System Shock 2

Zajrzyj tutaj, jeśli masz ochotę pogawędzić, poplotkować i wtrącić swoje trzy grosze do dyskusji na tematy niemające wiele wspólnego z Thiefem.

Moderator: Bruce

Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: System Shock 2

Post autor: Dziarsky »

Marek pisze:nie pisz tak GŁOŚNO
Hehe, przynajmniej nie da się przeoczyć jego postu :)

Wracajśc do gry. Posiadam już tę okrojoną wersję SS2. Pliki wyglądają znajomo :). Menu gry i sama gra bardzo przyjemnie wygląda. Nie odrzuca a to ważne. Zacznę grać w lipcu bo teraz czasu brak ale czuje, że jeśli angieski mnie nie odrzuci to będzie mi się podobało :).

ps. ta wersja nie ma filmów a jestem pewien, że takowe są w full-wersji. Warto się za nimi rozejrzeć?
Obrazek
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: System Shock 2

Post autor: marek »

czyli jest to po prostu RAZOR ?
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
b3s3
Ożywieniec
Posty: 81
Rejestracja: 10 maja 2005, 21:51

SPOLSZCZENIE SYSTEM SHOCK 2

Post autor: b3s3 »

Do wszystkich sympatyków, miłośników tudzież maniaków SSH2:

spolszczenie (tylko txt żeby zachować klimat) tej gry jest możliwe!

osobiście zrobiłem już około połowy txt ale utknąłem...
mam zbyt mało czasu więc szukam pomocników lub ludzi którzy przejęliby po mnie cały projekt SSH2 pl. całość spolszczonych plików da się wysłać mailem więc proszę zainteresowanych o kontakt, w miarę możliwości (czasu) będę wysyłał.
ponieważ dość dawno nie odpalałem gry z tym co zrobiłem, muszę sobie przypomnieć co, jak i gdzie zrobić aby spolszczenie poszło.
ostatnim razem jednak wszystko działało więc nie było by z tym problemu.
teraz to co najważniejsze dla mnie:
gra ma bardzo dużo kruczków technicznych (sami wiecie o co chodzi) więc nie dziwcie się że mogłem coś przekręcić lub całkiem zmienić, po prostu dajcie znać czy się podoba, co trzeba zmienić (krytyka mile widziana) tak aby całość jak najbardziej przypominała oryginał.
w pliku textowym znajdują się wszystkie moje uwagi i wskazówki co do tłumaczonych txt.
pozdrawiam i czekam na odpowiedź zainteresowanych,

b3s3
Awatar użytkownika
bobik
Mechanista
Posty: 465
Rejestracja: 10 czerwca 2005, 20:00

Re: System Shock 2

Post autor: bobik »

postaram sie byc ciszej :D ale wiecie emocje na tym Forum sa wielkie :wink:
a tak pozatym niecierpie klawisza "Caps Lock" :evil:
Glory of the MANY
Awatar użytkownika
bobik
Mechanista
Posty: 465
Rejestracja: 10 czerwca 2005, 20:00

Re: SPOLSZCZENIE SYSTEM SHOCK 2

Post autor: bobik »

b3s3 pisze:Do wszystkich sympatyków, miłośników tudzież maniaków SSH2:

Czy jak bedzie gotowy txt to sam go zapodasz ?? znajdziesz chwilke ??
Glory of the MANY
Awatar użytkownika
bobik
Mechanista
Posty: 465
Rejestracja: 10 czerwca 2005, 20:00

Re: System Shock 2

Post autor: bobik »

[/quote]. Posiadam już tę okrojoną wersję SS2. Pliki wyglądają znajomo :). Menu gry i sama gra bardzo przyjemnie wygląda. Nie odrzuca a to ważne. [/quote]

hej niegraj w taka wersje :( , moge ci przeslac obraz gierki z modami wszelakimi :)
Glory of the MANY
b3s3
Ożywieniec
Posty: 81
Rejestracja: 10 maja 2005, 21:51

Re: System Shock 2

Post autor: b3s3 »

W spolszczeniu SSH2 zaofiarował swoją pomoc Mellitus.
Wielkie dzięki!!! :ok
murmandamus
Bełkotliwiec
Posty: 19
Rejestracja: 30 marca 2005, 21:26

Re: System Shock 2

Post autor: murmandamus »

Na Flaki Khaina!

