Sesje RPG - temat techniczny

Rozplącz swoją wyobraźnię. Zagość w świecie stworzonym przez fanów lub do nich dołącz.

Moderator: SPIDIvonMARDER

matilon
Młotodzierżca
Posty: 851
Rejestracja: 23 grudnia 2009, 13:41
Lokalizacja: Lublin

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: matilon »

Zgadzam się ze Spidim, rewelacyjna historia!
Elayer pisze: ...że dotąd nikt (chyba) nie zagrał Kurszokiem czy jakimś innym stworem...
Ja kiedyś chciałem zagrać Burrickiem, ale jak tu się porozumiewać z towarzyszami(no chyba że za pomocą zapachu wydzielin ;) ).

EDIT. No i witam na forum nowego użytkownika. :-D
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Elayer pisze:Dzięki! Może nie jest to jakieś mistrzostwo świata, ale powinno wystarczyć :-D . A tak na marginesie: zdziwiło mnie, że dotąd nikt (chyba) nie zagrał Kurszokiem czy jakimś innym stworem. Dla mnie właśnie takie postacie są zdecydowanie najciekawsze.
O przepraszam! A mój Ratman, to pies? :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Daweon
Arcykapłan
Posty: 1344
Rejestracja: 06 lipca 2009, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: Daweon »

Imię: Elasmik
Ród: (brak)
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Kurszok
Wiek: 30 lat od złożenia jaja
Wygląd: Jak to krurszok, wysoki, silny, twarz ryboludzia.
Klasa: Skryba/Wojownik
Profesja: Strażnik/Rozszyfrowuje i czyta stare księgi
Umiejętności: Walka mieczem, znajomość historii i kultury Kurszoków, czytanie i pisanie zarówno po Kurszocku jak i ludzku (chyba nie ma wielkiej różnicy, ale jakaś jest), znajomość antycznych obrzędów i wyznawania Szachraja.
Charakter: Ciekawy świata, wścipski, wszystkiego się dopytuje, czy wypada czy nie. Niestety jego ambicje przyćmiewają pozostałe wątki życia przez co zaniedbuje inne sprawy.
Historia: Elasmik byłby zwykłym kurszokiem, gdyby nie jego charakter. Pewnego razu spostrzegł, że wokół niego jest mnóstwo pergaminów które zapisane są dziwnym szyfrem. Nawet najstarsi nie pamiętali pisma, a ciekawość stawała się coraz większa. Pewnego razu ten kurszok wziął wyrużniającą się księgę, która nie była napisana przez jego przodków i wyszedł na powietrze. Było to w nocy w dokach. Budził popłoch w mieście i strażnicy szybko go pojmali. Na szczęście spostrzegł to pewien opiekun, który zobaczył w jego rękach księgę typową dla jego bractwa. Dzięki wpływom wypuścił nieszczęśnika płacąc kaucję i obiecując, że więcej już nie pojawi się w mieście. On jednak przygarnął go ucząc historii jego rasy oraz pisania i czytania w zamian za pożyczenie dziennika, który to zostawił jeden z opiekunów w cytadeli, na miesiąc. Elasmik wrócił do swojej ojczyzny. Od tego czasu staranie przegląda księgi z biblioteki w nadziei na odnowienie świetności tej cywilizacji. Szybko zdobył uznanie i zaczął pilnować biblioteki gdzie mógł oddać się temu co najbardziej lubił. Zaczął nauczać nielicznych, którzy byli zainteresowani tą wiedzą. Niestety archaiczny język w pewnej części jest dla niego niezrozumiały stąd też nadal nie rozumie niektórych słów i wciąż mozolnie próbuje odkryć ich znaczenie z kontekstu. Chcąc przywrócić tradycję wymarłej cywilizacji zaczął czcić Szachraja oraz wyedukować swoich braci, by znów Kurszokowie byli dumni z tego co zrobili. Niestety z tym drugim bywa różnie. Stąd też gotowy jest na wszelkie wyprawy by zdobyć coś co pozwoli na jeszcze większy szacunek wobec siebie i potęgę swojej rasy.
Ekwipunek: Kurszocki pancerz i miecz, dwie pochodnie, 10 świecących kryształów (to mój jedyny pomysł na walutę w ich świecie), 3 mikstury lecznicze, które dostał na pamiątkę od zaprzyjaźnionego opiekuna, parę ksiąg, tych najbardziej ważnych i tych najbardziej zagadkowych.

