Thief Forum
http://thief-forum.pl/

T2X - Shadows of the Metal Age PL
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?f=4&t=5792
Strona 1 z 9

Autor:  Mixthoor [ 19 mar 2012 15:59 ]
Tytuł:  T2X - Shadows of the Metal Age PL

W imieniu grupy fanów, pracującej nad tłumaczeniem T2X Shadows of the Metal Age v1.1, pragnę z radością poinformować, iż nasze prace dobiegły końca. Spolszczenie zostało ukończone i solidnie przetestowane. Wszystkie teksty, które były możliwe do przetłumaczenia, zostały obdarzone naszym ojczystym językiem. Instalator najnowszej wersji spolszczenia jest już dostępny! Z okazji premiery spolszczenia udostępniony zostaje również trailer naszego dzieła. FAQ poniżej.

Wersja 1.6 jest ostateczna. Do poprawnego działania spolszczenia wymagany jest patch New Dark w minimalnej wersji v1.19

Thief 2X
- Homepage
- Forum

Thief 2X PL
- Trailer
- Trailer
- Link - T2X PL v1.6
- Link - T2X PL v1.6
- Recenzja - Flavia
- Recenzja - Mixthoor


*********************************************************
********************************************************


STRONA TECHNICZNA - INSTALACJA
Najprostszy sposób instalacji spolszczenia?
Krok 1) Zainstaluj TMA do folderu TMA.
Krok 2) Zainstaluj T2X ENG v1.1 do folderu TMA.
Krok 3) Zainstaluj T2X PL v1.6 do folderu TMA.

Czy spolszczenie działa na angielskiej wersji TMA?
Nie. T2X korzysta z wielu plików TMA, takich jak chociażby czcionka. Brak polskiej wersji powoduje problemy z wyświetlaniem tekstów.

Gdzie mam zainstalować spolszczenie?
Spolszczenie należy instalować do folderu głównego Thief Metal Age, a nie folderu głównego T2X.

Zainstalowałem spolszczenie w złe miejsce, co zrobić?
Odinstalować i zainstalować poprawnie.

Gdy usunę spolszczenie, wrócą oryginalne angielskie pliki?
Tak.



STRONA TECHNICZNA - URUCHOMIENIE
Pojawia się błąd: „System Windows nie może odnaleźć pliku "..\thief2.exe". Upewnij się, że wpisana nazwa jest poprawna i spróbuj ponownie.“
Źle zainstalowano spolszczenie. Należy je odinstalować i zainstalować do folderu głównego Thief Metal Age, a nie folderu głównego T2X.

Pojawia się błąd: ERROR: buff len of 80 exceeded by 86. Nie można uruchomić gry.
Za długa nazwa ścieżki do plików z grą. Przeinstaluj grę. Propozycja rozwiązania (i ścieżki)
Krok 1) Zainstaluj TMA do folderu D:\Gry\TMA.
Krok 2) Zainstaluj T2X ENG do folderu D:\Gry\TMA.
Krok 3) Zainstaluj T2X PL do folderu D:\Gry\TMA.

Przy próbie uruchomienia pierwszej misji T2X pojawiają się cele TMA. Zamiast Zayą, gramy Garrettem w oryginalnym etapie gry TMA.
Źle zainstalowano spolszczenie. Należy je odinstalować i zainstalować do folderu głównego Thief Metal Age, a nie folderu głównego T2X.



STRONA TECHNICZNA - POZOSTAŁE
Czy Launcher T2X PL wpływa na Fan Misje?
Nie. Launcher T2X PL uruchamia jedynie T2X w wersji PL. Oznacza to, że nie ingeruje w żadne Fan Misje.

Pojawia się błąd: „This program can only be installed on versions of windows designated for the following processor architectures: x64“
Próbujesz zainstalować aplikację 32 bitową, przeznaczoną na systemy operacyjne z architekturą 64 bitową.



STRONA MERYTORYCZNA
Czy wszystko zostało przetłumaczone?
Wszystko, co się dało przetłumaczyć, bez grzebania w kodzie gry, zostało przetłumaczone. Teksty widniejące w języku angielskim okazały się niemożliwe do zmiany. Niestety nie mieliśmy w grupie osoby, która znałaby się na DromEd’zie.

W spolszczeniu są błędy.
Wersja 1.6 zawiera szereg poprawek, które zostały zastosowane po meldowaniu błędów przez pozostałych graczy. Wersja ta jest ostateczna.

Czy mogę sprzedać innym to spolszczenie ?
Nie. Spolszczenie udostępnianie jest na licencji „Creative Commons 3.0 Polska: Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach“, co zabrania czerpania korzyści majątkowych.

Aby pobrać spolszczenie musiałem wysłać SMS lub zapłacić. Co mam teraz zrobić?
Możesz spróbować odzyskać te pieniądze. Polecamy korzystanie z pewnych źródeł oprogramowania. Linki z pierwszego postu w tym temacie to jedynie pewne źródło aktualnego i pozbawionego zagrożeń spolszczenia.

Nie podoba mi się spolszczenie, jest beznadziejne.
Przykro nam to słyszeć. Poświęciliśmy swój czas i nie mieliśmy z tego tytułu żadnych korzyści majątkowych. Szkoda, że nie zgłosiłeś się, gdy Raven werbował ludzi do pracy nad tą łatką.