Po paroletniej przerwie znow zacżąłem System Shocka 2 i wiecie co wam powiem. Klimat Wymiata. Natomiast ma to coś jeszcze, jeszcze nigdy nie gralem w gre potrafiącą tak przestraszyć tak jak SS2 . A w nocy to juz totalny odjazd jest. Idziesz korytarzami nagle jek jakis i zaczynasz sie nerwowo rozgladac a tu wylatuje na ciebie zombiaka jakis z lomem z ktorego chce ci przylozyc.

Smiem twierdzic ze znacznie przewyzsza pod wzgledem strachowym Thiefa gdzie mamy lekka atmosfere grozy podczas gdy SS plywa prawie w niej caly czas
Awatar użytkownika
bobik
Mechanista
Posty: 465
Rejestracja: 10 czerwca 2005, 20:00

Re: System Shock 2

Post autor: bobik »

SWIETA PRAWDA JEDNYNY CZAS W KTORYM NIE CZUJEMY GROZY SA POBYTY W WINDZIE :) TO JEDYNA OAZA SPOKOJU !!!!!!

CZEKAM CHLOPAKI NA SPOLSZCZENIE , ROBICIE SWIETNA MOZE NAWET SWIETA ROBOTE :wink:
Glory of the MANY
Awatar użytkownika
Bańan
Skryba
Posty: 285
Rejestracja: 27 maja 2003, 15:33
Lokalizacja: Sanok

Re: System Shock 2

Post autor: Bańan »

Marek pisze:nie pisz tak GŁOŚNO :wink:
...zupełnie nie po złodziejsku, wstydziłbyś się :wink:
Bańan
śruba + okręt = śrubokręt
b3s3
Ożywieniec
Posty: 81
Rejestracja: 10 maja 2005, 21:51

Re: System Shock 2

Post autor: b3s3 »

Wszystkich zainteresowanych plską wersją ssh(1) i ssh 2 zapraszam:

Kod: Zaznacz cały

http://thief-forum.pl/viewtopic.php?t=2571
b3s3
Ostatnio zmieniony 09 listopada 2005, 13:53 przez b3s3, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3879
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: System Shock 2

Post autor: eLPeeS »

W koncu po kilku latach udalo mi sie dorwac SS2. Wygrzebalem w necie NO-CD crak bedacy jednoczesnie XP-Fixem. Pogrzebalem w plikach. W koncu odpalilem. Przeszedlem i... pozstal mi pewien niedosyt. Czegos mi brakuje.
Klimat jest cieeezki. Graficznie nadal prezentuje sie ladnie. Swoaja droga jak zobaczylem pierwszy raz ogrod na pokladzie piatym i uslyszalem ten ambient w tle od razu pomyslem o domu Konstantyna ;) Duzo bardzo fajnych innych rozwiazan ale... Bola mnie takie rzeczy jak ciagle respawny wrogow na planszy ktore sluza chyba tylko temu bysmy tracicli na nich zdrowko i amunicje (swoaja droga przypomnial mi sie "Project I.G.I"). Czy chocby fakt ze tak potezna niby giwera jak fusion cannon ciezko jest zmiesc nawet najslabszych przzeciwnikow (osobiscie w maire mozliwosci trzymalem sie assault rifle).
Pod wieloma wzgeldami SS2 przypomina mi Deus Exa tyle ze tak jakby w nieco zubozalej wersji (w sumie by sie zgadzalo bo Deus wyszedl w rok po SS2). Moze nie jest to najtrafnijesze porownanie bo np w przypadku klimatu SS2 kladzie DE na lopatki ale pod wzgledem wielu innych rozwiazan tak go walsnie widze.
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
b3s3
Ożywieniec
Posty: 81
Rejestracja: 10 maja 2005, 21:51

Re: System Shock 2

Post autor: b3s3 »

eLPeeS, jeżeli nie chcesz aby wrogowie się respawnowali (co jest dla mnie również normalne gdyż w grze nie znalazłem dlaczego mieliby zmartwychwstawać), zrób tak:

Skopiuj plik ip.cfg z katalogu \HELP do głównego katalogu SS2 i zmień jego nazwę na user.cfg. Teraz edytujemy go, dopisując... (uwaga pomijamy myślnik i to co po myślniku)
no_spawn - potwory nie ożywają

Po czym robimy save i uruchamiamy grę.
Może i o tym ktoś wspominał, ale najwyżej przypominam.
Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3879
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: System Shock 2

Post autor: eLPeeS »

