C4: THIEF NOIRE

Wejdź tutaj, jeśli utknąłeś w którejś fanmisji, potrzebujesz pomocy, chcesz wyrazić swoją opinię, podzielić się przemyśleniami na temat własnych lub cudzych FMs.

Moderator: Mixthoor

Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

C4: THIEF NOIRE

Post autor: Bukary »

W poszczególnych wątkach przedstawiał będę krótkie recenzje kolejnych misji z czwartego konkursu Komaga. Pomijam misję Timona, albowiem brałem udział (jako beta-tester) w jej tworzeniu, stąd też nie byłbym w tym przypadku obiektywny. Misje będę przedstawiał wedle kolejności: od najlepszej do najgorszej. Obowiązuje skala szkolna (sześć stopni) i kategorie narzucone przez Komaga. To, co mi się nie podoba lub co wypada słabiej w danej kategorii, zaznaczał będę niebieską czcionką. [Być może po powtórnym zagraniu dokonam edycji recenzji, sprawdźcie więc jej treść również za jakiś czas].

1. THIEF NOIRE

A) Wykorzystanie przestrzeni:
W tej misji znajdziemy port (a raczej doki), kanały, biura portowe, podziemne magazyny, stróżówkę. Sporo. Przestrzeń została wykorzystana w sposób bliski doskonałości. Zachowana została równowaga pomiędzy próbą stworzenia ładnych lokacji (co wymaga otwartej i dużej przestrzeni) a chęcią pełnego wykorzystania każdej jednostki DromEda (dzięki czemu uzyskać można wysoką grywalność w ciasnych lokacjach). Może nieco lepiej mogła być rozplanowana powierzchnia schodów. Ale wydają się być dosyć realistycznie ulokowane. Ocena: 5/6.

B) Efekty specjalne:
To przykład misji, której scripting jest "przezroczysty", niezauważalny, a która mimo to zachowuje wysoką grywalność. Niemniej jednak autor nie dokonał jakichś przełomowych odkryć i dlatego ocena nie może być tutaj wysoka. Właściwie jedynym niezwykłym efektem (chociaż znanym nam już z misji Dashijanty) jest w tym przypadku zmiana palety kolorów na czarno-białą. Jest to jednak działanie bardziej "mechaniczne" niż programistyczne. Punkty należą się autorowi głównie za dobre zaprogramowanie patrolów (z pauzami) AIs. Godny uwagi jest również fakt, że - co, niestety, typowe dla wielu misji - AI bez broni nie daje się łatwo znokautować, ale biegnie po pomoc do stróżówki. Ocena: 2/6.

C) Architektura:
Wspaniała! Po prostu. Znakomicie zostały wykorzystane nowe tekstury. Autor wykazał się ponadto dobrym gustem w ich doborze (wspaniałe okna!). Powstały ciekawe budynki i wnętrza, które nie sprawiają wrażenia tworów sztucznych, "komputerowych". Zwróćcie szczególną uwagę na dok, zewnętrzną część budynku portowego i kanały. Bardzo, bardzo ładne. Wszystko jest na swoim miejscu: z rur wydobywa się dym, beczki są ciekawie przytwierdzone do pokładu, znalazło się nawet miejsce na windę do ładowania towarów i znakomicie dobrany "obraz"... Przyjrzyjcie się także rozprowadzeniu całej instalacji elektrycznej oraz rur na terenie doków, a także podłodze w magazynie! Nalezy również docenić świetnie zrobione balustrady i znakomite wejście do kanałów (od strony doków). Niektóre wnętrza mogłyby być nieco bardziej urozmaicone architektonicznie (np. stróżówka). Ale to raczej szukanie dziury w całym. Prostota tych pomieszczeń wynika z ich funkcji: to pomieszczenia portowe, a nie pokoje kupca. Ocena 6/6.

D) Atmosfera:
Cała misja jest bardzo stylowa. I rzeczywiście: noire! Nie chodzi w tym przypadku jedynie o czerń na ekranie komputera. Równie ważny jest styl (właśnie noire!) rozgrywki. Ważną rolę odgrywa tutaj również dźwięk (o czym poniżej). Ocena: 5/6.

