Zaloguj | Zarejestruj








Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Cienie W TDM
PostNapisane: 12 sie 2008 10:43 
Homo Rhetoricus
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 17:15
Posty: 5563
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Jak wiecie, znowu zacząłem się bawić DarkRadiantem. I coś mi tutaj nie pasuje.

Może odzwyczaiłem się już od pracy w edytorach, ale wydaje mi się, że cienie w TDM wyglądają sto razy gorzej niż cienie w TDS, a nawet w pierwszych Thiefach. Jakieś takie kanciaste, beznadziejne. A już cienie ruchome to porażka totalna.

To kwestia silnika czy złych modeli (a raczej "modeli cieni")?

_________________
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2008 14:49 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2389
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Co dokładnie masz na myśli?
Cienie postaci? Każda postać ma uproszczony model do rzucania cienia, który dodatkowo musi być ukryty wewnątrz postaci, a więc siłą rzeczy jest tam jakoś zdeformowany i bardziej kanciasty. To faktycznie może źle wyglądać, tymbardziej, że robił je gościu bez talentu artystycznego (choć był nienajgorszy technicznie) i niektóre modele miały głowy nieomalże kwadratowe... Ale da się do tego przyzwyczaić...

Natomiast nie bardzo kapuję jak cienie ruchome mogą gorzej wyglądać o tych z pierwszych Thiefów...

Natomiast sam sposób wyliczania i rysowania cieni jest identyczny do tego z TDS. Inna sprawa, że miękkie cienie z pierwszych Thiefów miały charakter bardziej średniowieczny, klimatyczny niż te ostre, tzw. stencil shadows.

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2008 16:30 
Homo Rhetoricus
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 17:15
Posty: 5563
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Jestem poza domem przez dłuższy czas, więc nie zamieszczę zrzutów, ale...

Zrobiłem np. pokój z pochodnią, stołem, skrzynią etc. Cienie skrzyni i stołu wyglądały jak czarne prostokąty na ziemi o cholernie ostrych krawędziach. A jak się poruszały, było już całkiem fatalnie. Dodanie ambient light nic w zakresie estetyki tutaj nie zmieniło.

Cienie z TDS tak nie wyglądały. No way. Może ja coś knocę?

A do tego jeszcze dochodzą cienie postaci. Otóż cień AI nie miał połowy głowy i dolnej części nóg.

(Korzystam z zasobów Thief's Den).

EDIT: Przyjrzałem się zrzutom na stronie TDM. Tam to wygląda znacznie lepiej. Pewnie ja coś robię nie tak.

_________________
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2008 07:38 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2389
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Jeśli stół bądź skrzynia mają prostą sylwetkę, to będą rzucały prosty cień. Jednym lekarstwem na to jest modelowanie obiektów z nieco ciekawszymi sylwetkami.
Pomaga także trochę dobranie odpowiednich kolorów cieni, co nieco złagodzi wizualnie ostrą granicę pomiędzy światłem a cieniem.

Cytuj:
A do tego jeszcze dochodzą cienie postaci. Otóż cień AI nie miał połowy głowy i dolnej części nóg.

to brzmi jak bug silnika, z którym ja i kilka innych osób także się spotkało. U mnie to wyglądało tak, jakby cień na ścianie był rysowany tylko do pewnej wysokości ściany i właśnie ucinał na wysokości głowy... Może to zależy od karty graficznej? :(

[ Dodano: Sro 13 Sie, 2008 07:41 ]
Cytuj:
A jak się poruszały, było już całkiem fatalnie.

sposób drgania cienia Tobie się nie podoba, tak? nie pamiętam jak to było w TDS. Może faktycznie ten z TDM jest prostacki, oparty na prostej losowości, a nie naśladujący drgania ognia... Ciężko mi powiedzieć teraz.

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2008 08:36 
Homo Rhetoricus
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2002 17:15
Posty: 5563
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Juliusz napisał(a):
Pomaga także trochę dobranie odpowiednich kolorów cieni, co nieco złagodzi wizualnie ostrą granicę pomiędzy światłem a cieniem.

A można zmieniać kolor cieni?

Cytuj:
to brzmi jak bug silnika, z którym ja i kilka innych osób także się spotkało. U mnie to wyglądało tak, jakby cień na ścianie był rysowany tylko do pewnej wysokości ściany i właśnie ucinał na wysokości głowy... Może to zależy od karty graficznej? :(

Czyli już zawsze tak będę miał? Ten bug znika? Przekichane. Jest dokładnie tak, jak opisałeś. Ale w Doomie nie miałem takich problemów.

_________________
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2008 11:35 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2389
Lokalizacja: Poznań (Dublin)
Kolor cieni zmieniasz poprzez kolor ambient light. Nie mówię, że trzeba iść w taki mocny niebieski jak w TDS, tymniemniej cienie złamane jakimś kolorem wyglądają mniej topornie niż te czarne (lub ciemnoszare).
Oczywiście można dać inny odcień ambient lighta. Wówczas efekty są może nierealistyczne, ale klimatyczne.
Mgła także wprowadza miękkość w odcieniach na ekranie. TDS miał mgłę chyba w każdej misji (delikatną).

Cytuj:
Czyli już zawsze tak będę miał? Ten bug znika? Przekichane. Jest dokładnie tak, jak opisałeś. Ale w Doomie nie miałem takich problemów.

Ja to miałem tylko w jednej testowej misji. W żadnym innym przypadku mi to nie występowało.

_________________
Portfolio 3D - www.juliuszk.com
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Teraz jest 28 cze 2017 03:02


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron