Strona 1 z 4

Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 26 października 2009, 10:50
autor: Juliusz
Proponuję taką oto ankietę - ciekawi mnie, na ile popularny może stać się Dark Mod na polskiej scenie fanów Thiefa. :) Dromed był całkiem popularny i nawet jest żywy do teraz, powstało wiele ciekawych fanmisji - czy ten potencjał będzie przeniesiony na Dark Moda?

Jeśli się wahacie, to podajcie powody (wolę Dromeda / T3eda, brak czasu, brak pomysłu itp. itd.)

Ja osobiście wybrałem opcję "być może". Zatęskniłem do mapowania ostatnio, ale nie wiem jeszcze, czy będę miał tyle czasu, żeby się w to zagłębić.

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 26 października 2009, 13:07
autor: peter_spy
Zastawiałem się nad głosem na tak, ale też nie wiem jak to czasowo wyjdzie. Najbardziej to ja wolę edytor do UT3 :)) W razie czego chętnie pomogę przy modelowaniu, robieniu tekstur, zabawach z Maksem, Mudboksem i takimi tam :)

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 26 października 2009, 14:07
autor: Kapitan Smith
Ja osobiście zostaje przy dromie ze względu na przyzwyczajenie i kilka innych swoich przemyśleń.
Natomiast w fanmisje DM bardzo chętnie pogram :ok

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 26 października 2009, 16:06
autor: Marzec
Ja się wacham, ponieważ nie zrealizowałem jeszcze wszystkich moich pomysłów w środowisku DromEda. Poza tym zanim tego dokonam to wtedy już pewnie wyjdzie Thi4f, a właśnie na niego przerzucam się po DromEdzie. Z ciekawości jednak napewno zajrzę w DM od strony edytorskiej

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 26 października 2009, 17:47
autor: Abru
Niestety nie mam czasu na DarkModa. Na szczęście lubię się udzielać w tematach związanych z grafiką, więc na pewno w jakimś stopniu będę obecny w tym dziale. :)

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 30 października 2009, 23:41
autor: Bukary
Marzec pisze: Poza tym zanim tego dokonam to wtedy już pewnie wyjdzie Thi4f, a właśnie na niego przerzucam się po DromEdzie.
Thief 4 wyjdzie pewnie dopiero za jakieś 2-3 lata. I nie byłbym taki pewien, że do gry zostanie dołączony edytor.

Scenariusz świetnej (i ogromnej) misji mam już od dawien dawna gotowy. Ale najprawdopodobniej nie zdobędę się na to, żeby uruchomić DarkRadianta.
1) Mam wątpliwości, czy to narzędzie odpowiednie do stworzenia wielkiej, miejskiej mapy (a tylko taka mnie interesuje).
2) Poza tym musiałbym mieć osobę, która zajęłaby się nowymi teksturami i obiektami.
3) No i nie wiem, czy mam do tego w ogóle talent.

To tyle. :)

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 31 października 2009, 03:58
autor: Marzec
Bukary pisze:
Marzec pisze: Poza tym zanim tego dokonam to wtedy już pewnie wyjdzie Thi4f, a właśnie na niego przerzucam się po DromEdzie.
Thief 4 wyjdzie pewnie dopiero za jakieś 2-3 lata. I nie byłbym taki pewien, że do gry zostanie dołączony edytor.
Do 1-2 też nie był oficjalnie dołączony ;) Chyba nie powiesz, że fani (fanatycy) Thiefa tego edytora nie wydobędą :-D
1) Mam wątpliwości, czy to narzędzie odpowiednie do stworzenia wielkiej, miejskiej mapy (a tylko taka mnie interesuje).
Oj wracaj do Dromeda :pad No dobrze - wiem, że to nie najlepszy silnik na Twoją najlepszą misję, ale bardzo mnie ciekawi ta Twoja wizja :luk To może obiecaj, że nie ważne w czym, ale kiedyś zrobisz :ok o
2) Poza tym musiałbym mieć osobę, która zajęłaby się nowymi teksturami i obiektami.
Jest w czym przebierać ;)
3) No i nie wiem, czy mam do tego w ogóle talent.
Obrazek :zak

