T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Wejdź tutaj, jeśli utknąłeś w którejś fanmisji, potrzebujesz pomocy, chcesz wyrazić swoją opinię, podzielić się przemyśleniami na temat własnych lub cudzych FMs.

Moderator: Mixthoor

Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Edversion »

Tak więc mam misję w przygotowaniu, nad którą pracuję już od... miesiąca? Niesądzę, abym ją dokończył przed Nowym Rokiem, ale pracuję na pełnych obrotach.

1. Fabuła

List do Garretta:

Garrett,
Usłuchałem twojej prośby i poszukałem informacji o miejscu, które mógłbyś odwiedzić. Myślami zajrzałem do przeszłości i przypomniałem sobie miasteczko, w którym kiedyś żyłem. Nazywa się ono Greenhoed.
Jest ono bardzo małe, ale za to żyje tam pewna osoba, nazywająca siebie Lordem. Ma niezbyt malą rezydencję, lecz w niej jest dość dużo bogactw, jak na Lorda przystało.
Co mogłoby cię zaciekawić?? Oczywiście berło. Lord Strainglif Senior wyjechał kiedyś do Turcji, do swojego brata bliźniaka. Jemu też się tam bardzo dobrze wiedzie. To tam wyrobiono berło z prawdziwych brylantów. Mi się wydaję, że jest ono bardziej drogocenne niż berło Lorda Bafforda, na które podobno też miałeś zachciankę.
Z Turcji Lord Strainglif Senior przyniósł także wór tamtejszej świętej ziemi. Jak na te czasy będzie ona miała wartość około tysiąca na piętnaście ziarenek tego piasku. Będzie ono też bardzo cenne.
Ostatnio dowiedziałem się, że z dwa lata temu zmarł ów Lord i władzę przejął jego syn. Wsypuje on kilka dziesiąt ziaren tego piasku do grobu Lorda. Pewnie przy tym jego grobowcu znajdzie się ten wór.
Mam nadzieję, że moje poszukiwania nie były marne i że skorzystarz z mojej oferty. Naprawdę się opłaca.

Basso.

PS. Tylko uważaj, bo główna brama do dziedzińca posiadłości Lorda Strainglifa jest bardzo silnie strzeżona. Boję się, że sobie nie poradzisz
.


2. Screeny
Bar:
Obrazek

Dom ogrodniczki miejskiej:
Obrazek

Teren budowy kościoła:
Obrazek

Studnia:
Obrazek

Zamek:
Obrazek

3. Co dorobic?
Nie wiem, co dorobić do Zamku. Narazie mam w planach Salę Wejściową, Kuchnię, Spiżarnię, Ogród Królewski, Sale Szlachty, Sala Balowa, Pokój Rozgrywk, Kaplicę, Piwnicę [tutaj nic nie ma do dorabiania], Biblioteka, Jadalnie Królewska, Sypialnia Królewska, Basen Królewski, Sypialna Syna Lorda, Sala Tronowa...
Co dorobić? Ogólnie w planach mi to wygląda na nieco mały zamek.

Komnaty służby oraz żołnierzy są w oddzielnych budynkach.

4. Tak na koniec
Pytania wydaję w moim temacie w dziele Gilda Edytorów. Narazie wynikłem kilka błędów. Na koniec planuje je naprawić.

Dalej nie da sie u mnie zrobić ruchomych strażników i ogólnie wszystkich AI, ale to szczegól. ;)

5. Co będzie mi potrzebne?
a) Potrzebowałbym jakiś dźwięk, który mógłby się rozledz ze magnetofonu w barze. Jakaś muzyka rozrywkowa, ale pasująca do średniowiecza. Tutaj widzę jakieś dźwięki z klawesynu, lub coś w tym celu.
b) Nowe, cenne berło.
c) Wór pełny piasku, który można wziąść.
d) Nowe AI - Lord. Mały, grubasek z koroną na głowie. Blondwłosy, niebieskooczy.
e) Nowy AI - Syn Lorda - Wysoki, chudy. Blondwłosy, niebieskooczy.
f) Nowy AI - Gwardia Lorda - Strażnicy ubrani na czarno z miecze. Dość silni.