*********************************************************
********************************************************

Autorzy
- WhiteNigga
- Spidey
- Raven4444
- Keeper
- Mixthoor

Autor:  Keeper in Training [ 19 mar 2012 16:12 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Powiem szczerze: współpraca z Mixthoorem, Ravenem4444, Spideyem I WhiteNiggą była czystą przyjemnością. Dziękuję Wam bardzo. Jeżeli tylko kiedykolwiek będzie projekt podobny do "Cieni Ery Metalu", to piszę się do pomocy :twisted: . The 5 Elements of Darkness, prawda? :roll:

Autor:  Mixthoor [ 19 mar 2012 16:16 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Tytuł: T2X Shadows of the Metal Age v1.1
Data recenzji: Marzec 2012

Słowo wstępu
Premiera T2X miała miejsce wiele lat temu. Dzięki projektowi spolszczenia, miałem okazję na nowo przypomnieć sobie historię kobiety, która wbrew własnej woli musiała obrać ścieżkę mroku, stając się złodziejką na miarę mistrza Garrett'a. I choć od wydania gry upłynęło już sporo czasu, T2X posiada swój niesamowity klimat z doskonałą oprawą wizualno-melodyjną. Byłem rad, mogąc po raz kolejny wsiąknąć do świata Thief'a na wiele długich godzin.

Fabuła - 5
Bohaterem tej ogromnej modyfikacji do Thief'a Metal Age jest młoda i energiczna kobieta, imieniem Zaya. Pragnie ona odwiedzić w Mieście swego kuzyna, odkąd opuścił rodzinny dom za czasów jej dzieciństwa. Akcja T2X rozgrywa się na pomiędzy wydarzeniami z obu części Złodzieja, doskonale uzupełniając, a nawet rozwijając niektóre wątki. W pierwszej kolejności chciałbym skupić się na losach głównej bohaterki. Jej historia komplikuje się już na samym początku gry. Kuzyn Kedar pada ofiarą ataku przemytników, którzy urządzili na niego zasadzkę. Nie poprzestając na jednym mordzie, rozbójnicy pragną zabić również naszą bohaterkę. Nie zastanawiając się długo i nie mając żadnej innej możliwości, Zaya ucieka przed śmiercią, trafiając wprost do nawiedzonej rezydencji. Poznając losy dawnych mieszkańców, dziewczyna spotyka w pewnym momencie dziwnego człowieka, ochrzczonego imieniem Malak. Będąc w sytuacji bez wyjścia, Zaya godzi się na udzielenie pomocy i schronienia. W ten oto sposób kiełkuje między nimi pewna więź, mająca charakter przyjaźni. Malak kształci młodą kobietę w posługiwaniu się bronią białą, łukiem, wytrychami i innymi pomocnymi drobiazgami, by ta mogła pomścić zamordowanego kuzyna. Po upływie roku, Zaya otrzymuje pierwszy test, będący jednocześnie egzaminem jej umiejętności. Celem jest kradzież pradawnej księgi z lokalnego Muzeum Beningtona, które zakupiło posąg Smoka Yowary. Rzeźba ta jest niczym innym, jak podarunkiem dla Kedara. Uzyskanie informacji o źródle zakupu smoka rozdrapuje powoli zabliźniające się rany. Dziewczyna trafia na trop przemytników, którym stanowczo i zdecydowanie, lecz przy tym rozważnie i ostrożnie brnie dalej. Zemsta jest jej głównym celem. Zaya zdaje sobie jednak sprawę ze swej nikłości i słabości. Nie może stanąć do otwartej walki z członkami bandy przemytników. Jej sukces nie zapewniłoby chwilowe zwycięstwo w walce, bowiem po kilku tygodniach miejsce zamordowanych rozbójników zajęliby ich następcy. Dlatego też po odkryciu siedziby łotrów i poznaniu struktury ich nielegalnej organizacji, Zaya postanawia wykorzystać lokalne siły, strzegące porządku i budujące literę prawa. By nie zdradzać najlepszych fragmentów i nie opowiadać zbyt wiele o głównym wątku fabularnym, na tym zdaniu poprzestanę...
Świat wykreowany w T2X jest autentyczny. Podczas naszej podróży przez różnorodne lokacje, Zaya natknie się na multum mniejszych lub większych historii, które mają swe odzwierciedlenie, a nawet i konsekwencje w świecie Złodzieja. Pocznijmy zatem od wątku dotyczącym konfliktu Zakonu Mechanistów z Młotodzierżcami. Kampania rozgrywa się w dwóch kluczowych miejscach - Mieście oraz nadmorskiej osadzie zwanej Słonecznym Portem. Oba są siedliskiem skorumpowanych polityków i ludzi zamożnych, którzy myślą wyłącznie o przyjemnościach i własnych dobrach. Młotodzierżców powoli wypędzają z Miasta członkowie nowego odłamu religijnego, prowadzonego pod skrzydłami szalonego wizjonera Karrasa. W wielu miejscach można wyraźnie dostrzec dominację Mechanistów. Wybudowali oni również stację kolejową i wynaleźli maszynę parową, wzbudzając w mieszkańcach zachwyt i respekt. Znaczna część zakonników Klasztoru Młota zadomowiła się w Słonecznym Porcie, gdzie zasłużenie pełni rolę stróżów prawa. Ich lokalnym wodzem jest Arcykapłan Cavador, który rywalizuje z Kapłanem Onamem. Plądrując ich siedzibę, odkryjemy brutalną prawdę na temat niektórych członków Zakonu. Powiadają, iż "nie wszystko złoto, co się świeci" - tak jest również i tutaj. Warto dodać, iż wielu popleczników Młota wyrzekło się czerwonych szat, by wzmocnić szeregi Karrasa. Nawet sam Arcykapłan Cavador miewa chwile załamania i zwątpienia. T2X można zatem określić jako genezę wewnętrznej przemiany i początki jego nowego życia...
Drugim dosyć rozbudowanym wątkiem, jest historia przemytników. Zostali oni przedstawieni na wzór piratów, którzy grabią, gwałcą, mordują i upijają się do upadłego. To oni trzęsą czarnym półświatkiem Miasta i Słonecznego Portu. To oni są odpowiedzialni za przemyt, nielegalny handel, niewolnictwo, paserstwo, zabójstwa i porwania. Oczywiście jak każda organizacja, również i to przestępcze ugrupowanie posiada swego przywódcę oraz zastępcę. Prowadzą oni legalny biznes, sprzedając ludziom wyborne i zagraniczne łakocie w sklepie "Słodki Mieszek". Podczas kampanii będziemy mogli zwiedzić ich kryjówkę oraz doprowadzić do ich rozłamu. Dowiemy się także, że współpracują oni z szeryfem Normanem Truartem, który tępiąc prostytucję, sam z niej korzysta. Przemytnicy dosyć często pojawiają się w listach i notatkach zwykłych ludzi, którzy czują się przy nich niepewnie. Szczególnie spodobała mi się historia malarza, imieniem Rathan. W wielu misjach znajdziemy wzmianki o tym człowieku. Przykładem mogą być informacje o sprzedaży jego obrazów kustoszowi Limesowi z miejskiego muzeum, czy kradzież jego walizki, zaraz po tym, gdy został napadnięty przez rozbójników. Słowo uznania należy się autorom również za wspaniały klimat niemalże każdej z misji. Etapy opowiadają nam swoje własne historie i skrywają własne tajemnice. Zdecydowanie przodują tutaj dom publiczny, mauzoleum oraz opuszczony szpital, które klimatem i tłem fabularnym po prostu miażdżą. Miałem przyjemność czynnie uczestniczyć w tłumaczeniu tej niezwykłej kampanii. Dzięki temu wszelkie niuanse oraz smaczki fabularne czekają teraz również i na osoby słabiej znające język angielski! Zachęcam zatem gorąco każdego polskiego fana do ponownego wchłonięcia w świat Złodzieja... w świat T2X!


