Sekrety niezbędne do zakończenia misji?

Wejdź tutaj, jeśli utknąłeś w którejś fanmisji, potrzebujesz pomocy, chcesz wyrazić swoją opinię, podzielić się przemyśleniami na temat własnych lub cudzych FMs.

Moderator: Mixthoor

Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Sekrety niezbędne do zakończenia misji?

Post autor: Gregorius »

Gram sobie w misje C5 i mam taki dylemat... Wasze opinie przydadzą mi się przy moich FanMisjach...

Czy w sekretach chować przedmioty niezbędne do zakończenia misji?

Wtedy zmusza się gracza do odnajdywania sekretów chce tego czy nie, czy taka jest ich rola? Dla najwyższego poziomu trudności może to być do przyjęcia. A jak Wy sądzicie?

W takiej np. misji "The Relic" w jednym z sekretów jest
► Pokaż Spoiler
calkowicie nieprzydatna w trakcie gry...
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Jacek
Strażnik Glifów
Posty: 3200
Rejestracja: 28 sierpnia 2003, 23:05
Lokalizacja: Zwoleń

Re: Sekrety niezbędne do zakończenia misji?

Post autor: Jacek »

Mnie tam wszystko jedno bo znalezienie sekretów i tak stawiam sobie za punkt honoru obojętnie czy gram na normalu czy ekspercie. Uwielbiam jak jest ich dużo np. Art of Thievery - 17.
Dla najwyższego poziomu trudności może to być do przyjęcia.
Dokładnie.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Sekrety niezbędne do zakończenia misji?

Post autor: timon »

Uważam, że zawartość sekretów nie powinna być niezbędna do ukończenia misji. Powinny one jedynie pełnić rolę schowków na leki, kasę ( ale gotówka ogólnie dostępna powinna wystarczyc do ukonczenia misji ) itp. Można natomiast robić zadania typu znajdź ileśtam sekretów (na wyższych poziomach).
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Sekrety niezbędne do zakończenia misji?

Post autor: Paweuek »

Racja. Poza tym takie objectivy powinny występować jako optionale.
Obrazek
Awatar użytkownika
Jacek
Strażnik Glifów
Posty: 3200
Rejestracja: 28 sierpnia 2003, 23:05
Lokalizacja: Zwoleń

Re: Sekrety niezbędne do zakończenia misji?

Post autor: Jacek »

A propos optionali - "no knockouts" i "no alarm" trawię tylko w tej formie, ewentualnie na wyższych poziomach.
Timon pisze:gotówka ogólnie dostępna powinna wystarczyc do ukończenia misji
Na jedno wychodzi czy gotówka jest ukryta jako sekret czy nie- liczy się tylko ilość.
Paweuek pisze:Racja. Poza tym takie objectivy powinny występować jako optionale.
Świetnie jest to rozwiązane w Lord Alan's fortress i Art of Thievery.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Sekrety niezbędne do zakończenia misji?

Post autor: timon »

Timon napisał(a):
gotówka ogólnie dostępna powinna wystarczyc do ukończenia misji
Na jedno wychodzi czy gotówka jest ukryta jako sekret czy nie- liczy się tylko ilość.
Dla maksymalistów nie ma to znacznia. Jednak konstruując misje należy pamietać, że niektórzy niechcą "ghostować", szukać ostaniej ukrytej monety. Inni natomiast uwielbiają pałowac wszytko co nie ucieka na drzewo. Misja musi być tak skonstruowana aby nie mieszać tych elementów. Powinna być do ukńczenia zarówno przy użyciu pały jak i bez niej. Maksymalista odszuka najmniejszy pierścionek, natomiast gracz przeciętyny powinien mieć możliwość zakończenia gry bez odszukiwania ukrytego sekretu pod zdechłym szczurem w najgłebszej dziurze.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Jacek
Strażnik Glifów
Posty: 3200
Rejestracja: 28 sierpnia 2003, 23:05
Lokalizacja: Zwoleń

Re: Sekrety niezbędne do zakończenia misji?

Post autor: Jacek »

Timon pisze:Dla maksymalistów nie ma to znacznia. Jednak konstruując misje należy pamietać, że niektórzy niechcą "ghostować", szukać ostaniej ukrytej monety. Inni natomiast uwielbiają pałowac wszytko co nie ucieka na drzewo. Misja musi być tak skonstruowana aby nie mieszać tych elementów. Powinna być do ukńczenia zarówno przy użyciu pały jak i bez niej. Maksymalista odszuka najmniejszy pierścionek, natomiast gracz przeciętyny powinien mieć możliwość zakończenia gry bez odszukiwania ukrytego sekretu pod zdechłym szczurem w najgłebszej dziurze.
No przecież o to mi mniej więcej chodzi- ten który nie lubi szukać zbyt wiele wybiera normal i problem z głowy. Mnie nurtuje jeszce problem dostępności całej mapki na niższych poziomach, co o tym sądzicie?
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: Sekrety niezbędne do zakończenia misji?

Post autor: PiotrS »

Myślę, że tak jak to z reguły jest w FMs nie jest źle.
Podstawowe cele misji mają być logiczne i o rozsądnym st. trudności. Dodatkowe cele, utrudnienia czy zwiększona ilość kosztowności - zależne od poziomu trudności.
Natomiast sekrety to całkowicie odrębna rzecz, niezależna od podstawowych celów, to swego rodzaju dodatkowa zabawa, "gra" autora i gracza, który okaże się inteligentniejszy, autor w wymyśleniu sekretu czy gracz w jej odnalezieniu. Jestem za tym, aby niektóre z nich miały charakter żartu, przerywnika, nawet jakby to miałoby być coś głupiego, w tym wypadku to jest do zaakceptowania. W oryginalnych misjach mamy easter eggs, w fanmisjach aż takich rzeczy nie oczekuje, ale takie żartobliwe sekrety - jak najbardziej, to świadczy, że autor się tym bawi i chce bawić gracza.
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Sekrety niezbędne do zakończenia misji?

Post autor: Juliusz »

Natomiast sekrety to całkowicie odrębna rzecz, niezależna od podstawowych celów, to swego rodzaju dodatkowa zabawa, "gra" autora i gracza, który okaże się inteligentniejszy, autor w wymyśleniu sekretu czy gracz w jej odnalezieniu.
Ale jest to zatem niesprawiedliwa gra, kończąca się wygraną autora albo remisem. Gracz nigdy nie wygra, bo nie znajdzie więcej secretów, niż zrobił autor... :wink:
Awatar użytkownika
Mellitus
Kurszok
Posty: 515
Rejestracja: 24 sierpnia 2003, 20:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Sekrety niezbędne do zakończenia misji?

Post autor: Mellitus »

Kto poszuka, ten znajdzie. Trzeba okazać czasem tylko chęć i skrupulatność. (Wiele gier ma się nijak do sprawiedliwości - przynajmniej mi rzadko wyskakiwały szóstki, żeby zacząć "Nie irytuj się" :-) )
"Lecz jak mam osiągnąć Eden,
Jeśli ona ma lat dwadzieścia dwa,
A ja jutro skończę siedem"
R. Kasprzycki, Bo jestem powietrzem...
ODPOWIEDZ