Wiedźmin 3: Dziki Gon

Zajrzyj tutaj, jeśli masz ochotę pogawędzić, poplotkować i wtrącić swoje trzy grosze do dyskusji na tematy niemające wiele wspólnego z Thiefem.

Moderator: Bruce

Awatar użytkownika
McLusky
Skryba
Posty: 320
Rejestracja: 12 maja 2006, 20:31
Lokalizacja: North Ashfield
Kontakt:

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: McLusky »

Każda część gry Wiedźmin posiada osobny wątek, to zakładam nowy dla "trójki"

Minęły 24 godziny od releasu Wiedźmina 3. A mi nadal nie udało się pograć w tę grę. Pobrałem ją na dobrych kilka dni przed premierą. Użyłem do pobrania instalki GOG Galaxy, a później już bez tego (bo po co mi kolejny launcher?) zainstalowałem samą grę. Wszystko miało pójść z płatka, bo tylko brakowało jakiegoś małego pliczku. Prawda? PRAWDA?!

Koło 1 w nocy, godzinę po premierze okazało się, że trzeba pobrać Day 1 Patch i dodatkowo... polską wersję językową. -,- Która zajmuje grubo ponad dwa giga. Serio, CD Projekt RED? Nie dało się tego wcześniej udostępnić?

Potem próbuję uruchomić - lipa. Aplikacja wykrzacza się przy uruchamianiu. Aktualizuję sterowniki, uruchamiam ponownie kompa. Nadal lipa. Postanowiłem się z tym przespać. Po tym jak wstałem, na wszelki wypadek instaluję GOG Galaxy, uznając że kłopoty mogą wynikać z tego, że tej appki brak. A Galaxy co robi po zainstalowaniu? Pobiera od nowa prawie 30gb gry...

Oto więc co robię - wywalam zainstalowaną grę, wywalam zawartość katalogu tymczasowego Galaxy i samą aplikację. Instaluję od nowa - na czysto. GOG Galaxy, a stamtąd grę. Po ściągnięciu i zainstalowaniu szukam polskiej wersji. Pierwsze co przychodzi mi na myśl - wybranie "Get backup & extras". Wchodzę i patrzę - dopiero po zmianie języka z english na polish pojawiły się paczki z lokalizacją gry. Łącznie ponad 2,5 giga.

Pobieram, instaluję, odpalam... A tu nadal po angielsku. Jeszcze raz wchodzę do GOG Galaxy i odkrywam... że powinienem był wejść w "configure" i tam wybrać wersję polską. Wybrałem. Ponownie pobiera ponad 2,5 giga. Przy okazji się reflektuję, że brakuje darmowych DLC. Nie, nie są automatycznie przypisywane. Trzeba je odnaleźć w sklepie GOG i wrzucić do koszyka, a następnie sfinalizować transakcję za 0 €.

OK, mam już wsio zainstalowane, czas na rekonfigurację. Najpierw ustawienia graficzne. Odpalam grę, i zaraz wychodzę by w GeForce Experience wybrało mi najlepsze ustawienia do posiadanego sprzętu (i7 4770k + GeForce GTX 770 + 16 gb ramu). Wchodzę do gry, a tu komunikat o zainstalowanym patchu i zresetowaniu ustawień. Wychodzę, ustawiam ponownie w GE opcje, wchodzę do gry - znowu reset ustawień graficznych. ARGH! Musiałem ręcznie wszystko ustawiać w grze, jak GE mi zalecał.

Potem przez parę godzin walczę z systemem sterowania. Kto u licha wpadł na "pomysł", by nie dało się zrekonfigurować WSADu?! Przecież to jest jakaś paranoja!

Od lat gram w gry w taki sposób, że używam SAD plus prawy przycisk myszy do chodzenia (zamiast W). Za nic nie daje się tego zmienić. Szukałem pomocy na forach Steam, reddicie, na forum Wiedźmina... Próbowałem edytować pliki input.settings oraz input.xml - bez rezultatu.

Dlaczego tak PODSTAWOWA rzecz jak poruszanie się, nie jest w ogóle dostępna w opcjach do skonfigurowania? Pominę już milczeniem blokady (kłódeczki) przy niektórych klawiszach.

