Złóż sobie misję, czyli "The Cartographer's Note".

Wejdź tutaj, jeśli utknąłeś w którejś fanmisji, potrzebujesz pomocy, chcesz wyrazić swoją opinię, podzielić się przemyśleniami na temat własnych lub cudzych FMs.

Moderator: Mixthoor

Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Złóż sobie misję, czyli "The Cartographer's Note".

Post autor: Bukary »

Jak wiecie, istnieją modele do składania: mamy pewną ilość części i z nich powinniśmy utworzyć sensowna całość.

Proponuję wam podobną zabawę. :idea: Poniżej prezentuję kilka elementów fabuły "The Cartographer's Note", z których - mam nadzieję - złożymy jakąś ciekawą całość.
Nie chciałem zdradzać zbyt wiele, dlatego są to, delikatnie rzecz ujmując, ogólniki. Ale chciałbym, abyście na ich podstawie rzucili na forum kilka pomysłów (rozwiązań fabularnych, następstwa wydarzeń itp.), które można by ewentualnie wykorzystać.
Wiadomo: co dwie głowy, to nie jedna. Zastanówcie się zatem, co chcielibyście zobaczyć w wymarzonej misji, i napiszcie! Możecie puścić wodze fantazji (nowe postaci, budowle, efekty), ale starajcie się przedstawiać pomysły w miarę wykonalne. :roll:
Być może taka wymarzona misja powstanie... :lol:

Pewne elementy fabuły:

  • A) Wszystko zaczyna się od listu, który Garrett otrzymuje od nowego kartografa wyspy Ysmouth.
    B) Akcja rozgrywa się w wiosce (Ysmouth) na wyspie, w poblizu Miasta, w rafinerii złota (dawny młyn), na morzu i pod morzem.
    C) Ważnym miejscem będzie również hotel, gdzie na noc zatrzymuje się Garrett.
    D) Garrett przez pewną część misji będzie musiał zabawić się w detektywa (po znalezieniu tytułowej notatki kartografa). Skuszony sporą suma pieniędzy będzie starał się pomóc kartografowi w rozwikłaniu zagadki zniknięcia pewnej dziewczyny (tak przynajmniej mu się wydaje).
    E) Jak łatwo się domyślić, ważną rolę będą odgrywały w tej misji mapy.
    F) Tej nocy w Ysmouth wybuchnie pożar (niewielki). Dom kartografa będzie płonął.
    G) Pojawią się tam ciekawe postaci (także nieumarli). Głównym antagonistą Garretta będzie pewien kapitan (okrętu). Nocą pełni rolę starego kapłana.
    H) Istotną rolę odgrywał będzie również stary, zamglony port.
    I) Nocą na ulicach wioski nie pojawiają się tylko zwykli mieszkańcy...
Więcej nie chcę zdradzać, zeby nie psuć zabawy.

Czekam na wszelkie pomysły. Innymi słowy: czekam na natchnienie i inspirację.
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi. :aniol:
tokaj
Skryba
Posty: 311
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 23:24
Lokalizacja: Czaniec

Re: Złóż sobie misję, czyli "The Cartographer's Note".

Post autor: tokaj »

Nowym kartografem w Ysmouth (Innsmouth ? :wink: ) jest stary znajomy Garretta, który uczył go niegdyś sporządzania map...
Ogólnie to wyspa ma charakter wypoczynkowy, a rafineria złota dodatkowo przyciąga bogatych turystów, których stać nawet na prywatną ochronę :wink: Zatrzymują się w jedynym hotelu co siłą rzeczy przyciąga różnych rzezimieszków. Najwyraźniej Garrett będzie miał pełne ręce roboty :)

Wszystko rozegra się w złowrogiej scenerii, a noc będzie mrocznie rozświetlona blaskiem komety, co w miejscu, gdzie zalega mgła będzie sprawiało upiorne wrażenie... (również na mieszkańcach, bo niewielu ich będzie na ulicach :wink: )

O fabule wkrótce, a teraz propozycja wystroju podwodnej groty do której Garrett trafi, ręką H.P. Lovecrafta spisana :

..."Najbardziej wstrząsnęły mną płaskorzeźby. Widziałem je teraz wyraźnie nad powierzchnią wody. [tu mogą być pod powierzchnią]
Każdy artysta obejrzałby je z przyjemnością. Były to sylwetki ludzi. Ludzi podobnych do ryb, igrających w grotach podmorskich, zbierających się wokół jakiegoś ołtarza z kamieni i alg. (...) Mieli jak gdyby miękkie ręce, palce u nóg złączone były płetwami, wargi grube, oczy wyłupiaste... Nieproporcjonalnie wielcy, na jednej z płaskorzeźb równali się wielkością z wielorybami"....

