The Sinking DEMO

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

The Sinking DEMO

Post autor: Gregorius »

Pytanko:
Czy jest jakieś demo albo tutorial pokazujący efekt podnoszącej się wody... typu zalewane wodą pomieszczenie?

Bo jeżeli nie ma, to... bardzo dobrze ;)
Wpadłem na pomysł jak coś takiego zrobić. Nawet udało mi się zrobić (prawie) działający efekt w DromEdzie. Bez żadnych skryptów i temu podobnych...
Mam też jeszcze jeden fajny pomysł na dokładkę 8-)

To co? Brać się za demo i tutorial? Czy ktoś już coś takiego robił?
Ostatnio zmieniony 04 listopada 2004, 14:45 przez Gregorius, łącznie zmieniany 1 raz.
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: The Sinking DEMO

Post autor: timon »

Brać i robić
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: The Sinking DEMO

Post autor: Gregorius »

Oki. Robię demko... jeszcze rzucę hasło na TTLG :)
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: The Sinking DEMO

Post autor: Juliusz »

A jakie właściwości będzie ta woda miała? Będzie można w niej pływać? AI się potopią? Zmieni się kolor obrazu pod wodą...? Zdradź co nieco, bo nie wytrzymam... :)
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: The Sinking DEMO

Post autor: Gregorius »

Woda jak woda: można w niej pływać i się utopić... Więcej nie powiem. Powiem tylko że efekt jest prosty jak drut. Wprowadza tylko pewne ograniczenia.
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: The Sinking DEMO

Post autor: timon »

Po dynamicznych światłach w T3 przyszła kolej na dynamiczne
► Pokaż Spoiler
w T2 :-D
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: The Sinking DEMO

Post autor: Nivellen »

Kiedyś już ktoś coś takiego zrobił, sam sprawdzałem, działało. Ale - zabijcie mnie - nie pamiętam kto to był :(
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: The Sinking DEMO

Post autor: Bukary »

"Podnosząca się woda" była, o ile mnie pamięć nie myli, w jakiejś misji belboza...
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: The Sinking DEMO

Post autor: Nivellen »

A czy to nie było czasem demko, takie małe "cuś" znaczy się...
Ale tam, po co się głowić - Greg rób demko, będziemy mieli swoje własne - rodzime, że tak się wyrażę 8-)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: The Sinking DEMO

Post autor: Nivellen »

Znalazłem wczoraj to demko. Jest na TFCD, płytka "DromEd" w folderze Demo Missions & Files -> T2 Demos. Autorstwa Shadowspawn'a. Ciekawe czy użył takiego samego pomysłu jaki ma Gregorius?
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: The Sinking DEMO

Post autor: Gregorius »

Rzucę okiem... mój efekt już działa, tylko są pewne problemy. Muszę się wgryźć w tutoriale...

EDIT: Mam następny pomysł na wodę! :biggr
Ale nie wiem czy wyjdzie...
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: The Sinking DEMO

Post autor: Nivellen »

Kombinuj, jestem 3X na Tak! Bardzo mi się przyda taka ruchoma woda :ok :-D
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: The Sinking DEMO

Post autor: Gregorius »

Nivellen pisze:Znalazłem wczoraj to demko. Jest na TFCD, płytka "DromEd" w folderze Demo Missions & Files -> T2 Demos. Autorstwa Shadowspawn'a. Ciekawe czy użył takiego samego pomysłu jaki ma Gregorius?
Gdybyś podał jakieś namiary, byłbym wdzięczny. Jeżeli miał taki sam pomysł to rezygnuję...
Ale to nie koniec moich pomysłów :wink:
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: The Sinking DEMO

Post autor: timon »

Proszę oto dwa demka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: The Sinking DEMO

Post autor: Juliusz »

Myślę, że nic nadzwyczajnego nie ma w tym demie. Natomiast gdyby tak się dało popływać w tej wodzie, to by dopiero było...! Tak więc Gregorius, możesz mieć jeszcze dużo do powiedzenia w tym temacie.
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: The Sinking DEMO

Post autor: Gregorius »

Już widzę. Zajrzałem do środka i poczytałem TXT, mój pomysł jest inny.
lepszy: u mnie jest PRAWDZIWA woda w której można pływać.
gorszy: bo narzuca spore ograniczenia, ale chyba nie będzie aż tak źle.