Grywalność - 5
Jako, że kampania składa się z trzynastu różnorodnych etapów, chciałbym ogólnie zakreślić rysy większości misji. T2X oferuje nam niezwykle klimatyczną podróż przez uniwersum Thief'a. Natkniemy się na etapy, gdzie będziemy musieli przed kimś uciekać, gdzie skradając się, nikt nie będzie mógł nas ujrzeć, a także gdzie dane nam będzie puścić hamulcom żądzy krwi. Zaya zwiedzi sporą część Miasta oraz Słonecznego Portu, obrabuje miejskie Muzeum, lokalną stację kolejową, bogaty hotel, dom publiczny oraz opuszczony szpital. Nie zabraknie etapów z Mechanistami, Młotodzierżcami, Przemytnikami, Strażą Miejską, a nawet nieumarłymi! Autorzy wprowadzili do gry zupełnie nowy arsenał broni i ekwipunku. Miecz zastąpiła piracka szabla, a pałkę ogłuszającą - młotek. Swoją drogą, uderzenia młotkiem przerażały mnie bardziej, niż szarpnięcia szablą. Szkoda, że nie ma kuszy, którą w Fan Misjach po prostu uwielbiam! Kołczan strzał wystrzelimy z lekko zmodyfikowanego łuku. Na szczególną uwagę zasługuje klejnot zwany "Katalizatorem Żywiołów". Zmienia on część strzał na ich pogańskie odpowiedniki. I tak ono strzała z grotem wody zmienia się na strzałę lodową. Po kontakcie z wodą, tworzy na niej niewielką krę, która pomaga w dostaniu się do wielu miejsc, bądź zdobyciu ukrytego ekwipunku i kosztowności. Drugą możliwością jest transformacja strzał ognistych na strzały "świecące". Po wystrzeleniu tworzą one jaskrawe źródło światła, przed którym uciekają nieumarli. Osobiście wolałem rozrywać korpusy trupów, strzelając w nie znacznie potężniejszą strzałą z płonącym grotem. W późniejszym etapie gry, katalizator będzie mógł przemienić strzały z mchem na strzały obezwładniające umysł naszego celu. Po kontakcie z ciałem ofiary, wywołają u niego panikę i żądzę krwi. Otumaniony w ten sposób strażnik zaatakuje każdego stojącego obok człowieka, nie wykluczając swojego pobratymca! Muszę przyznać, że z przyjemnością obserwowałem zamęt, jaki broń ta czyniła w szeregach moich przeciwników. Wspaniała robota! Ostatnim rodzajem zmienianych strzał były gazowe. Po zamianie, przy kontakcie z ogniem powodowały katastrofalne zniszczenia w swoim obrębie. Doskonale nadawały się do niszczenia zabezpieczeń Mechanistów. Nowością w ekwipunku są pajęcze jaja oraz szarańcza. Po wyrzuceniu jaj, wykluwają się z nich błękitne pająki, które mogą zranić, a nawet i zabić swoją ofiarę. Szarańcza przydaje się, gdy Zaya nie może podnieść ogłuszonego mężczyzny. Należy jednak pamiętać, że owady pozostawią po sobie jedynie mięso, krew i kości... Ostatnim elementem, który często wykorzystywałem, były bomby elektromagnetyczne, którymi unieszkodliwiałem Mechaniczne Bestie patrolujące placówki Mechanistów. Gdy niemożliwym było zakradnięcie się do maszyny bądź przez przypadek pojawiałem się tuż przed jej postacią, bomby EMP niejednokrotnie ratowały mi życie. W T2X nie brakuje również i nowych modeli postaci. Zarówno strażnicy, przemytnicy, prostytutki, zwykli ludzie jak i nieumarli posiadają inne kształty. Na szczególną uwagę zasługują hordy nieumarłych, którym można odrąbać ramię lub łeb. To i tak nie powstrzyma ich przed dalszym atakowaniem. Część z nich potrafi ożygać nas jakąś mazią, która również zabiera punkty witalne. Innym rodzajem nieczystych sił są latające czaszki, o których w Katedralnej Bibliotece Młotodzierżców wspomniał Brat Araphax. Potrafią nas zranić swoim uderzeniem, a także "wskrzesić" leżące nieopodal trupy. Przemykanie za ich... hmmm... "latającą poświatą", jest niezwykle klimatyczne i satysfakcjonujące. Przyznam, że w pewnym momencie na mojej skórze pojawiły się ciarki. Doskonała robota! Nowym typem nieumarłych są także nawiedzeni strażnicy (haunty), którzy otrzymali zupełnie nowe dźwięki, tekstury i oręż. Nie stanowią oni jednak poważniejszego wyzwania dla doświadczonego "wojownika".
