Zaloguj | Zarejestruj








Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Gloomwood
PostNapisane: 14 cze 2020 09:57 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2008 21:42
Posty: 832
Lokalizacja: Swarzędz
https://store.steampowered.com/app/1150760/Gloomwood/
https://www.youtube.com/watch?v=fGbwGNs3ILA

Gloomwood czyli "Thief with guns". Demo już jest dostępne na steamie, early access pod koniec 2020.

_________________
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gloomwood
PostNapisane: 15 cze 2020 08:41 
Akolita
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sie 2010 15:41
Posty: 163
Hah, a właśnie chciałem napisać coś o tej grze. Widziałem recenzję Gmanlives'a odnośnie dema. Miasto bardzo momentami przypomina to z dwóch pierwszych Thiefów i klimat czasami wydaje się dość mocno podobny. Ciekawe co z tego wyjdzie w finalnej wersji.

_________________
"Some people in the City are just too rich for their own good... lucky they have me to give them a hand".

https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://marcinbuszewicz.bandcamp.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gloomwood
PostNapisane: 15 cze 2020 18:25 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2578
Lokalizacja: Dublin
Nie wiem, ale ta gra zapożycza pewne elementy z innych gier w sposób taki... dość bezpośredni, żeby nie użyć słowa plagiat... 'Inside at last', thiefowe żyrandole... przeciwnicy nieomalże żywcem wyciągnięci z gry 'Sir, you are being hunted'...
A swoją drogą, ów David Szymanski to czasem nie jest autorem tej gry 'Dusk'?

_________________
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gloomwood
PostNapisane: 15 cze 2020 18:40 
Arcykapłan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2006 11:13
Posty: 1467
Lokalizacja: Kraków
Moim zdaniem stylistyka dość mocno inspirowana Thiefem. Ciekawe.

_________________
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gloomwood
PostNapisane: 15 cze 2020 21:36 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2424
Lokalizacja: Łódź
Juliusz napisał(a):
Nie wiem, ale ta gra zapożycza pewne elementy z innych gier w sposób taki... dość bezpośredni, żeby nie użyć słowa plagiat... 'Inside at last', thiefowe żyrandole... przeciwnicy nieomalże żywcem wyciągnięci z gry 'Sir, you are being hunted'...
A swoją drogą, ów David Szymanski to czasem nie jest autorem tej gry 'Dusk'?


Nie mówiąc o tym, że developerzy nasłali swoich "influencerów" chyba na wszystkie fora o skradankach jakie znam, może jednak trochę bez przesady? Jeszcze chwila i będę się bał otworzyć lodówkę.

Póki co z samego trailera niewiele dla mnie wynika, poza mało twórczym kopiowaniem różnych rzeczy, z wspomnianym SYABH włącznie. "Imitation is the sincerest form of flattery", ale rezultaty mnie póki co nie zachęcają ;)

_________________
Builder Compound Asset Pack – models and textures for TDM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gloomwood
PostNapisane: 15 cze 2020 21:56 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 sty 2004 11:28
Posty: 2578
Lokalizacja: Dublin
Generalnie twórcy gier ciągną inspiracje z dwóch źródeł: z rzeczywistości oraz z innych gier. To pierwsze daje lepsze rezultaty niż to drugie.

_________________
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie

Tekstury i obiekty dla dromedowców.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gloomwood
PostNapisane: 16 cze 2020 07:21 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2424
Lokalizacja: Łódź
Pełna zgoda, dotyczy to zwłaszcza takich dziedzin jak nauka modelowania (jeżeli odbywa się wyłącznie na zasadzie kopiowania modeli z innych gier, to efekty będą co najwyżej średnie). Tym niemniej próba ulepszania mechanik znanych z innych gier lub łączenia ich w jakieś nieoczywiste kombinacje potrafi dawać dobre rezultaty. Tyle że na pierwszy rzut oka tutaj nic takiego nie ma.

