Abyss: The Dragon's Lair

Wejdź tutaj, jeśli utknąłeś w którejś fanmisji, potrzebujesz pomocy, chcesz wyrazić swoją opinię, podzielić się przemyśleniami na temat własnych lub cudzych FMs.

Moderator: Mixthoor

Awatar użytkownika
skurczfun
Paser
Posty: 195
Rejestracja: 02 lipca 2003, 03:14
Lokalizacja: stolica
Kontakt:

Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: skurczfun »

Czy słyszeliście coś o tym projekcie? Czy macie jakieś informacje dotyczące zaawansowania tworzenia tego projektu?????
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: Nivellen »

Garret pisze: ... znam się troszeczkę na tym gdyż jestem odpowiedzialny za fabułe w projekcie o którym mam nadzieję słyszeliście - Abbys - The Dragon's Lair.
Jesteś najodpowiedniejszą osobą do udzielania wszelkich odpowiedzi... :)
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: Bukary »

Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
Sir Gareth
Mechanista
Posty: 488
Rejestracja: 19 maja 2003, 09:40
Lokalizacja: wszechświat równoległy 3-go poziomu
Kontakt:

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: Sir Gareth »

Witam

Tak o co chodzi.......
Właśnie mnie interesowało ile osób wie o istnieniu takiego polskiego projektu.

Chętnie odpowiem na pytania i rozpowszechnie wszelkie informacje dotyczące projektu Abbys - The Dragon's Lair, oczywiście nie moge wydobyć wszystkich informacji z pod cienia tajemnicy jaki spowija nasz projekt :-)

Pozdrawiam
Garret
Bywajcie!

P.S. Jest na tym forum jeszcze kilka osób jakie biorą udział w tym projekcie....
..::Don't be afraid of the dark, be afraid of what it hides::..
My photopage
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: timon »

Garrett podaj więc :
kiedy będzie beta i wersja ostateczna,
jakie będą wymagania sprzętowe - ale postaraj sie być w miarę konkretny
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
skurczfun
Paser
Posty: 195
Rejestracja: 02 lipca 2003, 03:14
Lokalizacja: stolica
Kontakt:

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: skurczfun »

A ja chciałbym dowiedzieć się jakichś większych szczegółów, bo dużo konkretów to na waszej stronie nie ma...

A pytania z mojej strony są następujące:
- z jakich narzędzi korzystacie przy robieniu abbyss?
- jaka będzie orientacyjnie długość gry dla średnio wprawionego złodzieja?
- w jaki sposób projekt będzie rozpowszechniany?
- ile planujecie poziomów?
- czy planujecie jakąś ciekawą fabułę?
- czy możecie dać jakieś w miarę aktualne screeny, które będą oddawały realia rozgrywki (nie chodzi mi tu o 20 screenów, wystarczy z 5, ale dobrze dobranych)?
- czy potrzebujecie beta-testerów?

pytania jak z Sejmowej Komisji Śledczej :D
Awatar użytkownika
Sir Gareth
Mechanista
Posty: 488
Rejestracja: 19 maja 2003, 09:40
Lokalizacja: wszechświat równoległy 3-go poziomu
Kontakt:

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: Sir Gareth »

Kurczy wyszlo dwa razy
Ostatnio zmieniony 19 lipca 2003, 17:44 przez Sir Gareth, łącznie zmieniany 1 raz.
..::Don't be afraid of the dark, be afraid of what it hides::..
My photopage
Awatar użytkownika
Sir Gareth
Mechanista
Posty: 488
Rejestracja: 19 maja 2003, 09:40
Lokalizacja: wszechświat równoległy 3-go poziomu
Kontakt:

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: Sir Gareth »

Witam

A więc szanowna komisjo.....
1. urzywamy wielu narzędi: widelcy, noży, trupów aby sprawdzić zachowanie się zwłok po zabicu/ogłuszeniu no ale najczęsciej to używamy komputerów i tak do programowania Viusal Studio, 3ds max, after effect, itp.
2. co do długości gry to jeszcze nie wiadomo, ale fabuła jest dłuuuga więc i gra będzie długa
3. tego jeszcze prawde mówiąc nie wiemy, ale jeżeli jakiś wydawca się zgodzi, zdobędzie prawa autorskie to będzie normalnie w sprzedaży, a jak nie no to będzie dostępna do ściągnięcia z internetu
4. Ile poziomów, hmmm... nie będziemy zbytnio się wybijać z pośród Thief'ów, ale też nie będziemy gorsi....
5. Ze screenami hmmm... musaiłbym porozmawiać z głównym programistą tzn. Pikel'em, ale mogę umieścić taki małi filmiczek jaki tam kiedyś zrobiłem..., ale na stronie są tam jakieś screeny....
6. :-) beta-testerów........ pomyślimy....
7. kiedy będzie wersja ostateczna..... hmmm..... panie pośle niestety nie pamiętam

