[AUDIO] Thiefowe motywy

Rozplącz swoją wyobraźnię. Zagość w świecie stworzonym przez fanów lub do nich dołącz.

Moderator: SPIDIvonMARDER

Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

[AUDIO] Thiefowe motywy

Post autor: Hattori »

Dzięki pomocy Spidiego oraz zabawie z prostym programem WavePad Sound Editor, stworzyłem motyw do Kaplicy Opiekunów. Posklejałem, oczyściłem z brudów, dodałem efekty narastania i zanikania. Nie wiem, czy nie przesadziłem z equalizerem, bo na słuchawkach odniosłem wrażenie, jakby utwór wywoływał ból głowy :roll:

Poniżej dwie wersje, w tym jedna zawierająca jedynie oba tony, specjalnie do słuchania w kółko.
The Keepers' Chapel theme.rar
Mile widziana krytyka, gdyż nie mam żadnych doświadczeń przy tego typu pracach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: [AUDIO] Thiefowe motywy

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Bardzo ładnie zrobione. Nawet lepiej niż pisanie (złośliwość, hyhy).
W samples moment przejścia jest troszkę za gwałtowny, ale poza tym nie mam uwag. Teraz to brzmi dużo czyściej. Dałbyś radę więcej tego tworzyć? Zarówno motywów, jak i całych utworów?
Obrazek
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: [AUDIO] Thiefowe motywy

Post autor: Hattori »

Nie bardzo rozumiem, co miałbym zrobić z całymi utworami. Są... doskonałe. :twisted: Myślałem o zrobieniu na podobnej zasadzie motywów z South Quarter/kamienicy G. czy ze Starej Dzielnicy, oba z T3. Mogę też spróbować oczyścić Assassins.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: [AUDIO] Thiefowe motywy

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Miałem na myśli stworzyć (z tego co mamy w grze i trochę od siebie) np. motyw z... powiedz kopalni w Cragscleft. Na soundtracku to krótki epizodzik z szumem, a w plikach mamy całkiem sporo dźwięków.
Obrazek
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [AUDIO] Thiefowe motywy

Post autor: Hadrian »

Dla mnie przydałaby się opera :P
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: [AUDIO] Thiefowe motywy

Post autor: Hattori »

Kolejna paczka z kilkoma szybkimi modyfikacjami.

Assassins theme
Assassins theme.rar
Usunąłem szumy.


South Quarter theme
South Quarter theme.rar
Nie ma tu zbyt wiele do omówienia...


A Thief's Path intro
A Thief's Path intro.rar
Wyczaiłem na YT coś takiego . Ściągnąłem muzę i przerobiłem. Właśnie - byłbym bardzo wdzięczny, gdyby ktoś dał namiary na pełen utwór, jeśli istnieje gdzieś w sieci.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: [AUDIO] Thiefowe motywy

Post autor: Flavia »

Bardzo ładne :-D Tylko to South Qarter Theme trochę przesadzone.
Hattori pisze:Wyczaiłem na YT coś takiego . Ściągnąłem muzę i przerobiłem. Właśnie - byłbym bardzo wdzięczny, gdyby ktoś dał namiary na pełen utwór, jeśli istnieje gdzieś w sieci.
Dzieło fanów, więc to chyba wszystko. Nie podoba mi się, jakieś takie antyklimatyczne :? Ale wycisnąłeś z niego co się dało.
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [AUDIO] Thiefowe motywy

Post autor: Hadrian »

Z tego podoba mi się tylko Assasins. I ponawiam pytanie:
Dla mnie przydałaby się opera
Zrobisz? W soundtracku to, podobnie jak z Rozpadlinami, tylko końcowy epizodzik.
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: [AUDIO] Thiefowe motywy

Post autor: Hattori »

@Flavia - co jest przesadzone? To właściwie tylko wycinek całego utworu, niczego nie dodawałem.

@Adi - zobacz, czy tak może być
Opera.rar
@Spidi - czy masz na myśli fragment z soundtracka zaczynający od 0:51? Wspomniałeś też o plikach - generalnie musiałbym najpierw nauczyć się w nich grzebać. Do tej pory jedyne co opanowałem, to otwieranie za pomocą winrara oraz bawienie się ddfixem :(
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [AUDIO] Thiefowe motywy

Post autor: Hadrian »

Jest dobrze, ale usuń tylko chwilę ciszy na końcu. A mógłbyś to jakoś wydłużyć?
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: [AUDIO] Thiefowe motywy

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Hattori, wyzwanie dla Ciebie: abyś zrobił troszkę trwająca melodyjkę złożoną z dziwnych dzwonków, jakie mamy w krainie liliputów:

(od 1:14)
Obrazek
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: [AUDIO] Thiefowe motywy

Post autor: Hattori »

Popracuję nad tym, gdy będę mieć nastrój i trochę czasu. Adriana też uwzględnię.
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: [AUDIO] Thiefowe motywy

Post autor: Hattori »

Wavepad Sound Editor nie działa pod Win7, więc teraz próbuję pracować na jakimś GoldWave.