Fajnie by było, gdyby ktoś z was odnalazł coś takiego gdzieś w necie, co mógłbym urzyć.

6. Jak misja wygląda?
Narazie misja wydaje mi sie mała. Chce dorobić dużo większe miasto - tak, aby ta misja nie wydawała mi się tak mała.

===========

I jak wam to wszystko się podoba? Macie jakieś pomysły na poprawki?

Zapraszam do komentowania i dyskusji.
Ostatnio zmieniony 31 marca 2007, 18:19 przez Edversion, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: marek »

Trochę szare to miasto mi się wydaje :/ . Sam zamek powinien być chyba wyższy (a nie tylko do 1. piętra), teren koło zamku mógłby być bardziej urozmaicony (zamków nie budowane na płaskim terenie, raczej na jakiejś górce czy czymś takim. Na zewnątrz przydałyby się drzewa.
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Edversion »

Teren zamkowy jest niezrobiony. Zrobię to później.
nie tylko do 1 piętra
No właśnie wiem. Tylko co na takim kolejnym piętrze dorobić? Bo ja już nie mam pomysłów.

Co do zmiany terenu to nie wiem, czy zrobię. Zajęło by mi to już dużo czasu.
Zamek jest obok miasteczka, na raczej nizinie, niżeli górce.
Awatar użytkownika
Black_Fox
Szaman
Posty: 1015
Rejestracja: 23 września 2006, 11:54
Lokalizacja: The City

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Black_Fox »

Wygląda i zapowiada się ciekawie. Modele można byłoby zrobic, ale ja na to nie mam czasu ani chęci, bo zajełoby to...
Edversion pisze:3. Co dorobic?
Co dorobic? Jeśli jesteś zapalonym DromEdowcem: połóż list na biórku w Sypialni Syna Lorda który mówi o jakimś tajnym przejściu. Za przejściem jakiś pokoik, a tam jakiś następny list i masz własną kampanię. ;) (Stwórz jakiś szerszy wątek fabularny. Z życia Garretta wzięty.)

Cheers.
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
Monsieur
Mechanista
Posty: 351
Rejestracja: 05 stycznia 2006, 18:57

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Monsieur »

Edversion pisze:Tylko co na takim kolejnym piętrze dorobić? Bo ja już nie mam pomysłów.
Ed, po prostu zwiedź jakiś rzeczywisty zamek, do wspaniałych zamków masz z Zabrza niedaleko (Dolny Śląsk) zainteresuj się historią w ogóle, historią sztuki i architektury, poszerz swoje horyzonty, nie rób na odpierdol.
Awatar użytkownika
Black_Fox
Szaman
Posty: 1015
Rejestracja: 23 września 2006, 11:54
Lokalizacja: The City

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Black_Fox »

A co do pomieszczeń to: Gabinet Lorda, Zbrojownia, Łaźnia, Sypialnia dla gości, jakiś mały pokoik z serwisami (złote talerze itp.), Skarbiec, Schowek na miotły. ;) Jak coś wymyśle jeszcze to napiszę.

[ Dodano: 16-12-06, 9:31 pm ]
Edversion pisze:PS. Tylko uważaj, bo główna brama do dziedzińca Zamku Lorda Strainglifa jest bardzo silnie strzeżona. Boję się, że sobie nie poradzisz.
A właśnie, masz jakiś pomysł na wejście? Tylko nie wykorzystuj motywu z Rezydencji Lorda Bafforda (studnia). Najlepiej zrób kilka wariantów, przez: piwnicę, dach, boczne/tylne wejście, okno.
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Kapitan Smith »

W porównaniu z moją misją nad którą pracuje to to jest niebo a ziemia.
Ja nawet nie umiem dobrze kłaść dachów na budynkach :)) :)) ROTFL

Proponuję, abyś pobrał sobie soundtracka z TDS. Idealnie do twojego miasta będzie pasował utwór, który leci podczas pobytu na Skalnym Rynku :)
Edversion pisze:Wór pełny piasku, który można wziąść.
Masz gdzieś w obiektach wór z piaskiem. Nie wiem gdzie, poszukaj xD
Dalej, jeśli chcesz, aby był zaliczany do łupu, to gdzieś w Properties można znależć "Treasure" i tam treba zaznaczyć jako "prawda" i w okienku wpisać wartość.
Jeżeli ma to być worek, który chcesz podnieść, aby był widoczny przed tobą, to już jest ustawione domyślnie. Jeśli chcesz, aby wyświetlał się w inwentarzu, ale nie był traktowany jako łup zdaje się, że musisz pokombinować z frobinfo.
Jak widzisz moje rady nie są dokładne. Sorki :cry:
Edversion pisze:Dalej nie da sie u mnie zrobić ruchomych strażników i ogólnie wszystkich AI, ale to szczegól.
Tak, tak to szczegół, ROTFL :)) :)) :))
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: marek »

Edversion pisze:Cytat:
nie tylko do 1 piętra

No właśnie wiem. Tylko co na takim kolejnym piętrze dorobić? Bo ja już nie mam pomysłów.
choiaż podwyższ mur, aby nie wyglądał tak jak teraz z zewnątrz. A w środku możesz zawsze np. strzelnice zrobić albo coś innego co zajmuje dużo przestrzeni. Ew. podzielić na pomieszczenia mieszkalne, lub wewnętrzny ogród.
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Nivellen »

Widzę, że rozwijasz się Ed. Ładnie zrobiony dach w tej chałupce :oki ja bym tylko ją trochę powiększył i ściany zrobił z drewna. Staraj się rozjaśniać zrzuty przed zapodaniem w sieć, bo prawie nic na tych nie widać. Niech chociaż tak wyglądają:
Obrazek
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Juliusz »

Edversion pisze:Tutaj widzę jakieś dźwięki z klawesynu
Wow! To się chyba nazywa synestezja, czy jakoś tak - nie każdy ma taką zdolność do łączenia wrażeń pochodzących z różnych zmysłów... ;)

A tak konkretnie to:
- poziome belki (w knajpie głównie) powinny mieć poziomo idące słoje. Użyj parametru Rotate przy teksturze.
- Architekturze brakuje wiarygodności (wspomniał o tym Monsieur). Nie wystarczy, że nazwiesz jakieś miejsce (bar, zamek, kościół itp.) Ono musi działać na gracza przede wszystkim wizualnie. Skup się na detalach architektonicznych, teksturach, kolorystyce i wyposażeniu danych miejsc, żeby nadać im charakter. Musisz się czymś wpierw naładować, żeby móc to później przelewać na jakąś twórczość. Jeśli nie wybierasz się do żadnego zamku, to chociaż książki postudiuj jakieś.
No, chyba, że zależy Tobie na tym, żeby jak najprędzej tą misję wydać, wpisać się na listę autorów fanmisji, a w nosie mieć to, czy ktoś w to będzie grał czy nie...
- daj trochę więcej ciekawego światła. Może jakieś księżycowe?
Awatar użytkownika
eLPeeS
Garrett
Posty: 3879
Rejestracja: 21 października 2004, 15:55

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: eLPeeS »

Juliusz pisze:To się chyba nazywa synestezja, czy jakoś tak - nie każdy ma taką zdolność do łączenia wrażeń pochodzących z różnych zmysłów...
Juliuszu - posłuchaj jak śmierdzi :-)
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice."
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Paweuek »

Edversion pisze:Fajnie by było, gdyby ktoś z was odnalazł coś takiego gdzieś w necie, co mógłbym urzyć.
Polecam słownik ortograficzny ^^

Strażników ubranych na czarno znajdziesz an mojej stronie ;) [ http://dark-of-shadow2.webpark.pl ] i nawet ci pozwolę ich użyć.
Obrazek
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Edversion »

Dziąki.

1) Zmieniam nieco fabułę.
2) Dom ogrodniczki zrobię wiekszy.
3) Do Zamku dorobię jakiś strych, czy coś takiego. Zawsze coś.
4) Wór z piaskiem - wiem, ze taki jest. Tylko chcę, aby był jakiś taki nowy, niepowtarzalny.