Olałem to. Próbuję rozpocząć rozgrywkę poprzez wczytanie stanu gry z Wiedźmina 2. Oczywiście nie da się. Próbuję raz za razem, nadal się nie da. Szybki research - trójka cierpi na tę samą przypadłość co Rockstar Social Club i GTA V. Gdy w Windowsie 7/8 nazwa użytkownika zawiera znaki specjalne (jak ą, ę, ć, ł, ń, etc.) to nie da się wczytać save'a z Wiedźmina 2. Pomimo, że same te pliki widzi w katalogu docelowym bez problemu. Musiałem specjalnie wyjść z gry, stworzyć w Windows nowy profil użytkownika o nazwie postaci bez polskich znaków specjalnych, spod tego profilu uruchomić W3 i zrobić pierwszy zapis, a następnie przekopiować go do folderu właściwego. Paranoja!

Jestem póki co mocno rozczarowany. Kupiłem pre-order w pierwszym dniu, gdy tylko była taka możliwość. A chyba mogłem poczekać na edycję rozszerzoną, przynajmniej dopracowaną...

PS. Z GTA V w 95% takich problemów nie miałem...
Awatar użytkownika
Maveral
Bruce Dickinson
Posty: 4661
Rejestracja: 11 kwietnia 2003, 12:07
Lokalizacja: Radlin
Płeć:

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: Maveral »

[troll mode = on]Jak się używa syfiastego GOG, to tak jest :twisted:[troll mode = off]

Na Steam nie ma takich problemów. Wszystko gra i buczy. Co do klawiszologii, to faktycznie zrąbali, ale wiele gier cierpi na tą przypadłość. Pamiętam jak w Dark Souls II można było ustawić tylko dwa główne przyciski na myszce i twórcy twierdzili, że to nie taka prosta sprawa... W jeden dzień jakiś Czech stworzył pliczek .dll i już się dało ustawić nawet MOUSE_8 - ośmieszył ich ;)

Cóż, coraz częściej gry w dniu premiery są niedopracowane i trzeba się z tym liczyć.
Ciemność jest naszym sprzymierzeńcem!
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1011
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: raven4444 »

0 problemów, paczkę językową pobrać się dało dzień wcześniej. Instalacja itp też 0 problemów. Z wydajnością też 0 problemów Uber+HairWorks. Te DLCki trochę pokręcone ale na karcie gry się wyświetla możliwość kupienia za 0€. Jedynie co mnie boli że nie wygląda tak jak build z 2013 roku. Troszkę można podkręcić grafikę w plikach ale to nadal nie to.

Serio GFE? To dobre do pobierania sterów jest i shadowPlaya który jest mega, jakieś autokonfiguracje prorokujące z kryształowej kuli ssają.
Awatar użytkownika
McLusky
Skryba
Posty: 320
Rejestracja: 12 maja 2006, 20:31
Lokalizacja: North Ashfield
Kontakt:

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: McLusky »

@Rave - to jakiego Ty masz kompa, że to tak wszystko hula na Uber + HairWorks? o,O
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: Mixthoor »

Ja też nie narzekam, ustawienia ÜBER bez nVidia HairWorks, jako, że nie mam karty nVidia. Wiesio wygląda cudownie i chodzi bardzo płynnie.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: Mixthoor »

Po 12 godzinach gry, ukończyłem prolog :)
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1011
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: raven4444 »

970 kręcony od ewki, i5 4690k@4.4. GTA 5 też wszystko na maxa (TXAA-MSAA 4x (MFAA w sterze włączone) i PCSS) pomijając trawę ultra bo w tartaku spadało do 35fpsów. Ale muszę lekkiego hejta wrzucić, wiesiek potrafi mi zwiesić driver graficzny lub złapać freeza/nie odminimalizować się.