Jak zwykle historia długa, nie musiała taka być, ale chciałem wytłumaczyć dlaczego Elasmik jest tym kim jest.

EDIT: OMG pisałem tą kartę, przerwałem sobie na dwie godziny, patrzę w stronę wstecz, a tu ktoś inny już zrobił Kurszoka. Trudno, będziemy mieli dwóch Kurszoków. Co za pech.

EDIT2: Właśnie sobie czytam historię poprzednika i ma kilka uwag:
Elayer pisze:Spędzał z siwym człowiekiem całe dnie, starając się jak najlepiej poznać jego zwyczaje i mowę.
Garret jednak rozumiał wszystko co oni mówili.
Elayer pisze: Znalazł też kilka książek o otaczjącym go świecie.
Już nie pamiętam gdzie, ale chyba w dzienniku Ralpha było napisane, że Kurszokowie zapomnieli pisma.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2011, 21:56 przez Daweon, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek żyje by być szczęśliwy
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
Awatar użytkownika
Artass
Egzekutor
Posty: 1539
Rejestracja: 07 października 2006, 11:45
Lokalizacja: Kraków

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: Artass »

No, no super te karty wam wyszły. Szczególnie podziwiam Elayera. :prze
Niedługo wyjdzie na to, że "ludź" w drużynie będzie kimś wyjątkowym. ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Elayer
Miastolud
Posty: 51
Rejestracja: 17 maja 2011, 16:42
Lokalizacja: Gdynia

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: Elayer »

O, wybacz mi SPIDI. Poprzednie kampanie śledziłem uważnie i nie wiem jak mogło mi to umknąć.
Daweon: Wiem, że Garett rozumiał wszystko, ale ja wymyśliłem to w ten sposób: Cytadela była prawdopodobnie bardzo duża, a to co było nam dane poznać było tylko małą cząstką. Założyłem,
że niektóre społeczności Kurszoków zostały odizolowane co z czasem poskutkowało powstaniem różnic językowych, początkowo niewielkich a z czasem tak jak np. między polskim a czeskim. Wiem, wiem, trochę to nierealne, ale czasami można nagiąć trochę fakty :-D .
Co do ksiąg: mój Kurszok bardzo chce poznać ludzki świat, a literatura byłaby bardzo pomocna. Nie napisałem też, że Kurszok wiedział jak czytać ( szczególnie, że ichni alfabet różniłby się pewnie od ludzkiego). Nauka czytania i pisania byłaby też całkiem niezłym zajęciem dla staruszka.
Tak w ogóle: fajny zbieg okoliczności z tymi Kurszokami (choć twoja historia lepsza, bo rzeczywiście bardziej kanoniczna, że tak powiem). Mają jednak zupełnie różne charaktery, więc nie będzie chyba problemu z rozgrywaniem sesji.
Awatar użytkownika
Daweon
Arcykapłan
Posty: 1344
Rejestracja: 06 lipca 2009, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: Daweon »

Elayer pisze: Tak w ogóle: fajny zbieg okoliczności z tymi Kurszokami (choć twoja historia lepsza, bo rzeczywiście bardziej kanoniczna, że tak powiem).
Może moja jest bardziej kanoniczna, ale twoja jest bardziej klimatyczna i oddaje mentalność tej postaci, chyba najlepsza historia w dziejach tego tematu. Oby tak dalej.
Człowiek żyje by być szczęśliwy
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: Hadrian »

Świetnie Elayer! Gulgur niesamowicie się sprawdzi w tej sesji, pod względem jego "hobby". Dobra, NiRa będzie przywódczynią drużyny. Jutro bądź dziś otworzę sesję ;)
Już nie pamiętam gdzie, ale chyba w dzienniku Ralpha było napisane, że Kurszokowie zapomnieli pisma.
Ale Gulgur wyszedł z Cytadeli kilka lat przed czasami sesji, a moja sesja dzieje się w Erze Metalu, więc "wszystkie postacie żyją"! Tak, Dastan żyje, Pedro żyje, Sandros...
matilon
Młotodzierżca
Posty: 851
Rejestracja: 23 grudnia 2009, 13:41
Lokalizacja: Lublin

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: matilon »

Dodałem postać, po kilku przeróbkach.