Natomiast co do wymagań..... narazie jest to trochę sprzeczna sprawa....
Istnieją podzielone zdania co do obsługiwanych efektów graficznych i enginu fizycznego.
Osobiście jestem za rozbudowanym enginem fizyki, a co za tym idzie będzie potrzebny dobry procesor.
Jestem również za obsługą Vertex i Pixel Shadera w wersji 2.0 czyli będzie potrzebna karta obsługująca DX9.0.
Ale niewielu z nas ma taki sprzęt więc najprawdopodobniej będzie można wszystkie efekty emulować programowa (chodzi mi o te jakie daje możliwość emulacji DX9.0), a więc teoretycznie karta graficzna nie będzie musiała być najnowasz, ale wtedy pałeczkę przejmuje procesor.
No ale.....

Dobrze nawet, że taki temat został założony, możecie powiedzieć co chcielibyście aby było w polskim Thiefie??

Pozdrawiam
Garret
Bywajcie!

P.S. Filmik pod adresem http://www.republika.pl/garret/comogesound.avi
..::Don't be afraid of the dark, be afraid of what it hides::..
My photopage
Awatar użytkownika
skurczfun
Paser
Posty: 195
Rejestracja: 02 lipca 2003, 03:14
Lokalizacja: stolica
Kontakt:

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: skurczfun »

no to może dodam jeszcze swoje uwagi :)
1. urzywamy wielu narzędi: widelcy, noży, trupów aby sprawdzić zachowanie się zwłok po zabicu/ogłuszeniu no ale najczęsciej to używamy komputerów i tak do programowania Viusal Studio, 3ds max, after effect, itp.

co do treści nie mam zastrzeżeń oprócz tego że Bukary będzie zgrzytał zębami (jest polonistą) :)
2. co do długości gry to jeszcze nie wiadomo, ale fabuła jest dłuuuga więc i gra będzie długa
fajnie
3. tego jeszcze prawde mówiąc nie wiemy, ale jeżeli jakiś wydawca się zgodzi, zdobędzie prawa autorskie to będzie normalnie w sprzedaży, a jak nie no to będzie dostępna do ściągnięcia z internetu
na to bym nie liczył zważywszy na to ilu w tym kraju jest zapaleńców thiefa....
5. Ze screenami hmmm... musaiłbym porozmawiać z głównym programistą tzn. Pikel'em, ale mogę umieścić taki małi filmiczek jaki tam kiedyś zrobiłem..., ale na stronie są tam jakieś screeny....
no w sumie tak, ale niewiele na nich widać (chyba wzrok mi się
pogarsza)...
7. kiedy będzie wersja ostateczna..... hmmm..... panie pośle niestety nie pamiętam
niestety w tym kraju nikt nic nie pamięta :)

ogólnie jest dobrze i mam nadzieję że będzie dobrze - trzymam kciuki za wasz projekt... :ok

P.S. A do filmiku mam pewne zastrzeżenia - nic nie pokazuje :(
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: Bukary »

Garret pisze:jeżeli jakiś wydawca się zgodzi, zdobędzie prawa autorskie to będzie normalnie w sprzedaży
Jeśli ten projekt w jakikolwiek sposób nawiązuje do gry THIEF, to nie będziecie go mogli sprzedawać bez zgody EIDOSU i wykupienia licencji. Trzeba się o to już teraz postarać! No chyba że już wszystko macie załatwione... :)
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
skurczfun
Paser
Posty: 195
Rejestracja: 02 lipca 2003, 03:14
Lokalizacja: stolica
Kontakt:

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: skurczfun »

a wyobrażasz sobie ile taka licencja może kosztować? w każdym razie zwykłego śmiertelnika zwaliłoby z nóg :)... jest inna metoda - trzeba wysłać swój projekt do Eidosu, może jeżeli kolesie się tym zachwycą, pozwolą wam na sprzedawanie tego pod własnym szyldem???
Awatar użytkownika
Sir Gareth
Mechanista
Posty: 488
Rejestracja: 19 maja 2003, 09:40
Lokalizacja: wszechświat równoległy 3-go poziomu
Kontakt:

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: Sir Gareth »

Witam

Co do znalezienia wydawcy, to jego nie będzie interesowało ilu jest fanów Thief'a w polsce, ale czy gra wygląda fajnie i gra się w nią fajnie i czy jest orginalna.

