Pomysł na fanmisję - Kataklizm
Moderator: Mixthoor
- Gregorius
- Egzekutor
- Posty: 1716
- Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
- Lokalizacja: Civitas Kielcensis
- Kontakt:
Pomysł na fanmisję - Kataklizm
Kolejny wytwór mojej "chorej wyobraźni", przyszedł mi do głowy w trakcie przechodzenia prymitywnej "Volcano Island Prison Facility" :zmiesz3:
Rzecz dzieje się w jakimś miasteczku na wybrzeżu stojącym u stóp wulkanu. No i cała zabawa polega na tym, że wulkan ów wybuchł. Miasto zalewa lawa, ludzie uciekają w panice, umarli powstają z grobu itp. itd.
Jaka w tym rola naszego ulubionego złodzieja? Otóż Strażnicy w mieście owym mieli swoją "ekspozyturę" i zatrudnili Garretta aby odzyskał bezcenne księgi, amulety lub coś podobnego. Wysłany przez nich poprzednio Strażnik zaginął bez wieści. Oczywiście trzeba się spieszyć, bo miasto niedługo zaginie zalane lawą, zasypane popiołem lub zapadnie się pod ziemię.
Oczywiście przy okazji Garret znajdzie dużo opuszczonych domów, bank, kaplicę Mechaników itp. ciekawe przybytki pełne kasy gotowej do wzięcia
Można w to wpleść jeszcze kilka ciekawych wątków pobocznych...
Misja może dziać się w dzień (i tak jest ciemno przez popioły z wulkanu), fajnie by było gdyby w oddali był widoczny dymiący wulkan, oczywiście cały czas wydający "pomruki". Po ulicach biegają przerażeni mieszkańcy (można by zrobić na potrzeby misji płonącego i wrzeszczącego człowieka). Dodatkowo "dramatyzmu" dodaje fakt że tu i ówdzie latają kule ogniste atakujące przechodniów, biegają strażnicy, kręcą się umarli powstali z grobu, chodzą entowie (za mało ich się spotyka w FanMisjach), Haunty, Mechanicy, Hameryci (?), Paganie (??)... Trzeba uważać żeby z tym nie przesadzić żeby kaszana nie wyszła...
Czyli ogólne zamieszanie i panika...
Jeszcze sprawa ucieczki Garreta pozostaje sprawą otwartą - może ukraść łódź, lub tradycyjnie zaszyć się na jakimś statku mającym wypłynąć z portu, a może coś innego?
Dodatkowo dwie rzeczy by się tu bardzo przydały:
1) Wstrząsy, tzn. żeby co jakiś czas otoczenie się trzęsło (lub żeby gracz miał takie wrażenie).
2) Wraz z postępem misji (zjawianiem się Garreta w określonych miejscach) otwierałyby się nowe szczeliny z lawą, zawalały się ściany, z budynków wybiegali płonący ludzie itp. atrakcje :D
Co Wy na to? A może już jest taka misja?
Rzecz dzieje się w jakimś miasteczku na wybrzeżu stojącym u stóp wulkanu. No i cała zabawa polega na tym, że wulkan ów wybuchł. Miasto zalewa lawa, ludzie uciekają w panice, umarli powstają z grobu itp. itd.
Jaka w tym rola naszego ulubionego złodzieja? Otóż Strażnicy w mieście owym mieli swoją "ekspozyturę" i zatrudnili Garretta aby odzyskał bezcenne księgi, amulety lub coś podobnego. Wysłany przez nich poprzednio Strażnik zaginął bez wieści. Oczywiście trzeba się spieszyć, bo miasto niedługo zaginie zalane lawą, zasypane popiołem lub zapadnie się pod ziemię.
Oczywiście przy okazji Garret znajdzie dużo opuszczonych domów, bank, kaplicę Mechaników itp. ciekawe przybytki pełne kasy gotowej do wzięcia
Można w to wpleść jeszcze kilka ciekawych wątków pobocznych...
Misja może dziać się w dzień (i tak jest ciemno przez popioły z wulkanu), fajnie by było gdyby w oddali był widoczny dymiący wulkan, oczywiście cały czas wydający "pomruki". Po ulicach biegają przerażeni mieszkańcy (można by zrobić na potrzeby misji płonącego i wrzeszczącego człowieka). Dodatkowo "dramatyzmu" dodaje fakt że tu i ówdzie latają kule ogniste atakujące przechodniów, biegają strażnicy, kręcą się umarli powstali z grobu, chodzą entowie (za mało ich się spotyka w FanMisjach), Haunty, Mechanicy, Hameryci (?), Paganie (??)... Trzeba uważać żeby z tym nie przesadzić żeby kaszana nie wyszła...
Czyli ogólne zamieszanie i panika...
Jeszcze sprawa ucieczki Garreta pozostaje sprawą otwartą - może ukraść łódź, lub tradycyjnie zaszyć się na jakimś statku mającym wypłynąć z portu, a może coś innego?
Dodatkowo dwie rzeczy by się tu bardzo przydały:
1) Wstrząsy, tzn. żeby co jakiś czas otoczenie się trzęsło (lub żeby gracz miał takie wrażenie).
2) Wraz z postępem misji (zjawianiem się Garreta w określonych miejscach) otwierałyby się nowe szczeliny z lawą, zawalały się ściany, z budynków wybiegali płonący ludzie itp. atrakcje :D
Co Wy na to? A może już jest taka misja?