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 31 października 2009, 14:12
autor: Kapitan Smith
Nie trzeba mieć talentu, żeby coś tworzyć (patrz: ja :-) )

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 31 października 2009, 19:00
autor: Juliusz
bukary pisze:Scenariusz świetnej (i ogromnej) misji mam już od dawien dawna gotowy. Ale najprawdopodobniej nie zdobędę się na to, żeby uruchomić DarkRadianta.
1) Mam wątpliwości, czy to narzędzie odpowiednie do stworzenia wielkiej, miejskiej mapy (a tylko taka mnie interesuje).
2) Poza tym musiałbym mieć osobę, która zajęłaby się nowymi teksturami i obiektami.
3) No i nie wiem, czy mam do tego w ogóle talent.
ad 1) rozległą mapę stworzysz bez problemu. To tylko kwestia odpowiedniego designu, o czym zapewne wiesz. Nie ma co liczyć na widok z wieży z panoramą na całe miasto (w żadnym z Thiefów nie było takiej możliwości zresztą), ale jeśli podzielisz to na sekcje, to będzie bez problemu.

ad 2) Takie osoby się na pewno znajdą. Jeśli projekt byłby ciekawy i nie byłby jednotygodniowym kaprysem, to ja bym również chętnie wspomógł.
Zresztą - we współpracy siła.

ad 3). Jeśli masz dobrą fabułę, to to nadrobi resztę.

Oczywiście nie mówię, że musisz się wziąść koniecznie, że dasz radę, będzie super itp. bo sam wiesz najlepiej, ile czasu mógłbyś na to poświęcić. Ale uważam, że jeśli masz pomysł i choć trochę mógłbyś się udzielać, to czemu nie "sprzedasz" pomysłu innym? Albo raczej - czemu nie chciałbyś być "reżyserem" przedsięwzięcia? Inni by chętnie się wzięli za mapowanie i tekstury, bo niekoniecznie mają super pomysły na fabułę.

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 01 listopada 2009, 14:50
autor: Nivellen
Zaznaczyłem "myślę, że spróbuję swoich sił" z dwóch powodów.
1. Wciąż ślamazarzę się ze swoją misją, ale nie zostawię jej "w pół drogi"
2. Z chęcią zabrałbym się za edytor od T4, ale to jeszcze daleka i niepewna przyszłość a do T3Eda jakoś nie mogę się przekonać (chociaż oświetlenie i efekty cząsteczkowe UE3 ma rewelacyjne)

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 02 listopada 2009, 20:43
autor: Leming
Juliusz pisze:Nie ma co liczyć na widok z wieży z panoramą na całe miasto (w żadnym z Thiefów nie było takiej możliwości zresztą), ale jeśli podzielisz to na sekcje, to będzie bez problemu.
Pytanie techniczne dotyczące silnika.
Czyli strefy doładowań? - wieża widokowa odpada z wiadomych względów.
Czy może jednak bezinwazyjnie sklejone obszary doczytywane płynnie w trakcie gry? - wieża widokowa też odpada, bo nie dałoby się wczytać wszystkiego "z góry".
A apropo tej wieży widokowej, to czy nie dałoby się oszukać i jednak stworzyć takiej panoramy? Sposób mianowicie taki, żeby stworzyć prosty model małych domków i drzewek w skali i "obudować" nim kopułę wieży, aby ów model imitował miasto oglądane z góry (model ów byłby niewidoczny z perspektywy miasta - widać by było samą wieżę, z kolei z wieży nie byłoby widać miasta - tylko sam model)? Ewentualnie teleport (wewnątrz-zewnątrz) do innego obszaru (jak w Morrowindzie). ;)

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 02 listopada 2009, 22:23
autor: Bukary
Zagrałem dziś w Patently Dangerous. Misja bardzo słaba pod względem architektonicznym, ale ja nie o tym...

Grając, zauważyłem mnóstwo błędów i niedociągnięć tej modyfikacji, zwłaszcza w zakresie AI. Ale tym, co rozłożyło mnie na łopatki, była płynność rozgrywki. A właściwie jej brak. Misja skacze jak małpka w cyrku. Co to, do cholery, ma być? Skoro moja 8800GT nie może uciągnąć takiej misyjki, mogę zapomnieć o większych efemkach czy DarkRadiancie.

