Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorze Darkmod, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderatorzy: peter_spy, timon

Czy zamierzasz tworzyć misje pod Dark Moda?

obowiązkowo!
7
22%
myślę, że spróbuję swoich sił
6
19%
być może, waham się
4
13%
misję nie, ale jestem chętny do współpracy (modelowanie, dźwięki, scenariusz itp.)
4
13%
nie interesuje mnie Dark Mod
11
34%
 
Liczba głosów: 32

Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: SPIDIvonMARDER »

A propos ankiety: jak ktoś chciałby pogadać o pomysłach i scenariuszach, to zapraszam.
Obrazek
Awatar użytkownika
ERH+
Kurszok
Posty: 530
Rejestracja: 14 sierpnia 2009, 04:34
Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: ERH+ »

Tzn o samych pomysłach i scenariuszach? Bo chyba i tak trzeba znać ograniczenia techniczne w ich realizacji (vide wspomniana gdzieś panorama całego miasta z wieży).
Charakter człowieka jest jego przeznaczeniem.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: SPIDIvonMARDER »

No tak, ale chyba autor mapy uprzedzi zawczasu... także o swoich umiejętnościach. Ja z Nivellenem robiliśmy FMkę, to sie wymienialiśmy takimi informacjami.
Obrazek
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: Nivellen »

"Robiliśmy" to za dużo powiedziane :wes Każdy współautor fm-ki, nawet jeśli nie jest mapperem czy artystą 3D/2D, powinien mieć zainstalowany i działający edytor z kolejnymi uaktualnianymi wersjami mapy. Bez tego wiele szczegółów fabuły jest ciężko wytłumaczyć, choćby założenia przestrzenne, czy typowo techniczne szczegóły.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: Abru »

Judith pisze:Próbowałem wczoraj powalczyć z tym vertex paintem, i nawet da się ustalić te dwa kolory za pomocą Ion Shadera, ale niestety, wtyczka eksportująca materiały do .mlb nie potrafi odczytać niczego poza opcją (Standard) :( Krótko mówiąc, w T3edzie na pewno się tego nie da zrobić.
Jak dobrze, że zawsze możemy liczyć na unwrap i ręcznie wszystko dopasować. ;)
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: peter_spy »

To fakt, aczkolwiek czy udało ci się znaleźć jakąś skuteczną metodę na robienie wiaroygodnego terenu? Wiadomo że polanki wielkości 1024 x 1024 nie rozłożysz na teksturze tej samej wielkości, bo jakość będzie żałosna. Tekstura musi być co najmniej 4 razy większa od mapowanej powierzchni, żeby to jakoś wyglądało. Jeśli coś ciekawego wskórałeś w tej materii to skrobnij mi PW, bo szkoda chłopakom wątek zaśmiecać :)
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: Abru »

Jeśli zwykłe mapowanie można określić mianem metody to chyba tak, aczkolwiek nie testowałem tego. :) Mam tylko wyobrażenie jak to może wyglądać w praktyce. Jeśli pod koniec tygodnia znajdę trochę czasu to przygotuje przykładowy teren wraz z opisem i zamieszczę w nowym wątku. T3Ed bywa złośliwy, więc nigdy nie wiadomo. ;)
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: Dziarsky »

Wypaliłem się trochę w TDM jeszcze za czasów testów.
Do tego stopnia, że po premierze jakoś nie mam ochoty przejść premierowych misji :).
Mam rozpoczęty jeden pokażnych rozmiarów lewel ale jakoś zabrakło mi chęci by to skończyć. Może opublikuję za jakiś czas jakieś grywalne fragmenty.

TDM to fajna gra a DR dobry edytor ale uważam, że efekt końcowy jest niezadowalający i myślałem, że całość pójdzie w inna stronę i będzie inaczej działać/wyglądać. Wszystko zapewne z powodu braków rąk do pracy, były na to duże skargi.
Mimo iż naprawdę długo trwało przygotowywanie tego moda to mam nadzieję , że zapał do robienia fm'ek nie wygasł (jak u mnie) bo to by oznaczało kolejną klęskę (po TDS) na scenie thiefo-maperskiej.

