Strona 5 z 7

Re: T2: Zamkowa misja

: 13 maja 2009, 21:41
autor: Henry
Czekam na końcówkę, smaczek jest a niedosyt pozostał ;)

Re: T2: Zamkowa misja

: 13 maja 2009, 22:07
autor: Marzec
Aś kurde, strażnik wchodzi w podłogę, gupia FMka :evil:

Stary... misja bomba :ok :-D :-D Ale najlepsze miejsca ukryłeś przed nami :-D Klimat swój ma :ok Bez przesady :ok Nie czekam tak samo jak na ThiAfa :ok Ale na pewno ze wszystkich FMek jakie mają wyjśc wybieram Twoją :ok ;)

Re: T2: Zamkowa misja

: 13 maja 2009, 22:31
autor: Nivellen
Jak zwykle mogę liczyć na Wasz świetny doping :ok , a takie pozytywne komentarze to najlepsze doładowanie akumulatorów do pracy nad misją. Wielkie dzięki :!!:

Teraz czas na konkrety. Filmik był robiony ponad ponad 2,5 roku temu (dokładnie we wrześniu 2006), to stare dzieje. Większość komnat z filmu wygląda podobnie, ale są duże zmiany w otoczeniu zamku - mam nadzieję, że na lepsze. Szykuję dla Was dużo skradania w starym dobrym stylu, czyli:
- kilka dróg wejścia do głównego zamku (w tym wodne)
- dużo możliwości wspinania na linach i trochę ekwilibrystyki na wysokościach
- mnóstwo zakamarków (i sekretów), jak na stary, wielokrotnie przebudowywany zamek przystało

Re: T2: Zamkowa misja

: 14 maja 2009, 10:56
autor: krystyn-a
To co widziałam bardzo mi się podoba, warto czekać...

Re: T2: Zamkowa misja

: 14 maja 2009, 11:16
autor: Michal
Kopara opada :mru

Re: T2: Zamkowa misja

: 14 maja 2009, 16:36
autor: Juliusz
Nivellen - zapodaj coś nowego, np. jakieś wnętrza z Twoimi modelami.

Re: T2: Zamkowa misja

: 14 maja 2009, 19:24
autor: Nivellen
Juliusz pisze:Nivellen - zapodaj coś nowego, np. jakieś wnętrza z Twoimi modelami.
Szykuję komnatę, ale w międzyczasie robię oczywiście sto innych rzeczy :( Np. wczoraj stwierdziłem, że dorabiając szczegóły architektoniczne dosłownie "zarzynam" misję wydajnościowo. Dlatego robię w tej chwili schodkowaną attykę i planuję podorabiać tu i tam trochę różności cieszących oko.
Obrazek

Zrzut komnaty będzie, jeszcze trochę cierpliwości...

Re: T2: Zamkowa misja

: 14 maja 2009, 21:48
autor: Jacek
Nivellen pisze:Np. wczoraj stwierdziłem, że dorabiając szczegóły architektoniczne dosłownie "zarzynam" misję wydajnościowo.
Tym sie nie przejmuj, prawie każdy już ma sprzęt wielokrotnie przekraczający wymagania Thiefa a szczegóły być muszą, im więcej tym lepiej. Nawet najładniejsze tekstury bez szczegółów nie stworzą klimatu.

Re: T2: Zamkowa misja

: 15 maja 2009, 01:02
autor: Bandit
Tutaj raczej nie chodzi o wydajność PC tylko o możliwości silnika gry. Przy zbyt dużej ilości szczegółów misja wcale się nie odpali albo będzie się wysypywała np. w momencie, kiedy gracz znajdzie się w zbyt szczegółowej lokacji o ile w ogóle edytor pozwoli przebudować taką misję...

Re: T2: Zamkowa misja

: 15 maja 2009, 02:05
autor: Michal
Nivellen pisze:Dlatego robię w tej chwili schodkowaną attykę
A ja mam takie techniczne pytanko. Tę attykę robisz jakimś programem do modelowania i wstawiasz do misji jako obiekt aby zmniejszyć liczbę polygonów?

Re: T2: Zamkowa misja

: 15 maja 2009, 02:07
autor: Nivellen
Bandit pisze:Tutaj raczej nie chodzi o wydajność PC tylko o możliwości silnika gry.(...)
Dokładnie o to chodzi. Przy ok. 1030 poligonach Dromed odmawia współpracy a gra w najlepszym przypadku wychodzi do pulpitu.
Michal pisze:Tę attykę robisz jakimś programem do modelowania i wstawiasz do misji jako obiekt aby zmniejszyć liczbę polygonów?
Dlatego dorabiam modelami wykonanymi w Maxie, które o wiele mniej obciążają silnik (jeśli czegoś nie mylę - nie obciążają BSP, czyli silnika liczącego bryły na bieżąco, obiekty są już "gotowe"), choć również mają swoje ograniczenia.

