FAQ dla publiki

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorze Darkmod, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderatorzy: peter_spy, timon

Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

FAQ dla publiki

Post autor: Dziarsky »

W temacie "TDM - Kto pyta nie błądzi" zaproponowano zrobienie małego FAQ.
Można by faktycznie zrobić zestaw nie tyle pytań i odpowiedzi co wyróżnienie faktów pewnych i założeń w czytelnym zestawieniu przykładowo w osobnym temacie.

Może zaproponuję wstępną listę:

:arrow: Pełna nazwa modyfikacji - The Dark Mod. Najczęściej stosowany skrót - TDM.

:arrow: Strona projektu - www.thedarkmod.com.

:arrow: TDM bazuje na silniku gry Doom III. Gra ta w wersji 1.3.1 [patch] jest wymagana do uruchomienia modyfikacji.

:arrow: TDM jest pełną konwersją w klimacie gry Thief czyli posiada własny interface, tekstury, dźwięki, muzykę oraz całe zaplecze techniczne potrzebne do odwzorowania świata w klimacie gry. Gra Doom III stanowi napęd dla modyfikacji oraz wykorzystane są częściowo zasoby gry.

:arrow: Do TDM dołączony będzie edytor poziomów Dark Radiant. Jest on ulepszoną wersją GTK Radianta - edytora poziomów do Dooma - rozszerzającą go o wiele przydatnych funkcji oraz umożliwiającą w pełni wykorzystanie możliwości moda. Edytor można już używać w aktualnej wersji opierając się o zasoby Doom III. Najczęściej stosowany skrót edytora - DR.

:arrow: Modyfikacji spodziewać się można pod koniec 2008 roku lecz termin premiery może ulec zmianie.

:arrow: TDM wypuszczony będzie w formie pełnego zestawu narzędzi i środków umożliwiających wykonanie fanmisji. Dołączona będzie garść pokazowych fanmisji i map. Prace nad kampanią z prawdziwego zdarzenia rozpoczną się dopiero po premierze TDM. W związku z tym wraz z premierą modyfikacja nie będzie miała cech fabularnej rozgrywki.

:arrow: Nie przewiduje się wypuszczenia wersji demonstracyjnej.

:arrow: TDM będzie działał na Linuksie.

:arrow: TDM jest grą tylko dla jednego gracza (nie przewiduje się trybu multiplayer).

:arrow: Rozgrywka w TDM toczyć się będzie tylko z widoku pierwszej osoby (FPP). Widok z trzeciej osoby (TPP) jest technicznie możliwy (obsługiwany przez silnik Dooma 3), ale nie jest wspierany przez twórców moda.

:arrow: W TDM występuje woda, w której można pływać oraz strzała z liną, których brakowło w T: DS.

:arrow: TDM posiada własną stronę WIKI, z ciągle powiększającą się listą tutoriali do DR i innych informacji odnośnie modyfikacji i edytora [link].

:arrow: Każdy chętny ma możliwość uczestniczenia w produkcji TDM choćby na zasadzie beta testera. Na forum modyfikacji można zgłosić swoją kandydaturę prezentując najlepiej próbki swoich prac. W przypadku osób obsługujących edytor Dooma będzie to możliwość tworzenia i testowania poziomów w oparciu o aktualną wersję modyfikacji. Osoby z umiejętnością tworzenia modeli czy pracy z kodem gry maja szansę uczestniczyć w tworzeniu samego TDM.
Ostatnio zmieniony 25 listopada 2007, 14:10 przez Dziarsky, łącznie zmieniany 4 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: FAQ dla publiki

Post autor: Juliusz »

Zamiast FAQ - FAQTY :) Forma jest mi obojętna, chociaż FAQ też by mogło być. Choć z drugiej strony, takie wypunktowane fakty są bardziej zwięzłe.

Parę sugestii:
TDM bazuje na silniku gry Doom III. Gra ta jest wymagana do uruchomienia modyfikacji.
dodałbym, że wymagana jest gra w wersji 1.3.1. Patch do ściągnięcia <tutaj link, który trzeba poszukać>
TDM jest pełną konwersją czyli posiada własny interface, tekstury, dźwięki, muzykę oraz całe zaplecze techniczne potrzebne do odwzorowania świata w klimacie gry. Gra Doom III stanowi jedynie napęd dla modyfikacji.
Nie napisałeś w klimacie jakiej gry :) Poza tym, gwoli ścisłości Doom III słuzy nie tylko jako silnik, ale niektóre zasoby są także wykorzystywane - AI (zombie), particle, dźwięki, decale, shadery itp.
Do TDM dołączony będzie edytor poziomów Dark Radiant przygotowany od podstaw na bazie GTK Radiant. Najczęściej stosowany skrót edytora - DR.
ot, taka uwaga stylistyczna - "od podstaw na bazie" się gryzie. Ja bym napisał, że Dark Radiant jest ulepszoną wersją GTK Radianta - edytora poziomów do Dooma - rozszerzającą go o wiele przydatnych funkcji oraz umożliwiającą w pełni wykorzystanie możliwości moda.
Strona domowa Dark Radianta: http://darkradiant.sourceforge.net/. Można stamtąd pobrać najnowszą wersję programu. DR jest w pełni kompatybilny z Doomem 3.