Ostatnio przejawiam wyraźne znudzenie światem gier sp i kto wie, może wrócę do zabawy z TDM. Pamiętam, że nauka edytora i tworzenie map i tekstur to była świetna zabawa. Wszystkim polecam. Niestety potwornie czasochłonna :).
Obrazek
Awatar użytkownika
ERH+
Kurszok
Posty: 530
Rejestracja: 14 sierpnia 2009, 04:34
Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: ERH+ »

Zrobiłem misję do Dark Moda, są chętni do testowania?
http://www.badongo.com/file/25974503
Charakter człowieka jest jego przeznaczeniem.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: Hadrian »

Ja przetestuję :)

EDIT:
Nie wiem czemu, ale nie wyświetla mi się ta misja w Dark Modzie. Wie może ktoś dlaczego?
Awatar użytkownika
ERH+
Kurszok
Posty: 530
Rejestracja: 14 sierpnia 2009, 04:34
Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: ERH+ »

Nie wyświetla się na liście wszystkich misji, czy jako misja zainstalowana? Jeśli to drugie to uruchom Dark Moda jeszcze raz.
Upewnij się czy masz ją w odpowiednim miejscu: rozpakowujesz ściągniętego zipa, a cały folder z czterema plikami ląduje w "Doom 3\darkmod\fms".
Charakter człowieka jest jego przeznaczeniem.
Maruda
Bełkotliwiec
Posty: 2
Rejestracja: 14 listopada 2011, 00:00

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: Maruda »

Hej,

Chciałam poinformować, że wkrótce pojawi się wersja 1.07 Dark Moda (info z pierwszej ręki), ale co ważniejsze również w wersji polskiej (dzięki mojemu skromnemu wkładowi). Mówię o spolszczonym menu, ponieważ misje trzeba będzie tłumaczyć "osobno".

Także w związku z tym, że Twoja misja ERH cieszy się sporym zainteresowaniem wśród międzynarodowej braci poproszono mnie o jej zangielszczenie. Pytanie czy się zgadzasz, czy też może wolisz to zrobić osobiście? Oczywiście przymusu nie ma, ale myślę że warto swoje "dziecko", nad którym pracowało się w pocie czoła x czasu, pokazać szerszemu światu. ;)

Pozdrawiam,
M.
Awatar użytkownika
ERH+
Kurszok
Posty: 530
Rejestracja: 14 sierpnia 2009, 04:34
Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: ERH+ »

Zgadzam się, jak najbardziej. Właśnie z tym miałbym największe problemy, a tekstu troszkę jest, więc będę bardzo wdzięczny za pomoc :-D .

I nadal nawet nie wiem czy wszystko działa jak należy... Myślałem o tym trochę jak o becie, to moja pierwsza misja i nie byłem pewien na czym się głównie skupić.
Charakter człowieka jest jego przeznaczeniem.
Maruda
Bełkotliwiec
Posty: 2
Rejestracja: 14 listopada 2011, 00:00

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: Maruda »

No to fajnie. Znaczy nie obiecuję, że zrobię to szybko, bo mam trochę do roboty, a i jakimś wymiataczem z anglika też nie jestem, ale postaram się nie odwalić fuszerki. ;)

Co do Twoich wątpliwości to może zarejestruj się na forum TDMa? Ludzie tam sporo działają i większość chętna do pomocy. A jak nie, to przekażę chociaż opinie. ;)
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: Hadrian »

Działa. Misja przyjemna, fabuła ciekawa i oryginalna, ale trochę zwiększyłbym ilość hauntów - gdy zabiłem jednego, wszystkie inne się zleciały na dziedziniec - albo więcej zombie. Nie dawałbym święcówki na początek -lepiej, gdyby znajdywało się ją w kaplicy. I pytanie: czy to normalne, że ta dziwna maszyna na dachu tak piszczy i da się ją zniszczyć dwoma ciosami miecza?
Póki co to wszystko, jeszcze nie przeszedłem. Warto założyć osobny temat dla niej.
Awatar użytkownika
ERH+
Kurszok
Posty: 530
Rejestracja: 14 sierpnia 2009, 04:34
Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: ERH+ »

Rzeczywiście woda święcona w ekwipunku jest bez sensu. A maszyna na dachu umie tylko świecić i piszczeć -jest tak wnerwiająca, że gracz chyba wyłączyłby misję gdyby nie był w stanie jej szybko uciszyć.
Charakter człowieka jest jego przeznaczeniem.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: Dziarsky »

Pomyśleć, że przecierałem szlak gry DarkMod się tworzył :).
Niestety jakoś odpadłem w przedbiegach i raczej do robienia misji nie wrócę.

ps. Mam gdzieś na płytach zarchiwizowane tekstury i fragment pierwszej mapy z katedralną architekturą. Jak kiedyś znajdę to wrzucę byście sobie to skopiowali na własne potrzeby.
Obrazek
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: Nivellen »

Gratulacje ERH+, całkiem udana misyjka, jak na pierwsze podejście oczywiście. Dopiero zacząłem się zakradać do fortecy, więc na konstruktywną krytykę przyjdzie czas.
Wnętrza wieży projektowałeś sam, czy wzorowałeś się na jakimś konkretnym przykładzie, bo bardzo przypomina szkockie zamki wieżowe właśnie.

