Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Moderator: Mixthoor
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Heroes are so annoying.
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Jak dla mnie "ponownie" umierają. New Dark doszedł do limitu a misji jest coraz mniej. Co z tego , że w 2013 było lepiej jeśli większość to kaszany. Teraz mamy już maj i praktycznie jedynie dwa dobre FM-y + kilka kaszalotów. Zapowiedzi jest mało a daty ich premier są odległe lub niesprecyzowane. Coraz gorzej.
Forgotten Tomb
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Jak dla mnie ludzie na T4 się napalili że będzie hurr durr znakomite i zaraz edytor będzie i można będzie szaleć a wyszło jak zawsze :D
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Nie przypominam sobie jakiegoś wielkiego poruszenia wśród twórców FMek odnośnie T4 i ewentualnego edytora.
Heroes are so annoying.
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Odnośnie głównego tematu - mnie oprócz statystyk tworzonych misji, interesowałyby także statystyki misji ściąganych. Ile osób jeszcze faktycznie gra w fanmisje? Czy się ludziom już nie objadły? W końcu możliwości rozgrywki są ograniczone i większość nowych map to powielanie starych pomysłów.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
- Keeper in Training
- Arcykapłan
- Posty: 1409
- Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
- Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
- Kontakt:
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Ludzka pomysłowość nie zna granic. Jeśli fabuła świergocze, łyknie się do pewnego stopnia nawet nieciekawą grafikę.Juliusz pisze:Odnośnie głównego tematu - mnie oprócz statystyk tworzonych misji, interesowałyby także statystyki misji ściąganych. Ile osób jeszcze faktycznie gra w fanmisje? Czy się ludziom już nie objadły? W końcu możliwości rozgrywki są ograniczone i większość nowych map to powielanie starych pomysłów.
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Hmm, dobre pytanie. Czy thiefmissions.com nie prowadzi takich statystyk (przynajmniej dla siebie)?Juliusz pisze:Odnośnie głównego tematu - mnie oprócz statystyk tworzonych misji, interesowałyby także statystyki misji ściąganych. Ile osób jeszcze faktycznie gra w fanmisje? Czy się ludziom już nie objadły? W końcu możliwości rozgrywki są ograniczone i większość nowych map to powielanie starych pomysłów.
Niemniej jeszcze niedawno dość często pojawiały się na forum TTLG tematy zakładane przez "starych wyjadaczy, którzy dopiero teraz odkrywają FMki i koniecznie muszą się tym pochwalić", choć ostatnio coś żadnego nie widziałam. Jednak to plus fakt, że prawdziwi (tj. fmkowi) wyjadacze też raczej nigdzie nie odchodzą (nie oszukujmy się, jeśli po 10 latach grania w fanmisje dana osoba wciąż twierdzi, że wszystkie są cudowne, raczej mało prawdopodobne, by zmieniła zdanie po 15 latach ) sugeruje, że jakieś zainteresowanie jednak jest.
Heroes are so annoying.
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
No, niby tak, ale ile można się bawić tymi samymi klockami. Podziwiam niektórych za wytrwałość. Ja sam nie pamiętam, kiedy ostatni raz ukończyłem jakąś fanmisję... (co nie znaczy, że mnie świat fanmisji nie interesuje, tyle że od nieco innej strony).Ludzka pomysłowość nie zna granic. Jeśli fabuła świergocze, łyknie się do pewnego stopnia nawet nieciekawą grafikę.
