Poniżej postaram się w prosty sposób opisać Wam jak dodać własny obrazek podczas ładowania waszej mapy.
Potrzebować będziemy w zasadzie obrazek w formacie tga oraz plik konfiguracyjny gui.
Załóżmy też, że plik naszej misji posiada nazwę testowa.map.
Przygotowywanie obrazu
Najpierw musimy przygotować własny obrazek.
Mając gotowy screen z gry lub inny dowolny obraz zmieniamy jego rozmiar do 1024 x 1024. Nie przejmujmy się tym, że zostaną zachwiane proporcje - gra przywróci sobie sama właściwy rozmiar tyle, że wyjściowo potrzebuje obraz w takich a nie innych proporcjach.
Następnie nasz obraz zapisujemy w formacie tga [24bit] pod nazwą taką jaką posiada nasz plik mapy.
Obraz umieszczamy w następującej lokalizacji: ...\Doom 3\darkmod\guis\assets\splash\
Tworzenie pliku gui
Otwieramy notatnik i umieszczamy w nim ten kod:
Kod: Zaznacz cały
windowDef BackgroundImage
{
rect 0,0,640,480
visible 1
background "guis/assets/splash/testowa"
matcolor 1,1,1,1
}
Zapisujemy ten plik jako testowa.gui (potwierdzamy zamianę rozszerzenia z txt na gui) w następującej lokalizacji: ...\Doom 3\darkmod\guis\map\. Jeśli folder map nie istnieje należy go stworzyć.
Mając nasze pliki w odpowiednich miejscach:
...\Doom 3\darkmod\guis\assets\splash\testowa.tga
...\Doom 3\darkmod\guis\map\testowa.gui
podczas ładowania naszej mapy testowa będzie wyświetlany nasz obraz.
Dziękuję za uwagę