Najdziwniejsze bugi Thiefów

Wstąp tutaj, jeśli utknąłeś w którejś misji, potrzebujesz pomocy, chcesz wyrazić swoją opinię i podzielić się przemyśleniami na temat OMs z poszczególnych części Thiefa: 1, Gold, 2, T:DS oraz 4.

Moderator: Bruce

Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: Dziarsky »

Andykaz pisze:Otóż po dotarciu do szeryfa (a właściwie jego zwłok) zastanawiałem się jak mogę go zaszantażować. Kombinowałem, kombinowałem: w jaki sposób mam szantażować zwłoki szeryfa. W końcu zacząłem level od początku i w pewnym miejscu natknąłem się na rozmowę strażników o zabójstwie Gordona. Wtedy oczywiście zadanie z szantażem stało się nieaktualne i pojawiło się nowe.
Dziwne co mówisz bo jak docieramy do Szeryfa to mija nas patrol wracający z jego pokoii z krzykiem, że ktoś go zabił. Wtedy jest zmiana zadań i po sprawie. Nie wiem czy da się tak dotrzeć do jego pokoju by ominac na pierwszym etapie patrol głoszacy jego smierć.
Obrazek
Awatar użytkownika
tomaszr
Ożywieniec
Posty: 87
Rejestracja: 25 października 2005, 15:56
Lokalizacja: Bytow

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: tomaszr »

To chyba jasne ten kto robi misję bylejak i byle ją zrobić to nigdy się ani nie nauczy ani nic. W kilu misjach których grałem to były takie błędy :!: Że lepiej nie mówić.
Nie mam screnow bo usunąłem te misje
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3834
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: Bruce »

To nie dział o FM tylko o OM. Te bugi dotyczą tylko oryginalnych misji. Tym razm ci daruję :-) joke
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: Dziarsky »

No dokładnie. Błędy w oryginalnych misjach to raczej techniczne problemy. Nie ma tu mowy o byle jakim zrobieniu :)
Obrazek
Awatar użytkownika
keeper
Mechanista
Posty: 448
Rejestracja: 24 sierpnia 2005, 23:00
Lokalizacja: from the shadows

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: keeper »

A teraz najbardziej denerwujące bugi T3
- jak złapiesz jakis przedmiot i prubujesz go odłozyc to robi sie hałas jak po wcisnięciu alarmu przeciwpożarowego
- cywile po zobaczeniu jakiegos ciala niezaleznie czy ty popełniłes morderstwo czy nie natychmiast jak cie zobaczą lecą po straż
- straznicy mają radar albo 6-sty zmysł bo zawsze idą w moją strone nawet jak się przemieszcze
- niektóre granaty gazowe to niewypały
- niektóre świece po ''zgaszeniu tylko ciamnieją a płomyk widać nadal
i jeszcze kilka których nie chce mi się opisywać :-) :wink:
niszczenie innych planów dominacji przy uzyciu warhamera :P 98% complete
Andykaz
Bełkotliwiec
Posty: 3
Rejestracja: 25 grudnia 2005, 17:39

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: Andykaz »

Dziarsky pisze:Dziwne co mówisz bo jak docieramy do Szeryfa to mija nas patrol wracający z jego pokoii z krzykiem, że ktoś go zabił. Wtedy jest zmiana zadań i po sprawie. Nie wiem czy da się tak dotrzeć do jego pokoju by ominac na pierwszym etapie patrol głoszacy jego smierć.
No właśnie na tym polega bug - krzyk strażników nie powoduje zmiany zadania. O ile sobie przypominam za pierwszym razem ich krzyk się urwał.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: Dziarsky »

Andykaz pisze:No właśnie na tym polega bug - krzyk strażników nie powoduje zmiany zadania. O ile sobie przypominam za pierwszym razem ich krzyk się urwał.
Grałem 2 razy w Thief2 i za każdym razem jak wchodziłem na 3 piętro to mijali mnie biegnący strażnicy i głosili, że Truart został zamordowany. Automatycznie też dostawałem zmianę zadania. Jest dziwnym, by u Ciebie za każdym razem występował w tym miejscu błąd. Może masz coś z grą? albo nie wgrałeś patcha? Jeśli ten błąd powtarza ci się na tej samej kopii gry to po prostu przeinstaluj ją wraz z patchem.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruce
Strażnik Glifów
Posty: 3834
Rejestracja: 06 maja 2003, 17:58
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: Bruce »

Ja też nie miałem takiego buga. Może coś źle robisz? A jaką masz wersję TMA? Może w tym tkwi problem?
Tomorrow comes tomorrow goes
But the cloud remains the same
Wonder why he’s feeling down
Tears of a clown
Obrazek
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: Dziarsky »