- Bukary
- Homo Rhetoricus
- Posty: 5569
- Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
- Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Re: Pomysł na fanmisję - Kataklizm
Misja byłaby troszkę pozbawiona "mrocznego" klimatu. To po pierwsze. A po drugie, taki pomysł (powstające szczeliny, walące się budowle etc.) jest do zrealizowania wtedy, gdy ukaże się edytor do Thiefa 7...
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Re: Pomysł na fanmisję - Kataklizm
Nie przesadzajmy - Thief 5 to uciągnie, ale troche obraz będzie skakał
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
- Gregorius
- Egzekutor
- Posty: 1716
- Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
- Lokalizacja: Civitas Kielcensis
- Kontakt:
Re: Pomysł na fanmisję - Kataklizm
Ad.1
Klimat nie musi być tradycyjnie "mroczny" (czy Lost City takie jest?) Chodzi o pokazanie ogólnej paniki i tragizmu sytuacji.
Ad.2
Walące się budowle, powstające szczeliny wydaje mi się do zrealizowania. Widziałem taki mechanizm np. w "Deceptive Perception" z 3 konkursu Komaga...
Klimat nie musi być tradycyjnie "mroczny" (czy Lost City takie jest?) Chodzi o pokazanie ogólnej paniki i tragizmu sytuacji.
Ad.2
Walące się budowle, powstające szczeliny wydaje mi się do zrealizowania. Widziałem taki mechanizm np. w "Deceptive Perception" z 3 konkursu Komaga...
Re: Pomysł na fanmisję - Kataklizm
W Deceptive Perception waliły się jedynie obiekty : młot, rozpadały się szyby i skrzynki. Wszystko to działo się w małej przestrzeni. Aby walił się domy zniszczeniu ulegać musiałyby ściany ( brusze ). W thiefie/dromedzie istnieje zasadanicza różnica między obiektami i "ścianami". Dla gracza to nie jest tak widoczne ( a raczej nie powinno być ). Obiekty moga się obracać, przesuwać ( np sekretne drzwi ), rozpadać ( szyby, skrzynki ) zmieniać w czasie gry( plomienie ); natomiast "ściany" - brusze sa statyczne, moga co najwyżej zmienić teksturkę. Po drugie : duża ilość ruchomych obiektów powoduje, żę obraz skacze - zobacz wybuch ściany w moim Tymoteuszu. Tam rozpruskuje sie tylko ok 60 kawałków ściany a na moim starym kompie wygladało to jak film poklatkowy.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
- Gregorius
- Egzekutor
- Posty: 1716
- Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
- Lokalizacja: Civitas Kielcensis
- Kontakt:
Re: Pomysł na fanmisję - Kataklizm
No i to by wystarczyło! Np. kawałek ściany w formie obiektu, który po wstrząsie odpada i zsuwa się do lawy, pomnik który się przewraca, kawałek podłogi która znika i odsłania płynącą lawę. Nie musi się od razu walić cały budynek! Miasto za szybko by się rozsypało...
Po drugie: wszystko nie powinno dziać się jednocześnie! Tzn. raz na jakiś czas spadnie kawałek muru, raz coś się przewróci, poza tym obiektów tych nie musi być bardzo dużo. Jeden, dwa na przestrzeni jednej ulicy by wystarczył. :cool
Tak mi się wydaje...
Poza tym obiekt ściany to tylko kilka płaszczyzn i akceleratora nie powinno to szybko "zatkać".
Po drugie: wszystko nie powinno dziać się jednocześnie! Tzn. raz na jakiś czas spadnie kawałek muru, raz coś się przewróci, poza tym obiektów tych nie musi być bardzo dużo. Jeden, dwa na przestrzeni jednej ulicy by wystarczył. :cool
Tak mi się wydaje...
Poza tym obiekt ściany to tylko kilka płaszczyzn i akceleratora nie powinno to szybko "zatkać".
Re: Pomysł na fanmisję - Kataklizm
Skromne trzęsienie ziemi może by się udało. Ja myślałem o TOTALNYM zniszczeniu.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Pomysł na fanmisję - Kataklizm
W UnrealEdzie ściany – brusze można bardzo prosto zamienić na obiekty ruchome – movery.
Totalne zniszczenie, może dokładniej zburzenie jest możliwe, ale w praktyce bardzo trudne, movery, czyli wszystkie elementy ruchome w tym edytorze są w widoku 3d przeźroczyste, trudno to wszystko sobie wyobrazić. To jedna z wad UEda.
Totalne zniszczenie, może dokładniej zburzenie jest możliwe, ale w praktyce bardzo trudne, movery, czyli wszystkie elementy ruchome w tym edytorze są w widoku 3d przeźroczyste, trudno to wszystko sobie wyobrazić. To jedna z wad UEda.
Pozdrawiam
PiotrS
PiotrS
- Gregorius
- Egzekutor
- Posty: 1716
- Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
- Lokalizacja: Civitas Kielcensis
- Kontakt:
Re: Pomysł na fanmisję - Kataklizm
No to jednak muszę poczekać na edytor do Thief'a 7 ....timon pisze:Skromne trzęsienie ziemi może by się udało. Ja myślałem o TOTALNYM zniszczeniu.
- Bukary
- Homo Rhetoricus
- Posty: 5569
- Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
- Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Re: Pomysł na fanmisję - Kataklizm
Swoją drogą, bardzo jestem ciekawy, jak potraktuje się właściwości brył w nowym edytorze... To może być klucz do sukcesu...
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.