Edycja:Podczas brodzenia po zalewie i okalających go wzgórzach, stwierdziłem, że zbyt łatwo można się zbliżyć do krawędzi mapy, skąd widać "nicość". Spróbuj podwyższyć wzgórza, lub dać tam jakieś krzaki/drzewa, które będą zasłaniać horyzont i nie dopuszczą gracza do granicy mapy.
Edycja 2: Przydałoby się przenieść wątek o Twojej misji do osobnego tematu.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
ERH+
Kurszok
Posty: 530
Rejestracja: 14 sierpnia 2009, 04:34
Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: ERH+ »

Nie miałem przed oczyma żadnej konkretnej budowli, starałem się po prostu zbudować coś z "krwi i kości".
Może spróbuję zmienić stoki wzgórz, ale chyba i tak będzie to wyglądać bardzo umownie. Na razie upiększam elewację zamku, jak nie zrobi mi się pokaz slajdów to dam jakieś patche na obwodzie albo poeksperymentuję ze skyboxem.

Jak u was jest z ilością klatek, czy gra przycina przy przechodzeniu przez drzwi?
(konsola " ctrl alt ~ ", "com_showFps 1"). U mnie jest z tym kiepsko. ;)
Charakter człowieka jest jego przeznaczeniem.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: Nivellen »

Jestem już prawie na końcu misji, ale trochę ostatnio zardzewiałem. Dwa pytania:
- do czego służy "dirty key";
- gdzie znajdę czwartą ćwiartkę sera (żelazne racje), bo za cholerę nigdzie jej nie widzę. Przeszukałem dokładnie spiżarnię i jadalnię, ale nadal nic



U mnie na E 8400 3GH, 3.25 GB RAM i starej GF 6600 GT prawie zawsze fps oscyluje w granicach 6 - 25, przy średniej w okolicach 14. Mniej jest tam, gdzie dużo świateł i obiektów, ale ogólnie grać się da. Nie ma miejsc z krytycznym pokazem slajdów
Ponadto mam kilka uwag technicznych, więc jeśli chcesz, mogę podesłać Ci na maila.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
ERH+
Kurszok
Posty: 530
Rejestracja: 14 sierpnia 2009, 04:34
Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: ERH+ »

-Dirty key otwiera/ zamyka pracownię obróbki kamieni (to tam gdzie leży klucz) i laboratorium (to ten pokój przelotowy obok biblioteki). AI będą skracać sobie drogę przez laboratorium więc możesz w ten sposób wpływać na ich ścieżki.
-Trzecia porcja jest na parapecie w wieży (bliżej dźwigu), czwarta leży w kominku w laboratorium.

Jasne, każda uwaga jest dla mnie cenna. :)
Charakter człowieka jest jego przeznaczeniem.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: Hadrian »

Ja nie miałem żadnych wolniejszych momentów. Może to dlatego, że mam lepszego kompa? :) Dzisiaj też postaram się pograć i przejść misyję.
Awatar użytkownika
racaz
Paser
Posty: 221
Rejestracja: 02 maja 2009, 20:08

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: racaz »

Ma ktoś informacje dotyczące "od uzależnienia" dm od d3? Bo chętnie bym zagrał, ale nie widzi mi się kupowanie gry która moim zdaniem jest do d*py
tylko po to aby pograć sobie w moda.
Jeśli ktoś chętny do gry w T2 multi pisać!
Moje GG:25888157
Awatar użytkownika
JegoCien
Miastolud
Posty: 66
Rejestracja: 14 kwietnia 2010, 20:37

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: JegoCien »

Tels - członek teamu Dark Moda w tym temacie http://forums.thedarkmod.com/topic/13492-tdm-on-linux/ twierdzi że prace nad zamianą Dark Moda w samodzielną grę trwają. Wersja 1.8 Dark Moda prawdopodobnie będzie jeszcze wymagała posiadania oryginalnego dooma.

Może około wersji 2.0 będzie można pograć bez kupowania / piracenia czegokolwiek :-D
Awatar użytkownika
racaz
Paser
Posty: 221
Rejestracja: 02 maja 2009, 20:08

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

Post autor: racaz »

Szkoda :suc A często wychodzą te wersje?
Tak czy inaczej dzięki za info.
Ostatnio zmieniony 28 października 2012, 09:42 przez racaz, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli ktoś chętny do gry w T2 multi pisać!
Moje GG:25888157
ODPOWIEDZ