Gdyby tak NewDark został wypuszczony jako Open source, wówczas moglibyśmy, przynajmniej w teorii, liczyć na jakieś usprawnienia w rozgrywce, animacji, fizyce, no i grafice. Jakoś mi się wydaje, że boczne projekty typu Dark Mod nie u wszystkich cieszą się taką popularnością, właśnie ze względu na brak kontynuacji postaci/świata oryginalnych gier.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Toczy się, choć powoli. Wiadomo - rzeczywistość prawdziwa ważniejsza od tej wirtualnej...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
- Keeper in Training
- Arcykapłan
- Posty: 1409
- Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
- Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
- Kontakt:
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Nie mów, bluźnierco jeden, że takie Lego mogą się znudzić . To nie tyle klocki się przestaną nadawać, co użytkownik traci gwarancję . Wszystko zależy od twórcy i odbiorcy, talentu. Trudno to wytłumaczyć.Juliusz pisze:No, niby tak, ale ile można się bawić tymi samymi klockami.Ludzka pomysłowość nie zna granic. Jeśli fabuła świergocze, łyknie się do pewnego stopnia nawet nieciekawą grafikę.
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Akurat w przypadku Thiefa to dość prosto wytłumaczyć, bo ograniczenia nie wynikają tylko z archaicznego silnika, ale i z samego charakteru rozgrywki. Projektowanie czegokolwiek jest znacznie trudniejsze niż w przypadku innego rodzaju gier, choćby z tego powodu że światło nie pełni funkcji czysto estetycznej, jest przede wszystkim narzędziem rozgrywki. Ponadto Garrett może wspinać się na wszystko w zasięgu rąk i jego skoku, co też ma wpływ na kształt poziomów i utrudnia pracę projektantom. Zrobić coś naprawdę dobrego w takich warunkach to duża sztuka, mnóstwo wysiłku i planowania, stąd nic dziwnego że ludzie się wypalają.
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Dla mnie głównym problemem jest to, iż kryteria tego co dobre się bardo zmieniły, a silnik siłą rzeczy stoi w miejscu. Nie, przepraszam - ruszył się dość wyraźnie dzięki New Darkowi, i to na pewno pomogło w przetrwaniu kolejnych iluś lat, ale w tej chwili wygląda na to, iż ów zbawienny New Dark okazał się ślepą alejką - kod siedzi w czyichś tajemniczych rękach i nie widać na razie objawów dalszego rozwoju...Zrobić coś naprawdę dobrego w takich warunkach to duża sztuka, mnóstwo wysiłku i planowania, stąd nic dziwnego że ludzie się wypalają.
Samo narzędzie jakim jest Dromed jest też bardzo frustrujące. Marzy mi się jakaś alternatywa, ale... to raczej nie takie proste.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Ach, zupełnie zapomniałem o edytorze. To jest faktycznie masakra, należałoby napisać coś w rodzaju Unity, żeby to jakoś wyglądało i działało.
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Napisanie Dromeda 2 od podstaw to spore przedsięwzięcie dla doświadczonej grupki ludzi. Ale może napisanie pluginów dla takiego Unity, pozwalające na import i eksport map we formacie .mis byłoby już czymś bardziej wykonalnym. Ja osobiście mam w głowie napisanie serię skryptów pozwalających na częściową edycję map do Thiefa w 3ds maxie. Ale mam też jeszcze inne projekty po drodze, więc to pewnie poza moją głowę nie wyjdzie...Judith pisze:Ach, zupełnie zapomniałem o edytorze. To jest faktycznie masakra, należałoby napisać coś w rodzaju Unity, żeby to jakoś wyglądało i działało.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Hm, edycja plików mis w Maksie czy Unity byłaby czadowa. Tylko Unity nie posiada natywnie żadnego tworzenia BSP, wszystko trzeba robić z meshy, więc jeszcze pozostaje nauka Blendera. No i pytanie czy w ogóle da się w NewDarku stworzyć misję złożoną prawie wyłącznie z samych meshy?
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Żaden inny program nie posiada systemu BSP, który byłby kompatybilny z silnikiem Thiefa. Trzeba by to napisać samemu. Dla kogoś ze znajomością C++ i matematyki, nie powinno to być aż tak trudne.Judith pisze:Hm, edycja plików mis w Maksie czy Unity byłaby czadowa. Tylko Unity nie posiada natywnie żadnego tworzenia BSP, wszystko trzeba robić z meshy, więc jeszcze pozostaje nauka Blendera. No i pytanie czy w ogóle da się w NewDarku stworzyć misję złożoną prawie wyłącznie z samych meshy?