Dla Adiego: Opera – nie wiem, czy takie wydłużenie cię zadowala?

Dla Spidiego: Guliver's Bells – I jak? Challenge accomplished? :) W rzeczywistości te dzwonki trwają od 1:05 do 1:57. Btw, nie kojarzę, żeby było coś takiego u Konstantyna. Za to klimatem pasowałoby do mauzoleum z T2X, imo.

Dla wszystkich :) : Stronghold menu theme (replay version) – w końcu się udało, na moim Winampie ładnie zapętla.

Dla mnie (bo chyba jest "antyklimatyczne" :( ): A Thief's Path theme – druga wersja, wydłużona i z nieco mniejszą uszojebnością na końcu. Dodałbym jakiś bit do wydłużonej części, gdybym umiał :(
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: [AUDIO] Thiefowe motywy

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Myślałem, ę z tymi dzwonkami to zrobisz coś zupełnie nowego, a tutaj trochę popętliłeś i oczyściłeś :P Nie no, fajnie :) Tak w ogóle, to jednak najbardziej podoba mi sięe Thief's Path. Brzmi oryginalnie, choć niekoniecznie jakoś bardzo klimatycznie :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [AUDIO] Thiefowe motywy

Post autor: Hadrian »

Opera może być :) Ale niepotrzebnie dałeś wszystkie motywy z uwerturą na koniec. Chociaż tak w 3/4 one łączą się ładnie, cicho i niezauważalnie. Może spróbuj dać to jakoś w łańcuch? Najpierw te dudnienie, orkiestra, dudnienie, orkiestra, dudnienie? Tak sobie pomyślałem, orkiestrę ustawić od najkrótszej i najcichszej do tej najdłuższej i najbardziej rozbudowanej.

Co do dzwonków, to nie kojarzę tego całkowicie :prze Klimatyczne, chociaż gdzieś w środku jest wyraźne przejście :sup

Motyw z twierdzy też ok, chociaż tylko wybrałeś kawałek i odrobiłeś aby się dało zapętlić. ;) Thief's Path mi się nie podoba w oryginale i teraz też się nie podoba.
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: [AUDIO] Thiefowe motywy

Post autor: Hattori »

SPIDIvonMARDER pisze:Myślałem, ę z tymi dzwonkami to zrobisz coś zupełnie nowego
SPIDIvonMARDER pisze:Miałem na myśli stworzyć (z tego co mamy w grze i trochę od siebie)
Przykro mi, rozwaliłbym Matrixa gdybym w kolejnej dziedzinie sztuki okazał się niezły :)) To co umiem, to proste obróbki, a bardziej zaawansowane narzędzia, ich opanowanie i w końcu tworzenie muzyki wymagałyby zwyczajnie masy czasu.

Thief's Path jak dla mnie trzyma się stylu intr do Thiefów, a wydaje się być przy tym bardziej profesjonalny :). Nie wiem jak trzeba nastroić gitary z TG i T2, żeby tak brzmiały…
adriannn pisze:Klimatyczne, chociaż gdzieś w środku jest wyraźne przejście :sup
To te momenty z muchami. Słuchałem i stwierdziłem, że to w sumie ciekawy efekt – chyba pasuje do horroru – więc po zdublowaniu tych fragmentów nie łagodziłem już przejść między nimi. Tak przynajmniej dzwonki są ustawione równo, w złowieszczy rytm.
adriannn pisze:Opera może być :) Ale niepotrzebnie dałeś wszystkie motywy z uwerturą na koniec. Chociaż tak w 3/4 one łączą się ładnie, cicho i niezauważalnie. Może spróbuj dać to jakoś w łańcuch? Najpierw te dudnienie, orkiestra, dudnienie, orkiestra, dudnienie? Tak sobie pomyślałem, orkiestrę ustawić od najkrótszej i najcichszej do tej najdłuższej i najbardziej rozbudowanej.
Miałem tylko wydłużyć. :] To, na co narzekasz, było już wcześniej. Ale no problem, nasz klient nasz pan.
Dumałem i dumałem: kurde, ale tak jest przecież w oryginale! :? Może chodzi, że teraz na odwrót ma być? Póki co zrobiłem tak, zapętlone 3 razy (więcej nie pozwala mi limit Forum 0_o ). Czekam na dalsze instrukcje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: [AUDIO] Thiefowe motywy