_________________
Builder Compound Asset Pack – models and textures for TDM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gloomwood
PostNapisane: 16 cze 2020 08:13 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 paź 2004 14:55
Posty: 3812
Ja bym powiedział pokraczny (niekoniecznie w złym tego słowa znaczeniu) klon Thiefa. Pytanie czy kilka nowych mechanik i brak możliwości ogłuszania pozytywnie wpłynie na samą rozgrywkę. Na razie odpaliłem demko i przeraziły mnie puste lokacje. Ja wiem, że to demo ale o ile mnie pamięć nie zwodzi lokacje w T1 i T2 nawet w demkach były bardziej... pełne. Jak gra będzie miała mieć poważny charakter i fabułę to ewidentnie długa droga przed nią. Jak będzie czymś w stylu szybki i śmieszny projekt z kickstartera za kilak bucksów to może coś z tego będzie. Pożywjom uwidzim

_________________
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gloomwood
PostNapisane: 16 cze 2020 09:44 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2008 21:42
Posty: 832
Lokalizacja: Swarzędz
Po pięciokrotnym przejściu dema(w tym na najwyższym poziomie Blood Moon) uwielbiam tą grę. Inspiruje się Thiefem ale też daje wiele od siebie. Stanowi bardzo dobry kompromis pomiędzy skradanką a survival horrorem. Oprócz standardowego skradania i chowania się w cieniu(i backstabów)mamy też broń palną z limitowaną(na full moon i blood moon) amunicją. Żaden sposób przejścia gry nie jest jedyny słuszny. Można też precyzyjnie i z zaskoczenia eliminować przeciwników strzelając.

Polecam przejść demo i spotkać pod koniec naszych przyjaciów w maskach kruka :-D Dla mnie day 1 purchase. Świetna rzecz która trafiła idealnie w moje gusta.

Co do wypowiedzi Elpeesa to się nie zgodzę, lokacje są bardzo dobre jak na demo, każdy posterunek\miejsce strażników ma kilka wejść do nich. Do tego dystrykty w pełnej wersji będą znacznie większe i nieliniowe.

_________________
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gloomwood
PostNapisane: 16 cze 2020 10:33 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 paź 2004 14:55
Posty: 3812
Żeby nie było - ja wiem, że to demo i sama mechanika gry jest w tzw. "pytę ";) Lokacje jednak nadal puste - głownie jeśli chodzi o wnętrza. Mało detali. Oczywiście, że to nie gra AAA i nie ma co liczyć na scenerie rodem z Dishonored, ale jednak mamy 2020 rok a już kilkunastoletnie FMki do T1 były bardziej szczegółowe jeśli chodzi o kreację świata. No i to jednak demo a nie jakaś alpha czy wczesna beta (przynajmniej nigdzie nic na ten temat nie pisali). Zresztą rozegram demo do końca to jeszcze coś pewnie napiszę a i może dalsze rozgrywka zrewiduje mój pogląd na co mam szczerą nadzieję ;)

_________________
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gloomwood
PostNapisane: 16 cze 2020 13:41 
Akolita
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sie 2010 15:41
Posty: 163
Jeżeli gierę robi m.in David Szymanski, który zrobił Dusk no i poziom giery będzie podobny to myślę, że można brać w ciemno. Ogólnie trzymam kciuki ;).

_________________
"Some people in the City are just too rich for their own good... lucky they have me to give them a hand".

https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://marcinbuszewicz.bandcamp.com/


Ostatnio edytowano 16 cze 2020 15:11 przez Marcin.B.Black, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gloomwood
PostNapisane: 16 cze 2020 14:26 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2424
Lokalizacja: Łódź
Demko ściągnięte, sprawdzę wieczorem :)