E) Dźwięk:
Po pierwsze: przytłaczająca, atmosferyczna "cisza" nocnego portu (doków), przerywana "ostrymi" dźwiękami we wnętrzu budynków. Po drugie: wspaniałe tło muzyczne podczas czytania dokumentów. Charakter tego dźwięku może się wydawać nie na miejscu, ale - gdy idzie o fabuły dotyczące złodziei - mnie odpowiada ten element ironii. Ocena: 5/6.

F) Oryginalność:
Misja, jak już pisałem, nie zaskakuje nas jakimiś fajerwerkami. To raczej porządna robota osoby, która potrafi zespolić ograne watki w oryginalną całość. No bo przecież wszystko już było: konflikt w gildii złodziei, doki, kanały, próba zdobycia przepisu, czarno-biała kolorystyka. Wszystko to jednak doskonale ze sobą współgra i - jak dla mnie - jest dosyć oryginalne. Ocena: 4/6.

G) Poczucie humoru:
Nie podoba mi się ta kategoria. To nie humoru czy dowcipów poszukuję w Thiefie. Rzadko komu (na myśl przychodzi zwłaszcza Hit Deity) udaje się wpleść do Thiefa humor w sposób, który by mi nie przeszkadzał. Dlatego też będę w tej kategorii zazwyczaj dawał ocenę: 0/0.

I) Fabuła:
Bardzo mi się podoba. Zawsze lubiłem tego rodzaju historie. (Zresztą konflikt w świecie kryminalistów jest również osnową fabuły "Old Comrades, Old Debts"). No i ten przemycany rum! Ocena: 5/6.

J) Zagadki:
Hmmm... I tutaj mam problem. Nie ma w tej misji "zagadek". Uchylam się od oceny: 0/0.

K) Grywalność:
Bardzo, bardzo duża. Nawet pomimo tego, że jest tutaj niewiele postaci. Ich brak jest równoważony przez rozstawienie punktów patrolowych oraz piękny wygląd poszczególnych lokacji. Granie w tę misję to sama przyjemność. I wcale nie czuje się, że to "tylko" misja konkursowa. Interesująco został także rozwiązany problem otwierania skrytek za pomocą wytrychów: można się zniechęcić po kilku nieudanych próbach, ale okazuje się jednak, że w niektórych skrytkach coś jest. Brawo! Grywalności sprzyja również coś, na co jestem szczególnie wyczulony: możliwość dotarcia do tego samego miejsca na różne sposoby. Zauważcie: do dyspozycji mamy kanał (którym możemy się dostać do magazynu lub którym możemy się wydostać z magazynu do doków) i windę towarową, również do stróżówki możemy podejść na dwa sposoby (od strony doków i od strony włazu) itd. Ocena: 6/6.

L) Ocena ogólna:
Misja prawie doskonała. Wydaje mi się jednak, że jeszcze lepiej wyglądałaby w kolorze. Stąd moja ocena: 5/6.

Hiper-Subiektywny Komentarz:
Cholernie podoba mi się nazwa "The Blue Parrot Inn"!
Ostatnio zmieniony 30 stycznia 2003, 00:26 przez Bukary, łącznie zmieniany 2 razy.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Xyś
Bełkotliwiec
Posty: 35
Rejestracja: 06 września 2002, 14:00
Lokalizacja: PL, W-Wa (lewy brzeg)
Kontakt:

Re: C4: THIEF NOIRE

Post autor: Xyś »

O, bardzo fajnie. Ja postaram się zamieszczać codziennie mini-recenzję w punktach (biorę pod uwagę kolejność alfabetyczną misji). Może ktoś jeszcze się przyłączy :o

Mamy już dwa style recenzji: Bukarego wg. kategori z punktacją, i mój polegający na wyliczeniu dobrych, średnich i kiepskich aspektów misji.
. .. ...transmission complete... .. .
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: C4: THIEF NOIRE

Post autor: PiotrS »

Ja może tylko oceny 8-)