Bruce pisze:Może coś źle robisz?
Do Truarta droga prowadzi tylko przez "zazębatkowane" trzecie piętro z tego co pamiętam.
Bruce pisze:A jaką masz wersję TMA? Może w tym tkwi problem?
Chodzi ci o rożnice między SoldOut a tą pewniejszą? Ja mam SoldOut i zawsze wszystko mam ok. Stawiam więc na wadliwe zainstalowanie się gry lub patcha.
Obrazek
Andykaz
Bełkotliwiec
Posty: 3
Rejestracja: 25 grudnia 2005, 17:39

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: Andykaz »

Dziarsky pisze:Może masz coś z grą? albo nie wgrałeś patcha? Jeśli ten błąd powtarza ci się na tej samej kopii gry to po prostu przeinstaluj ją wraz z patchem.
Gra jest z patchem. Ale, gdy zacząłem misję od początku to było OK. Strażnicy wszczęli alarm. Alarm ten pojawia się przed wejściem na schody prowadzące na ostatnie piętro.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: Dziarsky »

Andykaz pisze:Ale, gdy zacząłem misję od początku to było OK. Strażnicy wszczęli alarm. Alarm ten pojawia się przed wejściem na schody prowadzące na ostatnie piętro.
No i wszystko dobrze się skończyło :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Orka
Paser
Posty: 198
Rejestracja: 23 stycznia 2006, 21:46
Lokalizacja: Władysławów

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: Orka »

Ja ostatnio widziałem latającego zombiaka (w DOWN IN THE BONEHOARD ) :shock: . W tej wielkiej sali, kilkupoziomowej, gdzie echo słychać. Zombie mnie goniły to wlazłem na jedną drabinę, a jeden zombiak zaczął nagle się wznosić po przekątnej w moim kierunku. Normalnie szczena mi opadła. Zombiak przeleciał obok mnie i przeniknął przez ścianę. :o. Niestety screena nie zdążyłem zrobić, bo gnojek przez ścianę przeleciał i go już nie znalazłem.
Awatar użytkownika
bobik
Mechanista
Posty: 465
Rejestracja: 10 czerwca 2005, 20:00

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: bobik »

Tak sie dzieje moi drodzy jak sie nagrywa na chale :| a RW plyty to pomylka bo raz zgralem morrowinda tak od kumpla na nowa plyte i grajac byl blad ze wszyscy w miescie chcieli sie pozabijac :|
Niemacie pojecia jakie ludzie robia rzeczy :/ absurdalne a potem , "gra mi nie dziala pomocy" itp itd :?
Glory of the MANY
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: Dziarsky »

bobik pisze:Tak sie dzieje moi drodzy jak sie nagrywa na chale Neutral a RW plyty to pomylka bo raz zgralem morrowinda tak od kumpla na nowa plyte i grajac byl blad ze wszyscy w miescie chcieli sie pozabijac Neutral
Niemacie pojecia jakie ludzie robia rzeczy :/ absurdalne a potem , "gra mi nie dziala pomocy" itp itd Confused
Oj nie sądzę, by błąd zapisu plików mógł wpływać później na sposób zachowania się skryptów w grze. Następstwem źle zapisanej płyty mogą być błędy w kopiowaniu lub przy uruchamianiu plików podczas instalowania lub pracy gry.
Wiele osób na forum miału bug'i w Thiefie mimo oryginalnych kopii itp.
Po prostu czasem gra wykonuje nieprawidłowe operacje lub skrypty nieodpowiednio uruchimione skutkują dziwnymi zachowaniami.

ps. Tak przy okazji to czy ktoś uwiecznił na screenie albo filmiku słynne "odlatujace drzwi" w Thiefie? Jak długo gram żadnych takich błędów nie widziałem 8-) .
Jedyny błąd jaki napotykam to przeskoki w animacji robotó w T2 - po ich eliminacji powinny się złożyć (animacja) a widze tylko przeskok między pozycją bojową a wyłączoną. Tu mogą być winne sterowniki itp.
Obrazek
Awatar użytkownika
bobik
Mechanista
Posty: 465
Rejestracja: 10 czerwca 2005, 20:00

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: bobik »

Dziarsky pisze:Oj nie sądzę, by błąd zapisu plików mógł wpływać później na sposób zachowania się skryptów w grze. Następstwem źle zapisanej płyty mogą być błędy w kopiowaniu lub przy uruchamianiu plików podczas instalowania lub pracy gry.
Wiele osób na forum miału bug'i w Thiefie mimo oryginalnych kopii itp.
Po prostu czasem gra wykonuje nieprawidłowe operacje lub skrypty nieodpowiednio uruchimione skutkują dziwnymi zachowaniami.