_________________
Builder Compound Asset Pack – models and textures for TDM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gloomwood
PostNapisane: 16 cze 2020 22:13 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 sty 2009 13:38
Posty: 2395
Lokalizacja: Gdańsk
Zagrałem, adrenalinka skoczyła, gdy w najgłębszym miejscu w kanałach zacząłem stąpać nieuważnie i skoczyły na mnie trzy potwory po kolei, a przy pierwszym odkryłem, że nie miałem załadowanej broni ;) Ogólnie naprawdę fajny klimat, environmental storytelling na dość wysokim poziomie i przyjemna mechanika walki i poruszania się (znana mi chociażby z Dusk). To do czego się można przyczepić to wspomniane wyżej odtwórstwo - lokacje wyglądają niemalże identycznie do thiefowych (z małą nutką Thievery), a przeciwnicy praktycznie żywcem wyjęci z Sir, You're Being Hunted! Przydałoby się też większe zróżnicowanie lokacji i wnętrz, no ale to tylko demo :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gloomwood
PostNapisane: 17 cze 2020 21:03 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2424
Lokalizacja: Łódź
Pograłem chwilę i hmm, environmental storytelling jest jak dla mnie żaden, bo i obiektów w tu nie ma prawie wcale. Ot ciągle worki i skrzynie, czasem jakaś generyczna plama krwi. Poruszanie się i wspinanie jest mocno sztywne, wygląda raczej jak rezultat paru minut kodowania w Unity, niż jakiejś większej pracy. Swoją drogą ładnie im się udało uzyskać na tym silniku wygląd Thiefa 2. Przez chwilę się zastanawiałem czy to aby nie jakiś fork NewDarka :D

Natomiast lightgem w prawym dolnym rogu to porażka, nie do końca też rozumiem jak działa na niego światło, bo czasami jarzy się w ciemnych zakamarkach, a i strażnicy reagują zasadniczo dosyć szybko na wszystkie podejrzane oznaki. Nota bene nie robią nic poza dyszeniem, które zlewa się z ambientem otoczenia, stąd nie ma to takiej funkcji jak w Thiefach, gdzie kaszel, gwizdanie i mruczenie pod nosem pozwala kontrolować na słuch ich pozycję.

Do tego momentami lightgem jest ciemny, mimo że stoję na wprost latarni, albo jasny, gdy jestem w ciemnym kącie. Ponadto broń ma coś z cieniowaniem, reaguje na światło latarń tak, jak gdyby nie rzucały cienia a światło docierało do gracza przez obiekty.

Nie podobało mi się też rozwiązanie z backtrackingiem po to, żeby zapisać stan gry. Rozumiem chęć ograniczenia save scummingu, ale to raczej nudne rozwiązanie i przegięcie w drugą stronę.

Ogółem nie czuję, żeby to było coś wartego mojej uwagi jak na razie, jakościowo wygląda mi to na mało twórczy hołdzik dla Thiefa robiony przez studentów wieczorami po kolokwiach.

_________________
Builder Compound Asset Pack – models and textures for TDM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gloomwood
PostNapisane: 18 cze 2020 09:27 
Młotodzierżca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2008 21:42
Posty: 832
Lokalizacja: Swarzędz
@Judith
Będzie rework light gema, nie bój nic. Twórcy wiedzą że jest kiepski i zrobią nowy. :)
Co do zapisu to oficjalnie potwierdzone jest że będzie możliwość zapisywania w dowolnym momencie na wszystkich poziomach trudności gry. Dodadzą to jak pojawi się early access.

_________________
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gloomwood
PostNapisane: 18 cze 2020 10:40 
Akolita
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 sie 2010 15:41
Posty: 163
Swoją drogą, David Szymanski pisał, że najtrudniejsze było zmuszenie Unity do współpracy przy wyświetlaniu takiego surowego, retro wyglądu przy okazji tworzenia Dusk. Ciekawe czy tym razem też było tyle kłopotu.

_________________
"Some people in the City are just too rich for their own good... lucky they have me to give them a hand".

https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://marcinbuszewicz.bandcamp.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gloomwood
PostNapisane: 18 cze 2020 14:19 
Garrett
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 paź 2004 14:55
Posty: 3812
Przeszedłem demko. Dwa razy dla pewności - w tym na Blood Moon. Na pewno całość jest grywalna. Niech świadczy o tym to, że ze dwie godziny mi zeszły na zabawie. Przy czym na razie to w sumie bardziej "demo technologiczne" a nawet akcja skierowana do fanów Thiefa w stylu - patrzcie robimy grę, która wygląda jak pierwszy złodziej i ma podobną mechanikę.