1. THIEF NOIRE

A) Wykorzystanie przestrzeni:
Hmmm... a u mnie obaj, Laszlo i Mortimer wpadli do wody i utopili się, biedacy. Autor nie przewidział takiej sytuacji.
Ocena: 5/6

B) Efekty specjalne:
Jeżeli tutaj mówimy o kolorach to dla mnie jest to wielkie nieporozumienie, uznaje prawo autora do własnej koncepcji, ale mnie to się nie podoba, misja wygląda gorzej niż T1 pod GeForce
Ocena: 2/6

C) Architektura:
Powiedzmy bardzo bobrze.
Ocena: 5/6

D) Atmosfera:
Ocena: 5/6

E) Dźwięk:
Dźwięk wybrany przez autora jako tło tekstów uważam za żart autora, w przeciwnym razie uznałbym to za kpinę. Choć sam pomysł bardzo dobry.
Ocena: 3/6

F) Oryginalność:
Dla mnie brak oryginalności. Chyba, że klucz otwierający 3 rodzaje zamków czy brak tekstów uznamy za oryginalność.
Ocena: 3/6

G) Poczucie humoru:
Ocena: 0/0.

I) Fabuła:
Ten przemycany rum ... bo inaczej dałbym 2
Ocena: 4/6

J) Zagadki:
Ocena: 0/0

K) Grywalność:
Ocena: 5/6

L) Ocena ogólna: 4/6
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
Vk
Skryba
Posty: 345
Rejestracja: 16 sierpnia 2002, 19:33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Re: C4: THIEF NOIRE

Post autor: Vk »

Boshe a wiecie jak to wyglada szare + moj GeForce? Ja tą misje od razu odlozyylem! Widac tylko jakies plamki na monitorze i wszystko szare! Wyglada to tak obrzydliwie fuuuuu :evil:
Nawet gdyby to było CL to i tak ocena jest taka sama:
Ocena 1/6
Nie zaglosuje na tą misje negatywnie, ale troche mnie wkurzyl jej wyglad, moze jutro do niej wroce, ale jakbyscie screeny zobaczyli z mojej karty to jest powazna traaaaaaaagedia.
.netsports.pl
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: C4: THIEF NOIRE

Post autor: PiotrS »

Zagadka.
Polski akcent w tej misji.
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: C4: THIEF NOIRE

Post autor: Bukary »

PiotrS pisze:Dźwięk wybrany przez autora jako tło tekstów uważam za żart autora, w przeciwnym razie uznałbym to za kpinę. Choć sam pomysł bardzo dobry.
Ten dźwięk jest świetny! Traktuję to jako "przymrużenie oka" na moment. (Humor a la Hit Deity).
Chyba, że klucz otwierający 3 rodzaje zamków czy brak tekstów uznamy za oryginalność.
6 tekstów to mało w takiej małej misji? :?
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: C4: THIEF NOIRE

Post autor: PiotrS »

Bukary pisze:Ten dźwięk jest świetny! Traktuję to jako "przymrużenie oka" na moment. (Humor a la Hit Deity).
Tak, zgoda przy założeniu, że jest to jednorazowe ale za każdym razem jak otwieram tekst - nie do przyjęcia.
Bukary pisze: 6 tekstów to mało w takiej małej misji? :?
Rum recipe i Shiping list - tam nie ma nic.
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: C4: THIEF NOIRE

Post autor: Bukary »

PiotrS pisze:
Bukary pisze: 6 tekstów to mało w takiej małej misji? :?
Rum recipe i Shiping list - tam nie ma nic.
Sorry. Jest 5 dokumentów do czytania... :P:
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
brzeszczot
Młotodzierżca
Posty: 817
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 11:09
Lokalizacja: Wrocław

Re: C4: THIEF NOIRE

Post autor: brzeszczot »

Musze powiedziec ze ta podlozona klimatyczna muzyczka pod T:Noir jest swietna- zreszta sama misje uznalbym za wyrozniajaca sie wsrod calej puli.......