Bukary powiem tak: ten projekt to Thief!!
Wiemy o tym iż bez licencji sprzedaż jest niemożliwa, dyskutowaliśmy już o tym i sprawa wygląda tak:
Licencja jest nałożona na tytuł Thief dlatego (chociaż prawde mówiąc nie dlatego) nie mamy takiego tytułu.
Natomiast na nasze szczęście postać Garrettt'a nie jest licencjonowana jak np. postać Lary Croft.
Zważając na to wszystko nie ma żadnych problemów, ale......
Fabuła i postać Garrett'a w bardzo wyraźny i oczywisty sposób nawiązują do gry Thief dlatego mogliby się do nas przyczepić i podać do sądu za wykorzystywanie pomysłu i co za tym idzie naruszenie praw autorskich.
To wszystko co wyżej napisałem zachodzi wtedy i tylko wtedy gdy mamy jakiekolwiek bezpośrednie korzyści materialne z gry.

Nasza fabuła jest ściśle powiązana z fabuła Thief 1 i 2, a mianowicie ma miejsce pomiędzy wydażeniami opisanymi w częsci pierwszej i drugiej.
Nawet nasze jak narazie jeszcze nieoficjalne hasło reklamowe (nie wiem czy mnie nie opieprzą za to) brzmi
"Reveal the forgotten history before The Metal Age".

Cena licencji jest sprawą względną.....
Koszt licencji jest zależny od jej wykorzystania i tak np. jeżeli Thief 3 zdobędzie ogromną popularność i Nike będzie chciało reklamować swoje buty z Garrett'em to koszt licencji będzie ogromny.
Ale jeżeli nasz produkt okarze się lepszy od Thief'a 3 :) (:P taki jest nasz cel) to wtedy Eidos przyjmnie nas z otwartymi ramionami.

Jednak to jest sprawa drugorzędna jak narazie zależy nam najbardziej nad zrobieniem gry na poziomie lub nawet lepszej od Thief'a 3.

Teraz ja jeszcze zadam Wam pytanie co chcielibyście ujżeć w polskim Thiefie???

Ostatnio w naszym gronie trwa dyskusja na temat czy powinna być jakakolwiek broń, którą można zabić, a są i tacy którzy twierdzą iż nie powinno być nawet blackjacka......
Co wy gracze o tym myślicie??

Pozdrawiam
Garret
Bywajcie!

P.S. Skurczfun dzięki...., a może nie powinienem dziękować.... hmmm... no to niedzięki...... aaaa... wybierz co chcesz... :roll:
..::Don't be afraid of the dark, be afraid of what it hides::..
My photopage
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: Bukary »

Garret pisze:Jednak to jest sprawa drugorzędna jak narazie zależy nam najbardziej nad zrobieniem gry na poziomie lub nawet lepszej od Thief'a 3.
:shock: :o :szok2: :eek

To znaczy, że macie zamiar dorównać Thiefowi 3
a) swoją fabułą,
b) poziomem graficznym (tekstury, architektura, modele, filmiki etc.),
c) fizyką (kolizje obiektów, interakcje etc.) i silnikiem (polys, dynamiczne oświetlenie etc.),
d) dźwiękiem (głosy postaci, ambients etc.),
e) waszymi AIs (reakcja na zmiany w otoczeniu, animacje etc.)?

Życzę wam jak najlepiej, ale nie sądzę, byście mieli tyle kasy, co ION Storm. Nie stać was na to wszystko... Ale może jesteście genialni w tym, co robicie. Kto wie? Może wam się uda...