Natomiast nie da się tego zastąpić meshami. BSP to podstawa. Brushe w Dromedzie służą nie tylko do tworzenia terenu/architektury metodą CSG, ale służą także do tworzenia tak zwanych komórek, które są jednostkami przestrzennymi budującymi levele w THiefie, na których bazuje system renderowania, poruszania się AI i wiele innych.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
A no tak, to jest największa różnica, Unity jak wszystkie nowsze silniki korzysta ze stylu additive building ("nieskończona" pusta przestrzeń), podczas gdy Dromed, tak samo jak T3Ed są oparte na rozwiązaniach starszej generacji, czyli subtractive building.
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Mnie zaczyna inna rzecz martwić, nowe FM-y mają coraz gorszą optymalizację. Koszmarny framerate to coraz powszechniejsza sprawa. Wymagania większe niż wiele nowszych produkcji AAA. I teraz się zastanawiam, czy to już ostatecznie engine przeładowany ogromem obiektów umieszczanych przez twórców ? Czy jest jeszcze szansa na "naprawienie" optymalizacji kolejnym patchem ? Bodaj 1.19 chyba coś takiego swego czasu uczynił. Pamiętam, że w Eclipsed miałem ostre "zmuły" a po wgraniu nowego patcha "żyleta" 60 klatek.
W ogóle w takim Breaking the Stone dobra specyfikacja komputera coś daje ? Czy po prostu engine już tak "sztucznie" przeładowany, że nie ma już większego znaczenia CPU i GPU ? Osobiście testowałem tylko framerate na ilość włączonych rdzeni w cpu i nie było różnicy. 15 klatek podczas widoku panoramy z wł. 1 rdzeniem i czterema. Testował ktoś na mocnym GPU ?
W ogóle w takim Breaking the Stone dobra specyfikacja komputera coś daje ? Czy po prostu engine już tak "sztucznie" przeładowany, że nie ma już większego znaczenia CPU i GPU ? Osobiście testowałem tylko framerate na ilość włączonych rdzeni w cpu i nie było różnicy. 15 klatek podczas widoku panoramy z wł. 1 rdzeniem i czterema. Testował ktoś na mocnym GPU ?
Forgotten Tomb
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Jeszcze nie. Mam masę prywatnym i zawodowych spraw do załatwienia, co strasznie absorbuje mi czas. Gdy jednak uruchamiałem jakieś FMki po zakupie nowego kompa (dla Thiafa), z żadną nie miałem problemów. Tej ostatniej jeszcze nie testowałem.
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Patch 1.19 wprowadził do Dark Engine'a obsługę DirectX 9.0 - nowsze biblioteki działają szybciej stąd to przyspieszenie. Nie wiem, czy da się w taki globalny sposób jeszcze coś więcej przyspieszyć, np. gdyby NewDark obsługiwał DX 10 albo 11. Wydaje mi się, że niespecjalnie.Mnie zaczyna inna rzecz martwić, nowe FM-y mają coraz gorszą optymalizację. Koszmarny framerate to coraz powszechniejsza sprawa. Wymagania większe niż wiele nowszych produkcji AAA. I teraz się zastanawiam, czy to już ostatecznie engine przeładowany ogromem obiektów umieszczanych przez twórców ? Czy jest jeszcze szansa na "naprawienie" optymalizacji kolejnym patchem ? Bodaj 1.19 chyba coś takiego swego czasu uczynił. Pamiętam, że w Eclipsed miałem ostre "zmuły" a po wgraniu nowego patcha "żyleta" 60 klatek.
