[INNE] Thief: The Dark Manor - gra planszowa
Moderator: SPIDIvonMARDER
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5184
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: [INNE] Thief: The Dark Manor - gra planszowa
Zacząłem rysować mapę ^^ Na razie ma ona łącznie powierzchnię 3 kartek A4, należy wszak pamiętać, by weszła na każdy stół.
Składać będzie się z 18 identycznych prostokątów. Zostaną one ze sobą połączone w coś w stylu labiryntu, narysuję na nich układ pomieszczeń. Zazwyczaj jeden prostokąt to 1-3 komnaty. Na początku wszystkie prostokąty (moduły), są odwrócone koszulkami do góry i losowo rozstawione na stole, tak, aby stykały się ze sobą zaznaczonymi drugiej struny drzwiami. Nie wiemy jednak, co czai się pod spodem. Układ pomieszczeń może być dowolny, przykładowo możemy zbudować planszę prostokątna albo trójkątną.
Składać będzie się z 18 identycznych prostokątów. Zostaną one ze sobą połączone w coś w stylu labiryntu, narysuję na nich układ pomieszczeń. Zazwyczaj jeden prostokąt to 1-3 komnaty. Na początku wszystkie prostokąty (moduły), są odwrócone koszulkami do góry i losowo rozstawione na stole, tak, aby stykały się ze sobą zaznaczonymi drugiej struny drzwiami. Nie wiemy jednak, co czai się pod spodem. Układ pomieszczeń może być dowolny, przykładowo możemy zbudować planszę prostokątna albo trójkątną.
- Keeper in Training
- Arcykapłan
- Posty: 1409
- Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
- Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
- Kontakt:
Re: [INNE] Thief: The Dark Manor - gra planszowa
Kuba, jeśli masz możliwość, obejrzyj najpierw dokładniej jakiś egzemplarz "Die Labyrinth" Ravensburgera (http://www.ebay.com/itm/1988-Ravensburg ... 5d2f794fc2). To może Ci się przydać, bo ciekawie wykorzystano tam system losowanej planszy.
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5184
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: [INNE] Thief: The Dark Manor - gra planszowa
Grałem w Polską (w tę zresztą też) wersję jako 4 latek xD To Thiefa nie bardzo pasują samoprzesuwające się komnaty czy też ściany... zresztą poczekajcie chwilę, zobaczycie o co mi chodzi
Ale dziękuję za idee.
Ale dziękuję za idee.
- Keeper in Training
- Arcykapłan
- Posty: 1409
- Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
- Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
- Kontakt:
Re: [INNE] Thief: The Dark Manor - gra planszowa
Gdyby robić wizję wariata, pardon, chałupkę Constantine'a, to czemu nie? Ale tak, pokazuj, pokazuj. Jeśli martwi Cię opakowanie, możesz użyć choćby koszulek z segregatorów.SPIDIvonMARDER pisze:To Thiefa nie bardzo pasują samoprzesuwające się komnaty czy też ściany...
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5184
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: [INNE] Thief: The Dark Manor - gra planszowa
Ta chwila trwała ponad pół roku, ale wracam do projektu!
W międzyczasie robiłem dużo prób. Wyszło, że rozłożenie planszy zajmuje około 5 minut, a rozgrywka 10. To trochę mało... z kolei dalsze powiększanie planszy by tylko wydłużyło czas rozkładania, co by irytowało. Dziś dopiero mnie olśniło, że można zmienić konstrukcję kafelków! Na jednym nie byłoby jedno pomieszczenie, a np. cały segment 5-6 pokoi. 10 taki segmentów i mamy 60 komnat, dzięki czemu gra będzie długa. Z kolei dla osób chcących zagrać szybko, można zaproponować ustawieni np. tylko 2-3 segmentów.
Rozgrywka polega na tym, że strażnicy obstawiają wejścia do posiadłości. Powinni stać w oddaleniu o 2 pokoje od każdego i to tak, aby jedno z nich było nieobsadzone. Wtedy wkracza złodziej i dzięki większej ilości punktów akcji szybko pokoje komnaty. Zabiera złoto i używa przedmiotów, jak np:
-klucze automatycznie otwierają jedne drzwi na terenie posiadłości. Normalnie losuje się poziom zamka i na jego otwarcie zużywa tyle akcji, ile wypadnie na kostce. Strażnicy nie muszą tego robić;
-Mikstura szybkości dodaje jednorazowo tyle akcji, ile wynosi bazowa wartość dla rozgrywki;
Jak zbierze całość lub wymagany procent złota, to ucieka z posiadłości.
W międzyczasie robiłem dużo prób. Wyszło, że rozłożenie planszy zajmuje około 5 minut, a rozgrywka 10. To trochę mało... z kolei dalsze powiększanie planszy by tylko wydłużyło czas rozkładania, co by irytowało. Dziś dopiero mnie olśniło, że można zmienić konstrukcję kafelków! Na jednym nie byłoby jedno pomieszczenie, a np. cały segment 5-6 pokoi. 10 taki segmentów i mamy 60 komnat, dzięki czemu gra będzie długa. Z kolei dla osób chcących zagrać szybko, można zaproponować ustawieni np. tylko 2-3 segmentów.
Rozgrywka polega na tym, że strażnicy obstawiają wejścia do posiadłości. Powinni stać w oddaleniu o 2 pokoje od każdego i to tak, aby jedno z nich było nieobsadzone. Wtedy wkracza złodziej i dzięki większej ilości punktów akcji szybko pokoje komnaty. Zabiera złoto i używa przedmiotów, jak np:
-klucze automatycznie otwierają jedne drzwi na terenie posiadłości. Normalnie losuje się poziom zamka i na jego otwarcie zużywa tyle akcji, ile wypadnie na kostce. Strażnicy nie muszą tego robić;
-Mikstura szybkości dodaje jednorazowo tyle akcji, ile wynosi bazowa wartość dla rozgrywki;
Jak zbierze całość lub wymagany procent złota, to ucieka z posiadłości.
- Keeper in Training
- Arcykapłan
- Posty: 1409
- Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
- Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
- Kontakt:
Re: [INNE] Thief: The Dark Manor - gra planszowa
Nie brzmi źle. Pokażesz więcej zdjęć?
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"