Thief Forum
http://thief-forum.pl/

[AUDIO] Ambient
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?f=11&t=6510
Strona 1 z 1

Autor:  TricksieThiefsie [ 28 mar 2020 03:06 ]
Tytuł:  [AUDIO] Ambient

Znalazłem jakieś 4 nieskompresowane pliki muzyczne z czasów, kiedy próbowałem się bawić w tworzenie ambientów. Są dość podstawowe, ale myślę, że nadawałaby się do Thiefa

https://drive.google.com/open?id=1WcEmf ... awT9WH9jaT

Autor:  SPIDIvonMARDER [ 28 mar 2020 20:27 ]
Tytuł:  Re: Muzyka bliska Thiefowi

Może wydzielę to jako osobny temat i przesunę do działu z twórczością? Fajne to, szkoda że tak mało :)

Autor:  Marzec [ 02 kwi 2020 10:03 ]
Tytuł:  Re: Muzyka bliska Thiefowi

Kradnę 1-3 :) Jak podpisać autora w ew. FM?

Autor:  TricksieThiefsie [ 02 kwi 2020 12:56 ]
Tytuł:  Re: Muzyka bliska Thiefowi

Nie musisz, ale jeśli chcesz, to nick z forum jest ok :)

Autor:  Hattori [ 02 kwi 2020 13:52 ]
Tytuł:  Re: Muzyka bliska Thiefowi

Naprawdę brzmi to fajnie, TricksieThiefsie. Gdybyś je jakoś nazwał, to mógłbym je kiedyś zamieścić w swoich Music Compilations, gdybyś chciał. Konwersją na mp3 już bym się sam zajął ;)

I mam też pytanie: w jakim programie robiłeś tą muzykę? Też kiedyś myślałem o robieniu Thiefowych ambientów. :)

Autor:  darkonia [ 02 kwi 2020 21:15 ]
Tytuł:  Re: Muzyka bliska Thiefowi

Hattori napisał(a):
I mam też pytanie: w jakim programie robiłeś tą muzykę? Też kiedyś myślałem o robieniu Thiefowych ambientów. :)

Podpinam się pod pytanie. Interesuje mnie w szczególności jak osiągnąć taki ambient z 1 utworu.

Autor:  Marzec [ 03 kwi 2020 22:53 ]
Tytuł:  Re: [AUDIO] Ambient

To + efekty specjalne ;)

j/k nie mam zielonego pojęcia ;)

Autor:  TricksieThiefsie [ 09 kwi 2020 10:59 ]
Tytuł:  Re: [AUDIO] Ambient

Metoda jest prosta, używam tego programu: http://hypermammut.sourceforge.net/paulstretch/

Rozciąga w czasie plik muzyczny który tam wrzucacie, co jest pierwszym i najważniejszym krokiem do stworzenia prostego ambientu. Jest oczywiście różnica jeśli rozciągniecie plik 10x i 100x, zależy co chcecie osiągnąć. Bardziej dynamiczny ambient trwa krócej.

Potem już zostaje bawienie się w opcjach w zakładce "Process". Jest troszkę kombinowania, ale w tym pozytywnym sensie, jako, że każda opcja wpływa na brzmienie, więc wam pozostawiam zrozumienie jak to działa. To wszystko jest proste, wystarczy przesuwać suwaki i klikać w okienka :)) aż w końcu ogarniecie jaki to ma wpływ na całokształt. Jedyny widoczny minus to waga plików po modyfikacji, ale to pewnie łatwo można skompresować, nie wiem tylko jak dokładnie bo bardzo dawno się nie bawiłem z audio i już nie pamiętam wiele rzeczy. Jeśli ktoś mnie może wyręczyć tutaj, byłoby fajnie.

Jeszcze dorzucę przykład "przed" i "po". bell1 to zwykły dźwięk a bell2 jest zmodyfikowany przez program.

https://drive.google.com/open?id=1THpDn ... 6G7nYWyJiT


Ogólnie to wszystko ma znaczny potencjał jeśli ktoś naprawdę zna się w obróbce audio i potrafi modyfikować, sklejać rzeczy albo lepiej, komponować własną muzykę, zawsze można się nauczyć, teraz najlepsza pora :) Sam program jest dobry w tym sensie, że można stworzyć fajne brzmienie bez żadnego wysiłku w zasadzie, ale to tylko początek.

Autor:  Hattori [ 09 kwi 2020 12:57 ]
Tytuł:  Re: [AUDIO] Ambient

Dzięki wielkie :)
Ten przykładowy "bell2" jest zarąbisty! Dodać do niego jeszcze kilka kanałów dźwięku i mamy ambient pod (fan)misję z Młotodzierżcami. :-D

Autor:  Marzec [ 23 cze 2020 10:46 ]
Tytuł:  Re: [AUDIO] Ambient

Ja mam odrobine inne metody ;) Nie lubię gdy mój ambient jest "skażony" przez inne utworki :) Owszem warto wykorzystywać naturalne dźwięki, czy to nagrane osobiście, czy pobrane z sieci na wolnej licencji. Ale warto też zainteresować się tym jak powstają "surowe" ambienty.

Poniższy przykład stworzyłem w programie Audacity za pomocą następujących kroków:
  1. Generuj > Ton (by wygenerować dźwięk bazowy)
  2. Efekt > Fazer (by nadać surowemu dźwięku wibrację)
  3. Efekt > Paulstrech (rozciągając w czasie, nadając odpowiednią barwę)
  4. Efekt > Zmień wysokość (na odpowiednio niższą)

Wynik:
https://www.thiefguild.com/media/ambien ... urrick.mp3

Warto pobawić się innymi dźwiękami bazowymi z menu "Generuj", lub użyć jakiegoś realnego dźwięku jako bazę. Przy użyciu tych samych kroków i dodaniu ew. innych, można osiągnąć całkiem bogate, zróżnicowane dźwięki :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/