Jeszcze nie zdarzyło się aby coś mi zmuliło ten sprzęt. Unity czy FC4 ultra + hairworks na luzie leci. Tylko gram normalnie w 1080 a nie 4k w DSR.
Czajka
Miastolud
Posty: 63
Rejestracja: 05 marca 2014, 11:07

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: Czajka »

Dzisiaj zaczęłam grać i jak na razie podoba mi się na równi z poprzednimi częściami :) Wydaje mi się, że zadania są bardziej złożone. Klimat przypomina mi w większym stopniu jedynkę niż dwójkę. Zdarzyło się kilka niedociągnięć (np. zając lub jakiś przedmiot przebijający przez ścianę i jeden reset po zacięciu), ale jest tego mało
Awatar użytkownika
demonax
Paser
Posty: 256
Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 10:53
Lokalizacja: Knw

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: demonax »

Właśnie ukończyłem wszystkie zadania w Białym Sadzie i wyruszam dalej :). Póki co pod względem klimatu W3 na równi z W1 i daleko przed W2. Jak pogram dłużej to napiszę coś więcej, jak na razie jestem zadowolony. Co prawda miałem mnóstwo problemów z uruchomieniem gry... które rozwiązałem kupując dysk ssd, na którym jest tylko system i wiesiu :) na i5 i Gtx 660 śmiga na średnich aż miło. Polecam sprawdzenie różnych ustawień SweetFX, które zmieniają paletę barw na bardziej stonowaną, przez co gra wygląda imo o wiele lepiej. Sam korzystam z tego
Czajka
Miastolud
Posty: 63
Rejestracja: 05 marca 2014, 11:07

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: Czajka »

Ja też jestem zadowolona, ale jest jedna rzecz która mnie zawodzi (mały spojler z pierwszych kilkunastu godzin gry). Jeszcze w ogóle nie spotkałam nikogo z głównych postaci z dwójki, np. Triss, Jaskra, Zoltana itp. Z tej trójki zwłaszcza Jaskra mi brakuje :( słyszałam, że da się nawet całą grę ukończyć nie gadając z nim. W dwójce jak od początku był ze mną ktoś znajomy to przyjemniej się grało. To raczej kwestia mojego gustu a nie obiektywna wada, ale zaczynam się niecierpliwić
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: Mixthoor »

Poznaj grę, poznaj świat, naucz się walczyć, korzystać z mikstur, znaków i olei, wykonaj kilka drobnych zleceń, eksploruj okolicę, celem zdobycia nowych fantów, a reszta samo przyjdzie wraz z wątkiem głównym. Szybciej, niż myślisz. Mam na koncie 50h 40 min gry i 23% ukończonej zawartości.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
McLusky
Skryba
Posty: 320
Rejestracja: 12 maja 2006, 20:31
Lokalizacja: North Ashfield
Kontakt:

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: McLusky »

raven4444 pisze:970 kręcony od ewki, i5 4690k@4.4.
Czyli jednak grafa robi tu robotę. Ja gram na miksie uber oraz wysokie z wyłączonym hairworks na 770 GT i i7 4770k.

BTW. Gdzie wy to widzicie, ile procent gry ukończono?

Ja widzę tylko w statystykach postaci ile gram, liczone w dniach, godzinach i minutach. Ale procent ukończenia gry? :)

Im bardziej w las, tym coraz bardziej bugi doskwierają, np. niemożność upgrade'owania glifów. Albo zabugowane niektóre questy (np. szefowa Passiflory w zadaniu "Spisek", która nie może ruszyć czterech liter na górę). I to na obecnym patchu 1.05...
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: Mixthoor »

To nie % ukończenia gry, a zdobycia osiągnięć. Ukończyłem. Na najwyższym, 118h gry, wykonane wszystkie odkryte zadania. Szedłem w alchemię (ostatni poziom petard z 6 odłamkami miażdży) z 6 umiejętnościami Aksji, Ingi i Yardena. Nie inwestowałem żadnych punktów w walkę. Od momentu zdobycia pancerzu Gryfa, rozwijałem go i korzystałem tylko z niego. Wzbogacałem się na fantach z kontraband. Patch 1.05 spieprzył alchemię (nie mogłem zespalać mutagenów i tworzyć potężniejszych glifów). Wszystkie problemy melduję na forum REDów.

Czuję pustkę i niedosyt. Pragnę więcej. Ta gra mimo swoich technicznych błędów, jest cudowna. Kolejne podejście za kilkanaście miesięcy lub po wydaniu dodatków.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Czajka
Miastolud
Posty: 63
Rejestracja: 05 marca 2014, 11:07

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: Czajka »

Skończyłam i moje wrażenia są podobne do dwójki jeśli chodzi o fabułę. Bardzo podobały mi się sceny walki w Kaer Morhen, scena z Priscillą i zlecenie z najgroźniejszym potworem na Skellige z dodatków :).