Imię: Melkor

Ród: -

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 23

Wzrost: 183

Profesja: Mag ognia/Poszukiwacz przygód

Umiejętności: Dobrze wygimnastykowany, podstawowe czary ognia, walka dwiema broniami, całkiem dobrze walczy innymi broniami, skradanie, potrafi dużo czynności wykonać za pomocą jednej ręki (przynajmniej więcej od innych ludzi)

Charakter: Spokojny, czasami porywisty , nie dający się wyprowadzić z równowagi

Wygląd: Szczupły, wysoki, czarne krótkie włosy, zielone oczy, blizna za uchem

Historia: Melkor urodził się w zwykłej, ubogiej rodzinie, mieszkającej w dokach. Uciekł z domu mając 8 lat, zabił ojca katującego go na śmierć, po czym tyle go widziano. Wkrótce magowie zainteresowali się nim i zabrali go na wychowanie. W wieku czternastu lat uciekł, znając trochę czarów. Zaczął wieść życie poszukiwacza przygód. Trzy lata później magowie zaczęli wysyłać na niego zabójców, ale zawsze wychodził bez szwanku. Przez jakiś czas wrócił do rodzinnego domu, mieszkając z starą matką, ale szybko się to mu znudziło, więc wrócił do włóczęgi.
Po ostatniej przygodzie stracił rękę, ale dzięki znajomości z tajemniczym Magiem - Uzdrowicilem odzyskał rękę.

Ekwipunek: dziwny, średniej długości, bardzo lekki miecz, którego rękojeścią można ogłuszać, trzy noże, zwykłe ubranie i skórzany napierśnik skryte pod czarnym płaszczem, dwie mikstury lecznicze, flashbomb
Ostatnio zmieniony 19 maja 2011, 08:22 przez matilon, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: Hadrian »

Zmień tylko, że ma 2 łapki ;) Jeszcze ich nie stracił :P
Awatar użytkownika
NiRa
Mechanista
Posty: 488
Rejestracja: 15 stycznia 2008, 17:52

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: NiRa »

Imię: Ver
Ród: --
Płeć: kobieta
Rasa: człowiek
Wiek: 19
Wzrost: 170cm
Profesja: Skrytobójca/Szaman
Umiejętności: Walka przy użyciu dwóch sztyletów, strzelanie z łuku, skradanie się, sporządzenie trucizn,podstawy magii pogan i leczenia.
Charakter: Często zachowuje się jak osoba całkowicie obojętna-po prostu wykonuje zlecenia bez zbędnych ceregieli i rozczulania się. Niezrównoważona.
Wygląd: Długie włosy, przeciętna budowa ciała, blizna na lewym boku żuchwy, malunek na twarzy jak u poganek. Zwykle skrywa twarz pod kapturem i chustą.
Historia: Jako dziecko zarabiała na życie jako złodziejka, jednak podczas jednego ze skoków została przyłapana przez strażnika-chcąc uciec dźgnęła go sztyletem, trafiając prosto w tętnicę. Po pierwszym zabójstwie każde kolejne przychodzi łatwiej. Obecnie to jej 'praca'. Dość długo przebywała u pogan, skąd zna kilka czarów i dobrze rozpoznaje rośliny.
Ekwipunek: dwa sztylety, łuk i kilka strzał, fiolki z trucizną i wywarami z ziół o właściwościach usypiających i znieczulających,bandaże, czarny strój, lina,.

