plik pk4 oraz txt. Następnie zainstaluj misję poleceniem New Mission. Nie wiem, czy już tak kiedyś uruchamiałeś misję, więc piszę na wszelki wypadek.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Thief's Den

Post autor: Dziarsky »

Dzięki za cynk.

Już uaktualniam darkmoda i betameperownię :).

Zauważyłem już w menu gry opcję na fanmisje ale z tego co pamiętam to przykłady się u mnie nie ładowały.
Juliusz pisze:Następnie zainstaluj misję poleceniem New Mission.
No przyjrzałem się już temu. Trzeba w grze wybrać misję i ją zainstalować.
Problem w tym, że gdy klikam Install to mi gra się wywala "runtime error w doom3.exe" :/.
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Thief's Den

Post autor: Juliusz »

To wywalanie - to w najnowszej wersji? Zaraz uaktualnię też, bo wczoraj joebarnin coś zmieniał znowu w kodzie ładowania fanmisji.
Mnie wcześniej nie do końca chciał ten system działać, ale w przypadku ostatniej misji, zadziałał idealnie. Musisz wpierw kliknąć na wybraną fanmisję, oczywiście.
Instalowanie fanmisji polega m.in. na zrestartowaniu Dooma, stąd błąd w doom3.exe. Jeśli będzie się powtarzał, to zgłoś to najlepiej na forum TDM.

A tak w ogóle to pownienieś być w stanie zagrać w tą misję poprzez polecenie map, tylko pewnie plik .pk4 będziesz musiał umieścić w innym miejscu, żeby go doom znalazł.

Aha, uprzedzam już, że gra w trybie fullscreen może nie mieć wszystkich bajerów - początkowy ekran gry się nie wyświetli (zielony ekran zamiast obrazka) oraz mogą się nie wyświetlić Objectives. Ale równie dobrze możesz nie mieć tych problemów, bo zależy to od karty graficznej chyba albo od sterowników. (chyba... )


P.S. a tak przy okazji - jak już uaktualnisz moda, to zajrzyj też do mapki test/galleon - znajdziesz tam mój model galeona, który ostatnio (prawie) ukończyłem. (otoczenie jest czyjeś). No, to tyle jeśli chodzi o samopromowanie się... ;)
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Thief's Den

Post autor: Dziarsky »

Uruchomiłem mapkę wrzucając pk4 do folderu darkmod.

Na starcie mam splashscreen, który ciut za długo się wyświetla i nie da się go pominąć.
Zadania mam wypisane w liście i na starcie niczego zwiazanego z zadaniami nie było.
Mapa u mnie przynajmniej była nieczytelna, żaden z zamieszczonych tekstów nie dało się odczytać. Pozbierałem trochę loota, trafiełm na dwie zamknięte skrzynie ale nie było kluczy. Albo jak zwykle ślepy jestem albo tych zadań zaliczyć się nie da.

Jak zwykle przez te fatalne AI nie dało się spokojnie pograć bo się zachowują totalnie nieprzewidywalnie. Znów u mnie nie działał frob jak należy i raz był raz nie albo był tylko zasięg miał totalnie skopany i trzeba było obracać myszką by znaleźć moment podświetlenia. Strasznie to frustruje.
Także sama mapa wywalała mnie kilka razy gdy chciałem kogoś ogłuszyć.
Co mnie najbardziej martwi to na takiej małej mapce miałem średnio 25fps gdy w regularnym doomie mam zawsze średnio 50-60. Martwi mnie to coraz bardziej.
Jest jeszcze jeden feler ale to już wina silnika id. Rozjaśnianie obrazu w grze rozjaśnia obraz na pulpicie i jakie kolwiek awaryjne zamknięcie gry skutkuje tym, że mamy rozjaśniony pulpit i nie da się tego nigdzie wyrównać albo zresetować. Można co jedynie odpalić na nowo grę i tam zmniejszyć ale już nie wiadomo ile. Pomaga tylko reset kompa. Zresztą ta dolegliwość towarzyszy grom id od czasu Q3.

