Deus Ex Mankind Divided

Zajrzyj tutaj, jeśli masz ochotę pogawędzić, poplotkować i wtrącić swoje trzy grosze do dyskusji na tematy niemające wiele wspólnego z Thiefem.

Moderator: Bruce

Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Deus Ex Mankind Divided

Post autor: Mixthoor »

OK, zakupiłem. Podobnie jak Deus Ex GO. I tu ciekawostka: w ramach kampanii Deus Ex GO i akcji promocyjnej Square Enix, można uzbierać 5 Praxis Kits do wykorzystania w DEMD na PCMR i X Klocka.

Czy ktoś z łacherów już pogrywa?

UPDATE: Adam Jensen, złodziej alkoholu. Ukradnie każdą butelkę. No i mamy Budowniczego.
Swoją drogą, ciekawe tłumaczenie nam zaserwowali. "no Christmas party" jako "i chuj bombki strzeli". Wyborne, milordzie.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Deus Ex Mankind Divided

Post autor: BodomChild »

Jak na razie opinie mocno średnie. Wymagania sprzętowe i optymalizacja na PC to porażka, jak z większością gier ostatnio, grafika od paru lat się niewiele zmienia, dochodzą tylko jakieś kosmetyczne pierdółki, a potrzeba mocarnego GPU, żeby płynnie pograć na medium. Wygląda na to, że naprawdę trzeba będzie się przesiąść na konsolę, bo granie na PC staje się po prostu za drogie :roll: .

Tradycyjnie zagram za jakiś czas, jak będzie taniej.
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Deus Ex Mankind Divided

Post autor: Mixthoor »

Mam ponad 2,5 letniego kompa, ze starym AMD Radeon R9 200. Na moim starym TV wyświetlam max. rozdzielczość 1280x720. Ustawienia grafiki dostosowane tak, aby wg wbudowanego testera gra chodziła płynnie z ok. 25-30 FPS. Wygląda zacnie, nie potrzebuję ogromnej jakości cieni czy niesamowitej fizyki szmat na NPC.

Za pierwszym podejściem na ukończenie gry wg mojego stylu potrzebowałem ok. 44 godzin. W połowie gry miałem wszystkie interesujące mnie wszczepy - na szczęście w grze jest sporo PraxisKits do zebrania, jak i aktywności, które honorują gracza dużą pulą doświadczenia. Konta z DeusEx GO jeszcze nie połączyłem (+5 PraxisKit), z wbudowanego sklepu nie korzystałem. Podczas gry miałem 2-3 razy problem z załadowaniem zapisu gry. Wyłączenie aplikacji pomogło. Poza tym czasami (a w menu bardzo często) niektóre tekstury na postaciach/obiektach mrugały. Tu muszę zaktualizować sterowniki od k.graficznej.

No i mamy włam do banku - świetna misja, doskonały projekt poziomu. Czułem się jak Garrett. Przynajmniej plądrowanie zajęło ok. 2,5 godziny, a nie 23 minuty, jak w przypadku ThiAf-a.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
McLusky
Skryba
Posty: 320
Rejestracja: 12 maja 2006, 20:31
Lokalizacja: North Ashfield
Kontakt:

Re: Deus Ex Mankind Divided

Post autor: McLusky »

Tylko Mixthoor grał jak na razie w MD? ;)

Przed zakupem nowego DX, pobrałem sobie DX: GO - gra była (jest?) dostępna za darmo na Amazonie. Szczerze mówiąc - pojęcia nie mam, jak ją połączyć z kontem Square Enix. Wielu ludzi ma z tym problem, ktoś zauważył że ponoć się da poprzez założenie całkiem nowego konta u Squenix. Co jest w moim przypadku bezcelowe. Nic to...

MD zakupiłem tuż przed świętami, dość mocno (i szybko) potaniał od momentu premiery. Na szybko jeszcze przeszedłem The Fall i HR DC, co by odświeżyć sobie parę faktów. Od kilku miesięcy jaram się grafiką na maksa, po zakupie GeForce'a GTX 1070, więc tym bardziej byłem ciekaw wydajności MD. Pierwsze co, to zanim jeszcze rozpocząłem kampanię, odpaliłem sobie benchmark. Jest stabilne 60fps w full hd. Rozpocząłem kampanię, chwila grania i... zwis.