Wrażenia? Dalej kłują w oczy jednak puste lokacje i zapożyczenia z innych gier. Inna sprawa, że nie przeszkadza to aż tak bardzo w zabawie - przynajmniej mi. Brakuje tylko trochę jakiegoś cichego sposobu na załatwianie przeciwników bo na razie mamy żaden wybór - albo zabij albo uniknij. Na minus też - dla mnie - system saveowania. Nie jest fanem braku quicksave w skradankach bo nie potrzebnie na siłę podnosi to poziom trudności, nie pozwala się bawić grą i tylko sztucznie wydłuża czas gry, no ale skoro ma to zostać zmienione to nie ma tematu. Algorytm poruszania się jak w pierwszych Thiefa - na pewno lepszy niż w T4. Mi się podoba. Faktem jest że lightgem kuleje. Oj bardzo. No i to umiejscowienie z boku.

Generalnie gra ma potencjał. Jeśli świat będzie ciekawie skonstruowany, fabuła wciągająca a my dostaniemy ciekawe zadania i możliwości ich wykonania to super. Wtedy nawet z niewiele zmienioną mechaniką może to być ciekawy produkt. Na razie bez ochów i achów. Zobaczymy co będzie. Żeby ten entuzjazm twórców nie przerodził się marne żerowanie na nostaligii.

Aha. Czytałem że chcą pozyskać Stefena Russela do voiceactingu. Byłoby zacnie :)

_________________
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gloomwood
PostNapisane: 18 cze 2020 17:38 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2424
Lokalizacja: Łódź
Marcin.B.Black napisał(a):
Swoją drogą, David Szymanski pisał, że najtrudniejsze było zmuszenie Unity do współpracy przy wyświetlaniu takiego surowego, retro wyglądu przy okazji tworzenia Dusk. Ciekawe czy tym razem też było tyle kłopotu.


Raczej nie ma problemu z tym, żeby w Unity używać prostych materiałów, niskiej jakości lightmap czy prostego postprocessingu typu bloom, mówię z doświadczenia. Po prostu nie bawisz się we wszystkie dodatkowe tekstury typu normalmapki, roughness i takie tam, wyłączasz świecenie hdrkami itd.

_________________
Builder Compound Asset Pack – models and textures for TDM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gloomwood
PostNapisane: 24 cze 2020 15:43 
Złodziej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 sty 2009 13:38
Posty: 2395
Lokalizacja: Gdańsk
Judith napisał(a):
Pograłem chwilę i hmm, environmental storytelling jest jak dla mnie żaden, bo i obiektów w tu nie ma prawie wcale. Ot ciągle worki i skrzynie, czasem jakaś generyczna plama krwi.


Miałem na myśli "jak na tego typu grę". Nie jest rewelacyjnie, ale na pewno podobało mi się bardziej niż w nijakiej, a wychwalanej przez wielu Amnezji.

https://www.youtube.com/watch?v=2H43Zv3uSMs

Civvie 11, który ostatnio nagrywa filmiki z TG, wziął się za Gloomwood (a przy tym także Ultrakill). Dość pozytywnie ocenia to demo, wskazuje na kilka niedoróbek, ale nie zauważa odtwórstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Gloomwood
PostNapisane: 25 cze 2020 06:50 
Złodziej

Dołączył(a): 14 wrz 2002 21:31
Posty: 2424
Lokalizacja: Łódź
Co jak co, ale Amnesia na pewno nie jest nijaka, plus ma chociaż jakieś własne pomysły (tudzież twórczo przetwarza pomysły innych).

Gloomwood ma pomysł pt. "odtwórzmy estetykę Thiefa 2 / NewDarka na Unity i dodajmy podstawowych wrogów w stylu Sir, you are being hunted, co by nie przepłacać za nagrywanie voiceoverów". Okej, a coś poza tym? To są zalążki pomysłów, z których można zbudować jakiś pierwszy internal proof of concept, a nie lecieć z tym na publiczne demo.

_________________
Builder Compound Asset Pack – models and textures for TDM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Teraz jest 08 lip 2020 05:02


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron