Konkurs Komaga cz. 4 - FM "Amnesia"

Wejdź tutaj, jeśli utknąłeś w którejś fanmisji, potrzebujesz pomocy, chcesz wyrazić swoją opinię, podzielić się przemyśleniami na temat własnych lub cudzych FMs.

Moderator: Mixthoor

Xyś
Bełkotliwiec
Posty: 35
Rejestracja: 06 września 2002, 14:00
Lokalizacja: PL, W-Wa (lewy brzeg)
Kontakt:

Konkurs Komaga cz. 4 - FM "Amnesia"

Post autor: Xyś »

Chciałem podzielić się swoimi wrażeniami po przejściu tej FM. Tam gdzie uznałem za stosowne użyłem spoiler space'a żeby nie popsuć zabawy tym, którzy jeszcze nie ukończyli tej FM.
(Jeśli nie skończyłeś jeszcze tej misji to i tak radzę nie czytać :!: )

Tytuł FM: Amnesia

+++ PLUSY +++

POMYSŁY, ORAZ TO CO NAPRAWDĘ MI SIĘ PODOBA:
+ nowa funkcja dla lockpicków (ciekaw jestem czy wiecie jaka? :wink: )
+ niszczenie dokumentów
► Pokaż Spoiler
+ noszenie latarenek (można sobie oświetlać zbyt ciemne obszary),
► Pokaż Spoiler
TO SIĘ JUŻ ZDARZAŁO, RZECZY KTÓRYCH MOŻNA SIĘ SPODZIEWAĆ PO DOBREJ MISJI:
+ własne dialogi, nowe przedmioty
+ "utrata pamięci" - nieoryginalne, ale misja przynajmniej nieschematyczna
+ poprzez czytanie zyskujemy wiedzę na temat naszego celu (lubię poznawać jakąś historię w trakcie gry)

--- MINUSY ---

Z PRZYMKNIĘTYM OKIEM:
- czasem te drzwi otwierające się "nie do końca", odlatywały sobie do tyłu :?
- korytarze zbyt kwadratowe, niekiedy brak urozmaiceń
► Pokaż Spoiler
TO NIE POWINNO MIEĆ MIEJSCA:
- nie stwierdziłem rażących uchybień
► Pokaż Spoiler
??? NADAL MNIE ZASTANAWIA ???
► Pokaż Spoiler
► Pokaż Spoiler
Ostatnio zmieniony 29 stycznia 2003, 15:30 przez Xyś, łącznie zmieniany 1 raz.
. .. ...transmission complete... .. .
Awatar użytkownika
jericho
Akolita
Posty: 157
Rejestracja: 24 stycznia 2003, 13:43
Kontakt:

Re: Konkurs Komaga cz. 4 - FM "Amnesia"

Post autor: jericho »

Fantastyczna recenzja!!! Zgadzam sie praktycznie z kazdym zdaniem. Jak dla mnie, to historia Krwawego Miecza byla troche koslawa. Jak pewnie wiecie (z pliku txt) mialem pewny wklad w misje i duzo korespondowalem z autorem. Z tego co wiem, to chcial dodac specjalne efekty dla miecza, plomienie w czasie machania mieczem, ale nie starczylo czasu. A szkoda! To samo tyczy sie samej historii miecza, mialo byc znacznie wiecej. W efekcie, jak dla mnie, historia miecza jest zdziebko niespojna. Ale to tylko moj odbior.

Musze sie przyznac, ze
► Pokaż Spoiler
Nie wiem takze:
► Pokaż Spoiler
Zgadzam sie odnosnie:
► Pokaż Spoiler
Znalazlem go tylko przez przypadek.

Recenzja jest doskonala. Powinnismy przetlumaczyc i zamiescic na TTLG, co?
Awatar użytkownika
jericho
Akolita
Posty: 157
Rejestracja: 24 stycznia 2003, 13:43
Kontakt:

Re: Konkurs Komaga cz. 4 - FM "Amnesia"

Post autor: jericho »

► Pokaż Spoiler
► Pokaż Spoiler
Xyś
Bełkotliwiec
Posty: 35
Rejestracja: 06 września 2002, 14:00
Lokalizacja: PL, W-Wa (lewy brzeg)
Kontakt:

Re: Konkurs Komaga cz. 4 - FM "Amnesia"

Post autor: Xyś »

:arrow: Po spaleniu pierwszej koperty powiedziałem sobie "skoro od kłopotów uwolnić mam swojego kumpla, to czemu i nie innych". Do ognia poszła następna, potem jeszcze jedna i... dostaję "New objective".
► Pokaż Spoiler
Całkiem fajny pomysł :o

:arrow: Co do lockpicków to może rozjaśnię trochę sprawę jeśli powiem że
► Pokaż Spoiler
Informacja o implementacji dodatkowej funkcji jest w TXT, potem wystarczył przypadek :idea: .

:arrow: Historia miecza albo jest troszkę niedomówiona do końca, albo czegoś nie przeczytałem (moim zdaniem więcej informacji powinno być w książce
► Pokaż Spoiler
:arrow: Przetłumaczenie recenzji - nie widzę żadnych powodów żeby tego nie robić :)
. .. ...transmission complete... .. .
Xyś
Bełkotliwiec
Posty: 35
Rejestracja: 06 września 2002, 14:00
Lokalizacja: PL, W-Wa (lewy brzeg)
Kontakt:

Re: Konkurs Komaga cz. 4 - FM "Amnesia"

Post autor: Xyś »

jericho pisze:
► Pokaż Spoiler
Ale się porobiło - w pokoju z Krwawym Mieczem, a ściślej mówiąc w tej części gdzie stoi szafa ze złotym dzbanem na górze są...
► Pokaż Spoiler
. .. ...transmission complete... .. .
Awatar użytkownika
jericho
Akolita
Posty: 157
Rejestracja: 24 stycznia 2003, 13:43
Kontakt:

Re: Konkurs Komaga cz. 4 - FM "Amnesia"

Post autor: jericho »

Xyś pisze:
► Pokaż Spoiler
Faktycznie sie narobilo :)
► Pokaż Spoiler
Wyglada na to, ze jeszcze trzeba poszukac w misji.

Co do lockpikow, to nie wiem, bardzo to intrygujace. Rzeczywiscie, jest wzmianka w pliku tekstowym.
Xyś
Bełkotliwiec
Posty: 35
Rejestracja: 06 września 2002, 14:00
Lokalizacja: PL, W-Wa (lewy brzeg)
Kontakt:

Re: Konkurs Komaga cz. 4 - FM "Amnesia"

Post autor: Xyś »

OK, przetłumaczony tekst poszedł do weryfikacji na skrzynkę Bukarego. Jeśli będzie jako tako bezbłędny to wyślę na forum TTLG.

A tymczasem wracam do poszukiwania przełącznika otwierającego tajne przejście... Póki co szukam normalnie grając, jak do jutra nie znajdę to odszukam Dromedem :twisted:
. .. ...transmission complete... .. .
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Konkurs Komaga cz. 4 - FM "Amnesia"

Post autor: Bukary »

Co do sekretnych drzw, panowie, to:
► Pokaż Spoiler
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Xyś
Bełkotliwiec
Posty: 35
Rejestracja: 06 września 2002, 14:00
Lokalizacja: PL, W-Wa (lewy brzeg)
Kontakt:

Re: Konkurs Komaga cz. 4 - FM "Amnesia"

Post autor: Xyś »

Dzięki Jericho za przetłumaczenie tekstu, przynajmniej nie zebrałem ochrzanu od Bukarego za łamaną angielszczyznę. :wink:

Teraz już wiem że na forum jest dwóch znawców anglijskowo jazyka - Bukary i Jericho :)
. .. ...transmission complete... .. .
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

C4: AMNESIA

Post autor: Bukary »

W poszczególnych wątkach przedstawiał będę krótkie recenzje kolejnych misji z czwartego konkursu Komaga. Pomijam misję Timona, albowiem brałem udział (jako beta-tester) w jej tworzeniu, stąd też nie byłbym w tym przypadku obiektywny. Misje będę przedstawiał wedle kolejności: od najlepszej do najgorszej. Obowiązuje skala szkolna (sześć stopni) i kategorie narzucone przez Komaga. To, co mi się nie podoba lub co wypada słabiej w danej kategorii, zaznaczał będę niebieską czcionką. [Być może po powtórnym zagraniu dokonam edycji recenzji, sprawdźcie więc jej treść również za jakiś czas].

2. AMNESIA

A) Wykorzystanie przestrzeni:
Przestrzeń rzeczywiście została wykorzystana skrupulatnie. Może aż za bardzo, dlatego czasami pomieszczenia i korytarze wydają się być zbyt ciasne. Niemniej jednak przemieszczaniu się po tym kompleksie towarzyszą dosyć pozytywne wrażenia: czeka nas długi (i niebezpieczny) spacer. Mówiąc krótko, obszar tej misji zdaje się być większy niż jest w rzeczywistości. I o to chodziło! Szkoda tylko, że "powiększenie" obszaru dokonuje się w pewnej mierze kosztem estetyki: nie można tutaj złapać "wizualnego" oddechu. Iluzję wzmacniają na szczęście "fałszywe" drzwi, które można jedynie uchylić, ale nie otworzyć, oraz pomieszczenie z drabiną, która stała się przyczyną całego zamieszania. Ocena: 5/6.

B) Efekty specjalne:
Znakomita robota! Mamy tutaj płonący list, otwierające się bez udziału gracza drzwi, efekt odzyskiwania świadomości, Advanced Lockpicking System, lampy gaszone za pomocą wytrychów, biurko z otwieranymi szafkami, szklane drzwiczki, które uniemożliwiają wyciąganie przedmiotów przez szkło (co jest typowym błędem w wielu misjach) oraz informację o braku oryginalnych skryptów, która wyświetla się, gdy rozpoznana zostanie ich nieobecność w systemie. Rzecz istotna, gdy idzie o ciasne przestrzenie: bardzo dobrze rozplanowane są trasy patroli (strażnicy znikają nawet za iluzorycznymi drzwiami). Ciekawie została również rozwiązana kwestia otrzymywania nowego celu misji (podsłuchanie rozmowy). A na zakończenie misji czeka nas miła niespodzianka. Ocena: 6/6.

C) Architektura:
Pisałem już o ciasnocie pomieszczeń. Na szczęście nie jest ona tak dotkliwa, gdyż tekstury są znakomicie dobrane a kształt pomieszczeń jest dosyć nieregularny: będziemy błądzili ukośnymi i krętymi korytarzami po podłożu, które czasem opada, a czasem się wznosi. Miejsce sprawia wrażenie autentyczności: w określonych pomieszczeniach jest sporo porozrzucanych w nieładzie przedmiotów, w niszach na korytarzach świecą się lampy, znajdziemy tutaj również toaletę, jadalnię, zbrojownię i "baraki". Warto zwrócić uwagę na bardzo dobry wybór i świetną edycję przedmiotów (wiszące lampy i Krwawy Miecz!), jak również na urozmaicenie kamiennych ścian elementami drewnianymi. Autor ułatwił nam ponadto zadanie umieszczając w kompleksie sieć ukrytych korytarzy. Wszystko to sprawia, że zapominamy o monotonii architektonicznej tego miejsca. Ocena: 5/6.

D) Atmosfera:
Bardzo dobra. Mroczna. Przyczynia się do tego wiele elementów: sama fabuła, efekty dźwiękowe, architektura i rodzaj przeciwników. Każdy z tych elementów omawiam osobno. Ocena: 5/6.

E) Dźwięk:
Dźwięk przyczynia się w znacznej mierze do budowania atmosfery. Wciąż słyszymy trzaskające w pobliżu drzwi, Garrett ciągle coś mamrocze do siebie (efekty amnezji), a zza niektórych drzwi dochodzą odgłosy rozmowy. Bardzo dobra jest również końcowa konwersacja. Troszkę brak mi jednak jakiegoś bardziej mrocznego podkładu dźwiękowego, który towarzyszyłby naszej wędrówce. Ocena: 4.5/6.

F) Oryginalność:
Trzeba przyznać, że wspomniane już efekty specjalne, przerobione obiekty i konwersacje przyczyniają się do nadania misji znamion oryginalności. Duża w tym również zasługa naprawdę znakomitego filmu, który stanowi idealne wręcz wprowadzenie do misji. Sam pomysł z amnezją Garretta jest również interesujący. Szkoda tylko, że po raz kolejny szukamy miecza. Ale przynajmniej ten miecz ładnie wygląda... Ocena: 5/6.

G) Poczucie humoru:
Nie podoba mi się ta kategoria. To nie humoru czy dowcipów poszukuję w Thiefie. Rzadko komu (na myśl przychodzi zwłaszcza Hit Deity) udaje się wpleść do Thiefa humor w sposób, który by mi nie przeszkadzał. Dlatego też będę w tej kategorii zazwyczaj dawał ocenę: 0/0.

I) Fabuła:
Historia Krwawego Miecza jest niezbyt oryginalna. Ale pomysł z utratą pamięci sprawdził się znakomicie! Ponadto - jak już pisałem w recenzji "Thief Noire" - lubię historie, których bohaterami są złodzieje. Natomiast zupełnie nie rozumiem (być może ze względu na niewystarczającą znajomość angielskiego), dlaczego mam ratować "Merle"... Ocena: 4/6.

