Gloomwood

Zajrzyj tutaj, jeśli masz ochotę pogawędzić, poplotkować i wtrącić swoje trzy grosze do dyskusji na tematy niemające wiele wspólnego z Thiefem.

Moderator: Bruce

Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Gloomwood

Post autor: Zaratul »




Gloomwood czyli "Thief with guns". Demo już jest dostępne na steamie, early access pod koniec 2020.
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Awatar użytkownika
Marcin.B.Black
Paser
Posty: 188
Rejestracja: 01 sierpnia 2010, 16:41

Re: Gloomwood

Post autor: Marcin.B.Black »

Hah, a właśnie chciałem napisać coś o tej grze. Widziałem recenzję Gmanlives'a odnośnie dema. Miasto bardzo momentami przypomina to z dwóch pierwszych Thiefów i klimat czasami wydaje się dość mocno podobny. Ciekawe co z tego wyjdzie w finalnej wersji.
"Some people in the City are just too rich for their own good... lucky they have me to give them a hand".

https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://www.youtube.com/channel/UCnL6k1 ... XeCGfP7UWA
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Gloomwood

Post autor: Juliusz »

Nie wiem, ale ta gra zapożycza pewne elementy z innych gier w sposób taki... dość bezpośredni, żeby nie użyć słowa plagiat... 'Inside at last', thiefowe żyrandole... przeciwnicy nieomalże żywcem wyciągnięci z gry 'Sir, you are being hunted'...
A swoją drogą, ów David Szymanski to czasem nie jest autorem tej gry 'Dusk'?
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Gloomwood

Post autor: Marzec »

Moim zdaniem stylistyka dość mocno inspirowana Thiefem. Ciekawe.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Gloomwood

Post autor: peter_spy »

Juliusz pisze:Nie wiem, ale ta gra zapożycza pewne elementy z innych gier w sposób taki... dość bezpośredni, żeby nie użyć słowa plagiat... 'Inside at last', thiefowe żyrandole... przeciwnicy nieomalże żywcem wyciągnięci z gry 'Sir, you are being hunted'...
A swoją drogą, ów David Szymanski to czasem nie jest autorem tej gry 'Dusk'?
Nie mówiąc o tym, że developerzy nasłali swoich "influencerów" chyba na wszystkie fora o skradankach jakie znam, może jednak trochę bez przesady? Jeszcze chwila i będę się bał otworzyć lodówkę.

Póki co z samego trailera niewiele dla mnie wynika, poza mało twórczym kopiowaniem różnych rzeczy, z wspomnianym SYABH włącznie. "Imitation is the sincerest form of flattery", ale rezultaty mnie póki co nie zachęcają ;)
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Gloomwood

Post autor: Juliusz »

Generalnie twórcy gier ciągną inspiracje z dwóch źródeł: z rzeczywistości oraz z innych gier. To pierwsze daje lepsze rezultaty niż to drugie.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Gloomwood

Post autor: peter_spy »

Pełna zgoda, dotyczy to zwłaszcza takich dziedzin jak nauka modelowania (jeżeli odbywa się wyłącznie na zasadzie kopiowania modeli z innych gier, to efekty będą co najwyżej średnie). Tym niemniej próba ulepszania mechanik znanych z innych gier lub łączenia ich w jakieś nieoczywiste kombinacje potrafi dawać dobre rezultaty. Tyle że na pierwszy rzut oka tutaj nic takiego nie ma.
Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3879
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: Gloomwood

Post autor: eLPeeS »

Ja bym powiedział pokraczny (niekoniecznie w złym tego słowa znaczeniu) klon Thiefa. Pytanie czy kilka nowych mechanik i brak możliwości ogłuszania pozytywnie wpłynie na samą rozgrywkę. Na razie odpaliłem demko i przeraziły mnie puste lokacje. Ja wiem, że to demo ale o ile mnie pamięć nie zwodzi lokacje w T1 i T2 nawet w demkach były bardziej... pełne. Jak gra będzie miała mieć poważny charakter i fabułę to ewidentnie długa droga przed nią. Jak będzie czymś w stylu szybki i śmieszny projekt z kickstartera za kilak bucksów to może coś z tego będzie. Pożywjom uwidzim
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Gloomwood