Grywalność kampanii stoi na bardzo wysokim poziomie. Cele poszczególnych etapów są różnorodne, zaś każdy z nich prezentuje coś zupełnie innego, często nowatorskiego. Jak wspomniałem na początku, T2X wymaga od nas dostosowania się do sytuacji, w jakiej Zaya się znalazła. Jeśli trzeba przed kimś uciekać - musimy tak zrobić. Jeśli nie wolno nam w żaden sposób zaalarmować strażnika, co jasno wynika z danego punktu fabuły, złamanie tej zasady zakończy naszą grę niepowodzeniem. Jeśli zaś nie ma ograniczeń, możemy śmiało korzystać z nowego ekwipunku, nie wykluczając mordowania. Pragnę przybliżyć nieco trzy etapy, które najbardziej utkwiły mi w pamięci. Pierwszym z nich jest Mauzoleum Młotodzierżców, gdzie Zaya musi odnaleźć pewien kluczowy artefakt, pradawną relikwię posiadającą dosyć niezwykłą moc. W dawnych czasach Mauzoleum było swego rodzaju kaplicą i cmentarzem, gdzie członkowie Zakonu Młota chowali zmarłych pobratymców i przechowywali drogocenne kosztowności. Jednak w wyniku pewnych wydarzeń, o których dowiemy się z zakonnych ksiąg, miejsce to stało się kultem zła, cierpienia i śmierci. Zmarli powstali z grobów, skutecznie wypędzając wszelkie żywe istoty. Podróż przez nieznane komnaty i wąwozy sił nieczystych jest niezwykle satysfakcjonująca. Jeśli dodać do tego fakt, iż nie posiadamy w ekwipunku wody święconej, robi się całkiem ciekawie. Oczywiście wprawiony gracz bez problemu prześlizgnie się za plecami niezbyt rozgarniętych zombiaków. Z pomocą mogą przyjść bomby błyskowe, strzały z płonącym grotem lub katalizator żywiołów. Jednym z opcjonalnych zadań będzie zniszczenie szczątków pewnego maga, którego obwinia się za krzywdy, jakie nawiedziły to miejsce. Warto zając się tym celem, gdyż jego wykonanie jest zarówno efektowne jak i efektywne!
Drugim niezwykle klimatycznym etapem jest dom publiczny Madame Volari. Jego mury patrolują przysłowiowe "mięśniaki", którzy wyglądem, jak i swoją prostacką mową nie reprezentują niczego konkretnego. Jest to oczywiście celowy zabieg, który został przygotowany po mistrzowsku! Dzięki temu, mamy wrażenie autentyczności tego miejsca. Prócz goryli, w burdelu nie brakuje pospolitych dziwek, które także zostały solidnie przygotowane. Twórcy T2X zaprojektowali specjalne modele tych postaci, które często są bardzo skąpo ubrane bądź zupełnie nagie. W burdelu panuje prawdziwy "burdel". Ludzie są skorumpowani i źli do szpiku kości. Z usług Madame Volari korzysta nawet sam przywódca Straży Miejskiej, szeryf Truart. Niby oczyszcza Miasto z wszelkiej maści wieśniaków, szumowin, dziwek, żebraków i bandziorów, a sam nie jest lepszy. Przedstawiona w T2X historia szeryfa jest wyśmienitym uzupełnieniem linii fabularnej, prowadzonej w kampanii Thief'a Ery Metalu. Byłem ogromnie i pozytywnie zaskoczony faktem, w jaki sposób historia obu gier splatają się ze sobą.
Na zakończenie tej sekcji chciałbym bliżej przedstawić nawiedzony szpital, w którym dawno temu zadomowili się uzdrowiciele z odległych krain. Z dziennika kapłanki Aliny poznamy smutną historię wydarzeń, jakie przyczyniły się do upadku magicznego miejsca, dające chorym szansę na lepsze życie i nadzieję na wyzdrowienie. Początkowo wszystko było w porządku. Uzdrowiciele stworzyli w Mieście oazę spokoju, gdzie każdy cierpiący mógł zaznać ukojenia. Oczywiście nie spodobało się to Młotodzierżcom, którzy w ich działaniach doszukiwali się herezji. Uzdrowiciele popadli z nimi w konflikt. Doprowadził do zwad między obiema ugrupowaniami oraz wyraźnego podziału, który stał się początkiem serii nieszczęść szpitalu. Z grobów powstali zmarli, skutkiem czego Zakon Młota musiał interweniować. Bramy szpitala zamknięto i odtąd nikt nie zapuszczał się w jego mury... Nasza bohaterka będzie musiała jednak pokonać swój lęk i obrzydzenie. Celem będzie zdobycie potężnej relikwii, będącej źródłem mocy znachorów z odległych krain. W tym etapie natkniemy się na zupełnie nowy typ wroga - latające czaszki, mające moc wskrzeszania ciał. Oczywiście same w sobie również mogą zaatakować naszą postać. Przemykanie w cieniu tuż obok tego dziwadła było niesamowite. Gdy w pewnym momencie przez moją nieuwagę zostałem spostrzeżony przez jedną z tych kreatur, zacząłem panicznie uciekać. Wpadłem na ciało jakiegoś zombie, które nagle wstało i mnie zaatakowało. Spojrzałem na swoją skórę - cholera, znowu na mojej skórze pojawiły się ciary! To doświadczenie utwierdziło mnie w przekonaniu, iż złowrogi szpital jest miejscem niezwykłym. Oczywiście nie jest to pamiętny sierociniec z Thief'a Deadly Shadows, lecz magia tego miejsca również zachwyca!