Sprawdze. Dzieki. Jak zadziala to dla mnie bomba! Przejde w koncu na wyzszym poziomie a nie tylko bede sie tlukl na tym najnizszym co to FPSa widza pierwszy raz na oczy ;)
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Awatar użytkownika
bobik
Mechanista
Posty: 465
Rejestracja: 10 czerwca 2005, 20:00

Re: System Shock 2

Post autor: bobik »

E tam jak dlamnie to pojawianie sie kolesi to jeden z atutow gierki dzieki temu jest naprawde strasznie :P
Pamietaj podstawowa zasada w ss2 8-) "jesli wydaje ci sie ze cos slyszales znaczy ze to slyszales" :twisted: czyli nietak trudno uslyszec przeciwnika i nie trzeba wpisywac kodow czy przerabiac gre :-)
Glory of the MANY
Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3879
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: System Shock 2

Post autor: eLPeeS »

Przerobilem ten plik (ip.cfg) ale cos mi nie dziala tak jak powinno tzn. zombiaki dalej sie respawnuja. Nic to trzeba bedzie sie przemeczyc ;)
bobik pisze:pojawianie sie kolesi to jeden z atutow gierki
Mnie zas cos takiego dorzuca na mile od gierki. Tutaj to da sie jeszcze przebolec ale juz np. w takim Project I.G.I ktory mial byc symulatorem dzialan komandosa (czy czyms podobnym) sytauacja gdy wchodze do budynku, wybijam wszytskich (sprawdzam dokladnie czy nikt nie zostal) wychodze a z tego samego budynku wypada na mnie kilku kolesi z AK47 i okrzykiem na ustach to po prostu kpina. Tego typu respawny uzasadnia moim zdaniem jedynie sytaucja gdy gra jest calkowita rozwalka vide "Devastation".
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Awatar użytkownika
bobik
Mechanista
Posty: 465
Rejestracja: 10 czerwca 2005, 20:00

Re: System Shock 2

Post autor: bobik »

eLPeeS pisze:Mnie zas cos takiego dorzuca na mile od gierki. Tutaj to da sie jeszcze przebolec ale juz np. w takim Project I.G.I ktory mial byc symulatorem dzialan komandosa (czy czyms podobnym) sytauacja gdy wchodze do budynku, wybijam wszytskich (sprawdzam dokladnie czy nikt nie zostal) wychodze a z tego samego budynku wypada na mnie kilku kolesi z AK47 i okrzykiem na ustach to po prostu kpina. Tego typu respawny uzasadnia moim zdaniem jedynie sytaucja gdy gra jest calkowita rozwalka vide "Devastation".

Male sprostowanie pomysl w tej gierce jest bardzo dobry bo to alarm jest przyczyna wychodzenia gosci ;) , wiem ze mogli zrobic opcje taka ze posilki nadchodza z daleka ale to by strasznie kompa obciazalo ITP.
Pozatym w SS2 nie jestesmy zawsze w tym samym miejscu i do tego dochodza po kila wejsc na kazdy poziom !! wiec te potwory niemusza sie pojawiac z nikad do tego MANY moze tworzyc nastepnych w swoje szerego wiec brak respawnow w ss2 to bylo by cos nienormalnego , ale luz jak komus nie odpowiada to moze wylaczyc :) (100% dziala tylko trzeba to zrobic poprawnie ;) ) chyba poto zrobili taka opcje na wypadek gdyby ktos nie preferowal zawalu serca co kazdy krok :twisted:
Ja tam kocham ta gre i bynajmniej nie przechodze jej na chamca :) tylko powoli nasluchujac czy ktos sie nie czai :twisted:
I tak najlepszy skile to te polepszajace sile w rekach bo klucz jest niezastapiony ;)
nawet na najwiekszego bydlaka w gierce ;) i roboty :D

Dobra koniec pitolenia bo ostatnio zamiast o spolszczeniu to gadamy o innych rzeczach :P.