J) Zagadki:
Raczej nie ma tutaj zagadek. No bo czy odnajdywanie ukrytych przycisków i wypróbowywanie wytrychów na różnych przedmiotach można uznać za "zagadki"? Ocena: 0/0.

K) Grywalność:
Byłaby bardzo wysoka, gdyby nie ukryte nazbyt dobrze przyciski. Chodzi zwłaszcza o przycisk otwierający szafkę w biurku. Na szczęście udało mi się wyciągnąć koperty przez zamknięte drzwiczki. To jednak błąd. Gra się mimo to przyjemnie. Przeciwnicy nie są ani za trudni do przechytrzenia, ani za łatwi do ominięcia. (I jest ich wielu na tak małym obszarze, co jest sporym osiągnięciem zważywszy na fakt, że nie deptają sobie po piętach). Miłym akcentem są skrzynie, które należy otworzyć używając wytrychów w określonej kolejności (Advanced Lockpicking System). Można do skradania się wykorzystać ukryte przejścia i oświetlać sobie drogę lampami. Cieszy również fakt, że autor przewidział ewentualność palenia wszystkich listów i sprytnie jej zapobiegł. Rozmieszczenie kosztowności jest również bardzo dobre. Ocena: 5/6.

L) Ocena ogólna:
Misja bardzo dobra. Oryginalna. Świetna pod względem programowania. Można mieć pewne wątpliwości dotyczące architektury: labirynt korytarzy jest znakomity, ale czy to rzeczywiście był najlepszy z możliwych wyborów? Szkoda również, że autor nie ustrzegł się drobnych błędów, które nieco psują grywalność. Fabuła mogłaby być troszkę lepsza. Ocena: 5/6.

Hiper-Subiektywny Komentarz:
Uwielbiam zabijać ludzi windą!
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
brzeszczot
Młotodzierżca
Posty: 817
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 11:09
Lokalizacja: Wrocław

Re: Konkurs Komaga cz. 4 - FM "Amnesia"

Post autor: brzeszczot »

Panowie -jak chcialem ja zalaczyc to wywalilo mi komunikat tekstowy ze brak jakiegos skryptu....
O co moze chodzic ?
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: Konkurs Komaga cz. 4 - FM "Amnesia"

Post autor: PiotrS »

brzeszczot pisze:Panowie -jak chcialem ja zalaczyc to wywalilo mi komunikat tekstowy ze brak jakiegos skryptu....
O co moze chodzic ?
W TFCDs w folderze Custom Scripts albo na stronie http://thief.math.uh.edu/scripts/


Co do tej misji, wyjaśnijcie mi, co jest z tymi zamkniętymi drzwiami, czegoś tu nie rozumiem, utknąłem.
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Konkurs Komaga cz. 4 - FM "Amnesia"

Post autor: Bukary »

Xyś pisze:Teraz już wiem że na forum jest dwóch znawców anglijskowo jazyka - Bukary i Jericho :)
Wydaje mi się, że jericho znacznie lepiej ode mnie pisze po angielsku.
PiotrS pisze:Co do tej misji, wyjaśnijcie mi, co jest z tymi zamkniętymi drzwiami, czegoś tu nie rozumiem, utknąłem.
Przede wszystkim musisz uzyskac dodatkowy cel misji. Aby to zrobić,
► Pokaż Spoiler
Potem chodź po całym kompleksie, zbieraj kosztowności, aż trafisz do
► Pokaż Spoiler
Potem idź na sam dół i w pokoju obok kuchni
► Pokaż Spoiler
Potem znowuż idź (a raczej wyjedź windą) na samą górę.
► Pokaż Spoiler
Voila!
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
jericho
Akolita
Posty: 157
Rejestracja: 24 stycznia 2003, 13:43
Kontakt:

Re: Konkurs Komaga cz. 4 - FM "Amnesia"

Post autor: jericho »

I pamietaj spal koperte!!! Idiotycznie sie czulem, jak tego nie zrobilem i ten hipek, ktoremu dalem glos dostal strzala. :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: Konkurs Komaga cz. 4 - FM "Amnesia"

Post autor: PiotrS »

A czy to jest normalne, że AIs przechodzą przez zamknięte drzwi a jeden z nich pojawia mi się przed "nosem" :?:
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Konkurs Komaga cz. 4 - FM "Amnesia"

Post autor: Bukary »

PiotrS pisze:A czy to jest normalne, że AIs przechodzą przez zamknięte drzwi a jeden z nich pojawia mi się przed "nosem" :?:
Tak, to normalne. Przeczytaj moją recenzję... :)
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: C4: AMNESIA