Szata melodyjno-wizualna - 5
Zacznijmy od udźwiękowienia. Jeśli miałbym określić je jednym słowem, byłoby to "wyśmienite". Zaya nie jest niemową. Przed każdą misją, w filmach charakterystycznych dla uniwersum Złodzieja, opowiada nam o swym losie i zadaniach, jakie będzie musiała wykonać na danym terenie. Podczas samej gry, wiele razy usłyszymy jej komentarz do danej sytuacji jaką zaobserwowała bądź w jakiej się znalazła. Jej głos jest czysty i wyraźny. Podobnie prezentują się słowa wypowiadane przez innych bohaterów. Wszelkie dialogi zostały perfekcyjnie przygotowane. Zdecydowanie najbardziej spodobała mi się mowa ochroniarzy domu publicznego. Słuchając ich konwersacji i spoglądając na ich tęgie mordy, rzeczywiście odczuwałem obecność tzw. tępych chujów. Podobne odczucie miałem przy spotkaniach ochrony Grand Hotelu. Ci byli jednak bardziej niebezpieczni, bowiem prócz mieczy, czy toporów w dłoniach trzymali muszkiet. Wystarczył jeden strzał, by pozbawić mnie życia... Doskonale wyróżniają się przemytnicy, którzy opowiadają między sobą np. o akcjach, w których brali udział (m.in. zabójstwo Rathana), a czasem zaśpiewają pod nosem słowa typu "Byłem dla niej lepszym faceeeetem..." Równie zabawne są piosenki, które nucą służący, typu "A gdy księżniczka... cośtam cośtam..." Przemierzając kolejne misje nie brakuje przepięknych utworów, które pielęgnują nasze uszy. Bezsprzecznie najbardziej zmysłową nutą jest melodia w domu publicznym Madame Volari. W misjach z nieumarłymi nie brakuje złowrogich szeptów i złowieszczych rytmów. W katedrze Mechaników natkniemy się na podniosłą, organową muzykę. Powtórzę to jeszcze raz - wyśmienita robota!
Szata wizualna T2X jest bardzo dobra, momentami wręcz niesamowita. Tekstury są śliczne, a projekty poszczególnych lokacji prawidłowo zaprojektowane. Nie mamy wrażenia wszechobecnej pustki. Niestety nie spodobały mi się projekty niektórych pomieszczeń. W wielu z nich brakowało dodatkowego umeblowania lub wystroju, który znacząco wpłynąłby na przyjemność rozgrywki. Wiele posiadały także zbyt wielkie gabaryty. Jednak w większości budynki i lokacje zostały starannie przygotowane. Pod tym względem najmilej wspominam opuszczony szpital, doskonałą kryjówkę przemytników oraz wspaniały burdel z pięknymi modelami dziwek. Warto dodać, że wiele postaci posiada zupełnie inne oteksturowanie, a nawet nowy oręż. Prócz wspaniałych mieczy, szabel, młotów i toporów, niektórzy ze strażników dzierżą broń palną, o czym wspomniałem kilka zdań wyżej. Niestety nie udało mi się uruchomić T2X z dodatkiem EP, który podmienia np. kanciaste obiekty kosztowności na ich okrąglejsze odpowiednik. Dzięki temu miałem okazję przypomnieć sobie, jak prezentowała się oprawa Złodzieja w momencie premiery T2X. Grzechem byłoby nie wspomnieć, że i tak wiele dóbr posiada unikalne kształty, przygotowane specjalnie na potrzeby kampanii. Analogicznie umeblowanie - w misjach natkniemy się na sporo nowych szaf, stołów, łózek, tapczanów czy chociażby biurek, których szafki można obrabować. Nie brakuje także nowego modelu drzwi i bram, z oryginalnymi zamkami, czekającymi jedynie na nasze wytrychy... Na zakończenie recenzji chciałbym zwrócić uwagę na przepiękne, stylowe mapy, które studiowałem niezwykle uważnie. Wraz z kompasem pomagały mi w orientacji na nieznanych terenach. Uwielbiam spoglądać na ręcznie malowane działa. Ukoronowaniem kampanii są doskonale przygotowane sekwencje filmowe, w których Zaya opowiada o aktualnych wydarzeniach i kolejnych celach swej zemsty, oraz przepiękne (jak na czas premiery kampanii i silnik Thief'a) cut-scenki. Zaprawdę, jest to iście mistrzowskie rzemiosło! Przekonajcie się sami, uruchamiając T2X w niemalże pełnej polskiej wersji językowej.