Najbardziej denerwowało mnie wbijanie poziomów - nie sposób zrobić tak, żeby za wszystkie albo prawie wszystkie questy dostać doświadczenie i sporo przepada. Brakowało Iorwetha i Saski i mam nadzieję że pojawią się w dodatkach. Jeśli chodzi o zakończenie, to wolałabym żeby więcej pobocznych wątków było domkniętych - nic nie wiadomo np. o Triss jeśli wybrało się Yennefer albo o Avallachu.
Awatar użytkownika
McLusky
Skryba
Posty: 320
Rejestracja: 12 maja 2006, 20:31
Lokalizacja: North Ashfield
Kontakt:

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: McLusky »

Wyszedł świetny dodatek "Serca z kamienia" i nikt nic nie pisze? :P

Dla mnie jest on super. Linia questowa z weselem i różą - rewelacja. Zwłaszcza w tym drugim przypadku - ogromny potencjał widzę u REDów w możliwości stworzenia jakiegoś survival-horroru w stylu Silent Hill. Naprawdę - mam nadzieję, że nie będą się tylko na ogromnych projektach skupiać (Wiedźmin/Cyberpunk), ale stworzą jakąś mniejszą, horrorzastą grę.

Postać Pana Lusterko - świetna, jak dla mnie na równi z Paniami Lasu. To dla mnie dwóch najfajniejszych "wrogów" Geralta.

A teraz ciekawostka. REDom niezauważanie przeszedł exploit w wersji 1.10, dzięki któremu można w nieskończoność boostować sobie zadawane obrażenia. :D

https://www.youtube.com/watch?v=DcC-6j2KUNE
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: Mixthoor »

Kupiłem, przeszedłem i polecam wszystkim. Konkretna robota.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 445
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: TricksieThiefsie »

Dopiero tydzień temu zabrałem się za Dziki Gon i grałem w niego przechodząc jak najwięcej zadań pobocznych. Nie chce mi się rozpisywać za bardzo, bo i tak tych wypocin mało kto przeczyta, w skrócie:

Nowy Wiedźmin zdał egzamin. Poza milionem bugów nawet po tych wszystkich patchach grało mi się dobrze, muzycznie wypada zdecydowanie ponad przeciętnie, nawet świetnie, fabularnie była to zajmująca i ciekawa opowieść, postacie mnie interesowały i chciało mi się z nimi przeprowadzać interakcje. Po Kaer Morhen trochę za bardzo to wszystko nabrało tempa, ale i tak bawiłem się przednio i mogę ocenić moje ogólne doświadczenie na solidne 8/10, może 9 w porywach. Zdecydowanie GOTY 2015 i za niedługo zabiorę się za pierwsze DLC.

Zakończenie miałem takie:
Cirilla zostaje wiedźminką
Emhyr zajmuje północ, Radowid nie żyje
Triss towarzyszką w Kovirze


(coś co mi się rzuciło bardzo w oczy)Do wad w sumie jeszcze dodam antagonistę, który nie był ani rozwinięty, ani ciekawy, a zdecydowanie miał potencjał.
Awatar użytkownika
Tharna
Akolita
Posty: 123
Rejestracja: 04 marca 2014, 20:14

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: Tharna »

Kupiłam na konsolę.
Na początku miałam mieszane uczucia, bo nie radziłam sobie z kierowaniem postacią. Idzie się jednak przyzwyczaić ...
Narazie jestem na trzeciej misji, w tym czasie grafika zdążyła mi się skrzaczyć, ale po ponownym załadowaniu płytki jest ok ....
Gdzieś czytałam, że ps4 i xbox one czasem nie radzą sobie z dużą rozdzielczością, niewiem czy dobrze doczytałam. Czy ktoś ma soniacza i miał podobny problem?
Mam nadzieję, że będzie już ok.
Długie dialogi trochę mnie wkurzają, no ale może to tylko ja tak mam ...
.............
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: BodomChild »

Jeszcze gram. Wszystko na wysokim poziomie, ale nie do końca przekonuje mnie ten cały otwarty świat z łażeniem po mapie i zbieraniem fantów, wiem, że teraz tak się robi gry, ale czy to ma dobry wpływ na fabułę i tempo opowieści? Śmiem wątpić.