I jeszcze mroczne "coś" ( w "cywilu" Kapitan?) :
..." i "to" pojawiło się. Był wielki jak Hercules. Rzucił się na kamień, [hmm, kamień? talizman?] chwycił go w swe pokryte łuskami ramiona, położył na kamieniu swoją ohydną głowę i bełkotał jakieś słowa, których nie potrafiłbym powtórzyć"...

:wink: no, nie o to chodziło, wiem, ale nie mogłem się powstrzymać, sorry za ten wątek literacki :wink:

Ale kometa zamiast księżyca? czerwonawa mgiełka? mogłoby to wyglądać ciekawie i hmm... klimatycznie.
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Złóż sobie misję, czyli "The Cartographer's Note".

Post autor: Bukary »

:D Doskonale odczytałes wszelkie aluzje literackie, tokaj!
Cieszę się, że wśród nas jest jeszcze jednen miłośnik Lovecrafta... :P

Zapraszam wszystkich do dalszego "składania" fabuły... 8)
Awatar użytkownika
brzeszczot
Młotodzierżca
Posty: 817
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 11:09
Lokalizacja: Wrocław

Re: Złóż sobie misję, czyli "The Cartographer's Note".

Post autor: brzeszczot »

Moje uwagi i sugestie postanowiłem zapisać w formie luźnych, "odmyślnikowych" pomysłów....

- z tego co czytam (zarys fabuły), myślę, że umieszczenie elementów pirackich, marynistycznych (portowe miasto, tawerny, wspaniały port, zadokowane fregaty, krzyk mew, rozwieszone sieci....) byłoby jak najbardziej na miejscu....

- ach, może koniecznie latarnia morska - oczywiście z możliwością jej eksploracji....

- skoro mowa o elementach pirackich i mapach - może warto zamieścić dodatkowy quest związany z odnalezieniem ukrytego skarbu (Garrett dowiaduje się o nim z lektury starych podań, legend, monografii historycznych, tudzież z plotek zwykłych mieszkańców portowego miasta...

- może warto byłoby położyc nacisk na element podwodnej eksploracji, jakaś kusza, rozbudować ten świat o nowe elementy (nie wiem - rafa koralowa, podwodne groty, roślinność, zatopiony wrak statku, potwór morski - pamiętasz tą rybę z "halflajfa" ?) - tak, podwodne miasto brzmi bardzo ciekawie....

- Garrett generalnie to jedzie nad morze ("do wód"), jedzie tam by odpocząć, nabrać sił do dalszej pracy, wydarzenia w jakie zostaje wplątany pojawiają się niespodziewanie, troszke wbrew niemu samemu ("ale krew nie woda"), czuje sie przytłoczony i zagubiony zakresem i wielowątkowościa spisku, wzajemnych często sprzecznych powiązan, nikomu nie może ufać....
Tajemnica odkrywa się stopniowo - zaskakuje -nas, jego samego (ale fabule to tymasz pewnie w glowie juz dawno...)

- mam też taką propozycję, aby sub - questy nie były oderwane od wiodącej linii fabularnej (troszke tak jak w rasowych grach cRPG) - "kochanieńki dostaniesz tą tak ważna dla ciebie mapę, jeśli zrobisz dla mnie pewną drobną przysługę : odzyskaj dług/kolekcję gem/drogocenny gobelin, księgozbiór/ śledz konkretna osobę...itp....

To na razie tyle, w sumie dość ogólnikowo, ale jak mi się coś konkretniej we łbie ułoży (moze jakiś sub - quest ) to nie omieszkam tego opisać....
Ryfek
Bełkotliwiec
Posty: 1
Rejestracja: 19 sierpnia 2002, 16:52

Re: Złóż sobie misję, czyli "The Cartographer's Note".

Post autor: Ryfek »

Może zacznę od fabuły.