Ogólna ocena: 5,0

-----------

Plusy:
- doskonała, wielowątkowa fabuła, komponująca z oryginalnym dziełem LookingGlass
- przepiękne sekwencje filmowe i cut-scenki, które uzupełniają fabułę
- wyśmienite, nowe wyposażenie z "Katalizatorem Żywiołów" na czele
- wspaniała, hipnotyzująca otoczka melodyjna z doskonałymi dialogami
- solidnie zaprojektowane, różnorodne lokacje
- klimat wielu misji wręcz powala na kolana (burdel, szpital)
- zmiksowane w jedną całość dowolne style gry (ghosting, mordowanie)
- nowe typy uzbrojonych strażników oraz nieumarłych bestii

Minusy:
- niektóre pomieszczenia są zbyt wielkie i puste
- sporo niewykorzystanych i zablokowanych miejsc w lokacjach miejskich
- problemy ze starym kodekiem VP3, dołączonym do kampanii

-----------

Skala ocen
1 - beznadziejnie
2 - słabo
3 - przeciętnie
4 - bardzo dobrze
5 - wyśmienicie

Autor:  Hadrian [ 19 mar 2012 18:02 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Świetna recenzja i robota! Gdy znajdę czas to powrócę do T2X :)

Spolszczenie to macie na poziomie tłumaczenia z Antologii czy coś dodaliście jeszcze? :P

Autor:  Keeper in Training [ 19 mar 2012 18:14 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

adriannn napisał(a):
Świetna recenzja i robota! Gdy znajdę czas to powrócę do T2X :)

Spolszczenie to macie na poziomie tłumaczenia z Antologii czy coś dodaliście jeszcze? :P

Myślisz o tym, czy bazowaliśmy tylko na Antologii? Otóż nie, elementy z T1, T2 i Golda są importowane przez grę, natomiast oryginalnych plików była masa, coś koło paru tysięcy, jeśli dobrze kojarzę podsumowanie Ravena. Poza tym, uważny gracz trafi na pewną ilość niespodzianek, których The Dark Engineering Guild nie umieścili :twisted: ... To drobny prezent od The 5 Elements of Darkness.

Autor:  Bluu [ 19 mar 2012 18:24 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Ja mam problem z zainstalowaniem kodeka DirectVobSub. Włączam instalator i wyświetla mi się komunikat z napisem: This program can only be installed on versions of Windows designed for the following processor architectures:
x64
A jeśli tego nie zainstaluję, to mam filmiki po angielsku. Ktoś wie jak można temu zaradzić?

Autor:  raven4444 [ 19 mar 2012 18:37 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Z tym mieliśmy największy problem, filmiki i napisy do nich, spolszczenie z filmikami ważyłoby ponad 450 MB.
DVS jak jest wspomniane w instalatorze powoduje problemy, możesz spróbować użyć najnowszej wersji ale najczęściej powoduje to wyrzucenia do pulpitu. Zawsze można wtopić w swoim zakresie napisy do filmów lub oglądać filmiki w normalnym odtwarzaczu z obsługą napisów.

Autor:  Hadrian [ 19 mar 2012 18:39 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Keeper in Training napisał(a):
Myślisz o tym, czy bazowaliśmy tylko na Antologii? Otóż nie, elementy z T1, T2 i Golda są importowane przez grę, natomiast oryginalnych plików była masa, coś koło paru tysięcy, jeśli dobrze kojarzę podsumowanie Ravena. Poza tym, uważny gracz trafi na pewną ilość niespodzianek, których The Dark Engineering Guild nie umieścili :twisted: ... To drobny prezent od The 5 Elements of Darkness.