Przed zespołem TDM jeszcze sporo roboty. To naprawdę wczesna beta. Radziłbym poczekać jednak na końcową wersję moda. Jeśli wydajność i AI nie zostaną jak najszybciej poprawione, to nic z tego dobrego nie wyniknie. Tym bardziej że misje "thiefowe", które się ostatnio pojawiają, to arcydzieła w różnych dziedzinach. Ostatnio grałem np. w Rose Cottage i Broken Triad. Pomijając nawet rozgrywkę etc., obie te misje wyglądają lepiej niż cokolwiek z TDM.

Jakoś sceptycznie jestem dziś nastawiony do Mrocznej Modyfikacji.

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 02 listopada 2009, 23:14
autor: Juliusz
Pytanie techniczne dotyczące silnika.
Czyli strefy doładowań? - wieża widokowa odpada z wiadomych względów.
Czy może jednak bezinwazyjnie sklejone obszary doczytywane płynnie w trakcie gry?
Nie, nie chodzi mi o strefy doładowań, tylko budowanie miasta w sekcjach oddzielonych visportalami. Dzięki temu w jednej mapie możesz mieć rozległe i skomplikowane miasto, ale na ekranie będzie renderowany tylko jeden fragment.
A apropo tej wieży widokowej, to czy nie dałoby się oszukać i jednak stworzyć takiej panoramy? Sposób mianowicie taki, żeby stworzyć prosty model małych domków i drzewek w skali i "obudować" nim kopułę wieży, aby ów model imitował miasto oglądane z góry (model ów byłby niewidoczny z perspektywy miasta - widać by było samą wieżę, z kolei z wieży nie byłoby widać miasta - tylko sam model)?
Teoretycznie taki trik można by zrobić, tyle że z ulicy wieża byłaby ucięta. Można by coś takiego spróbować, ale nie wiem, czy oszustwo nie byłoby łatwe do zdemaskowania. W końcu bliskie uliczki z wieży widzać nieomalże pionowo...
Grając, zauważyłem mnóstwo błędów i niedociągnięć tej modyfikacji, zwłaszcza w zakresie AI. Ale tym, co rozłożyło mnie na łopatki, była płynność rozgrywki. A właściwie jej brak. Misja skacze jak małpka w cyrku. Co to, do cholery, ma być? Skoro moja 8800GT nie może uciągnąć takiej misyjki, mogę zapomnieć o większych efemkach czy DarkRadiancie.
Ja akurat mam kompa na tyle dobrego, że mi wszystkie misje chodzą nieprzyzwoicie dobrze. Licznik wyświetla mi zawsze 63 w rozdziałce 1920x1200. Jedyny spadek miałem urządzając jatkę w startpacku - takiej bazowej mapie dla mapperów. Ale tam było kilkudziesięciu ludzi jeden na drugim. Jak żyli miałem 4-5 fps, a jak ich wytłukłem to było minimalnie 22. Przy czym ciągle ragdolle szukały spoczynku, więc procek był zapewne obciążony.
No, ale żeby tak do sedna, to ja też mam nadzieję, że usprawnią moda pod względem AI oraz wydajności. Chociaż i tak nieźle już go zoptymalizowali w porównaniu do pierwszej wersji, kiedy to misja z 6-cioma ludźmi zacinała się nie do ujechania. Moża ta misja Patently Dangerous nie jest zbyt poprawnie zbudowana?

Myślę, że warto ponarzekać im na tym forum - im więcej ludzi podniesie głos o słabą wydajność, tym większa szansa, że na tym właśnie się skupią pracując nad rozszerzeniami moda.

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 03 listopada 2009, 00:05
autor: Bukary
Juliuszu, ty jesteś bardziej w temacie... Mają tam w zespole kogoś, kto zrobi lepsze animacje postaci i poprawi zachowanie AI? Bo bez tego wszystko traci urok. A poza tym ile mają tych modeli AI? Na razie chyba niewiele. Pracują nad innymi?