PS. ponawiam apel do ludzikow co zdobyli albo "zhakowali" wejscie na poziomie CREW na przeciwko "mini barku" tam gdzie sie idzie po karte zeby dostac sie do doktorka. Sa tam drzwi zamkniete bez mozliwosci hakowania :( i ponoc jest numer do nich na poziomie 4 tyle ze obeszlem wszystko a niejest to latwe bo wszedzie sa pajaki i sajmonsy z granatami :D
Glory of the MANY
b3s3
Ożywieniec
Posty: 81
Rejestracja: 10 maja 2005, 21:51

Re: System Shock 2

Post autor: b3s3 »

Medical Sub-Armory - 98383
Awatar użytkownika
bobik
Mechanista
Posty: 465
Rejestracja: 10 czerwca 2005, 20:00

Re: System Shock 2

Post autor: bobik »

b3s3 pisze:Medical Sub-Armory - 98383

UUUUU skad mozna wziac ten numerek ?? gdzie go zdobyles ?? :)
Glory of the MANY
b3s3
Ożywieniec
Posty: 81
Rejestracja: 10 maja 2005, 21:51

Re: System Shock 2

Post autor: b3s3 »

Nie pamiętam już teraz ale jak grałem poraz pierwszy to spisywałem wszystkie kody. Chili rozumim iż sięci przydał?
Awatar użytkownika
bobik
Mechanista
Posty: 465
Rejestracja: 10 czerwca 2005, 20:00

Re: System Shock 2

Post autor: bobik »

AHA ja nigdy nie zdobylem tego kodu moze dlatego ze z ang umnie slabo jest ;)
Glory of the MANY
b3s3
Ożywieniec
Posty: 81
Rejestracja: 10 maja 2005, 21:51

Re: System Shock 2

Post autor: b3s3 »

Prawdopodobnie ten kod można zdobyć dopiero na wyższym poziomie statku...
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: System Shock 2

Post autor: marek »

Filmiki w tej grze są ważne? Można same je skądś ściągnąć?

Pietrus pisze:SS2 to badziewie. Ściągnąłem kiedyś z www.cda.pl i co? Myślałem, że klimat mnie wystraszy i uciekne a tutaj szok. W ogóle brak strachu. W porównaniu z niektórymi misjami z T1 to po prostu porażka... Pozdro
a ja się bałem :P nie ma to jak niemal kompletny brak amunicji / odtrutek i odraczające sie na planszy kobiety-cyborgi i pająki, brrrr. Albo wyskakująca zza rogu hybryda, nie mówiąc już o śmiechu małp. Gierka świetna, naprawdę trudna, i gdyby nie odradzana amunicja do broni energetycznej to momentami prawie nie do przejścia (za pierwszym ani najbliższym z następnych razów). I chociaż walka z Many była dość trudna (na końcu walczyłem mieczem, bo już granaty mi się skończyły) to walka z Shodan była bardzo prosta (terminale było łatwiej zhakować niż większość skrzynek po drodze). Szkoda, że taka krótka ta gra :/

Rozczarowałem sie na broni ciężkiej (static generator) - jedynie warto dla granatnika, oraz na egzotycznej (2 strzały, które mało co robia i już koniec amunicji), na zwykłą, aby używać assault rifle było mi żal punktów, a stwierdziłem, że i tak prawie nie mam amunicji, za to broń energetyczna jest świetna - co prawda zwykł pistolet nie jest tak specjalizowany jak zwykły, ale w okolicach łądowarek mozna strzelać na oślep.

Bardzo pozytywnie na rozgrywkę wpłynęło psucie się broni, jej naprawa (repair i maintain) oraz ulepszanie - ile to razy w srodku walki nagle psuła mi sie broń :D (maintain zbytnio nie podnosiłem, bo uznałem, ze bronie można naprawiać w nieskończoność i samo repair wystarczy). Swoją drogą dziwne, że ten aspekt nie znalazł naśladowców w innych grach.
bobik pisze:Male sprostowanie pomysl w tej gierce jest bardzo dobry bo to alarm jest przyczyna wychodzenia gosci
no właśnie nie tylko - sami sie pojawiają, kiedy sie robi loada (a tego czasami trzeba zrobić, bo człowiek nie nietoperz - spać musi) oraz kiedy sie wraca do jakiejś lokacji.
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2564
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: System Shock 2

Post autor: Leming »

Ja tam zauważyłem kilka rzeczy, które mnie osobiście zdenerwowały. Przykładowo winda, która jest na drugim pokładzie gdzieś w okolicy środka statku. Gdy pojedziemy nią do góry to na pokładzie 3 już jest ona zaraz na krawędzi okrętu, tuż przy zewnętrznych "oknach". Wygląda to tak, jakby projektanci projektowali poziomy "na płasko" a potem nie potrafili pokładów połączyć "pionowo".
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: System Shock 2

Post autor: marek »

intro, wstępna cutscenka i film kocowy są na you tube - szczególnie ten ostatni pokazuje, że twórcy planowali kolejną część.
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
ODPOWIEDZ