Potem cyklicznie zwis bądź wyrzucenie do Windowsa 10. Jak się szybko okazało, Nixxes (także i tu odpowiedzialne za port PC) mocno zaniedbało master rasę PeCetowców. Gra chodzi płynnie, lecz nagminnie albo się sama wyłącza komunikatem o braku pamięci (gdy zajęte jest max 10 z 16-tu giga ramu), lub po prostu wyrzuca do winy. Najczęściej w okolicach cutscenek CGI.

Obecnie Steam mi pokazuje przegranych ok. 26 godzin. Biorąc pod uwagę długie loadingi, zwiechy, ponowne przechodzenie niektórych etapów, czas ten byłby znacząco krótszy. Usterki Deusa (ponownie robionego głównie pod karty AMD) mocno niwelują przyjemność z grania. A sam gameplay wypada jak na mój gust słabiej niż w HR. Graficznie jest rewelacja, ale co z tego jak główny hub (Praga) wygląda jak City 17.

Zabrakło szarości, niebieskości, albo chociaż znanej już także żółto-pomarańczowości. Wszystko jest ładne, kolorowe... Po Pradze (i nie tylko tam) poruszamy się w dzień (?!). Co chwila przeszkadzają powiadomienia o uruchomieniu dodatkowej aplikacji na smartfony, z powodu jakiejś znajdźki. Twórcy niestety rozmienili grę na dobre.

Jest mniejsza ilość miast/miejsc, które możemy zwiedzić. W grze nachalne jest promowane używanie oprogramowania Deus Ex Universe na smartfony. I Deus Ex Go, by odblokować dodatkowe Praxisy (choć póki co chyba nie ma fizycznej możliwości połączenia gry z kontem). A zamiast łatać technicznie MD, Squenix całą parę daje w Breach. Mało tej gry w grze.

Obecnie chyba tylko dwie rzeczy mi się podobają. Historia konsekwentnie zmierzająca do wydarzeń z pierwszego Deus Exa. I niektóre misje (jak wspomniana powyżej w banku). Reszta jest taka sobie...

Nic to, gram dalej.
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1011
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Deus Ex Mankind Divided

Post autor: raven4444 »

Ja skończyłem jakoś po premierze. Nie mam na ten moment czasu aby się rozpisać ale powiem tyle gra jest dobra, widać że kontynuacja i uczą się na błędach poprzedniczki ale mi nie urwała tyłka. Co do stabilności i wydajności klasycznie u mnie 0 problemów.
Awatar użytkownika
McLusky
Skryba
Posty: 320
Rejestracja: 12 maja 2006, 20:31
Lokalizacja: North Ashfield
Kontakt:

Re: Deus Ex Mankind Divided

Post autor: McLusky »

Hm, wygląda na to, że to ma jakiś związek z pierwszą lokacją (Pragą). Właśnie ukończyłem Golem City i ani jednej zwiechy...
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Deus Ex Mankind Divided

Post autor: Nivellen »

Ja zacząłem z wielkimi nadziejami, bo jedynka bardzo mi się podobała. Na starcie od razu wielkie rozczarowanie, sterowanie to jakaś porażka. Niby takie same jak w DE: HR, ale jednak coś tam namieszali. Dziwnie się teraz poruszać Jensenem, a jeśli chodzi o celowanie to całkowicie mi nie odpowiada. Nawet dobrze nie zacząłem, wlazłem na czubek jakiejś budowli i potem skoczyłem w "ogień walki", aby ochronić jakiegoś gostka, ale przez to dziwne sterowanie nie umiem sobie dać rady z "brzydalami".
Póki co odstawiłem na lepsze czasy.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Deus Ex Mankind Divided

Post autor: BodomChild »

Skończyłem. Po premierze na grę wylało się trochę hejtu, moim zdaniem niezasłużenie, bo ja się dobrze bawiłem i nadal się bawię, bo będę grał jeszcze w "Opowieści Jensena".
McLusky pisze:Zabrakło szarości, niebieskości, albo chociaż znanej już także żółto-pomarańczowości.
Ja mam wrażenie, że właśnie tym razem dominują szarość i niebieskość. W poprzedniej części złoty kolor miał swoją symbolikę, chodziło o nowy renesans i złoty wiek ludzkości związany z ulepszeniami, dlatego właśnie fajnie, że w kontynuacji widzimy np. opuszczoną klinikę LIMB za dnia, szarą, smutną budę, zupełnie jakby ludzkość obudziła się rano na ciężkim kacu po wydarzeniach z HR.