Nie, chodziło mi czy macie spolszczone wszystkie elementy takie jak w tłumaczeniu T2 (tj. np. filmiki z napisami i mapy) czy dodaliście coś od siebie (np. napisy do dialogów)?

Autor:  raven4444 [ 19 mar 2012 18:42 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Z T2 pochodzi tylko tłumaczenie menu i kilku obiektów jak i opisów ze sklepiku, reszta robiona przez nas. Samych ksiąg i innych napisów występuje 400 w grze + cele misji, mapki, napisy do filmików. Polecam się przejść po cmentarzu przy Mauzoleum i poczytać epitafia nagrobków.
Dodanie napisów do dialogów wymagałoby dużej ingerencji w pliki gry co niestety odpada, w samej grze spotkacie kilka napisów po angielsku, niektóre rzeczy nie dało się przetłumaczyć bez głębokiego grzebania (nazwy przemienionych strzał i trochę popierdułek w misji w burdelu)

Autor:  Bluu [ 19 mar 2012 18:48 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

No właśnie próbowałem instalować też nowszą wersję kodeków i mnie wywalało z błędem. Więc trzeba będzie sobie jakoś radzić i dokładnie słuchać, ale nic to. Teraz angielski jest na tyle rozpowszechnionym językiem, że o wiele więcej uczy się go przy grach komputerowych, niźli w szkole.

Autor:  Mixthoor [ 19 mar 2012 19:28 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Bluu napisał(a):
Ja mam problem z zainstalowaniem kodeka DirectVobSub. Włączam instalator i wyświetla mi się komunikat z napisem: This program can only be installed on versions of Windows designed for the following processor architectures:
x64

Pliki na SkyDrive przeznaczone są dla Windows 7 64bit, a Ty masz prawdopodobnie Windows 7 32 Bit. Zatem, aby rozwiązać Twój problem, zainstaluj VobSub v2.23 z końcówki instalatora spolszczenia.

Bluu napisał(a):
A jeśli tego nie zainstaluję, to mam filmiki po angielsku. Ktoś wie jak można temu zaradzić?

Po instalacji filmy nadal będą po angielsku. DirectVobSub lub VobSub dodają jedynie napisy w formacie SRT do sekwencji filmowych podczas gry.

Autor:  Mixthoor [ 19 mar 2012 19:30 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Bluu napisał(a):
No właśnie próbowałem instalować też nowszą wersję kodeków i mnie wywalało z błędem. Więc trzeba będzie sobie jakoś radzić i dokładnie słuchać, ale nic to.

1) Konkretnie. Co instalowałeś, jaką wersję i na jakim systemie?
2) Alternatywą jest oglądanie filmów w odtwarzaczu typu Home Cinema Player, a nie podczas gry. Spolszczenie i kodeki testowałem na 3 maszynach (na każdej Win7 64 bit, różne wersje językowe). Niestety na jednej z nich filmy musiałem uruchamiać bezpośrednio w systemie, nie grze.

Autor:  Bluu [ 19 mar 2012 20:06 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Instalowałem DirectVobSub 2.40.4151 x86 na Windows XP i wywalało mnie z błędem.

EDIT: VobSub ze spolszczenia rzeczywiście pomógł. Bardzo dziękuję za radę, Mixthoor.
EDIT 2: a jednak znowu są problemy. Kilka sekund pogram, bądź wczytam grę, to wywala mnie do Windowsa z błędem. I tyczy się to zarówno TMA, T2X jak i fanmisji do TMA.

Autor:  Mixthoor [ 19 mar 2012 21:33 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Na każdej wersji Windowsa musisz uruchamiać Thief'a lub DarkLoadera z uprawnieniami administratora.

Bluu napisał(a):
Kilka sekund pogram, bądź wczytam grę, to wywala mnie do Windowsa z błędem. I tyczy się to zarówno TMA, T2X jak i fanmisji do TMA.

Jaki błąd? Jeżeli TMA (oryginalny) Ci nie działa, to nie ma sensu sprawdzać T2X i FMs. Musimy najpierw rozwiązać błąd z TMA. Opisz problem tutaj.

Autor:  romero_ [ 20 mar 2012 14:57 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Witam
Jestem fanem cyklu Thief od roku wypuszczenia 1 części tj. 1998.
Od kilku dni pogrywam sobie w kampanie TX2.
Ciekawe i odmienne misje w stosunku do tych oryginalnych z T1 i T2.
Będąc w 8 misji TX2 zobaczyłem na stronie http://www.thief2x.com info o spolszczeniu TX2.
Spolszczenie zainstalowałem i odpaliłem gierkę ponownie od miejsca ukończenia tj. misji nr 8.
Wszystko gra znakomicie łącznie z filmikami.
Moja pierwsza uwaga, w niektórych filmikach zamiast literki "i" jest "y".
Czy to zamierzone anachronizmy?
Po skończeniu misji nr 8, w statystykach brak info o odkrytych sekretach.