Sam silnik jest po prostu starociem. Żaden z twórców nie przewidywał, że przyjdzie mu renderować parenaście tysięcy polygonów na ekranie (rekomendacje z 2000 roku to jakieś 300 polygonów...). Jakakolwiek optymalizacja wymagałaby modyfikacji silnika, ale to by się równało wymianie hulajnogi na BMW.
Misje mogą być optymalizaowane tylko poprzez upraszczanie architektury, obiektów i tekstur. No, ale skoro się chce mieć lepszą grafikę zarazem, to ja tu widzę konflikt interesów...
Ja mam pięcioletniego GF GTX 285. W Breaking The Stone przycina mi lekko zawsze jak patrzę na całość miasta. Ale nie ma to u mnie większego wpływu na rozgrywkę - 95 procent misji śmiga bez problemu. Później mogę sprawdzić dokładnie jakie FPSy mam.W ogóle w takim Breaking the Stone dobra specyfikacja komputera coś daje ? Czy po prostu engine już tak "sztucznie" przeładowany, że nie ma już większego znaczenia CPU i GPU ? Osobiście testowałem tylko framerate na ilość włączonych rdzeni w cpu i nie było różnicy. 15 klatek podczas widoku panoramy z wł. 1 rdzeniem i czterema. Testował ktoś na mocnym GPU ?
Nie sądzę, żeby ilość core'ów CPU miała znaczenie. Wielordzeniowość nie jest automatyczna - musi być obsługiwana przez silnik.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Niestety, nawet jeśli silniki "skalują się" wraz ze sprzętem, to nigdy nie jest to proces nieograniczony. T3Ed też tak ma, tekstury wysokiej rozdzielczości to nie problem, ale limity właściwości są nie do obejścia. Tak samo np. przekroczenie liczby obiektów oświetlanych przez jedno źródło światła (a nie jest to duża wartość) powoduje gwałtowny spadek wydajności, praktycznie niezależnie od mocy procesora czy karty graficznej.
- Keeper in Training
- Arcykapłan
- Posty: 1409
- Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
- Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
- Kontakt:
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Zdradzę Wam, że ktoś przymierza się do pogrzebania w Unity pod kątem Thiefa. Nie wiadomo, co z tego wyjdzie, ale brzmi obiecująco.Judith pisze:Ach, zupełnie zapomniałem o edytorze. To jest faktycznie masakra, należałoby napisać coś w rodzaju Unity, żeby to jakoś wyglądało i działało.
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Masz na myśli inspirowany Thiefem projekt "Upversive"?Keeper in Training pisze:Zdradzę Wam, że ktoś przymierza się do pogrzebania w Unity pod kątem Thiefa. Nie wiadomo, co z tego wyjdzie, ale brzmi obiecująco.
Czy może znasz kogoś, kto próbuje robić na Unity rzeczy kompatybilne ze starym silnikiem? Albo może... zrekonstruować Thiefa na Unity?...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
- Keeper in Training
- Arcykapłan
- Posty: 1409
- Rejestracja: 01 października 2009, 15:01
- Lokalizacja: Miasto, Południowa Dzielnica (przy fontannie)
- Kontakt:
Re: Czy Fanmisje pod T2 z czasem nie zaczną umierać ?
Pierwsze pytanie: nie. Drugie i trzecie: możliwe.Juliusz pisze:Masz na myśli inspirowany Thiefem projekt "Upversive"?Keeper in Training pisze:Zdradzę Wam, że ktoś przymierza się do pogrzebania w Unity pod kątem Thiefa. Nie wiadomo, co z tego wyjdzie, ale brzmi obiecująco.
Czy może znasz kogoś, kto próbuje robić na Unity rzeczy kompatybilne ze starym silnikiem? Albo może... zrekonstruować Thiefa na Unity?...
"(...) Garrett had the humbling realisation that he'd smothered more girls than he'd kissed. A good deal more. An embarrassingly good deal." - RedNightmare, "Half-Full"