- Garrett dostaje list od swojego dawnego mistrza, które będąc na emeryturze para się sporządzaniem map i opisów zapomnianych czy legendarnych miejsc dla różnych bogatych notabli.
- Stary mistrz prosi w liście Garrett'a o pomoc w przeszukaniu pewnego miejsca na wyspie ponieważ jest tam sporo pułapek, a jego starcze ciało nie jest już jak sprawne jak kiedyś. Garrett oczywiście zgadza się ze wzgląd na dawne czasy i na szacunek dla swojego mentora.
- Po przybyciu na wyspę Garrett udaje się do karczmy gdzie miał na niego czekać mistrz, jednak go tam nie zastaje... po przeszukaniu budynku dowiaduje się z podsłuchanej rozmowy, że Pan X (nazwijmy tak mistrza Garrett'a) wyjechał nagle w pośpiechu do pobliskiego młyna, który był zresztą celem jego badań.
- Ze znalezionych notatek Pana X wynika, że młyn jest całkiem fascynującym obiektem badań i przez wieki obrósł w wiele legend, a mówiło się także że miejsce na którym został zbudowany kryje w sobie pradawną moc.
- Po przybyciu na miejsce (stary młyn) Garrett spotyka się w końcu z Panem X, który w rozpaczy prosi go o pomoc w odzyskaniu jego córki, która dziwnym trafem zaginęła w labiryncie podziemnych korytarzy. Wejście do nich prowadzące z piwnic młyna.
- Garrett zgadza się i wyrusza na poszukiwanie córki. Po zwiedzeniu mrocznych jaskiń, a następnie korytarzy i pokonaniu sporej ilości pająków i innego plugastwa oczom Garretta ukazuje się przedziwne podwodne miasto o dziwnej architekturze.
- Wydaje się to być miasto zapomnianej cywilizacji...
- Dalej nie mam pomysłu... :)


Jeżeli chodzi natomiast o klimat i architekturę, to ja bym to widział w bardzo mrocznym i tajemniczym świecie. W koło ruiny zabudowań, unosząca się mgła, port widmo, duchy... Wioska jednak jest zamieszkała ale ogrodzona murami od nieprzychylnego otoczenia. Domy drewniane na betonowych fundamentach. Jeżeli chodzi o podwodne miasto to super by wyglądało, gdyby np. przez szybę można było zobaczyć przepływające ryby i wodorosty. Oczywiście wszędzie strzeliste wieżyczki, wypukłe kształty i nietypowa dla ludzi architektura. Jednym słowem miasto dawno zapomnianej cywilizacji.

Hmm, trochę to odbiega od twojego pierwotnego planu, ale pisałem jak ja bym to widział. Nie wiem czy to ci w czymś pomoże ale mam nadzieje, że przynajmniej jakiś pomysł podsunie :)
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: Złóż sobie misję, czyli "The Cartographer's Note".

Post autor: PiotrS »

:arrow: Zaczynasz w hotelu, masz spotkanie z kartografem A, nie ma go, szukasz, zameldował się w pokoju, klucza oczywiście nie ma, dostajesz się do pokoju, jest list, pisany pośpiesznie, nieukończony. Córkę A o imieniu B, porwał kapitan C, A musi ją szukać, wyznaczył Ci spotkanie w swoim domu.
:arrow: Jesteś w pobliżu domu A, wybucha pożar, szabrownicy - złodzieje są już na miejscu, musisz dostać się do budynku i uzyskać informacje. Nigdzie nie ma A, ale poznajesz kilka nowych faktów, znajdujesz pamiętnik B.
:arrow: Ślady prowadzą do portu, tam znajduje się tajna siedziba piratów, w piwnicy znajdujesz za ścianą, zamurowanego A. Dowiadujesz się o swoim głównym zadaniu, musisz znaleźć dwie połowy mapy, jedną ma przy sobie B, druga polowa jest w sejfie kupca D, który postanowił sprzedać ją kapitanowi C, musisz się spieszyć, o północy ma dojść do transakcji, C będzie miał obie polowy. D jest właścicielem dawnego młyna, w którym znajduje się w tej chwili oczyszczalnia rudy złota, jest w pobliżu kopalni.
:arrow: Jesteś w młynie, kradniesz część mapy, w sejfie znajdujesz kilka ciekawych informacji, A i D to dawni wspólnicy, teraz wrogowie, pokłócili się o...

cdn



Miejsca i wrogowie:
  1. Hotel - goście hotelowi
  2. Dom A - złodzieje i straż miejska
  3. Port - straż miejska
  4. Siedziba piratów - piraci
  5. Młyn - piraci
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
brzeszczot
Młotodzierżca
Posty: 817
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 11:09
Lokalizacja: Wrocław

Re: Złóż sobie misję, czyli "The Cartographer's Note".