Re: T2: Zamkowa misja

: 15 maja 2009, 18:24
autor: Marzec
W tym wypadku większa część optymalizacji polega po prostu na tym, że edytor nie oblicza krawędzi wstawionego obiektu jako ściany po, których mógłby poruszać się gracz/przeciwnicy. To jest jedyna rzecz, która nie będzie mi się podobać w Twojej fanmisji :-D Ponieważ nie lubię sztuczności ;) Lubię jak wszystko jest najbliżej realizmu :)

Aha jeszcze ten strażnik wchodzi w podłogę... :-D j/k ;)

Re: T2: Zamkowa misja

: 15 maja 2009, 20:14
autor: Juliusz
Nivellen - ciekaw jestem, jak ta attyka się zachowa pod względem oświetlenia. Dark engine robi dziwne rzeczy z oświetlaniem obiektów - czasem są całe rozjaśnione, czasem całe ciemne (odwieczny problem z sekretnymi przejściami). No i jest limit - 128 obiektów na ekran - powyżej tej ilości obiekty zaczynają znikać.
To z takich technikaliów. Bo sama attyka wygląda OK. :)

Re: T2: Zamkowa misja

: 15 maja 2009, 20:41
autor: Marzec
To zależy od Properties obiektu

Re: T2: Zamkowa misja

: 16 maja 2009, 01:11
autor: Juliusz
Co zależy od properties obiektu? To w jaki sposób jest cieniowany? Oświetlenie obiektu zależy od wielu rzeczy, łącznie z kątem patrzenia i widzimisie silnika, a także w pewnym stopniu nawet od położenia względem źródła światła... :roll:

Re: T2: Zamkowa misja

: 16 maja 2009, 12:11
autor: Nivellen
Z tego co do tej pory zaobserwowałem, wypływ na prawidłowe oświetlenie obiektów ma np. taka rzecz jak komórki (cells). Dlatego tak ważną rzeczą jest optymalizacja misji, szczególnie gdy budujemy skomplikowane kształty.
Komórki mają też duży wpływ na rozkładanie mgły. Ja miałem ogromne problemy z dobraniem proporcji widzialności mgły. Na początku produkcji, chciałem mieć w misji szarą gęstą mgłę z niezbyt dalekim polem widzenia, ale okazało się, że nie jest to możliwe ze względu na bardzo duże zagęszczenie komórek. Efekt był taki, że mgła pojawiała się w pomieszczeniach, mimo rozdzielenia roombrushy i stosowania dwóch różnych typów - zwykłego i pogodowego.
Myślę, że nie powinienem mieć większych problemów z oświetleniem attyki. Wcześniej już zrobiłem model dużej kopuły z dwiema lukarnami i iglicą i jak do tej pory jest ok.

Re: T2: Zamkowa misja

: 16 maja 2009, 12:41
autor: Juliusz
A czy Ty jako mapper masz jakikolwiek wpływ na ilość/rozkład komórek? Idzie to w jakikolwiek sposób kontrolować? Mgła to faktycznie działa tylko jak jest w całej mapie - inaczej wychodzi sieka.

Co do oświetlenia attyki. Jak wiesz, dark engine używa vertex shadingu do cieniowania obiektów, czyli światło obliczane jest tylko dla punktów, w których jest wierzchołek. Dlatego czasem dzieli się duże powierzchnie na mniejsze, żeby światło było obliczane też dla środka powierzchni, a nie tylko dla narożników. Inną sprawą jest, że dark engine czasem rozświetla lub ściemnia obiekt całościowo, w zależności czy jest w świetle czy w cieniu. Często miałem przez to obiekty architektoniczne o jasności nie pasującej do architektury.
Grunt, żeby na tą attykę na przykad nie padał przez połowę cień wieży - bo będzie widoczny na fasadzie budynku, ale na samej attyce już nie. Wszystko zależy od konkretnej sytuacji oświetleniowej, w której Twój model się znajdzie - czasem jest OK, czasem nie.