Mówiąc krótko - pracuję nad nim dalej ;)
Brothers in arms & beer...
Cirrus
Bełkotliwiec
Posty: 3
Rejestracja: 12 maja 2004, 16:57
Lokalizacja: Opole

Re: The Sinking DEMO

Post autor: Cirrus »

Ciekawy pomysł z tą wodą...osobiście tez myślałem już kiedyś na tym i jedną ze scen kończących rozgrywkę w mojej fm ( którą sobie już jakiś czas tworzę razem z bratem :) miało być zatapianie pewnego pomieszczenia przez lawę...Hmm...myślałem czy by do tego celu nie użyć po prostu...
► Pokaż Spoiler
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: The Sinking DEMO

Post autor: Juliusz »

Słuchajcie, to może mały konkursik na najrealistyczniejszą i najfunkcjonalniejszą podnoszącą się wodę w Dark Enginie! :) Nic tak nie motywuje do działania i podnosi poziomu prac jak zdrowa rywalizacja! Co wy na to?
W każdym razie ja też coś popróbuję...
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: The Sinking DEMO

Post autor: Nivellen »

A nagrodą główną w konkursie jest...! Nooo, roczne stypendium na dalsze badania nad podrasowaniem DromEda ? :!: :lol: A tak poważnie - na przykład, zarezerwowanie nazwy dla swojego wynalazku (taki fajny skrócik TM ) na naszym forum, a może nie tylko :ok
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: The Sinking DEMO

Post autor: Gregorius »

Demko gotowe
Można sobie ściągnąć i obejrzeć:
http://www.gregorius.webpark.pl/tsd/The ... DemoV1.zip

Załączony tutorial, wszystko po angielsku!
Niedługo powinno być też dostępne na TheCircle
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: The Sinking DEMO

Post autor: Juliusz »

No, bardzo ciekawe. Gratulacje! Ja wymiękłem przy problemie wody... :)
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: The Sinking DEMO

Post autor: Paweuek »

Heh, też o czymś takim kiedyś myślałem. Nie podnosi się woda lecz cały poziom jest elevatorem, który do wody zjeżdża. Pomysł świetny aczkolwiek nie nadający się do dużej misji. Ale ubaw przedni :ok.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: The Sinking DEMO

Post autor: Kapitan Smith »

Miałem przyjemnośc zagierzyć w tę misję wczoraj i narodziło się pytanie:

Dlaczego woda nie zalewa pomieszczenia do końca?

Greg, jak mogłeś tego tutka zrobić po Angielsku??? :evil: :evil: Teraz będę musiał sobie tłumaczyć ;) A tak wogóle to świetny pomysł. No i ta winda, taka realna... Tak, czy inaczej, po prawie 2,5 roku mimo wszystko gratuluję :)
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: The Sinking DEMO

Post autor: Gregorius »

Kapitan Smith pisze:Tak, czy inaczej, po prawie 2,5 roku mimo wszystko gratuluję
Dzięki :)


Nie zalewa do końca... bo taka była koncepcja twórcy czyli moja :twisted:
A tutek jest po angielsku ponieważ każdą okazję wykorzystuję do szlifowania angielskiego :) Zwłaszcza gdy jakiś "najtiw" potem może sprawdzić moje wypociny, a tak było z tym tutorialem :)

Ta realna winda jest bardzo prosta do zrobienia, ale niestety może sprawiać problemy przy wyznaczaniu ścieżek (Compute Pathfinding Database w DromEdzie)...
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: The Sinking DEMO

Post autor: Edversion »

Pograłem chwilę w twoje demko...

Zacznijmy od:
Celi Misji: Find 10000 gold!
LOL! Myślałem, że w tę misję będę grał kilka dni... Szybko się to jednak zmieniło.. Nowe Cele..

Mała uwaga: Według mnie pomieszczenia zbyt długo się zalewają.. Czy tylko ja tak myślę?

Jednak pomysł z zalewającymi pomieszczenia wodą jest bardzo dobry. :ok Gratuluję, Gregourius. Masz łeb pełen pomysłów.

Wspaniały też pomysł z widną. Zrobiłeś ruchome brushe, czy to cały, jeden objekt?

Czyj to był statek? Mechanistów? Ja tam jakoś widzę tylko pogan... Jacyś więźniowie, czy co? :-D

Misja jest bardzo mała.. Ale przecież to tylko demko.. ;)
ODPOWIEDZ