Pokażcie chociaż maleńką próbkę waszego dzieła...
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
skurczfun
Paser
Posty: 195
Rejestracja: 02 lipca 2003, 03:14
Lokalizacja: stolica
Kontakt:

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: skurczfun »

no właśnie - pokażcie coś!!!!! bo trudno mi będzie uwierzyć że zrobicie coś lepszego od thiefa 3 - z drugiej strony kolesie od thiefa 3 oprócz screenów nie pokazali nic, bo trailer nic mi nie mówi

dlatego pokażcie coś co nam udowodni że jest na co czekać...

poza tym ja np. chciałbym żeby blackjack był (ale już miecz nie)...
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: Nivellen »

Za przykład gry dającej wielkie możliwości wyboru, dałbym np. DX, czy SS2. Tam gracz decyduje, czy będzie zostawiać po sobie korytarze zbryzgane posoką, czy nikt nie będzie miał nawet pojęcia o jego obecności. Ja stawiam na wolny wybór, przyłączam się do sugestii skurczfuna; dajcie jakieś beta demko. Ogólnie jestem pod wrażeniem, nareszcie ktoś próbuje podjąć wyzwanie, jestem z wami i również zgłaszam się do testowania. Życzę powodzenia i nie dziękuj aby nie zapeszyć :wink:
Awatar użytkownika
Sir Gareth
Mechanista
Posty: 488
Rejestracja: 19 maja 2003, 09:40
Lokalizacja: wszechświat równoległy 3-go poziomu
Kontakt:

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: Sir Gareth »

Witam

Fabuła jest..... chyba nie powinienem oceniać swojej pracy....
Niech Pablo albo Kris coś powiedzą....

Tekstury mają być fotorealistyczne, czyli tak jak np. w Gothicu 2 będą to prawdziwe zdjęcia poddane obróbce komputerowej. Co do tekstur w Thiefie 3 nie wiem jak one wyglądają bo te cą są na filmikach są przeciętne.
Architektura to zależy od twórców map.
Filmiki typu Thief, z tym będzie trudno ale zobaczymy.

No właśnie potrzebujemy grafika 2D!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dzwięk nie do mnie pytanie....
Z AI mamy zamiar zrobić na bardzo wysokim poziomie.

Z kasą to nie ma tutaj zbytnio nic do rzeczy, gdyż naszczęście pensji nie potrzebujemy :lol:
W dzisiejszej erze piractwa każdy program jest dostępny, oczywiście to nas się nie tyczy 8-
Jedynie może czego nam brakuje to doświadczenia, musimy robić wszystko sami i od początku, wiecie chyba o co mi chodzi.

Jedynie co mogę pokazać to to co jest na stronie www.abbys.prv.pl , ale może uda mi się coś wyciągnąć od Pikel'a - głównego programisty.

Co do tej woloności wyboru to w Thiefie jest trochę inaczej. Jesteś złodziejem dlatego trudno tutaj pozwolić na malowanie ścian krwią...

Ale czekam na wszelkie Wasze pomysły i sugestie....

Pozdrawiam i nie dziękuję :wink:
Garret
Bywajcie!
..::Don't be afraid of the dark, be afraid of what it hides::..
My photopage
Awatar użytkownika
skurczfun
Paser
Posty: 195
Rejestracja: 02 lipca 2003, 03:14
Lokalizacja: stolica
Kontakt:

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: skurczfun »

a nie potrzebujecie może jakiegoś webmastera?
Awatar użytkownika
otello
Skryba
Posty: 304
Rejestracja: 17 września 2002, 03:26
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: otello »

Miecz mozecie wyawalic ale maczuge zostawcie. :!:
Co do strzal to sie nie wypowiadam chociaz lubie sobie czsem strzelic. :wink:
Always look on the dark side of darkness.
Awatar użytkownika
skurczfun
Paser
Posty: 195
Rejestracja: 02 lipca 2003, 03:14
Lokalizacja: stolica
Kontakt:

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: skurczfun »

co tu tak cicho się zrobiło??? :?:
Awatar użytkownika
Vk
Skryba
Posty: 345
Rejestracja: 16 sierpnia 2002, 19:33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: Vk »

Bukary pisze: :shock: :o :szok2: :eek

To znaczy, że macie zamiar dorównać Thiefowi 3
a) swoją fabułą,
b) poziomem graficznym (tekstury, architektura, modele, filmiki etc.),
c) fizyką (kolizje obiektów, interakcje etc.) i silnikiem (polys, dynamiczne oświetlenie etc.),
d) dźwiękiem (głosy postaci, ambients etc.),
e) waszymi AIs (reakcja na zmiany w otoczeniu, animacje etc.)?

