Game Design gry 2D

Zajrzyj tutaj, jeśli masz ochotę pogawędzić, poplotkować i wtrącić swoje trzy grosze do dyskusji na tematy niemające wiele wspólnego z Thiefem.

Moderator: Bruce

Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 445
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

Game Design gry 2D

Post autor: TricksieThiefsie »

Czy interesuje się ktoś tu projektowaniem gier? Wiecie może gdzie mogę znaleźć dobrze opisane, dobre filozofie podczas tworzenia gry w 2D? Wolałbym, gdyby były niezależne i nie pochodziły z jakiegoś konkretnego tytułu.

Najlepiej, gdyby nie było zbyt ogólnikowo, ale też żeby poruszano poszczególne aspekty typu level design (jest to dla mnie najważniejsze), system audio, kierunek artystyczny, czy budowanie fabuły ( w tym przypadku interesuje mnie RPG z nastawieniem na jedną osobę).

Z góry dzięki!
Awatar użytkownika
Maveral
Bruce Dickinson
Posty: 4661
Rejestracja: 11 kwietnia 2003, 12:07
Lokalizacja: Radlin
Płeć:

Re: Game Design gry 2D

Post autor: Maveral »

Jedno pytanko: potrafisz zrobić taką grę lub czy masz ludzi, którzy będą w stanie ją zrobić nie w RPG Makerze?

Taki pierwszy z brzegu artykuł o GDD, który znalazłem - KLIK.
A tutaj przykład GDD - KLIK.

Ogólne zasady są te same dla 3D i 2D.
Ciemność jest naszym sprzymierzeńcem!
Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 445
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

Re: Game Design gry 2D

Post autor: TricksieThiefsie »

Jedno pytanko: potrafisz zrobić taką grę lub czy masz ludzi, którzy będą w stanie ją zrobić nie w RPG Makerze?
Jestem w fazie dokumentowania pomysłów dot. gry, w sensie jej struktury, na czym polega, hierarchii mechanik i innych stricte związanych rzeczy z gameplayem.

Potrzebuję po prostu przykłady powiedzmy dobrego składania fabuły do kupy (mam swój pomysł, ale dla zaoszczędzenia czasu chciałbym popatrzeć na jakieś dobre szablony, przy okazji może wpadną jakieś rady), tak samo z budowaniem świata w jakiś logiczny sposób. Mam świadomość, że jakaś tam lokacja nie będzie mogła stać na jakimś tam gruncie, ale chciałbym coś ciekawego przeczytać na ten temat i tak. Jestem ciekaw też, czy ktoś podchodził w bardziej niestandardowy sposób do projektowania poziomów w grze 2D niż ten, w którym mamy owe liniowe. Prawdopodobnie tak, ale mało grałem w gry 2D, dlatego pytam.


Zawsze warto się szkolić :)
ODPOWIEDZ