TUTORIAL: Własny obraz podczas ładowania misji

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorze Darkmod, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderatorzy: peter_spy, timon

Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

TUTORIAL: Własny obraz podczas ładowania misji

Post autor: Dziarsky »

Własny obraz podczas ładowania misji

Poniżej postaram się w prosty sposób opisać Wam jak dodać własny obrazek podczas ładowania waszej mapy.

Potrzebować będziemy w zasadzie obrazek w formacie tga oraz plik konfiguracyjny gui.
Załóżmy też, że plik naszej misji posiada nazwę testowa.map.

Przygotowywanie obrazu

Najpierw musimy przygotować własny obrazek.
Mając gotowy screen z gry lub inny dowolny obraz zmieniamy jego rozmiar do 1024 x 1024. Nie przejmujmy się tym, że zostaną zachwiane proporcje - gra przywróci sobie sama właściwy rozmiar tyle, że wyjściowo potrzebuje obraz w takich a nie innych proporcjach.
Następnie nasz obraz zapisujemy w formacie tga [24bit] pod nazwą taką jaką posiada nasz plik mapy.
Obraz umieszczamy w następującej lokalizacji: ...\Doom 3\darkmod\guis\assets\splash\


Tworzenie pliku gui

Otwieramy notatnik i umieszczamy w nim ten kod:

Kod: Zaznacz cały

windowDef BackgroundImage
   {
      rect   0,0,640,480
      visible   1
      background   "guis/assets/splash/testowa"
      matcolor   1,1,1,1
   }
Uwaga: W linii background znajduje się adres naszego obrazu (bez rozszerzenia).

Zapisujemy ten plik jako testowa.gui (potwierdzamy zamianę rozszerzenia z txt na gui) w następującej lokalizacji: ...\Doom 3\darkmod\guis\map\. Jeśli folder map nie istnieje należy go stworzyć.


Mając nasze pliki w odpowiednich miejscach:
...\Doom 3\darkmod\guis\assets\splash\testowa.tga
...\Doom 3\darkmod\guis\map\testowa.gui

podczas ładowania naszej mapy testowa będzie wyświetlany nasz obraz.

Dziękuję za uwagę 8-)
Obrazek
ODPOWIEDZ