Życzę wam jak najlepiej, ale nie sądzę, byście mieli tyle kasy, co ION Storm. Nie stać was na to wszystko... Ale może jesteście genialni w tym, co robicie. Kto wie? Może wam się uda...

Pokażcie chociaż maleńką próbkę waszego dzieła...

Oj Bukary Ty materialisto, za duzo sie tego zlota juz nakradles w swojej karierze i widze ze bez niego to wg Ciebie jak bez reki, glowy i wyobrazni. Projekt [ jakikolwiek, na jakakolwiek skale ] zawsze ma szanse powodzenia. To nie pieniadze pracuja, tylko ludzie. Potrzeba przede wszystkim chęci i motywacji, której jak sam chyba wiesz [ w końcu pracowałes nad OCOD ] czasami brakuje. Torvald Linus sam, z powodzeniem stworzył Linux'a, z początku projekt zaczynał od małych podbojów, a teraz jest on używany w większości placówek państwowych oraz biurowych. [ uniwerki poznanskie np. ]

To ze autorzy chcą spróbować zawalczyć o licencję to normalne, w końcu odwalają prawdziwą pracę. Nawet zwykła piłka kopana 2D, może zająć sporo czasu, a co dopiero tak ambitny projekt.

Nie naciskajcie tak na Garrett'a, przeciez nie moze Wam zdradzic wszystkiego tylko dlatego ze jest Polakiem, zaglada na forum. W trakcie produkcji wiele rzeczy moze sie zmieniac, takze po co wymagac aby informowal on nas o wszystkim. Jesli team bedzie mogl to pokaze zrzuty, jesli nie, to trudno, trzeba czekac. Eidos tez nie raczyl pokazywac wiele do czasow E3 gdzie mozna bylo obejrzec trailer.

Z gory przepraszam za mozliwe bledy, ale posta pisalem bedac przelotnie przy kompie.
.netsports.pl
Awatar użytkownika
skurczfun
Paser
Posty: 195
Rejestracja: 02 lipca 2003, 03:14
Lokalizacja: stolica
Kontakt:

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: skurczfun »

wydaje mi się że Bukaremu chodziło o to że nie mając dużych funduszy trudno zrobić coś dobrego, ale nie jest o nie możliwe... zresztą najbardziej liczą się pieniądze a nie talent... a zastanów się ile gier zapowiadających się na hity, robionych przez świetne teamy z dużą ilością gotówki było przeciętnych, żeby nie powiedzieć słabych?
Awatar użytkownika
Sir Gareth
Mechanista
Posty: 488
Rejestracja: 19 maja 2003, 09:40
Lokalizacja: wszechświat równoległy 3-go poziomu
Kontakt:

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: Sir Gareth »

Witam

Po pierwsze moja ksywa to nie Garrett - mistrz złodziejskiego fachu, ale Garret :-) Nie uważam się za Garrett'a

To jest prawda, że niechce zdradzać zbyt dużo.

Druga sprawa to taka, że niby do czego byłby nam potrzebne te góry pieniędzy, bo cały czas nie mogę zrozumieć tej kwestji??? :?: :?: :?:

A czemu tak cicho tutaj??? Hmmm... nie wiem czekam na Wasze sugestie i pomysły, co chcielibyście zobaczyć, a czego nie....

Pozdrawiam
Garret
Bywajcie!
..::Don't be afraid of the dark, be afraid of what it hides::..
My photopage
Awatar użytkownika
Vk
Skryba
Posty: 345
Rejestracja: 16 sierpnia 2002, 19:33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: Vk »

skurczfun pisze:wydaje mi się że Bukaremu chodziło o to że nie mając dużych funduszy trudno zrobić coś dobrego, ale nie jest o nie możliwe... zresztą najbardziej liczą się pieniądze a nie talent... a zastanów się ile gier zapowiadających się na hity, robionych przez świetne teamy z dużą ilością gotówki było przeciętnych, żeby nie powiedzieć słabych?
Hm nie rozumiem do czego potrzebne sa duze fundusze. Pieniadze sa potrzebne wielkim firmom do oplacania pracownikow. W wypadku polskiego projektu, nie trzeba nikogo oplacac poniewaz robia to dobrowolnie. Jesli chodzi o oprogramowanie to takie rzeczy jak C++, 3Dmax mozna zdobyc za darmo.

Najbardziej licza sie pieniadze... Hm kolejny materialista. Chociaz fakt, majac gore pieniedzy z pewnoscia uda Ci sie zakupic odpowiednich ludzi do spelniania Twoich zyczen.