Klimat i dialogi jak zwykle super.

Nie wiem czy to wada, ale wydaje mi się, że ludzie, którzy nie czytali książek mogą mieć problem z ogarnięciem niektórych wątków i w ogóle mnóstwa nawiązań nie załapią. Weźmy np. Ciri, w jedynce i dwójce praktycznie w ogóle się o niej nie wspomina, a tu się nagle pojawia i dowiadujemy się jaka to ważna osoba dla Geralta.

Fabuły nie będę oceniał dopóki nie skończę. No to "Dalej Płotka!" :)
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: Mixthoor »

ale nie do końca przekonuje mnie ten cały otwarty świat z łażeniem po mapie i zbieraniem fantów, wiem, że teraz tak się robi gry, ale czy to ma dobry wpływ na fabułę i tempo opowieści? Śmiem wątpić
Przecież nie musisz tak grać. Możesz skupić się tylko na wątku głównym. Twoja wola.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Tharna
Akolita
Posty: 123
Rejestracja: 04 marca 2014, 20:14

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: Tharna »

U mnie się jakoś zawiesiła wena do tej gry. Może ja się starzeję?
Mam 24 poziom i aktualnie jestem na etapie zbierania sojuszników... i nie wiem czy poczekać z tym i robić poboczne czy już działać? Boję się że postać będzie za słaba do walki Dzikim Gonem. A może to tak musi być, bo zbieranie ich trwa długo?
Ile tam w ogóle jest poziomów postaci?
.............
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: BodomChild »

Mixthoor pisze:Przecież nie musisz tak grać. Możesz skupić się tylko na wątku głównym. Twoja wola.
Taa, i ominie mnie parę fajnych rzeczy i zadań pobocznych. Denerwuje mnie tylko, że duża część miejsc na mapie to takie nudne schowki ze szmelcem.

Wczoraj skończyłem i naprawdę dobrze się bawiłem, chociaż zachwyty nad Wiesławem 3 uważam za trochę przesadzone. Czuć lekki niedosyt, fabularnie jest to niestety najsłabszy Wiedźmin (chociaż i tak jest dobry i bije na głowę np. gry Bethesdy), niektóre wątki, postacie i miejsca trochę słabo rozwinięte szczególnie Novigrad mnie rozczarował.

Chętnie zagram w dodatki.
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: Mixthoor »

Tharna pisze:Mam 24 poziom i aktualnie jestem na etapie zbierania sojuszników... i nie wiem czy poczekać z tym i robić poboczne czy już działać? Boję się że postać będzie za słaba do walki Dzikim Gonem. A może to tak musi być, bo zbieranie ich trwa długo?
Ile tam w ogóle jest poziomów postaci?
Przy zadaniach masz zalecany poziom. Wystarczy, że kolor będzie zielony lub jasno czerwony (3-4 poziomy poniżej Twojego aktualnego stanu). Ja często wspomagałem się alchemią i nie miałem żadnych problemów w walce. A co do zadań pobocznych: Twoja wola, masz wybór. Do wątku głównego nie są potrzebne. Jednak wykonując zlecenia dla np. V.Roche będziesz mogła go zwerbować.

Poziomów w podstawowej wersji jest ok. 35.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Tharna
Akolita
Posty: 123
Rejestracja: 04 marca 2014, 20:14

Re: Wiedźmin 3: Dziki Gon

Post autor: Tharna »

Przy zadaniach masz zalecany poziom. Wystarczy, że kolor będzie zielony lub jasno czerwony (3-4 poziomy poniżej Twojego aktualnego stanu). Ja często wspomagałem się alchemią i nie miałem żadnych problemów w walce. A co do zadań pobocznych: Twoja wola, masz wybór. Do wątku głównego nie są potrzebne. Jednak wykonując zlecenia dla np. V.Roche będziesz mogła go zwerbować.
No wiem, wiem, właśnie jestem gdzieś na tym etapie :D
.............
ODPOWIEDZ