Mój sposób instalacji T2 a później TX2 w systemie "Windows 7 x64"

Instalacja T2:
1. Zainstalować kodek indeo "Ligos Indeo Codec 5.11.exe"
(odtwarzanie filmików w grze)
2. Zainstalować grę poprzez "setup.exe" pod ścieżką z pominięciem
"kolekcja klasyki" aby nie przekroczyć ścieżki 80 znaków, np.:
C:\Program Files (x86)\Thief2\
3. Pliki z folderu "ddfix-1.5.5" kopiujemy do głównego katalogu z grą
(konieczne do instalacji na nowszych sprzętach)
- plik "ddfixGUI" uruchomić jako administrator
- ustawić rozdzielczość 1280x1024 i zaznaczyć "video fix"
- kliknąć "apply patch"
4. Notatnikiem otworzyć w katalogu z grą plik "cam.cfg" i sprawdzić
- game_hardware 1 (zmienić 0 na 1)
- game_screen_size 1280 1024
Po ewentualnej zmianie zapisać.
5. Zrobić skrót na pulpicie nie z "start.exe" a z "thief.exe"
(bezpośredne wejście do menu gry)
6. W opcji gry "dźwięk" wyłączyć przyspieszanie sprzętowe
(pojawi się dźwięk jeśli wcześniej nie było)

Instalacja TX2:
1. Zainstalować "t2x_v11_full" i "t2x_v11_patch" pod ścieżką z grą np.:
C:\Program Files (x86)\Thief2\
2. Zainstalować spolszczenie "T2X PL 1.3.exe", VobSub i Framework 4.


Na koniec dziękuję za spolszczenie!! Super sprawa!!

Autor:  Mixthoor [ 20 mar 2012 16:03 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

romero_ napisał(a):
Moja pierwsza uwaga, w niektórych filmikach zamiast literki "i" jest "y".Czy to zamierzone anachronizmy?
Tak, chcielismy stworzyc cos na wzor jezyka Mlotodzierzcow i Mechanistow. Uruchom misje nr 6, zobaczysz o co chodzi :)
------------------
romero_ napisał(a):
Po skończeniu misji nr 8, w statystykach brak info o odkrytych sekretach.
Nie jest to wina spolszczenia. Podczas gry, rowniez nie mialem takich statystyk.
------------------
romero_ napisał(a):
Mój sposób instalacji T2 a później TX2 w systemie "Windows 7 x64"
(...)
Dzieki za info.

Tak na marginesie:
1) W udostepnionej przeze mnie instrukcji jest opis instalacji wraz z dodatkami (nowe obiekty, tekstury oraz dzwiek).
2) Udostepnione przeze mnie archiwum DDFixa jest stworzone przez Ravena, ktory dostosowal latke do naszego polskiego wydania Antologii. Oznacza to, ze wystarczy nadpisac 3 pliki (o ktorych wspominam w instrukcji).
------------------
romero_ napisał(a):
Na koniec dziękuję za spolszczenie!! Super sprawa!!
Zachecam, abys rozpoczal T2X od nowa... Nie bedziesz zalowal :)

Autor:  romero_ [ 20 mar 2012 16:34 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

"Nie jest to wina spolszczenia. Podczas gry, rowniez nie mialem takich statystyk."

Tak, z tym że z sprzed spolszczenia statystyka sekretów po zakończeniu misji mi się wyświetlała a teraz niestety nie.
Gdzieś jest problem w spolszczeniu albo coś pominięto.
Hmm... Wielka szkoda...

Autor:  raven4444 [ 20 mar 2012 16:51 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Spróbuj usunąć plik
t2x\intrface\english\DEBRIEF.STR

Autor:  romero_ [ 20 mar 2012 17:02 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

raven4444 --> Dzięki, pomogło! :)

Autor:  romero_ [ 20 mar 2012 20:10 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

W misji 10 pojawia się postać szeryfa.
W notatkach nazywa się Druart a w celach misji Truart.
Przy okazji przyjemny burdelik 8-)

Autor:  Bruce [ 20 mar 2012 20:20 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Czytałeś notatkę w misji Blackmail w T2? Tę w pokoju szeryfa?

Autor:  Hadrian [ 20 mar 2012 20:26 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Szybciej będzie, gdy to od razu wyjaśnię:
Druart to pseudonim Truarta, pod którym odwiedzał burdel Madame Volari.

Autor:  Mixthoor [ 20 mar 2012 21:09 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Dokładnie, Zaya wyjaśnia to również w filmie wprowadzającym do tej misji.

Autor:  Keeper in Training [ 20 mar 2012 21:48 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Co więcej, sam Truart w swoim dzienniku asi się, jaką to sprytną ksywkę sobie wymyślił:roll: :)) . Cmentarzysko widziałeś, Romero?

PS Możesz już w pełni używać konta na Wyszczekanych.

Autor:  romero_ [ 20 mar 2012 23:25 ]
Tytuł:  Re: T2X - Shadows of the Metal Age PL

Bruce --> tak czytałem jakieś 3 lata temu :)
adriannn --> dzięki za przypomnienie
Mixthoor --> a więc coś jednak przeoczyłem :|
Keeper in Training --> spacerek po cmentarzu i okolicy zapada w pamięć :)

Bardzo mi się podoba w TX2 wykorzystanie tych samych terenów w różnych misjach, a nieco mniej męskie facjaty panienek.
Aha, w 10 misji w burdelu, jedna panienka leży poderżnięta a ślady wiodą za okno i się urywają.
Myślałem że to szeryf i dał nogę...
Tropienie jak i śledzenie w T2 miało swój niepowtarzalny urok.

Strona 1 z 9 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/