Praga jako główny hub też spoko i chociaż spędzamy w niej dużo czasu, to z każdą wizytą wygląda inaczej (dzień, noc, deszczowa noc). Fajnie, że twórcy postawili na Europę środkowo-wschodnią i ja nie widzę żadnych większych podobieństw do City 17 z HL2, futurystyczna Praga jest raczej utrzymana w klimacie Paryża z oryginalnego Deus Exa, więc nawiązanie jak najbardziej na miejscu. W ogóle Mankind Divided bardziej zbliża się do klimatu pierwszej części (nawet muzyka miejscami wprost do niej nawiązuje), co współgra z całym lore i jest na plus.

Strzelania i modyfikacji broni nie będę specjalnie oceniał, bo grałem "złodziejsko", do nowego trybu skradania szybko się przyzwyczaiłem i jest ok.

Co mi się nie podobało? Chociaż gra niby krótka nie jest (ponad 60h na liczniku), a ja robię wszystkie misje poboczne i generalnie "zwiedzam", to tak naprawdę misji jako takich jest tu niewiele i niestety nie wszystkie takie dobre. Dubaj za krótki, to niby prolog, ale można było więcej z tej lokacji wycisnąć, alpejska placówka GARM raczej mało ciekawa, na szczęście ostatnia misja w Londynie jest świetna. Golem City jako przytłaczające getto dla ulepszonych miało być czymś na miarę Szanghaju z poprzedniczki i rzeczywiście robi wrażenie, ale też wydaje się do końca niewykorzystane, teren przed terytorium ARC to prawdopodobnie miał być drugi city hub ale ostatecznie go ograniczyli i dostaliśmy taką tunelową przechadzkę. Praga z kolei jest fajna i klimatyczna, ale też niezbyt duża, do tego ma strefę wczytywania zakamuflowaną jako jazda metrem, dużo czasu spędzamy na bieganiu z jednego końca mapy na drugi z jakąś pierdołą przez co czas gry jest sztucznie wydłużany. Widać za to, że z gry mnóstwo rzeczy wycięto np. wątek przeszłości Wiktora Marczenki, który mógł być dużo ciekawszy, także misja "Desperackie środki" wydaje się chamsko wycięta z podstawki, żeby można było ją dać jako DLC, nie lubię takich rzeczy.

No i wisienka na torcie, czyli fabuła, która fajnie się rozwija, żeby się urwać z mnóstwem niedomkniętych wątków, niefajnie, szczególnie w sytuacji kiedy Square Enix nie wie czy jakaś kontynuacja w ogóle będzie.

Oprócz paru wad jest to jednak dobra gra. W promocji z season passem się opłaca, cieszę się, że nie kupiłem premierowo, bo tyle kasy za niedokończony i pocięty produkt to bym nie dał.
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Deus Ex Mankind Divided

Post autor: Nivellen »

Hej :)
BodomChild pisze:(...)
Praga jako główny hub też spoko i chociaż spędzamy w niej dużo czasu, to z każdą wizytą wygląda inaczej (dzień, noc, deszczowa noc). Fajnie, że twórcy postawili na Europę środkowo-wschodnią i ja nie widzę żadnych większych podobieństw do City 17 z HL2, futurystyczna Praga jest raczej utrzymana w klimacie Paryża z oryginalnego Deus Exa, więc nawiązanie jak najbardziej na miejscu. W ogóle Mankind Divided bardziej zbliża się do klimatu pierwszej części (nawet muzyka miejscami wprost do niej nawiązuje), co współgra z całym lore i jest na plus.
Trochę mnie tym wpisem zachęciłeś, może wrócę chociażby dla Pragi, którą bardzo lubię.
BodomChild pisze:(...)No i wisienka na torcie, czyli fabuła, która fajnie się rozwija, żeby się urwać z mnóstwem niedomkniętych wątków, niefajnie, szczególnie w sytuacji kiedy Square Enix nie wie czy jakaś kontynuacja w ogóle będzie.
Oprócz paru wad jest to jednak dobra gra. W promocji z season passem się opłaca, cieszę się, że nie kupiłem premierowo, bo tyle kasy za niedokończony i pocięty produkt to bym nie dał.
Dlatego jako pewniaka kupiłem rok temu Wieśka 3, czego ani trochę nie żałuję. Większość gier wydawanych przez duże koncerny to niestety pocięte epizody i żeby dowiedzieć się "co było dalej" trzeba dokupić DLC. Wałkowaliśmy to na forum już ładnych kilka lat temu.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Deus Ex Mankind Divided