Wiec mylisz sie to normalne bledy , ktorych nie wykrywa jako bledy system ani sama gra , przez to dochodzi do "mutacji" to jest pewne juz tyle razy sie z tym spotkalem.
To jest normalne plyty nigdy nie byly i niebeda doskonalym nosnikiem a RW to juz napewno.
trzwi widzialem otwieram i sobie jada :D:D hehehe

Raz nabralem kumpla i powiedzialem ze przed bombami tyc robotow trzeba sie bronic mieczem odbijajac je :D:D:D hehe to byl zarcik ale pod wplywem tego ze 2 razy tak sie udalo ze robot strzelil garetowi w mieczyk :D:D i nic odbila sie i poleciala w bok :]

Pelno bledow jest w X2 tam to norma latajace zombi :D:D hehe

Jeszcze raz mowie jestem przekonany o tych "mutacjach" nie jako bledach ale jako zmianie , choc czasem potrafi gra wychodzic do wina w wiekszosci to sa dziwne zjawiska w gierca ;)
Glory of the MANY
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: marek »

bobik pisze:az nabralem kumpla i powiedzialem ze przed bombami tyc robotow trzeba sie bronic mieczem odbijajac je :D:D:D hehe to byl zarcik ale pod wplywem tego ze 2 razy tak sie udalo ze robot strzelil garetowi w mieczyk :D:D i nic odbila sie i poleciala w bok :]
hehe, Darth Garrett :-D
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
maeglin
Strażnik Glifów
Posty: 743
Rejestracja: 22 stycznia 2006, 15:13

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: maeglin »

Pierw Thief 3 - ktoś na forum już wymienił kilka najistotniejszych bugów (z nadal tlącymi się świecami po zgaszeniu na czele - to rzeczywiście zastanawiało). Mnie zaś denerowały sakwy z monetami - o ile problemy z odcięciem od paska jakiemuś nadzianemu bogaczowi są zrozumiałe, to po ogłuszeniu takiego bransoletę podnosiłem bez problemu a po sakwę musiałem się schylać i jeszcze ustawiać się tak, aby się podświetlała :?

W poprzednich częściach zdarzało się, że znikały drzwi. Ot tak, po prostu. Problem ten występował też - co zrozumiałe - w System Shocku 2 (ten sam engine).


Ale w Thiefie 3 i tak najbardziej wkurzały mnie ułatwienia. Można było zabijać strażników i otwierać wszystkie zamki wytrychami (ech, wolałbym, aby niektóre otwierały się tylko kluczem). Niby nadal można oszczędzać życie strażników, ale to już nie to...

PS Niech to szlag - najeżdżam na odnośnik do swego profilu a tam - 666. Może to przez to, że słucham metalu i rocka? :twisted:
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: Dziarsky »

maeglin pisze:Pierw Thief 3 - ktoś na forum już wymienił kilka najistotniejszych bugów (z nadal tlącymi się świecami po zgaszeniu na czele - to rzeczywiście zastanawiało). Mnie zaś denerowały sakwy z monetami - o ile problemy z odcięciem od paska jakiemuś nadzianemu bogaczowi są zrozumiałe, to po ogłuszeniu takiego bransoletę podnosiłem bez problemu a po sakwę musiałem się schylać i jeszcze ustawiać się tak, aby się podświetlała :/
Wymieniasz tu klasyczne błędy w kodzie gry. Tak ją napisami i nic na to nie poradzimy :)
maeglin pisze:W poprzednich częściach zdarzało się, że znikały drzwi. Ot tak, po prostu. Problem ten występował też - co zrozumiałe - w System Shocku 2 (ten sam engine).
Skoro występuje to w SS2 i T to teraz nie mam wątpliwości, ze te akcje to złe uruchomienia kodu i skryptów w grze. Coś charakterystycznego.
Osobiście w grze Thief nie miałem żadnych większych bug'ów po za problemem z podciąganiem się ale to wiadomo, że wada gry. Czemu nie miałem okazji zobaczyć tych odlatujacych dzrwi i innych? Miałem wiele wersji gier thief. Od klasycznych kopii cd od kolegów o średniej jakości, przez obrazy cd sciagane z netu do oryginałów kupowanych w sklepach i gazetach. Mimo to nie wiedziałem żadnych czarów o którycvh zawsze wysłuchuje :)
Jest jakiś element współpracy systemu z grą i widocznie u mnie on działa prawidłowo.
Obrazek
maeglin
Strażnik Glifów
Posty: 743
Rejestracja: 22 stycznia 2006, 15:13

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: maeglin »

Dziarsky pisze: Czemu nie miałem okazji zobaczyć tych odlatujacych dzrwi?
Latających drzwi też nie widziałem :) Tak szczerze mówiąc to z takimi drobnymi błędami można spokojnie grać. Ukończyłem już kilka razy zarówno pierwsze Thiefy, jak i System Shocka 2 i nic poważnego nie stwierdziłem. Trójka też jest stabilna - żadnych wysypów czy zawieszeń.