Post autor: brzeszczot »

"4 screens of Saturnine's upcoming T2 FM Pirates" na KOMAGu ??? - widzieliście te zdaje się cztery screeny, jest i piekny port/przystań, niesamowicie wiernie oddana fregata, jest i latarnia morska...

Nie moge doczekac sie tej FM.... :lol:
Awatar użytkownika
Vk
Skryba
Posty: 345
Rejestracja: 16 sierpnia 2002, 19:33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Re: Złóż sobie misję, czyli "The Cartographer's Note".

Post autor: Vk »

Poszedłem, oglądnąłem, urzekło mnie :shock: . Nic dodać nic ująć tylko czekać...
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Złóż sobie misję, czyli "The Cartographer's Note".

Post autor: Paweuek »

Tylko jedna uwaga: nie dodawaj Thiefów, lub jeśli już, to przynajmniej ich trochę spowolnij.
Obrazek
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Złóż sobie misję, czyli "The Cartographer's Note".

Post autor: timon »

PiotrS pisze:
cdn
Piotrze, dopisz ciąg dalszy. Przyjemnie się czyta. Może misja Bukarego będzie o czymś innym, ale sama zarysowana fabuła jest ciekawa.
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: Złóż sobie misję, czyli "The Cartographer's Note".

Post autor: PiotrS »

:arrow: Zaczynasz w hotelu, masz spotkanie z kartografem A, nie ma go, szukasz, zameldował się w pokoju, klucza oczywiście nie ma, dostajesz się do pokoju, jest list, pisany pośpiesznie, nieukończony. Córkę A o imieniu B, porwał kapitan C, A musi ją szukać, wyznaczył Ci spotkanie w swoim domu.
:arrow: Jesteś w pobliżu domu A, wybucha pożar, szabrownicy - złodzieje są już na miejscu, musisz dostać się do budynku i uzyskać informacje. Nigdzie nie ma A, ale poznajesz kilka nowych faktów, znajdujesz pamiętnik B.
:arrow: Ślady prowadzą do portu, tam znajduje się tajna siedziba piratów, w piwnicy znajdujesz za ścianą, zamurowanego A. Dowiadujesz się o swoim głównym zadaniu, musisz znaleźć dwie połowy mapy, jedną ma przy sobie B, druga polowa jest w sejfie kupca D, który postanowił sprzedać ją kapitanowi C, musisz się spieszyć, o północy ma dojść do transakcji, C będzie miał obie polowy. D jest właścicielem dawnego młyna, w którym znajduje się w tej chwili oczyszczalnia rudy złota, jest w pobliżu kopalni.
:arrow: Jesteś w młynie, kradniesz część mapy, w sejfie znajdujesz kilka ciekawych informacji, A i D to dawni wspólnicy, teraz wrogowie, pokłócili się o...
...kobietę i pieniądze, [bo o cóż innego mogą się kłócić dwaj mężczyźni], B to tak naprawde jest córka D, a mapa wkazuje miejsce zatoniecia okrętu z tajemniczym przedmiotem X w ładowni.
:arrow: Dalej, masz jedną polowe mapy, teraz druga.
Kapitana C i B znajdziesz w grocie nad morzem, do której droga prowadzi przez kopalnie. Na miejscu okazuje się, że to para kochanków, która pragnie uciec przed ojczymem, który i tak ostatnio zachowuje się dziwnie i tajemniczo, i współpracuje z różnymi dziwnymi osobami. Jesteś porządnym złodziejem i konfliktami rodzinnymi się nie zajmujesz, pałką po głowie i obu ogłuszonych bohaterów wrzucasz do łodzi.
:arrow: Teraz mapa. Wracasz do hotelu, na ponowne spotkanie z A, oczywiście wcześniej robisz kopie mapy, A płaci za odnalezienie mapy, ale chwile później dostajesz po głowie i tracisz świadomość.
:arrow: Czas na zemstę, nikt nie będzie bezkarnie oszukiwał Garretta, musisz odnaleźć statek, masz kopie mapy, wokół wraku piraci, za późno, A już tu był i zabrał przedmiot X. W drodze powrotnej łapią Cię piraci, strzała gazowa i po raz drugi tracisz świadomość...