Post autor: PiotrS »

Efekty specjalne.
Z tym się zgadzam. Efekty są ciekawe i nowatorskie, ale niedopracowane do końca. Te "fałszywe" drzwi, to minus tej misji, dla mnie to jest niezrozumiałe :oops: Zachwycacie się gaszeniem lamp wytrychem, a dla mnie to oryginalność na "siłę", żadnego sensu i logiki, rozumiem sytuacje, gdy mamy np. deskę klozetową w toalecie otwieraną wytrychem - to jest logiczne i oryginalne :wink: ale lampy. I błędy, pojawianie się strażnika na oczach gracza, możliwość zabrania kopert bez otwierania. Autor ciekawie rozwiązał sprawę niszczenia pozostałych listów, ale wytłumaczcie mi czy zabranie tych kopert nie jest tym samym dla tego scenariusza, co zniszczenie ich :?:

Nie wnikając w szczegóły ogólna ocena: 4/6
Pozdrawiam
PiotrS
Xyś
Bełkotliwiec
Posty: 35
Rejestracja: 06 września 2002, 14:00
Lokalizacja: PL, W-Wa (lewy brzeg)
Kontakt:

Re: C4: AMNESIA

Post autor: Xyś »

Jak dla mnie to fałszywe drzwi mogą być, tylko żeby strażnicy też nie mogli z nich korzystać, bo inaczej budzi to pewne wątpliwości... Wytrych do wygaszania lamp - moim zdaniem pomysł fajny, można by to jeszcze dopracować, np. zastosować do tego Advanced Lockpicking, tak żeby gracz musiał zgadywać którego wytrycha użyć w sytuacji gdy w pobliżu kręci się straż - emocje jak przy rozbrajaniu bomby :D "Szybciej, szybciej - tylko który czerwony czy niebieski?" :wink:
A co do zabierania listów ze sobą - ja wszystkie pozostałe odłożyłem na miejsce 8-) ... W sumie to autor mógłby zrobić dodatkowego objectiva który ukazałby się przed wyjściem z kompleksu - "Odłóż pozostałe listy - nie chcemy abyś nabawił się kłopotów".
. .. ...transmission complete... .. .
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: C4: AMNESIA

Post autor: Bukary »

PiotrS pisze:Efekty specjalne.
Z tym się zgadzam. Efekty są ciekawe i nowatorskie, ale niedopracowane do końca. Te "fałszywe" drzwi, to minus tej misji, dla mnie to jest niezrozumiałe :oops:
Uważam, że iluzoryczne drzwi sa świetne! Sprawiają, że ten kompleks pomieszczeń zdaje się być większy niż w rzeczywistości.
Zachwycacie się gaszeniem lamp wytrychem, a dla mnie to oryginalność na "siłę", żadnego sensu i logiki, rozumiem sytuacje, gdy mamy np. deskę klozetową w toalecie otwieraną wytrychem - to jest logiczne i oryginalne :wink: ale lampy.
I tu się nie zgadzam. Lampy gaszone za pomocą wytrycha to po prostu świetne Easter Egg! To nie jest konieczne do ukończenia misji. Gdyby było, to również uznałbym to za feler. Ale ten efekt jest po prostu ukłonem w stronę dociekliwych i lubiących poszukiwanie śmiesznostek i bonusów graczy.
pojawianie się strażnika na oczach gracza, możliwość zabrania kopert bez otwierania. Autor ciekawie rozwiązał sprawę niszczenia pozostałych listów, ale wytłumaczcie mi czy zabranie tych kopert nie jest tym samym dla tego scenariusza, co zniszczenie ich :?:
W tym przpadku masz rację. Listy można zabrać. Również mi to przyszło do głowy podczas grania. To drobna niekonsekwencja. Natomiast pojawianie się strażnika mi nie przeszkadza. To gra, a nie życie! ;)

Nawiasem mówiąc, uważam, że autorem tej misji jest telliamed. Co za tym przemawia? Po pierwsze: wysoki poziom scriptingu. Po drugie: opisany przezeń Advanced Lockpcking System. Po trzecie: zabawa z lampami i wytrychem (pamiętacie lampy w misji telliameda z poprzedniego konkursu?). Po czwarte: jericho jest autorem naprawdę dobrego filmiku do tej misji, a o ile dobrze pamiętam jericho zaoferował swoją pomoc właśnie telliamedowi.

Wydaje mi się, że ta misja - choć nie jest moim faworytem (równie dobry jest dla mnie Thief Noire) - zwycięży.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
ODPOWIEDZ