[ Dodano: Pią 23 Lis, 2007 21:39 ]
Modyfikacji spodziewać się można w połowie 2008 roku lecz termin premiery może ulec zmianie.
Piszmy wprost - koniec 2008... Taki jest najczęściej wspominany termin.

[ Dodano: Pią 23 Lis, 2007 21:49 ]
Do tego dodałbym, gdzieś po tym punkcie wspominającym Thiefa, że The Dark Mod nie dzieje się w świecie Thiefa, a jedynie się nim inspiruje.

Inne punkty:

:arrow: Dark Mod będzie działał na Linuxie.

:arrow: Dark Mod jest grą tylko dla jednego gracza (nie przewiduje się trybu multiplayer)

:arrow: - Rozgrywka w Dark Modzie toczyć się będzie tylko z widoku pierwszej osoby (FPP). Widok z trzeciej osoby (TPP) jest technicznie możliwy (obsługiwany przez silnik Dooma 3), ale nie jest wspierany przez twórców moda.

:arrow: - W Dark Modzie występuje woda, w której można pływać oraz strzała z liną, których brakowło w T: DS.

Jak mi coś przyjdzie do głowy, to dopiszę.

Poczekajmy jeszcze może parę dni, aż skończą nam się pomysły i wówczas można założyć temat przyklejony w dziale Świat Złodzieja.

[ Dodano: Pią 23 Lis, 2007 21:58 ]
bym zapomniał:
:arrow: strona WIKI darkomda, z ciągle powiększającą się listą tutoriali: http://www.thirdfilms.com/darkwiki/inde ... =Main_Page
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: FAQ dla publiki

Post autor: Dziarsky »

Poprawiłem mój pierwszy post o twoje uwagi.

Mam pytanie. WIKI rozumiem, jest to publiczna strona bo w końcu ludzie mogą na zaś czytać co jak będzie można robić.
Natomiast dziwi mnie upublicznienie strony edytora (z tego co wiem to jest ona publiczna), bez zasobów moda średnio można cokolwiek ciekawego zdziałać w tym edytorze.
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: FAQ dla publiki

Post autor: Juliusz »

Natomiast dziwi mnie upublicznienie strony edytora (z tego co wiem to jest ona publiczna), bez zasobów moda średnio można cokolwiek ciekawego zdziałać w tym edytorze.
Dark Radiant może służyć także do budowania map do Dooma 3. I do tego jest wykorzystywany przez niektórych ludzi - ktoś na forum Dooma znalazł nawet czyjąś wypowiedź, że Dark Radiant jest najlepszym edytorem do Dooma aktualnie - a więc ludzie sami go jakoś znajdują i nawet używają.

Poza tym, nic by nie zaszkodziło ludziom obeznać się z tym edytorem teraz. Ci, którzy chcą podłubać coś wcześniej, nie musieli by się przesiadać z Doom Edita na Dark Radianta.

Tak naprawdę jedyną wadą DR w stosunku do DE jest brak cieni. Miejmy nadzieję, że prędzej czy później znajdzie się ktoś, kto to nadrobi.

Ja bym nawet zaznaczył w tym FAQ, że można już teraz używać DR i go testować.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: FAQ dla publiki

Post autor: Dziarsky »

Juliusz pisze:ak naprawdę jedyną wadą DR w stosunku do DE jest brak cieni.
Chodzi ci pewnie o podgląd 3D pod klawiszem F3. Cóż to jest przydatna opcja ale już teraz dosyć mało wydajna. Spróbuj wcisnąć F3 przy otwartej misji BlackHeart czy innej dużej. Samo ładowanie podglądu zajmuje kilka minut a framerate jest na granicy kilku fps. Wydaje mi się ,ze ten podgląd nie obsługuje visportali. Jak dojdą cienie może być jeszcze wolniej.

Ale fakt, opcja bardzo przydatna.
Juliusz pisze:Dark Radiant może służyć także do budowania map do Dooma 3.
Czyli normalnie nie wybieramy żadnej modyfikacji tylko zasoby doom3 :), a ciekawe :).
Juliusz pisze:Ja bym nawet zaznaczył w tym FAQ, że można już teraz używać DR i go testować.
jes ser

edit:
Dodałem punkt na temat możliwości przyłączenia się do projektu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: FAQ dla publiki

Post autor: Juliusz »

