Przydatne programy dodatkowe

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: peter_spy »

Niestety silnik prawdopodobnie dokonuje tu ostrego rozmycia, w tych ddsach nie stosowałem kompresji. Oryginalny obrazek:

Obrazek
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Nivellen »

Jeszcze "dużo wody upłynie" zanim takie wrażliwe na niuanse odcieni elementy jak niebo, będą wyglądały w grach niemal idealnie. Dla mnie jest i tak bombowo :ok
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Abru »

Wspaniale to wygląda, Judith. W końcu coś innego, świeżego. Brakuje mi tylko księżyca. ;) Fajnie, że pracujesz nad CCC2 :ok

Jeśli ten wątek się rozwinie można go wydzielić do nowego tematu. :)
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Juliusz »

Inny program, który może okazać się przydatny, a przynajmniej inspirujący: Ivy Generator.

http://graphics.uni-konstanz.de/~luft/ivy_generator/

Screeny mówią same za siebie.

Istnieje także plugin do 3dsmaxa napisany na podstawie powyższego, który ma większe możliwości, takie jak odróżnianie powierzchni, do której pnącza się nie przyklejają (ale są blokowane), vertex coloring, zapisywanie ustawień oraz - co najważniejsze - animacja.

http://www.guruware.at/main/index.html

----
A do czego może to się przydać w grafice low poly? Np. do realistycznych tekstur z udziałem bluszczu (diffuse oraz normal map). Nie tylko tekstur brushy zresztą. Możemy np. mieć model, dajmy na to studnię, oplecioną bluszczem. Wyrośnięty model hipoly możemy wypalić do lowpoly.
Można także regulować ustawienia gęstości siatki, a więc jakbyśmy potrzebowali model 3d low poly to też się da wygenerować.

Bluszcz rośnie całkiem szybko, szczególnie ten w wersji pluginowej. Plusem jest to, że można zmieniać ustawienia rośnięcia bluszczu w trakcie, co daje nam większą kontrolę nad kształtem.

Tu jest mała próbka, którą kiedyś wyrenderowałem w 3dsmaxie.
Awatar użytkownika
_OskaR
Poganin
Posty: 736
Rejestracja: 26 stycznia 2005, 16:07

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: _OskaR »

Pierwszy raz takie super-roślinki widziałem w 2001r. w jakimś demku gry (grywalnym) w PCWK. Ale niestety co innego rendery, czy animacje, tworzone ileś tam czasu, a co innego grafa czasu rzeczywistego. Kiedyś zachwycałem się trawą w Oblivionie. Kiedy sam zacząłem się bawić w programowanie grafiki, okazało się, że wspomniana trawa to coś bardzo prymitywnego. Takie roślinki zrobione liść po liściu to naprawdę cudo- jestem ciekaw, czy da się takie drzewka napisać (wo wymodelowanie w 3DSMax to już nie to)- jakiś fraktal etc. W FarCry 2 niedawno pokazali "rosnące" drzewa- można odstrzelić gałąź, a ta po jakimś czasie odrośnie.
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Abru »

Istnieje także plugin do 3dsmaxa napisany na podstawie powyższego, który ma większe możliwości, takie jak odróżnianie powierzchni, do której pnącza się nie przyklejają (ale są blokowane), vertex coloring, zapisywanie ustawień oraz - co najważniejsze - animacja.

http://www.guruware.at/main/index.html
Testowałem ten plugin jakiś czas temu, faktycznie bardzo przyjemny w obsłudze. ;)

Dobrze, że podałeś link do GuruWare dzięki temu przypomniałem sobie o innej wtyczce do Maksa, która umożliwia importowanie terenu, ustawień kamery oraz oświetlenia z Terragena (pliki ter oraz tgw). Bardzo ciekawa wtyczka.

http://www.guruware.at/main/terImp/index.html
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Juliusz »

jestem ciekaw, czy da się takie drzewka napisać (wo wymodelowanie w 3DSMax to już nie to)- jakiś fraktal etc.
Nie bardzo wiem, co masz na myśli. Powyższy bluszcz powstaje właśnie wg. algorytmu. Nie jest to fraktal, ale też matematyka.