cdn
Miejsca i wrogowie:
  1. Hotel - goście hotelowi
  2. Dom A - złodzieje i straż miejska
  3. Port - straż miejska
  4. Siedziba piratów - piraci
  5. Młyn - piraci
  1. Kopalnia - zombii
  2. Grota - pająki
  3. Wrak okrętu - piraci
Ostatnio zmieniony 17 września 2002, 09:34 przez PiotrS, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
otello
Skryba
Posty: 304
Rejestracja: 17 września 2002, 03:26
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Złóż sobie misję, czyli "The Cartographer's Note".

Post autor: otello »

....... i odzyskujesz swiadomosc w jakimś pomieszczeniu.Łeb nap.... jak po niezłej libacji.Macasz rękami dookoła(ciemno jak cholera) i czujesz czyjeś ciało obok siebie.Namacujesz coś lepkiego,włos zaczyna jeżyć się na głowie.Pstryk światło i widzisz córkę A przybitą do łóżka twoim własnym mieczem.Ale jaja myślisz sobie.Ktoś chce cię wrobić .Nie masz mapy,pieniędzy pozostał ci tylko bol głowy i trup na łóżku.Nagle drzwi się otwierają i wchodzi jakaś kobieta.Patrzy to na ciebie to na trupa.... podnosi nieziemski wrzask i daje dyla.Chwytasz za swój miecz wypadasz za drzwi alej jej już nie ma.Rozglądasz sie i stwierdzasz ,że znowu jesteś w domu A.Wypada na ciebie strażnik.Wycofujesz się na z góry upatrzone pozycje.Dobrze ,że jest ciemno.Szybko go gubisz.W jednym z pomieszczeń znajdujesz część swojego ekwipunku.Idąc rozmyślasz nad tym co się stało.Wiesz już napewno ,że piraci zwąchali się z D.Lecz co się dzieje z A ?I kto do cholery zabił dziewczynę? No ale czas się zbierać bo strażnik zwołał kumpli.A chłopaki są chętne do zabawy.Przypadkiem trafiasz na całkiem nieźle zamaskowane przejście.Po krótkich poszukiwaniach znajdujesz przełącznik ,otwierają się drzwi i.... widzisz wejście do owych korytarzy ,o tórych opowiadał ci miejscowy włóczęga.Zabierasz leżące przy wejściu flary i wchodzisz do środka myśląc sobie ,że A także zbyt świętym nie jest.W dole słychać stęki Burricków i czyjeś wrzaski......

(Czy da się zrobic żeby Garret mógł przydzwonić komuś krzesłem lub skrzynką?
Np.:Budzi się związany.Jakoś uwalnia się z więzów.Słyszy czyjeś kroki za drzwiami,więc cap za przedmiot.Chowa się za otwierającymi się drzwiami i bęc. )
Awatar użytkownika
Vk
Skryba
Posty: 345
Rejestracja: 16 sierpnia 2002, 19:33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Re: Złóż sobie misję, czyli "The Cartographer's Note".

Post autor: Vk »

Ludzie, ale Wy potraficie mieć fantazje, to już nie scenariusze do misji tylko do filmu akcji prędzej :D
Awatar użytkownika
brzeszczot
Młotodzierżca
Posty: 817
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 11:09
Lokalizacja: Wrocław

Re: Złóż sobie misję, czyli "The Cartographer's Note".

Post autor: brzeszczot »

spuscmy zaslone milosiernego milczenia na to co garrett robil z owa dziewczyna w nocy sam na sam w jednym pokoju i to w dodatku z lozkiem...
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Złóż sobie misję, czyli "The Cartographer's Note".

Post autor: timon »

brzeszczot pisze:spuscmy zaslone milosiernego milczenia na to co garrett robil z owa dziewczyna w nocy sam na sam w jednym pokoju i to w dodatku z lozkiem...
spójrzymy prawdzie w oczy.... okradł ją ze złudzeń co uczciwości swoich zamiarów, taki już jego zawód.
Awatar użytkownika
brzeszczot
Młotodzierżca
Posty: 817
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 11:09
Lokalizacja: Wrocław

Re: Złóż sobie misję, czyli "The Cartographer's Note".

Post autor: brzeszczot »

timon ---> :lol:
ODPOWIEDZ