Post autor: BodomChild »

Nivellen pisze:Trochę mnie tym wpisem zachęciłeś, może wrócę chociażby dla Pragi, którą bardzo lubię.
Myślę, że warto. Ci co twierdzą, że Praga nie ma klimatu Deus Exa, to chyba w jedynkę nigdy nie grali, tam miasta wyglądały właśnie raczej współcześnie, a nie jak Hengsha. W Human Revolution było trochę więcej futuryzmu, bo taki był zamysł twórców, pokazać złoty wiek ludzkości, rewolucję technologiczną, MD mi się podoba pod względem artystycznym, bo mamy tu kontynuację estetyki poprzedniej części zmiksowaną z nieco bardziej ponurą wizją świata z znaną oryginału.
Nivellen pisze:Większość gier wydawanych przez duże koncerny to niestety pocięte epizody i żeby dowiedzieć się "co było dalej" trzeba dokupić DLC.
Nie grałem jeszcze we wszystkie DLC, ale jest gorzej, bo one ponoć niczego kluczowego nie wyjaśniają. "Co dalej" to powinniśmy się dowiedzieć w następnej części, której może wcale nie być, bo policzyli sobie cyferki i wyszło im, że Mankind Divided nie sprzedał się tak dobrze jak chcieli. Oczywiście nie przyjdzie im do głowy, że powodem mogło być wydanie wyraźnie niedokończonej (to widać w wielu miejscach) i niezoptymalizowanej gry.

Szkoda, żeby kontynuacja przygód Jensena skończyła jak Half Life 3 :( .
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Deus Ex Mankind Divided

Post autor: peter_spy »

Dopiero zaczynam swoją przygodę z DXMD, ale póki co nie jestem zbyt zachwycony. Początek przegadany, typowy "exposition dump", interfejs atakuje tutorialami, a sterowanie faktycznie jakieś takie sztywne. Potencjał Dubaju trochę zmarnowany, pomysł na lokację fajny, ale realizacja średnia (jedna droga główna, jedna odnoga w szybach wentylacyjnych i miejsca na znajdźki, tak w uproszczeniu). Potem znowu tona cutscenek. Gdy wreszcie mogłem połazić po Pradze, zrobiło się przyjemniej, aczkolwiek mam póki co zastrzeżenia do samych postaci i dialogów. Mam wrażenie, że wszyscy miejscowi mówią strasznie teatralnie (po angielsku). Nie znam dobrze czeskiego, ale zdziwiło mnie np. gdy sprzedając trochę złomu jednemu ze sprzedawców usłyszałem "co to za chujnia". Tak samo razi lip-sync, jest mocno niedokładny. Nie jest to co prawda ME:Andromeda i "my face is tired", ale chyba dość blisko.
Awatar użytkownika
McLusky
Skryba
Posty: 320
Rejestracja: 12 maja 2006, 20:31
Lokalizacja: North Ashfield
Kontakt:

Re: Deus Ex Mankind Divided

Post autor: McLusky »

BodomChild pisze:Myślę, że warto. Ci co twierdzą, że Praga nie ma klimatu Deus Exa, to chyba w jedynkę nigdy nie grali, tam miasta wyglądały właśnie raczej współcześnie, a nie jak Hengsha.
Wiadomo, że Paryż czy NYC wyglądało współcześnie. Ale były one prezentowane w nocy i miały klimat. Praga w DX:MD to taki zremasterowany HL2. ;) Głównie przez to, że poruszamy się po niej w dzień.