Są pewne rzeczy, o które autor misji może sam zadbać: tekstury, obiekty czy dźwięki etc. I to będzie powstawać z czasem. Im większa baza tego rodzaju rzeczy, tym lepiej. Ale TDM nie ma szans powodzenia bez dwóch elementów: dobrej wydajności oraz świetnego AI (zachowanie, modele, animacje). Bo tych dwóch spraw maperzy sami nie załatwią.

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 03 listopada 2009, 01:34
autor: Juliusz
Modeli mają więcej, tylko że szkielet się zmieniał wielokrotnie i nie wszystkie modele zostały przerobione na nowy. Wiem, że w najbliższym dodatku do TDM mają być nowe AI, w tym także zombie, burricki, pająki, kobieta (-y) i coś tam może jeszcze.
Z animacjami jest gorzej - zawsze było ciężko znaleźć dobrego animatora, więc póki co trzeba się cieszyć tym, co jest.

Natomiast nad zachowaniem AI na pewno pracują. Szczególnie nad sytuacjami typu utknięcia na przeszkodach itp.

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 03 listopada 2009, 16:57
autor: Bukary
Juliusz pisze: Z animacjami jest gorzej - zawsze było ciężko znaleźć dobrego animatora, więc póki co trzeba się cieszyć tym, co jest.
Może i tak, ale grając w TDM nie sposób pozbyć się wrażenia, że to jakaś amatorszczyzna. Głównie z powodu bardzo słabych animacji. Poprawa ruchów AI to powinien być priorytet teraz.

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 07 listopada 2009, 18:08
autor: Ozi
Bukary pisze:Scenariusz świetnej (i ogromnej) misji mam już od dawien dawna gotowy.
"The Cartographer's Note"?

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 07 listopada 2009, 21:25
autor: Juliusz
He, he...
Ja tu piszę Bukaremu o współpracy, prowadzeniu projektu itp. itd. a tu widać, że on to na tym forum już dawno przerabiał...
Na jakim etapie ten projekt utknął? Czy pełna fabuła już powstała? Jakieś szkice lokacji? Możnaby już zacząć tworzyć misję?

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 09 listopada 2009, 17:07
autor: Bukary
Juliusz pisze: Na jakim etapie ten projekt utknął?
Zrobiłem sobie sporo nowych tekstur. Miałem kilka świeżych obiektów. GayleSaver przygotował specjalny skrypt "LootTally" dla tej misji. Wyrysowałem ogólny zarys kilku lokacji. Opracowałem kilka nowych efektów w edytorze. Zmiksowałem czter-pięć nastrojowych podkładów muzycznych. Zgromadziłem pokaźny materiał ikonograficzny (setki zdjęć). Rozpoczęły się prace nad rozmieszczaniem brył.

Teraz nawet nie mogę w to uwierzyć: robiłem obiekty w Anim8orze i 3DS, tekstury w Photoshopie, miksowałem muzykę... A teraz? Do tych nowych edytorów/silników nie byłbym w stanie nic zrobić. Czasy się zmieniają. :zdz
Czy pełna fabuła już powstała?
Tak, fabuła powstała. W czasie prac nad misją szczegóły miały być dopracowane (gdyż załeżały od architektonicznego kształtu misji).

Projekt upadł z różnych przyczyn. Wspomnę tylko o jednej: kiedy pojawił się Thief 3, nie miałem ochoty pracować w DromEdzie. Przerzuciłem się na T3Eda i okazało się... że wody nie da się w nim jednak sensownie zrobić. A to zdyskwalifikowało ten edytor w moich oczach.

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 09 listopada 2009, 17:32
autor: Nivellen
Bukary pisze: Teraz nawet nie mogę w to uwierzyć: robiłem obiekty w Anim8orze i 3DS, tekstury w Photoshopie, miksowałem muzykę... A teraz? Do tych nowych edytorów/silników nie byłbym w stanie nic zrobić. Czasy się zmieniają. :zdz
Aż mi się wierzyć nie chce :zdw To nie czasy się zmieniają Bukary, to my się zmieniamy, nie zawsze niestety na lepsze, witaj w klubie :))

A tak na serio, wydaje mi się, że to wszystko kwestia priorytetów i samozaparcia. Póki nie zagrałem w "Rose Cottage" myślałem, że ze starego Droma nic już nowego nie można będzie wykrzesać, a tu taka miła niespodzianka. Może z pomocą ludzi z forum zrobisz reaktywację swojego projektu?