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Tak przy okazji, to to nie jest żadna uwertura, a zwykłe strojenie instrumentów :P Uwertura jest częścią opery, a tamto rzępolenie to po prostu rzępolenie :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [AUDIO] Thiefowe motywy

Post autor: Hadrian »

Z tego co wiem, uwerturą na początku nazywano tylko utwór, który był grany do uciszania publiczności. Potem grano główną operę. Dopiero później, przy znanych kompozytorach takich jak Rossini czy Wagner, przekształciło się to w integralną część opery. Te dźwięki z soundtracka są trochę zbytnio zgrane jak na zwykle strojenie. Może to ma być łagodne przejście miedzy jednym a drugim? ;)

Ciekawe jest też to, że w grze nie uświadczymy tej orkiestry, a mimo to ją słyszymy tam, gdzie powinna być. Hmmm, nawiedzona opera? :P

Co do utworku to niestety, ale nadal nie to... :roll: Mój koncept się nie sprawdził :| Orkiestra nie powinna zajmować większości kawałka, a być jego powracającym motywem.

Hmmm... Sorka, że to powiem, ale znalazłem lepszą wersję :P

Spróbuj to baaardzo wydłużyć, w podanym linku jest problem: wyraźnie słychać dźwięki, a w środku jest ciągle ten motyw z orkiestrą. Spróbuj może zrobić coś na ten kształt, ale z łagodnymi przejściami i bez tak nachalnej orkiestry.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: [AUDIO] Thiefowe motywy

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Absolutnie nie znam się na muzyce, ale już Mozart pisał takie uwertury, który był istotną częścią opery i przeszły do historii, jak ta z "Wesela Figara". Motyw na pewno zna każdy, a co 5 osoba ma taki w dzwonkach na komórce :P

Strojenie instrumentów przed koncertem metalowym potrafi trwać dobre 30-40 minut, a co dopiero, kiedy stroimy całą orkiestrę :) To akurat wiem z doświadczenia.

Jak dla mnie ten motyw z Thiefa, o którym mówimy, nie ma nic wspólnego z uwerturą, gdyż jest po prostu okropnie i wykręca uszy :P A opera to muzyka, a muzyka, szczególnie w tamtych czasach, miała być piękna :)

Ale oczywiście Thief to Thief i rządzi się swoimi prawami, dlatego nie będę tego stanowiska bronił z jakaś zaciekłością :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: [AUDIO] Thiefowe motywy

Post autor: Hattori »

Samej orkiestry może i nie ma w misji, ale głównym zadaniem wszystkich dźwiękówi na OST jest raczej stworzyć klimat danych miejsc. W tym przypadku najwyraźniej ma się to odbyć na bazie skojarzeń.
Nigdy nie byłem świadkiem strojenia instrumentów przez orkiestrę symfoniczną ;), ale wydaje mi się, że jest to zbyt zgrane nawet jak na taką czynność. Jest nawet dosyć przyjemne. Nie zdziwiłbym się, gdyby był to jakiś w miarę uporządkowany zlepek sampli, jakie akurat miał do dyspozycji Brosius na swoim syntezatorze. :)
adriannn pisze:Spróbuj to baaardzo wydłużyć, w podanym linku jest problem: wyraźnie słychać dźwięki, a w środku jest ciągle ten motyw z orkiestrą. Spróbuj może zrobić coś na ten kształt, ale z łagodnymi przejściami i bez tak nachalnej orkiestry.
Powoli odpadam :| Jeszcze niedokładnego linka podałeś, ale znalazłem "Songs…" na tej samej playliście. Napisz jeszcze raz, jakie konkretnie dźwięki chcesz mieć, to zobaczymy. Najlepiej – dla jasności – dokładne czasy, w których się pojawiają na tym filmie.

Nie mówię, że będzie z dnia na dzień, bo powoli wyczerpuje się mój nastrój do takich robótek. ;)
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [AUDIO] Thiefowe motywy

Post autor: Hadrian »

Poszukałem trochę strojenia instrumentów i...

- początek brzmi strasznie znajomo...

- to też...

- i to... O, ale to znam! To, albo coś podobnego było w The Movies :)

- też tak robię, jak gram w Pieśń Jaskiń xD

Spidi, przyznaję ci rację :-D

Co do "zamówienia" to spróbuj, jeśli potrafisz, zatrzeć granice pomiędzy tym STROJENIEM a innymi dźwiękami.



Na tym filmiku zależy mi na 2:00-4:45 poprzedzielanym przez 4:45-6:50, które powinny być ustawiono w kolejności od najkrótszego do najdłuższego i najbardziej rozbudowanego. Rozumiesz? :)
ODPOWIEDZ