Nie spotkałem się jeszcze z dobrym programem do modelowania drzew fraktalnych. Ale jak najbardziej istnieją programy do parametrycznego modelowania roślin, np. http://www.onyxtree.com/index.html
Awatar użytkownika
_OskaR
Poganin
Posty: 736
Rejestracja: 26 stycznia 2005, 16:07

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: _OskaR »

Juliusz pisze:Nie bardzo wiem, co masz na myśli. Powyższy bluszcz powstaje właśnie wg. algorytmu. Nie jest to fraktal, ale też matematyka.
http://morzel.net/edu/lsystemy/lsystemy_art.pdf - czegoś takiego szukałem :)) Po prostu interesuję się tworzeniem takich rzeczy od zera w np. Visual C++, a nie jakimś programie do grafiki 3D.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: peter_spy »

Abru pisze:Wspaniale to wygląda, Judith. W końcu coś innego, świeżego. Brakuje mi tylko księżyca. ;) Fajnie, że pracujesz nad CCC2 :ok
Pracujesz to za dużo powiedziane, po prostu próbuję usystematyzować całość wiedzy, jaką udało mi się zgromadzić na temat cubemapek i ich zastosowań. To z resztą odnosi się nie tylko do T3eda, na podobnych zasadach wykorzystuje się je we wszystkich innych silnikach 3d. Skybox, udawane odbicia czy symulowanie połyskliwości, wszystkie te rzeczy da się zastosować wszędzie indziej, co najwyżej zmieni się nieco nazewnictwo tu i tam ;)

Za to ten bluszcz jest absolutely stunning, jakby to powiedzieli anglicy ;) Na pewno przyda się choćby w postaci przezroczystej tekstury naciągniętej na prostą płaszczyznę static mesha (bardziej skomplikowanych kształtów T3ed może nie uciągnąć).
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Juliusz »

Myslalem wlasnie o pelnym 3D, tak jak np. powyzszy bluszcz.

Ty, rozumiem, myslisz takze o napisaniu wlasnego renderera, tak? To oczywiscie kompletnie osobna rzecz. (i pewnie 100 razy bardziej skomplikowana niz program do modelowania fraktalowych roslin).

Jakbys kiedys sie bral za cos takiego i potrzebowal opinii grafika, to daj znac. Chyba, ze robisz to tylko na wlasne potrzeby.
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Abru »

Judith pisze:
Abru pisze:Wspaniale to wygląda, Judith. W końcu coś innego, świeżego. Brakuje mi tylko księżyca. ;) Fajnie, że pracujesz nad CCC2 :ok
Pracujesz to za dużo powiedziane, po prostu próbuję usystematyzować całość wiedzy, jaką udało mi się zgromadzić na temat cubemapek i ich zastosowań. To z resztą odnosi się nie tylko do T3eda, na podobnych zasadach wykorzystuje się je we wszystkich innych silnikach 3d. Skybox, udawane odbicia czy symulowanie połyskliwości, wszystkie te rzeczy da się zastosować wszędzie indziej, co najwyżej zmieni się nieco nazewnictwo tu i tam ;)
W takim razie cieszy mnie, że próbujesz usystematyzować całość wiedzy, jaką udało ci się zgromadzić na temat tworzenia cubemapek. Mam nadzieje, że efekty tej "systematyzacji" zobaczymy również w CCC2. ;)
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Marzec »

Thief Objective Wizard ktoś da? :(
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: timon »

tow
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Marzec »

Bardzo dziękuję!!! :) Wiedziałem, że ktoś taki jak timon będzie miał plik. Ogólnie chyba wszystkie jego linki wygasły, tak jak kilku innych aplikacji. Nadchodzi era nowej polskiej strony :]
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Komag's, Yandros', and Haxer's DromEd Menus!

Post autor: Przemek557 »

Witam wszystkich szanownych DromEdowców! Będąc na wakacjach zrobiłem poprawioną wersję Menu do Dromeda(bazując na wersji Komaga i Yandrosa).