Chodzi ci pewnie o podgląd 3D pod klawiszem F3. Cóż to jest przydatna opcja ale już teraz dosyć mało wydajna. Spróbuj wcisnąć F3 przy otwartej misji BlackHeart czy innej dużej. Samo ładowanie podglądu zajmuje kilka minut a framerate jest na granicy kilku fps. Wydaje mi się ,ze ten podgląd nie obsługuje visportali. Jak dojdą cienie może być jeszcze wolniej.
Greebo z Orbweaverem pracują nad napisaniem czegoś, co się nazywa Scene Graph - nie wiem, ale to chyba struktura wszystkich obiektów w mapie czy coś takiego. Aktualna (odziedziczona po GTK Radiancie) jest mało wydajna, co się odbija na wolnym wybieraniu obiektów oraz wolnym renderingu. Napisanie tego od nowa jest podstawą do lepszego renderera w DR. Tak więc, wszystko idzie w dobrym kierunku, tyle, że nie jest to sprawa nr 1.
Dodałem punkt na temat możliwości przyłączenia się do projektu.
Bardzo dobrze :ok

[ Dodano: Sob 01 Gru, 2007 00:56 ]
Dziarsky - wygląda na to, że nie mamy pomysłów na nic więcej, a zatem możesz to upublicznić. Zawsze można dodać coś później.
Pytanie czy dać to jako temat przyklejony czy normalny? Jeśli normalny, to może gdzieś linka dać? Może w sygnaturce...? :)
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: FAQ dla publiki

Post autor: Dziarsky »

Dobra, wrzucam do do działu "Fanimsje ..." jako przyklejony temat "The Dark Mod - Informacje". Myślę, że to będzie najlepsza opcja.
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: FAQ dla publiki

Post autor: Juliusz »

Wszedłem ostatnio na forum Darkmoda po dłuższej przerwie i widzę, że szykują/szykowali coś a'la Christmas Release - misję Thief's Den w wydaniu niezależnym od moda, tzn. jako osobny mod dla Dooma3. Wygląda to zatem na swego rodzaju demo/prezentacją moda, a zatem podpunkt o niewydawaniu dema może się okazać nieaktualny...

Nie wiem Dziarsky, czy śledzisz tamto forum czy nie - w razie czego najwyżej zmieniłbyś tą informację, co?


A tak przy okazji - nie chcę tworzyć osobnego wątku - odsuwam się nieco na bok od moda. Dostałem ostatnio pracę - tworzenie wizualizacji 3D. Oznacza to, że nie będę szukał innej pracy, a mój udział w TDM był w duże mierze pracą nad portfolio pod grafika do gier. Ciężko mi będzie czasowo to teraz pogodzić, a mam też inne życiowe obowiązki (ot, choćby młodą żonę, która nie lubi swego męża spędzającego czas tylko z kompem :) ), więc jestem zmuszony odłożyć moda na bok. Może (mam nadzieję) za jakiś czas, jak się zadomowię w nowej firmie, będę mógł sobie pozwolić znowu na zabawy z tym modem.
Może zacznę później więcej mapować, potworzyłbym wówczas więcej krótkich tutoriali, bo zależy mi, żeby w tej kwestii się coś ruszyło przed wydaniem TDM.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: FAQ dla publiki

Post autor: Dziarsky »

Juliusz pisze:Nie wiem Dziarsky, czy śledzisz tamto forum czy nie - w razie czego najwyżej zmieniłbyś tą informację, co?
Jak tylko wyłapię coś nowego to dodaję czy zmieniam.
Juliusz pisze:misję Thief's Den w wydaniu niezależnym od moda,
Wg mnie to nie jest dobra misja na moda bo jest brzydka co w dzisiejszych czasach nie przejdzie. Ale niech robią co chcą :)
Juliusz pisze:jestem zmuszony odłożyć moda na bok
I tak już dużo zrobiłeś więc masz prawo zrobić sobie urlop ;).
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: FAQ dla publiki

Post autor: Juliusz »

Wczoraj to się ukazało na TTLG:
http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ost1686254

Zatem można wyrzucić informację o braku dema i dodać info o tej mini-misji.
15 stycznia 2008, malutka misja, ale mocno "upakowana" w darkmodowe funkcje, 300 mb download, doom potrzebny - nie wiem, czy coś jeszcze ludzie muszą wiedzieć.
Wg mnie to nie jest dobra misja na moda bo jest brzydka co w dzisiejszych czasach nie przejdzie. Ale niech robią co chcą
no, to jest bardziej demo techniczne. ale właściwie tym jest dark mod - zbiorem narzędzi. A co z tym ludzie zrobią i jak estetycznie opakują to osobna kwestia.

I tak już dużo zrobiłeś więc masz prawo zrobić sobie urlop
dzięki! ;) Mam nadzieje wrócić za parę miechów - zobaczymy ile będę miał czasu wówczas. Życie toczy się naprzód, więc nigdy nic nie wiadomo. Ale nawet, jak nie będę mógł poświęcić dużo czasu na modelowanie, to chociaż pomapuję sobie i popiszę trochę tutoriali dla ludzi.
ODPOWIEDZ