Zauważyłem , przynajmniej u mnie, że od jakiegoś czasu nie widać niczego ciekawego z nowości w darkmodzie. Modele i textury idą jak burza ale nic po za tym.
Menu niby się rozrasta ale tak podstawowe opcje jak wstawienie do klawiszologii wszystkich klawiszy potrzebnych w TDM a wywalenie doomowatych (np. pda) to wg mnie priorytet by ludzie mogli szybko i wygodnie testować grę bez babrania się z plikami.
Juliusz pisze:P.S. a tak przy okazji - jak już uaktualnisz moda, to zajrzyj też do mapki test/galleon - znajdziesz tam mój model galeona, który ostatnio (prawie) ukończyłem.
Świetny model! Wygląda w sumie jak solidna robota w edytorze :) Twoja robota to złoto!
ps. Będzie możliwość zwiedzenia tego kolosa od środka?
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Thief's Den

Post autor: Juliusz »

Na starcie mam splashscreen, który ciut za długo się wyświetla i nie da się go pominąć.
Co masz na myśli poprzez splashscreen? Widzisz obrazek czy tylko zielone? Ten ekran nie jest zrobiony prawidłowo, jako element GUI tylko jakimiś pokracznymi metodami z teleportem kamery gdzieś tam, więc na pewno to ulegnie zmianie.
Zadania mam wypisane w liście i na starcie niczego zwiazanego z zadaniami nie było.
Ekran zadań wyświetla się tylko jak uruchamiasz poprzez menu gry.
Mapa u mnie przynajmniej była nieczytelna, żaden z zamieszczonych tekstów nie dało się odczytać. Pozbierałem trochę loota, trafiełm na dwie zamknięte skrzynie ale nie było kluczy. Albo jak zwykle ślepy jestem albo tych zadań zaliczyć się nie da.
Mapa jest mało istotnym elementem (traktuj tą misję jako tutorial, co jak zrobić). A klucze są. Jeden znalazłem, a drugi musieli mi podpowiedzieć.
Klucze znajdują się: (mała podpowiedź) w pomieszczeniu z kominkiem oraz duża podpowiedź na kominku i za drzwiami.


Jak zwykle przez te fatalne AI nie dało się spokojnie pograć bo się zachowują totalnie nieprzewidywalnie.
A mnie się udało podejść złodzieja przy kominku, i spałować. Przy czym przy pierwszym podejściu mnie usłyszał (wyjął miecz z pochwy), dopiero później mi się udało.
AI są faktycznie ciągle zabugowane, ale greebo ostro ostatnio nad tym pracuje. Przerzuca cały kod, który był w skryptach do SDK - będzie pewnie nieco szybsze, a przy okazji znalazł parę błędów. Generalnie jest to najtrudniejsza część kodu i... co tu dużo mówić, najciężej im idzie. Ale jestem dobrej myśli.
Znów u mnie nie działał frob jak należy i raz był raz nie albo był tylko zasięg miał totalnie skopany i trzeba było obracać myszką by znaleźć moment podświetlenia. Strasznie to frustruje.
Mnie też się nie wszystko podświetlało i z tego co widziałem, ludzie to już zgłaszali. Np. drzwi wejściowe do domku, skrzynia itp.
Co mnie najbardziej martwi to na takiej małej mapce miałem średnio 25fps gdy w regularnym doomie mam zawsze średnio 50-60. Martwi mnie to coraz bardziej.
Fidcal (autor) też się o to martwił. Deszcz jest bardzo klatkożerny (niestety) oraz AI (nad tym pracują). Wiesz, to jest ciągle plac budowy. Czasem też mnie to martwi i przygniata, ale wtedy mówię sobie - pieprzyć to, ja tu tylko modeluję, a o resztę niech się inni martwią! ;)

A tak poza tym - nie porównuj Darkmoda do Dooma. Doom to prostacka gierka - AI głąbowate (no, w końcu to potwory... ), fizyka prościutka, interakcje banalne, mapy klaustrofobiczne, tekstury niskiej jakości... wyliczać dalej? Nie ma mowy, żeby TDM śmigał podbnie jak Doom3. Ale jak wyjdzie, to będzie już panowało "nowe pokolenie" komputerów. Dark engine mógł rozwinąć swoje skrzydła dopiero kilka lat temu. Ciekawe, co będzie możliwe w Dark Modzie za kolejne 3-4 lata...
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Thief's Den

Post autor: Dziarsky »

Juliusz pisze:Ciekawe, co będzie możliwe w Dark Modzie za kolejne 3-4 lata...
Jak do DR dorzucą wtedy wszystkie cacka z Prey i obszary z ETQW to ja jestem za :).
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Thief's Den

Post autor: Juliusz »