Sprawdźcie to, w pliku menus302.txt znajduje się więcej informacji(po angielsku). Gdybyście znaleźli jakiś błąd w moich angielskich tekstach(niewiele ich, ale pewnie coś tam się błędnego znajdzie)to dajcie mi znać.
Jakie zmiany w stosunku do wersji 3.1?
dodałem 3 różne rzeczy.
1)Autosave - niestety nie jest to żaden co 5, 10 min etc.
2)Dodałem 100 wolnych slotów na rodziny tekstur, oraz instrukcję w jaki sposób z łatwością dodawać na stałe do DromEda nasze własne rodziny(oraz te ściągnięte z internetu :P)
3)oddzieliłem kilkoma poziomymi kreskami przyciski Otwórz i Zapisz by zapobiec omyłkowemu kliknięciu Zapisz zamiast Otwórz po włączeniu DromEda(ile ja już to razy zrobiłem...)

Wszelkie nieprawidłowości zgłąszajcie do mnie :P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Nivellen »

Wprawdzie używam od dawna swojego własnego menu, opracowanego również na bazie tego od Komaga, ale wypróbuję Twoje i dam znać jak się sprawdza "praniu" :ok
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Paweuek »

Obrazek
Awatar użytkownika
Ozi
Młotodzierżca
Posty: 854
Rejestracja: 25 października 2003, 21:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Ozi »

Na forum Dark Moda wpadłem właśnie na temat Photoshop CS 5 Simply Amazing... (niektórzy z was pewnie już się zaznajomili)
Jest w nim link do filmiku Adobe Photoshop CS5 - PatchMatch - http://www.CS5.org. Filmik przedstawia rzekome "ficzersy" zaimplementowane, jak nie trudno się domyśleć po jego tytule, w Photoshopie CS5. Jeśli wideo nie jest fakem, to wyobraźcie sobie dostęp to takich narzędzi przy tworzeniu tekstur...

Szkoda, że to nie ficzersy darmowego GIMP`a ;P
Grzechu
Ożywieniec
Posty: 114
Rejestracja: 30 sierpnia 2006, 14:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Grzechu »

W UDK można za darmo używać narzędzi do generowanie realistycznych drzew
http://www.youtube.com/watch?v=3HO2o4po ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=bG79EosN ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=EhwZ7Sb0PHA

Zawsze się napalałem na UDK, kilka miesięcy temu. Cały czas zostaje przy Source. Ale na serio kusi ten silnik (UE3->UDK).
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: peter_spy »

Ha, taki Speedtree by mi się teraz przydał, i to bardzo, bo zrobiłem już ze 3 podejścia do świerków i każdy z nich był beznadziejny (choć jakiśtam progress jest ;) ) Ciekawe czy to eksportuje drzewka do jakichś zjadliwych formatów, typu .obj czy .3ds
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Abru »

O ile pamiętam to jednak nie. Pewnie jest jakaś metoda, która pozwala przenieść drzewka do 3ds maxa lub innego programu, ale nie szukałem, wiec tylko zgaduje. :)
Grzechu
Ożywieniec
Posty: 114
Rejestracja: 30 sierpnia 2006, 14:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Grzechu »

Witam!
Oczywiście, że jest taka możliwość.
Wystarczy pobrać UDK, zainstalować.
Uruchamiamy SpeedTree modelujemy drzewko, exportujemy do pliku *.obj lub *.fbx
File --> Export as mesh --> OBJ Exporter lub FBX Exporter
Pozdrawiam
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Abru »

hehe nie ma takiej możliwości. Gdy klikasz na eksport do OBJ pojawia się komunikat informujący o możliwości kupna pełnej wersji Speed Tree. :))
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: peter_spy »

Właśnie przetestowałem, niestety kicha :)
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Nivellen »

I co z tego, że UDK jest udostępniany za darmo, jeśli zawarte w nim oprogramowanie już nie jest. Trochę to bez sensu, przynajmniej z punktu widzenia amatora-zapaleńca :kwd
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
ODPOWIEDZ