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 09 listopada 2009, 17:42
autor: Bukary
Nivellen pisze: Może z pomocą ludzi z forum zrobisz reaktywację swojego projektu?
Na pewno już nie w DromEdzie. T3Ed z wiadomych przyczyn odpada. Z kolei do TDM zniechęca mnie słaba wydajność, "dziwne" cienie i koślawa AI. Może warto pomarzyć o edytorze do T4? ;)

Gdybym miał coś robić, to już bardziej po cichu i na poważnie, bo przy dromedowym TCN spędziłem miesiące, które teraz można uznać za czas zmarnowany. A czas (mój i innych osób pracujących przy projekcie) jest bezcenny. :) Z drugiej strony... OCOD wyszło nieźle (biorąc pod uwagę, że misja powstawała tylko miesiąc), więc może warto...

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 09 listopada 2009, 18:36
autor: peter_spy
Warto by się było skrzyknąć w parę osób i coś sklecić razem, pod wodzą kogoś, kto ma wizję i ciekawy pomysł - pal sześć silnik, to nawet nie musi być Thief ;)

Na ten moment nie mam już tak dużo czasu, żeby robić samemu wszystko od zera. A robienie tekstur pod zamówienie albo modelowanie na podstawie konkretnych referencji czy rysunków jest dużo, dużo lepsze. Tak samo z komponowaniem muzyki. Przydałby mi się konkretny cel i niezbyt sztywne ramy czasowe :rad

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 09 listopada 2009, 18:44
autor: Bukary
Judith pisze:Warto by się było skrzyknąć w parę osób i coś sklecić razem, pod wodzą kogoś, kto ma wizję i ciekawy pomysł - pal sześć silnik, to nawet nie musi być Thief ;)
He, he... Czuję, że cię wciągnął Unreal. Rozumiem, że to, co Epic udostępnił, nijak się nie przyczyni do "aktualizacji" T3Eda (woda, większy limit obiektów etc.)?

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 09 listopada 2009, 18:49
autor: Nivellen
Judith pisze:Warto by się było skrzyknąć w parę osób i coś sklecić razem, pod wodzą kogoś, kto ma wizję i ciekawy pomysł - pal sześć silnik, to nawet nie musi być Thief ;)
Dosłownie "wyjąłeś mi to z ust", już miałem pisać o wspaniałym wręcz silniku Cry Engine - wydajny, dokładny, dobry zarówno do olbrzymich przestrzeni jaki i wnętrz i ma nawet zaimplementowany system pomiaru widoczności gracza. I "podstawka" to kosz rzędu około 50 zł (cena w empiku).

Re: Kto planuje chwycić za Dark Moda?

: 09 listopada 2009, 18:49
autor: peter_spy
He, he... Czuję, że cię wciągnął Unreal. Rozumiem, że to, co Epic udostępnił, nijak się nie przyczyni do "aktualizacji" T3Eda (woda, większy limit obiektów etc.)?
Wciągnął i zniechęcił jednocześnie. W ogóle coś się miotam ostatnio od pomysłu do pomysłu, miejsca sobie znaleźć nie mogę :zdz. Zniechęcił o tyle, że trzeba zrobić wszystko, dosłownie wszystko od podstaw, napisać i zaprojektować interfejs, wymodelować i zrigować postacie, napisać ich SI - a ja jestem tylko maluczkim level designerem - amatorem. UDK to wielka inicjatywa i twórcom należą się brawa, ale bez dobrej paczki znajomych, oddanych sprawie można zapomnieć od razu. I w tej paczce musi być co najmniej jeden specjalista od postaci i animacji oraz programista :)

Ja się piszę na jakikolwiek projekt Thiefowy czy Thiefowopodobny, gdzie trzeba będzie robić obiekty, tekstury i materiały, od studium architektonicznego wybranej epoki do misji typu "pogańsko-leśnego". Swoją drogą, Dragon Age mnie zainspirował ostatnio kilkoma lokacjami :)