Quote "a zastanów się ile gier zapowiadających się na hity, robionych przez świetne teamy z dużą ilością gotówki było przeciętnych, żeby nie powiedzieć słabych? "

Wlasnie te "hity" robione dla gotowki sa najgorsze. Te ktore nastawione sa na zysk... Enter The Matrix, Max Payne. W tych grach moga sie podobac jedynie efekty graficzne, ale juz nie zaczynajmy o nich dyskusji. Po prostu wiele jest gier ktore bazuja jedynie na znanych tytulach [ tak jak obecne play remake'ow Prince of Persia na PS2 oraz Xbox ], a robione sa dla kasy...

Nie wszystko musi byc robione dla kasy. Przykladem moze byc najnowszy Wolfenstein:Enemy Territory, ktory tworzony przez kilka firm [ ID Software, Nerver, Grey, Splash Damage ] zostal wydany niedawno za darmo. Mozna go zdownloadowac z sieci. ~270Mb. Jest to w tej chwili już trzecia czy czwarta pozycja obecnie najbardziej grana w internecie. [ jesli chodzi o FPP ]

W darmowosci moze byc naprawde wielki sukces gry jesli chodzi o popularnosc. Wystarczy tylko mala reklama a ludzie doslownie rzuca sie do downloadu, a jesli sie im to spodoba...

Poza tym jesli nie liczy sie talent a pieniadze to na jakiej zasadzie powstal Counter-Strike tak bardzo znany i wrecz juz legendarny mod do Half-Life'a? Jak powstal Urban-Terror do Q3? Rocet Arena, OSP, CPMA [ jesli nie znasz nazw to gwarantuje ze odwiedzaja strony swiatowych ladderow i lig np. www.clanbase.com to znajdziesz te nazwy! ]. Wystarcza umiejetnosci, checi, zapal! Tym ludzia nikt nie placil za prace, a zobacz jak daleko zaszli.

Rownie dobrze nasz polski team pracujacy nad Abyss moze osiagnac taka popularnosc...
.netsports.pl
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: Bukary »

Drogi Vk, "Abbys" to nie mod! Mody mają już zapewnioną bazę. Mając edytor i silnik, łatwo coś zrobić małym kosztem.

Może chcecie mi powiedzieć, że zespół "Abbys" stworzy od podstaw fizykę na miarę Havoka? Przecież nie stać ich na wykupienie licencji... Itd. Itp.

Bez pieniędzy to można sobie było robić tekstowe przygodówki. Aby zrobić coś wyjątkowo dobrego od podstaw, należy się temu w pełni poświęcić. Robota dorywcza (do południa praca, a po południu hobby) nie gwarantuje produktu najwyższej jakości. No chyba że pracuje się nad czymś przez lata. Ale coś takiego nie przejdzie w branży komputerowej. Jeśli "Abbys" ma być efektowną pozycją, to musi się ukazać najpóźniej za rok.

Oczywiście, można zrobić świetną grę w sposób amatorski. Ale zespołowi "Abbys" nie chodzi chyba o stworzenie gry na miarę wspanialych tytułów sprzed kilku lat. Przecież Garret twierdzi, że mają zamiar dorównać Thiefowi 3.

Niemniej jednak mam nadzieję, że się mylę. Oby "Abbys" ukazał się jak najszybciej i pokonał całą konkurencję.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
skurczfun
Paser
Posty: 195
Rejestracja: 02 lipca 2003, 03:14
Lokalizacja: stolica
Kontakt:

Re: Abyss: The Dragon's Lair

Post autor: skurczfun »

pieniądze są potrzebne w różnych celach... jeżeli nie robi się gry z przyjemności, dobrowolnie, to wtedy za robienie gier ci płacą (bo poświęcasz na to dużo czasu etc.)... za to panowie od abyss robią to można powiedzieć społecznie - więc nie wiem o czym tu dyskutować
zresztą najbardziej liczą się pieniądze a nie talent...
a to już ewidentne moje przejęzyczenie, bo miało być odwrotnie - pisałem ten post w pośpiechu :)... a poza tym odnosiłem się do Twojego postu Vk, żeby bronić Bukarego, więc gdybyś uważniej czytał, to doszedłbyś do tego, że to co naprawdę chciałem napisać wynikało z kontekstu...
ODPOWIEDZ