Jeżeli ktoś chce poznać prawdziwe błędy, to polecam Gothic 2 wraz z dodatkiem Noc Kruka. Różne cuda się tam dzieją, od częstego wywalania do Windy po stałe zawieszenia, niezależnie od systemu operacyjnego.
Awatar użytkownika
bobik
Mechanista
Posty: 465
Rejestracja: 10 czerwca 2005, 20:00

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: bobik »

Dziarsky pisze:Skoro występuje to w SS2 i T to teraz nie mam wątpliwości, ze te akcje to złe uruchomienia kodu i skryptów w grze. Coś charakterystycznego.
Osobiście w grze Thief nie miałem żadnych większych bug'ów po za problemem z podciąganiem się ale to wiadomo, że wada gry.

Nie w spatchowanym ss2 nic takiego niema , a podciaganie bukary to raczej z braku wyczucia ;) a nie z bledow , bo ja czuje sie tam jak ryba w wodzie :)
Trzeba miec wyczucie zeby byc dobrym garetem :P
Sie takowe posiada jak sie jest maniakiem gierek i przechodzilo sie demko T1 z 1000 razy :]
nigdy nie zapomne tej piwnicy w pierwszej planszy w T1 gdzie bawilem sie facetem walac skrzynki co chwile :D:D to byl power. T3 tego niema :(
Glory of the MANY
maeglin
Strażnik Glifów
Posty: 743
Rejestracja: 22 stycznia 2006, 15:13

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: maeglin »

bobik pisze: Nie w spatchowanym ss2 nic takiego niema , a podciaganie bukary to raczej z braku wyczucia ;) a nie z bledow , bo ja czuje sie tam jak ryba w wodzie :)
Trzeba miec wyczucie zeby byc dobrym garetem :P
Sie takowe posiada jak sie jest maniakiem gierek i przechodzilo sie demko T1 z 1000 razy :]
nigdy nie zapomne tej piwnicy w pierwszej planszy w T1 gdzie bawilem sie facetem walac skrzynki co chwile :D:D to byl power. T3 tego niema :(
Chodzi o patch dodający multiplayera? Jeżeli tak, to ja nie mogłem go zainstalować z prozaicznej przyczyny - moja wersja była legalna inaczej (bo teraz jest już jak najbardziej legalna) a patch podmieniał plik startujący grę 8-)

Co do dema T1 - fiu, fiu, ja też bawiłem sie przednie, skacząc w ciemnicach Garrettem na plecy strażników:) Bawiłem się też w rzut omdlałym lokajem na posadzkę piwniczną z wysokości i rzut strażnikiem do basenu :> Zaś w pełniaczu składałem ofiary całopalne dla Trickstera z jego własnej trzody :twisted:
Monsieur
Mechanista
Posty: 351
Rejestracja: 05 stycznia 2006, 18:57

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: Monsieur »

maeglin pisze:rzut strażnikiem do basenu
Super zabawę miałem kiedyś w misji "Precious Cargo" - po ogłuszeniu wszystkich przeciwników przywlokłem ich w jedno miejsce i po kolei wrzucałem do wody, dziko napawając się ich męczeństwem :o

Sorry za offtop.
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2564
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: Leming »

maeglin pisze:rzut strażnikiem do basenu
Ja ludzi wyrzucałem z AngelWatch. Tylko nie pamiętam czy w demie czy w pełnej wersji - bo przez to okno z najwyższego piętra. Fajnie lecieli i "dotykali" ulicy. Nie muszę chyba dodawać, że wyrzucałem nie zwłoki, ale ogłuszonych ludzi. :twisted:
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
maeglin
Strażnik Glifów
Posty: 743
Rejestracja: 22 stycznia 2006, 15:13

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: maeglin »

Właśnie sobie przypomniałem, że w trakcie przechodzenia misji w wieży zegarowej w T:DS jeden Młotodzierżca po ogłuszeniu tak nieszczęśliwie upadł, że w chwilę później jego głowa dostała sie w zasięg kowadła zegarowego :twisted: Takiego mlasku juz później nie słyszałem...
ilmash
Bełkotliwiec
Posty: 11
Rejestracja: 31 stycznia 2006, 17:02
Lokalizacja: zza klawiatury

Re: Najdziwniejsze bugi Thiefów

Post autor: ilmash »

Dziarsky pisze: ps. Tak przy okazji to czy ktoś uwiecznił na screenie albo filmiku słynne "odlatujace drzwi" w Thiefie? Jak długo gram żadnych takich błędów nie widziałem :Cool: .
Prosze: latajace dzrzwi

8-)
....:::: Thief 2: The Metal Age ::::....
..............::::: Fanatic :::::..............
ODPOWIEDZ