Chyba podobny problem ma część graczy z pokazanym miastem w dzień w Cyberpunku 2077...
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Deus Ex Mankind Divided

Post autor: BodomChild »

Ale przecież tylko w I akcie widzimy Pragę w dzień i mnie się to bardzo podoba, bo wnosi coś nowego do gier z serii Deus Ex, taką środkowoeuropejską zwyczajność, inną od ciężkiego klimatu totalitarnego City 17. W dalszej części gry zwiedzamy Pragę już tylko w nocy i wtedy włącza się klimat przypominający Paryż z pierwszej części.
McLusky pisze:Chyba podobny problem ma część graczy z pokazanym miastem w dzień w Cyberpunku 2077...
To jest problem z ludźmi dzisiaj, że jak sobie coś ubzdurają, to artyści/twórcy mają robić tak jak oni chcą, bo inaczej to jest płacz albo bojkot. Wąskie horyzonty i zero zrozumienia dla czyjejś wizji artystycznej. Ja doceniam Redów, że próbują wyjść poza utrwaloną kliszę cyberpunku rodem z Blade Runnera i robią "cyberpunkowe GTA", bo czemu nie? Czegoś takiego jeszcze nie było, tym bardziej, że "cyberpunkowe GTA" to duże uproszczenie, bo gra ma oferować znacznie więcej.
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
McLusky
Skryba
Posty: 320
Rejestracja: 12 maja 2006, 20:31
Lokalizacja: North Ashfield
Kontakt:

Re: Deus Ex Mankind Divided

Post autor: McLusky »

Ano właśnie. Przypomina mi się mój początek z Thiefem pierwszym. Absolutnie zakochany w grze po demie z CDA, dorwałem w końcu pełną wersję. Przeszedłem pierwszą misję z wypiekami na twarzy, zaczęła się druga... a tu nagle dzień, żadnego zamku, potem jeszcze jakieś zombie zamiast rycerzy. ;)

Odstawiłem grę na bok - ale dzięki koledze który się zagrywał namówił mnie by grać dalej - i na szczęście pozostała najukochańszą grą. ;)

Możliwe, że podobnie jest / będzie z Cyberpunkiem. Klimatyczny nocny pierwszy teaser a teraz GTA VC. ;) DX:MD przeszedłem całe i po Pradze w dzień, potem było już tylko lepiej.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Deus Ex Mankind Divided

Post autor: peter_spy »

Skończyłem DX MD. O ile całość jest całkiem dopracowana jakościowo i nie mogę narzekać na liczbę godzin spędzonych w tej grze (ponad 40), to jednak zakończenie fabuły jest kpiną jakiej nie widziałem od lat w tej branży.
Gra została bezczelnie ucięta w połowie, może w 2/3 rozgrywki. Ostatnia misja kończy się jak którakolwiek poprzednia, tyle że zamiast powrotu do miasta mamy creditsy. Ciężko uwierzyć, że ktoś to bez mrugnięcia okiem chciał sprzedawać jako skończony produkt.
Jeszcze bardziej żenujące jest to, że mało to z branżuni gropisarskiej w ogóle się zająknął na ten temat. Widziałem tylko kilka recenzji mówiących wprost, że gra została wydana nieskończona. Reszta udaje, że nie ma tematu i 8-9/10.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Deus Ex Mankind Divided

Post autor: Nivellen »

Przypomina mi się nasza rozmowa sprzed kilku dobrych lat. To co wtedy się tylko zapowiadało, stało się niestety niechlubną praktyką, szczególnie wśród dużych zachodnich firm mających "plany biznesowe" i korporacyjne zaplecze. Dobrze, że możemy wybierać spośród całego koszyka "indyków" i mniejszych, ambitnych projektów.
Mnie jakoś do DE: MD nie ciągnie, po niezbyt udanym pierwszym spotkaniu. Może kiedyś wrócę, jak będę miał dużo starego, niepotrzebnego czasu ;)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Deus Ex Mankind Divided

Post autor: peter_spy »

Niestety tak. Na najwyższych szczeblach korporacyjnych istnieje ogromna pogarda w stosunku do graczy jako klientów, a sami gracze tylko potwierdzają, że można im wcisnąć bez konsekwencji bardzo dużo. Na szczęście jest dużo gier indie i pośrednich, które szanują i czas i odbiorcę.
Awatar użytkownika
McLusky
Skryba
Posty: 320
Rejestracja: 12 maja 2006, 20:31
Lokalizacja: North Ashfield
Kontakt:

Re: Deus Ex Mankind Divided

Post autor: McLusky »

Dziś trafiłem na takiego easter egga w DX:MD - jedno z zadań pobocznych w DLC "System Rift". :D

Obrazek
ODPOWIEDZ