Re: T2: Zamkowa misja

: 16 maja 2009, 19:47
autor: Nivellen
Juliusz pisze:A czy Ty jako mapper masz jakikolwiek wpływ na ilość/rozkład komórek? Idzie to w jakikolwiek sposób kontrolować? Mgła to faktycznie działa tylko jak jest w całej mapie - inaczej wychodzi sieka.(...)
Stosuję np. duże airbrushe pokrywające ściany, które wcześniej zbudowałem z wielu solidbrushy. Taki zabieg porządkuje komórki i zmniejsza je do ilości pozwalającej tworzyć bardziej szczegółowe otoczenie.
Mgłę tylko na zewnątrz budynków udało mi się kiedyś stworzyć w jednej z moich próbnych misji, ale miała o wiele mniej skomplikowaną zabudowę.
Spróbuję dzisiaj oteksturować attykę na szybko checkerem i sprawdzić jak będzie się zachowywać światło. Nastraszyłeś mnie trochę tym oświetleniem :shock:

Re: T2: Zamkowa misja

: 10 lipca 2009, 15:44
autor: Nivellen
Wczoraj udało mi się wreszcie, po wielu poprawkach i przemalowaniach, załadować model drugiej attyki do Droma.
Pierwszy zrzut z maxa, wraz z modelem poprzedniej, mniejszej konstrukcji - drugi obrazek, już z Dark Enginu (jakość kolorów niestety kiepska, bo dłubię na nowym kompie, gdzie w trybie gry przez edytor ddfix niestety nie działa :( ).
Obrazek

Obrazek

Re: T2: Zamkowa misja

: 10 lipca 2009, 17:22
autor: Edversion
No wygląda to ciekawie, dobra robota :ok .
Nie martw się, podczas gry, gdy obraz będzie nieco przyciemniony, nie będzie tego tak widać.
Jestem pod wrażeniem. :-D
Czekam.. i czekam.. bo wiem, że kiedyś w końcu zagram w tą twoją misję.

Re: T2: Zamkowa misja

: 11 lipca 2009, 15:27
autor: Paweuek
Mnie również, cała moja machina wiesza się w game mode -.- muszę sobie skądś wyczarować kosteczkę ramowską i uruchomić moje stare jednordzeniowe bydlę ^^

Re: T2: Zamkowa misja

: 12 lipca 2009, 13:08
autor: Nivellen
Paweuek pisze:Mnie również, cała moja machina wiesza się w game mode -.- muszę sobie skądś wyczarować kosteczkę ramowską i uruchomić moje stare jednordzeniowe bydlę ^^
Miałem identycznie :-) Spróbuj zrobić tak: uruchom Droma i "alt+ctrl+del" -> "Menedżer zadań" -> "Procesy" -> "dromed.exe", klikasz prawym przyciskiem -> "ustaw koligację", odznaczasz wszystkie rdzenie oprócz jednego (jeśli masz więcej jak dwa of koz), tak aby Dromed korzystał tylko z jednego procesora.
Po tym zabiegu u mnie jest wszystko dobrze, nawet mam normalny dźwięk, którego wcześniej nie miałem, bo po kilku sekundach grania komp wieszał mi się na amen i musiałem grać w trybie "quiet game mode". Jedyna bolączka to brak pełnej palety kolorów, więc co jakiś czas pewne rzeczy koryguję, odpalając misję na starym kompie.

Edit: zaznaczam, że uruchamianie w trybie zgodności z windows 98/Me nie daje pożądanych rezultatów (przynajmniej dla mnie). Wprawdzie do pracy mamy od razu wyznaczony jeden procesor, ale po wejściu w tryb gry mam czarny ekran i nawet nie mogę przełączyć się w tryb edycji, pomaga jedynie całkowite wyłączenie procesu z poziomu menedżera.

Re: T2: Zamkowa misja

: 12 lipca 2009, 16:20
autor: Dex
^ co do tej kombinacji, to ja muszę robić to samo (ale w trakcie gry), bo mam 4 rdzenie, czyta jakby było 8 więc.. to odznaczenie na pewno pomaga.

Niv, cudownie to wygląda! Kiedy misja? Ile już czasu Ci skradła?

Re: T2: Zamkowa misja

: 22 sierpnia 2009, 19:38
autor: Grzechu
Może się przyda trochę inspiracji
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... n_1552.jpg
Mam nadziej, że pomogłem ;)

Re: T2: Zamkowa misja

: 22 sierpnia 2009, 22:12
autor: Nivellen
Grzechu pisze:Może się przyda trochę inspiracji
Przyda się, szczególnie, że obrazek tej litografii jest naprawdę duży i ładnie można go powiększyć. Dzięki za linka :ok
Dex pisze:(...) Niv, cudownie to wygląda! Kiedy misja? Ile już czasu Ci skradła?
Skradła mi już cholernie dużo czasu, którego ani trochę nie żałuję, bo świetnie się przy tym bawię :-) W tej chwili jestem na etapie optymalizacji zewnętrznej zabudowy, bo są widoki, których Dark Engine nie wytrzymuje.