Post autor: Zaratul »

Po pięciokrotnym przejściu dema(w tym na najwyższym poziomie Blood Moon) uwielbiam tą grę. Inspiruje się Thiefem ale też daje wiele od siebie. Stanowi bardzo dobry kompromis pomiędzy skradanką a survival horrorem. Oprócz standardowego skradania i chowania się w cieniu(i backstabów)mamy też broń palną z limitowaną(na full moon i blood moon) amunicją. Żaden sposób przejścia gry nie jest jedyny słuszny. Można też precyzyjnie i z zaskoczenia eliminować przeciwników strzelając.

Polecam przejść demo i spotkać pod koniec naszych przyjaciów w maskach kruka :-D Dla mnie day 1 purchase. Świetna rzecz która trafiła idealnie w moje gusta.

Co do wypowiedzi Elpeesa to się nie zgodzę, lokacje są bardzo dobre jak na demo, każdy posterunek\miejsce strażników ma kilka wejść do nich. Do tego dystrykty w pełnej wersji będą znacznie większe i nieliniowe.
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3879
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: Gloomwood

Post autor: eLPeeS »

Żeby nie było - ja wiem, że to demo i sama mechanika gry jest w tzw. "pytę ";) Lokacje jednak nadal puste - głownie jeśli chodzi o wnętrza. Mało detali. Oczywiście, że to nie gra AAA i nie ma co liczyć na scenerie rodem z Dishonored, ale jednak mamy 2020 rok a już kilkunastoletnie FMki do T1 były bardziej szczegółowe jeśli chodzi o kreację świata. No i to jednak demo a nie jakaś alpha czy wczesna beta (przynajmniej nigdzie nic na ten temat nie pisali). Zresztą rozegram demo do końca to jeszcze coś pewnie napiszę a i może dalsze rozgrywka zrewiduje mój pogląd na co mam szczerą nadzieję ;)
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Awatar użytkownika
Marcin.B.Black
Paser
Posty: 188
Rejestracja: 01 sierpnia 2010, 16:41

Re: Gloomwood

Post autor: Marcin.B.Black »

Jeżeli gierę robi m.in David Szymanski, który zrobił Dusk no i poziom giery będzie podobny to myślę, że można brać w ciemno. Ogólnie trzymam kciuki ;).
Ostatnio zmieniony 16 czerwca 2020, 16:11 przez Marcin.B.Black, łącznie zmieniany 1 raz.
"Some people in the City are just too rich for their own good... lucky they have me to give them a hand".

https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://www.youtube.com/channel/UCnL6k1 ... XeCGfP7UWA
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Gloomwood

Post autor: peter_spy »

Demko ściągnięte, sprawdzę wieczorem :)
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Gloomwood

Post autor: Hadrian »

Zagrałem, adrenalinka skoczyła, gdy w najgłębszym miejscu w kanałach zacząłem stąpać nieuważnie i skoczyły na mnie trzy potwory po kolei, a przy pierwszym odkryłem, że nie miałem załadowanej broni ;) Ogólnie naprawdę fajny klimat, environmental storytelling na dość wysokim poziomie i przyjemna mechanika walki i poruszania się (znana mi chociażby z Dusk). To do czego się można przyczepić to wspomniane wyżej odtwórstwo - lokacje wyglądają niemalże identycznie do thiefowych (z małą nutką Thievery), a przeciwnicy praktycznie żywcem wyjęci z Sir, You're Being Hunted! Przydałoby się też większe zróżnicowanie lokacji i wnętrz, no ale to tylko demo :)
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Gloomwood

Post autor: peter_spy »

Pograłem chwilę i hmm, environmental storytelling jest jak dla mnie żaden, bo i obiektów w tu nie ma prawie wcale. Ot ciągle worki i skrzynie, czasem jakaś generyczna plama krwi. Poruszanie się i wspinanie jest mocno sztywne, wygląda raczej jak rezultat paru minut kodowania w Unity, niż jakiejś większej pracy. Swoją drogą ładnie im się udało uzyskać na tym silniku wygląd Thiefa 2. Przez chwilę się zastanawiałem czy to aby nie jakiś fork NewDarka :D