-Medyk! Czy ja umrę?
-Niewykluczone.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: Hadrian »

Ajć, sorry matilon! :oops: Zapomniałem o tobie, zaraz poprawię :oops: Ale wpadka...
matilon
Młotodzierżca
Posty: 851
Rejestracja: 23 grudnia 2009, 13:41
Lokalizacja: Lublin

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: matilon »

Nie szkodzi. ;)
Awatar użytkownika
Mjodek
Poganin
Posty: 707
Rejestracja: 12 kwietnia 2008, 16:25
Lokalizacja: Zadupie

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: Mjodek »

adriannn pisze: - Ver z… Zadupia. – odpowiedziała.
Mieszka tam, gdzie ja!
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Mała rada dla obecnego Mistrza gry: poszerz opisy w dwóch sferach:
1. Opisuj zawsze otoczenie, chociaż skrótowo. To pomaga budować klimat i nie będzie my Ciebie zamęczać głupimi pytaniami "to jesteśmy teraz w lesie, czy w jaskini? A jak duża ona jest? A jaki kolor ścian? A..."
2. Tak jak teraz sytaucja z tym niziołkiem... napisałeś, że zginął Mechanista i koniec. O ile niziołek i Ver mają jako tako coś do roboty, o tyle reszt drużyny musi czekać, aż dany wątek się skończy, bo nie wiemy co jest dalej. Dodaj opis, że ".....zabity Mechnaista, a dalej jest korytarz i coś tam...".
Obrazek
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: Hadrian »

Okej, okej ;)
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: Hadrian »

UWAGA, BONUS!
Gdzieś umieszczę w tej sesji 4 sekrety. Będą to tajemne miejsca, bądź ukryte przedmioty. Jeden już pominęliście (jeśli sesja pozwoli będziecie móc go odszukać), zostały 3.
matilon
Młotodzierżca
Posty: 851
Rejestracja: 23 grudnia 2009, 13:41
Lokalizacja: Lublin

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: matilon »

Adriannn - zamierzasz wlepiać nam karne kutasy?
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: Hadrian »

Jeśli nikt nie będzie podejmował akcji, będę tworzył niemiłe dla was sytuacje. Pojedynczo, albo dla całej grupy.

Lista graczy według aktywności:
1. NiRa i Elayer
2. Daweon
3. Spidi
4. Artass
5. Matilon.
matilon
Młotodzierżca
Posty: 851
Rejestracja: 23 grudnia 2009, 13:41
Lokalizacja: Lublin

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: matilon »

No cóż, piątka to też mój numer w dzienniku. ;)
Ostatno nie mam czasu by siedzieć przy kompie.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: Hadrian »

Jak wrócę do szkoły (ok. 15) i nie zobaczę żadnej odpowiedzi w sesji, to sam podejmuję akcję (z reguły nie miłą dla graczy) ;)
Awatar użytkownika
Daweon
Arcykapłan
Posty: 1344
Rejestracja: 06 lipca 2009, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: Daweon »

Od 26 czerwca będę kompletnie pozbawiony internetu przez tydzień, więc, albo wszyscy się wysilimy i skończymy tą sesję, albo ktoś mnie zastąpi. Jest jakiś chętny?
Człowiek żyje by być szczęśliwy
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
matilon
Młotodzierżca
Posty: 851
Rejestracja: 23 grudnia 2009, 13:41
Lokalizacja: Lublin

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: matilon »

Ja tak samo, tylko że od dzissiaj.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: Hadrian »

To co z "Kamieniem"? :nip
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Ja bym po prostu wyeleminował te postacie, bo nie wierzę, żebyśmy to szybko skończyli.
Obrazek
Awatar użytkownika
Daweon
Arcykapłan
Posty: 1344
Rejestracja: 06 lipca 2009, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Re: Sesje RPG - temat techniczny

Post autor: Daweon »

Czekałem na reakcję elayera, ale on chyba też na wakacjach, więc akcja za bardzo nie ruszyła, a szkoda, bo na początku szło to jakoś bardziej żwawo.
SPIDIvonMARDER pisze:Ja bym po prostu wyeleminował te postacie, bo nie wierzę, żebyśmy to szybko skończyli.
Miej litość! Moją może zagrać kto chce (tylko grajcie nimi na poważnie, zgodnie z charakterem), jeśli nikt się nie zgłosi adriann mógłby nimi kierować. Nie chcę zabijać Elasmika, bo jest ciekawą postacią i myślę, że również w przyszłości nim zagram (o ile przeżyje).
Człowiek żyje by być szczęśliwy
Szczęście zaś to tylko chęć życia
Jesteśmy więc po to by chcieć tu być
Bo oprócz trwania nie mamy nic innego
ODPOWIEDZ