A co powiecie na temat podkladow muzycznych do misji "The Burrick's Head Inn" -dla mnie zajebioza (za przeproszeniem :wink: ), ach ten "Dies Irae"....
naprawde bardzo mi sie podoba -zreszta wogole ta misje jest bardzo ciekawa...."
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: C4: THIEF NOIRE

Post autor: PiotrS »

Vk pisze:Nawet gdyby to było CL to i tak ocena jest taka sama:
Ocena 1/6
Nie Vka, nie możesz tak oceniać :wink: autor ma prawo do swojej koncepcji, ale co do wyglądu masz racje, szkoda, bo ta misja mogła wygrać.
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: C4: THIEF NOIRE

Post autor: Bukary »

Deadman i Yametha z forum TTLG uważają, że autorem "Thief Noire" jest Purah. :) I szczerze mówiąc, wcale bym się nie zdziwił, gdyby tak było. Powtarzam: to mój zdecydowany faworyt! 8-)
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: C4: THIEF NOIRE

Post autor: timon »

PiotrS pisze:Zagadka.
Polski akcent w tej misji.
????? proszę o podpowiedź.
Wspaniale wykorzystana przestrzeń !!!
Czarno-białe wykonanie trochę mnie denerwuje, tracę wiele elementów z oczu.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: C4: THIEF NOIRE

Post autor: PiotrS »

timon pisze:
PiotrS pisze:Zagadka.
Polski akcent w tej misji.
????? proszę o podpowiedź.
Film...
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: C4: THIEF NOIRE

Post autor: timon »

Ok, zrozumiałem, znalazłem :D
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
jericho
Akolita
Posty: 157
Rejestracja: 24 stycznia 2003, 13:43
Kontakt:

Re: C4: THIEF NOIRE

Post autor: jericho »

A ja nie czaje.

Byc moze to odniesienie bialo-czarne, brzmi podobnie jak bialo-czerwone. :D
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: C4: THIEF NOIRE

Post autor: PiotrS »

Nie, takich skojarzeń to nie mam :)
Plakat na ścianie, co powiesz o nim :?:
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
jericho
Akolita
Posty: 157
Rejestracja: 24 stycznia 2003, 13:43
Kontakt:

Re: C4: THIEF NOIRE

Post autor: jericho »

Hmm... nie chce wyjsc na ciemniaka... mowicie o plakacie "China Town"?
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: C4: THIEF NOIRE

Post autor: timon »

:D
po pierwsz primo : Chinatown
po drugie primo : sprawdz reżysera
ach ta młodzież :wink:
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
jericho
Akolita
Posty: 157
Rejestracja: 24 stycznia 2003, 13:43
Kontakt:

Re: C4: THIEF NOIRE

Post autor: jericho »

hm, no tak, no tak... Co by tu powiedziec... eee, chyba nic.

*jericho chowa sie ze wstydu pod stol* :D
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: C4: THIEF NOIRE

Post autor: timon »

wyłaż waćpan
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: C4: THIEF NOIRE

Post autor: timon »

Bukary pisze:Deadman i Yametha z forum TTLG uważają, że autorem "Thief Noire" jest Purah. :)
Purah chybaby takiego prostego błędu z objektywami nie popełnił jaki zdażyl sie autorowi tej misji. Takie błędy sa zarezerwowane dla nas maluczkich.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: C4: THIEF NOIRE

Post autor: Bukary »

timon pisze:
Bukary pisze:Deadman i Yametha z forum TTLG uważają, że autorem "Thief Noire" jest Purah. :)
Purah chybaby takiego prostego błędu z objektywami nie popełnił jaki zdażyl sie autorowi tej misji. Takie błędy sa zarezerwowane dla nas maluczkich.
Hmm... Kurcze, o jaki błąd chodzi? Mnie wszystkie objectivy działały w porządku. Zresztą - niezaleznie od tego, kim jest autor tej misji, na pewno nie jest "maluczkim"... :)
Chylę przed nim czoła!
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: C4: THIEF NOIRE

Post autor: timon »

nie napisalem, że autor misji jest "maluczki", czytaj dokladnie :D
bląd - po odrzuceniu listu z data spotkania zadanie znowu jest niewykonane
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
ODPOWIEDZ