Natomiast lightgem w prawym dolnym rogu to porażka, nie do końca też rozumiem jak działa na niego światło, bo czasami jarzy się w ciemnych zakamarkach, a i strażnicy reagują zasadniczo dosyć szybko na wszystkie podejrzane oznaki. Nota bene nie robią nic poza dyszeniem, które zlewa się z ambientem otoczenia, stąd nie ma to takiej funkcji jak w Thiefach, gdzie kaszel, gwizdanie i mruczenie pod nosem pozwala kontrolować na słuch ich pozycję.

Do tego momentami lightgem jest ciemny, mimo że stoję na wprost latarni, albo jasny, gdy jestem w ciemnym kącie. Ponadto broń ma coś z cieniowaniem, reaguje na światło latarń tak, jak gdyby nie rzucały cienia a światło docierało do gracza przez obiekty.

Nie podobało mi się też rozwiązanie z backtrackingiem po to, żeby zapisać stan gry. Rozumiem chęć ograniczenia save scummingu, ale to raczej nudne rozwiązanie i przegięcie w drugą stronę.

Ogółem nie czuję, żeby to było coś wartego mojej uwagi jak na razie, jakościowo wygląda mi to na mało twórczy hołdzik dla Thiefa robiony przez studentów wieczorami po kolokwiach.
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Gloomwood

Post autor: Zaratul »

@Judith
Będzie rework light gema, nie bój nic. Twórcy wiedzą że jest kiepski i zrobią nowy. :)
Co do zapisu to oficjalnie potwierdzone jest że będzie możliwość zapisywania w dowolnym momencie na wszystkich poziomach trudności gry. Dodadzą to jak pojawi się early access.
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Awatar użytkownika
Marcin.B.Black
Paser
Posty: 188
Rejestracja: 01 sierpnia 2010, 16:41

Re: Gloomwood

Post autor: Marcin.B.Black »

Swoją drogą, David Szymanski pisał, że najtrudniejsze było zmuszenie Unity do współpracy przy wyświetlaniu takiego surowego, retro wyglądu przy okazji tworzenia Dusk. Ciekawe czy tym razem też było tyle kłopotu.
"Some people in the City are just too rich for their own good... lucky they have me to give them a hand".

https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://www.youtube.com/channel/UCnL6k1 ... XeCGfP7UWA
Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3879
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: Gloomwood

Post autor: eLPeeS »

Przeszedłem demko. Dwa razy dla pewności - w tym na Blood Moon. Na pewno całość jest grywalna. Niech świadczy o tym to, że ze dwie godziny mi zeszły na zabawie. Przy czym na razie to w sumie bardziej "demo technologiczne" a nawet akcja skierowana do fanów Thiefa w stylu - patrzcie robimy grę, która wygląda jak pierwszy złodziej i ma podobną mechanikę.

Wrażenia? Dalej kłują w oczy jednak puste lokacje i zapożyczenia z innych gier. Inna sprawa, że nie przeszkadza to aż tak bardzo w zabawie - przynajmniej mi. Brakuje tylko trochę jakiegoś cichego sposobu na załatwianie przeciwników bo na razie mamy żaden wybór - albo zabij albo uniknij. Na minus też - dla mnie - system saveowania. Nie jest fanem braku quicksave w skradankach bo nie potrzebnie na siłę podnosi to poziom trudności, nie pozwala się bawić grą i tylko sztucznie wydłuża czas gry, no ale skoro ma to zostać zmienione to nie ma tematu. Algorytm poruszania się jak w pierwszych Thiefa - na pewno lepszy niż w T4. Mi się podoba. Faktem jest że lightgem kuleje. Oj bardzo. No i to umiejscowienie z boku.