Zauważyłem , przynajmniej u mnie, że od jakiegoś czasu nie widać niczego ciekawego z nowości w darkmodzie. Modele i textury idą jak burza ale nic po za tym.
Menu niby się rozrasta ale tak podstawowe opcje jak wstawienie do klawiszologii wszystkich klawiszy potrzebnych w TDM a wywalenie doomowatych (np. pda) to wg mnie priorytet by ludzie mogli szybko i wygodnie testować grę bez babrania się z plikami.
No, myślę, że ładowanie fanmisji jest dużo ważniejsze niż klawiszologia :). Choć faktycznie chciałbym ją mieć w końcu. Ale problem też jest taki, że programiści częściej odchodzą niż przychodzą. Jest tak naprawdę tylko kilku programistów, którzy coś robią, tylko jeden, który robi bardzo dużo (greebo). Z programistów, którzy dołączyli w późnym stadium moda, jeden właśnie zrobił menu, ale zniknął, a drugi póki co pracuje nad ładowaniem misji i póki co ciągle jest :) Reszta pojawiła sie parę razy, coś tam zaczęła i z różnych przyczyn zniknęła.
Co do samego moda, to większość rzeczy już jest tak naprawdę, ale potrzebują dopieszczenia. Wszystkie bronie działają prócz strzały z winoroślą. AI - łucznicy powstają po mału. Jest dużo rzeczy w trakcie, dużo bugów jest rozwiązywanych. Tak więc, to co widać i słychać to tylko czubek góry lodowej. :)

A z kolei pojawiło się ostatnio parę ciekawych projekcików rozszerzających możlwości darkmoda - otóż silnik dooma obsługuje pojazdy. Są duże szanse, że będziemy mogli ujeżdżać burricki, a nawet konie oraz popływać sobie łódką. Sprawdź mapy we folderze test/ridable oraz test/vehicle. Tylko pamiętaj - to co ujrzysz, to tylko zaczątki! :)

Świetny model! Wygląda w sumie jak solidna robota w edytorze :) Twoja robota to złoto!
ps. Będzie możliwość zwiedzenia tego kolosa od środka?
Dzięki! Cieszę się, że się podoba. Wdrapałeś się na bocianie gniazdo po linach?

Pracuję także nad wnętrzem statku. Mam wersję kadłubu z otworami zamiast drzwi, wnęrze buduję z brushy i mam nadzieję, że da się ładnie zvisportalizować i będzie grywalne. Całość, tzn kadłub z wnętrzem będzie dostępna jako prefab i każdy będzie mógł sobie umeblować stateczek wedle uznania.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Thief's Den

Post autor: Dziarsky »

Juliusz pisze:ałość, tzn kadłub z wnętrzem będzie dostępna jako prefab i każdy będzie mógł sobie umeblować stateczek wedle uznania.
Czyli w grze ten model będzie rozpoznawany jako konstrukcja z brushy czy będzie ładowany jako model z listy modeli ? Ty to robisz w 3DMaxie co nie?
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Thief's Den

Post autor: Juliusz »

To co widziałeś, to model zrobiony w 3ds maxie. Natomiast teraz buduję wnętrze z brushy w DR, żeby się dało podzielić wisportalami oraz żeby AI umiało po nim chodzić. Tekstury będą te same, więc wizualnie nie rozpoznasz, co jest modelem, a co brushem.
Prefab natomiast może być kombinacją brushy i modeli i czegokolwiek - prefab, to taka minimapa.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Thief's Den

Post autor: Dziarsky »

I teraz już kumam :) Zaje.. pomysł :)
Obrazek
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Thief's Den

Post autor: timon »

Można prosić o jakieś zrzuciki z tego statku ?
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Thief's Den

Post autor: Juliusz »

Timon - patrz wątek o Dark Modzie w Świecie Złodzieja.


A tak przy okazji - jest już normalna wersja BETA misji The Den. Tamto to była pre beta :). Część bugów na pewno została usunięta i mapa została nieco zoptymizowana. Jeszcze nie sprawdzałem sam, powtarzam tylko za autorem :)
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Thief's Den

Post autor: Dziarsky »

Odpalcie tą misję Dena jeszcze raz i zobaczcie czy skrzynie są na miejscu, bo po kilku ostatnich updateach zamiast skrzyni w grze mam tylko czarne sześcienne kostki.
Obrazek
ODPOWIEDZ