Dzięki za pochwały.Zawsze to mobilizuje. ;)

PS. A jaki jest najprostszy sposób na zrobienie Multi Brusha?
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Nivellen »

Edversion pisze:PS. A jaki jest najprostszy sposób na zrobienie Multi Brusha?
Kilka brył: wciskasz "shift" i zaznaczasz bryły. Wszystkie oznaczone na żółto + ostatnia zaznaczona - będą w grupie. Można tę grupę przenieść/skasować/klonować.
Większa ilość brył: robisz wokół nich "area brush" wciskasz "multi-brush-me" i ew. odznaczasz (shift + LPM) niepotrzebne w grupie bryły.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Michal
Poganin
Posty: 729
Rejestracja: 02 listopada 2006, 13:33
Lokalizacja: Tychy

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Michal »

Chatka bardzo klimatyczna.
Dopracowałbym ten zamek z zewnątrz jeszcze. Narożne baszty podnieśc by można ponad poziom dachu, zrobic w nich małe okienka i zakończyc je szpiczastymi daszkami(baszty, nie okienka)Jakąś jeszcze małą nadbudówkę nad bramą i blanki na murach.
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Edversion »

Michal, usluchalem ciebie i oto co mi wyszło:

Obrazek

Niestety blanków nie będę robił. Zajmuje to zbyt duzo czasu, a pozatym nic do misji nie wniesie.

A o bramie jeszcze popracuję. ;)
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: timon »

"ciemność widzę, ciemność"
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: marek »

wygląda już o niebo lepiej (co nie znaczy, że dobrze bo w niewiele widać) - poza tymi zielonymi kwadracikami, które powstały mi po zwiększeniu gamma - moze rozjaśniaj te zdjęcia przed wysłaniem?
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Edversion »

A jakiego programu do tego używacie?
Awatar użytkownika
Black_Fox
Szaman
Posty: 1015
Rejestracja: 23 września 2006, 11:54
Lokalizacja: The City

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Black_Fox »

timon pisze:"ciemność widzę, ciemność"
Tutaj nawet noktowizor nie pomoże. ;)
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: marek »

Edversion pisze:A jakiego programu do tego używacie?
Irfan view:
Image -> Enhance colors (skrót [shift]+[G])
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Paweuek »

Ustaw najpierw light_bright oraz lit_obj_toggle=0...
Obrazek
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Kapitan Smith »

A mniej-więcej na kiedy planujesz mini-premierę? Styczeń, Luty, Marzec? Chyba powinniśmy wiedzieć pierwsi 8-)

PS Aha, powiedz mi Ed, kiedy włączyłeś po raz pierwszt Droma? Chcę wiedzieć kiedy ja będę robił takie misje :-)
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Juliusz »

Ed - a jakie masz światło rozproszone? Może je zwiększ po prostu troszkę. (komendą ambient, wartości 20 20 20 są optymalne). Ale i tak nie obędzie się bez rozjaśniania obrazka - tylko zwiększ zarazem kontrast, a nie samą jasność. Irfan View ma też parametr Gamma, którego zwiększanie daje najlepsze rezultaty.
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: T2 - Posiadłość Lorda Strainglifa

Post autor: Edversion »

Kapitan Smith pisze:A mniej-więcej na kiedy planujesz mini-premierę? Styczeń, Luty, Marzec? Chyba powinniśmy wiedzieć pierwsi 8-)
Trudno powiedzieć. Pracuję niemal cały czas/dzień, rano przed szkołą pracuję, po szkole pracuję.. Myślę, że pomiędzy styczniem a lutym.
Kapitan Smith pisze: PS Aha, powiedz mi Ed, kiedy włączyłeś po raz pierwszt Droma? Chcę wiedzieć kiedy ja będę robił takie misje :-)
Jeżeli chcesz wiedzieć, to... dokładnie 16 października.
Kurde, dopiero 2 miesiące, a ja myślałem...
ODPOWIEDZ