Generalnie gra ma potencjał. Jeśli świat będzie ciekawie skonstruowany, fabuła wciągająca a my dostaniemy ciekawe zadania i możliwości ich wykonania to super. Wtedy nawet z niewiele zmienioną mechaniką może to być ciekawy produkt. Na razie bez ochów i achów. Zobaczymy co będzie. Żeby ten entuzjazm twórców nie przerodził się marne żerowanie na nostaligii.

Aha. Czytałem że chcą pozyskać Stefena Russela do voiceactingu. Byłoby zacnie :)
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Gloomwood

Post autor: peter_spy »

Marcin.B.Black pisze:Swoją drogą, David Szymanski pisał, że najtrudniejsze było zmuszenie Unity do współpracy przy wyświetlaniu takiego surowego, retro wyglądu przy okazji tworzenia Dusk. Ciekawe czy tym razem też było tyle kłopotu.
Raczej nie ma problemu z tym, żeby w Unity używać prostych materiałów, niskiej jakości lightmap czy prostego postprocessingu typu bloom, mówię z doświadczenia. Po prostu nie bawisz się we wszystkie dodatkowe tekstury typu normalmapki, roughness i takie tam, wyłączasz świecenie hdrkami itd.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Gloomwood

Post autor: Hadrian »

Judith pisze:Pograłem chwilę i hmm, environmental storytelling jest jak dla mnie żaden, bo i obiektów w tu nie ma prawie wcale. Ot ciągle worki i skrzynie, czasem jakaś generyczna plama krwi.
Miałem na myśli "jak na tego typu grę". Nie jest rewelacyjnie, ale na pewno podobało mi się bardziej niż w nijakiej, a wychwalanej przez wielu Amnezji.



Civvie 11, który ostatnio nagrywa filmiki z TG, wziął się za Gloomwood (a przy tym także Ultrakill). Dość pozytywnie ocenia to demo, wskazuje na kilka niedoróbek, ale nie zauważa odtwórstwa.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Gloomwood

Post autor: peter_spy »

Co jak co, ale Amnesia na pewno nie jest nijaka, plus ma chociaż jakieś własne pomysły (tudzież twórczo przetwarza pomysły innych).

Gloomwood ma pomysł pt. "odtwórzmy estetykę Thiefa 2 / NewDarka na Unity i dodajmy podstawowych wrogów w stylu Sir, you are being hunted, co by nie przepłacać za nagrywanie voiceoverów". Okej, a coś poza tym? To są zalążki pomysłów, z których można zbudować jakiś pierwszy internal proof of concept, a nie lecieć z tym na publiczne demo.
Awatar użytkownika
Vrael
Mechanista
Posty: 351
Rejestracja: 31 stycznia 2006, 15:05
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gloomwood

Post autor: Vrael »

Ktoś jeszcze czeka z wypiekami na premierę early access? Ma być na dniach, 16 sierpnia :




I tak, słychać głos TEJ Terri Brosius. <3
- And...
- Remember to pickpocket the party guests?
Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3879
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: Gloomwood

Post autor: eLPeeS »

Fajnie. Zwłaszcza, że sporo zmian od dema wprowadzili. Tu jest ciekawy filmik

"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Awatar użytkownika
Marcin.B.Black
Paser
Posty: 188
Rejestracja: 01 sierpnia 2010, 16:41

Re: Gloomwood

Post autor: Marcin.B.Black »

Wygląda dość obiecująco, chyba się skuszę.
"Some people in the City are just too rich for their own good... lucky they have me to give them a hand".

https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://www.youtube.com/channel/UCnL6k1 ... XeCGfP7UWA
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Gloomwood

Post autor: Zaratul »



Jest jeszcze nieprzerywany 5 minutowy gameplay z E3 2021. Jezu, jak to dobrze wszystko wygląda. Moja najbardziej oczekiwana gra w tej chwili.
Pierścień pełniący rolę light gemu, immersywne inventory, świetny klimat inspirowany Thiefem, dajcie mi już ten early access!

Edit: oprócz Terri Brocius(Shodan) jest też głos Stephana Weyte czyli Caleb z gry Blood!
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Gloomwood

Post autor: Hadrian »

Gra już dostępna na Steam, do 12 września za 65zł ;)
ODPOWIEDZ