Strona 2 z 4

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 25 listopada 2007, 21:55
autor: peter_spy
Ano widzisz, miałem sobie zrobić przerwę od T3eda, jeśli nie skończyć z tym, ale jakoś nie daje mi spokoju ;) Może to i jakaś dewiacja, ale dłubanie w edytorze do UT2004 kompletnie mi nie sprawia radości, tak samo w Radiancie :]

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 01 grudnia 2007, 04:06
autor: Marzec
Hehe też kiedy zrobiłem sobie przerwę od Droma i zacząłem się bawić na Blenderze to ciągnęło mnie z powrotem. Nie dlatego że Blender trudny ;) M.in. dlatego że nie skończyłem misji :P

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 07 grudnia 2007, 18:00
autor: Abru
Gdyby ktoś nie śledził zmian na stronie NVidii warto zaznaczyć, że ostatnio ukazały się nowe wersje m.in. wtyczek do Photoshopa oraz programu Windows Texture Viewer. :)

http://developer.nvidia.com/object/nv_t ... tools.html

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 07 grudnia 2007, 18:18
autor: Dziarsky
Abru pisze:m.in. wtyczek do Photoshopa
No może zrobili z tego coś na miarę CrazyBump, trzeba zobaczyć przy okazji.

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 18 grudnia 2007, 19:26
autor: Ozi
Proszę Państwa, proszę sobie zassać wersję beta 6 CrazyBumpa :):):)

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 18 grudnia 2007, 19:32
autor: Dziarsky
Ozi pisze:Proszę Państwa, proszę sobie zassać wersję beta 6 CrazyBumpa
Jakieś zasadnicze zmiany czy po prostu poprawiona jakość ?

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 18 grudnia 2007, 20:36
autor: Ozi
Generuje specularmapy, czego wcześniej chyba nie było (nie pamiętam a nie mam starszej wersji żeby sprawdzić) i wyglada to całkiem ciekawie (ale nie zawsze). Pozwala również na drobną edycję źródłowego obrazka np. usuwanie cieni, korekcję poziomów. Rozwija się ten programik...

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 23 stycznia 2008, 17:58
autor: Creative garret
a czy może mi ktoś dać LINK do poradnika zwiazanym z Dromedem (bo nie chce mi sie szukac[a dokladniej szukałem kilka dni i nie znalazlem])bo jestem poczatkujacym :))

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 23 stycznia 2008, 18:34
autor: timon
Przykro mi, że nie mogłeś zobaczyć wątku, który jest o trzy pozycje poniżej.

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 23 stycznia 2008, 21:59
autor: Creative garret
dalej nie mogę znaleść :wmu

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 23 stycznia 2008, 22:35
autor: Dziarsky
timon pisze:Przykro mi, że nie mogłeś zobaczyć wątku, który jest o trzy pozycje poniżej.
Creative garret pisze:dalej nie mogę znaleść :wmu
Nie no to jest niesamowite, pobiłeś wszystkich stary.

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 24 stycznia 2008, 22:17
autor: timon
Jeśli strona xysia nie działa, to nie ma innego miejsca po polsku z informacjami o dromedzie. Oczywiście pomijam to forum.

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 24 stycznia 2008, 22:49
autor: Bandit
strona dromed Xyś strona Xysia offline strona o dromedzie
:arrow: Strona.Xysia.DromedPL.Offline.rar
Teraz szukając na pewno ją znajdziecie. 8-)

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 25 stycznia 2008, 15:04
autor: Creative garret
dzięki troche duza ;S ale ; moze zadziala:)

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 23 lipca 2008, 23:05
autor: peter_spy
Bawiliście się kiedyś takim programikiem jak Terragen? Przy odrobinie wprawy można nim tworzyć naprawdę piękne krajobrazy, nadaje się również do tworzenia skyboksów. Właśnie go rozgryzam ;)

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 24 lipca 2008, 03:23
autor: _OskaR
Kiedyś bawiłem się Vue d'Esprit 2. Te obrazki ze stronki Terragena wyglądają fajnie, ale jakoś jeszcze nie udało mi się osiągnąć podobnego efektu. Przypomniałeś mi, jak się bawiłem heightmapami, kiedy niedawno pisałem gierkę w OpenGLu :))

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 24 lipca 2008, 11:14
autor: peter_spy
Z tego co widzę to teren bazowy jest generowany przy pomocy programu, natomiast reszta to już zasługa innych aplikacji ;) Udało mi się wczoraj sklecić pierwszy skybox, zrobić z niego cubemapę i wrzucić na kulę, tyle że Thief3 ją wyświetlił do góry nogami :shock:.

Zdaje się, że trochę inaczej wygląda wyświetlanie cubemapek dla przedmiotów wypukłych, a inaczej dla wklęsłych, przynajmniej w T3edzie... Jak tylko uda mi się uzyskać sensowny efekt, to może jakiś tutorial sklecę...

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 26 lipca 2008, 00:51
autor: peter_spy
Udało się :-D Trzeba będzie następnym razem poprawić trochę niebo, żeby nie było widać przejść pomiędzy gradientem, bo bloom go jeszcze uwydatnia, ale mniej więcej o coś takiego chodziło ;)

Obrazek Obrazek

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 26 lipca 2008, 13:38
autor: Dziarsky
Bardzo ciekawe :) Zwykłe gwiaździste niebo było zwyczajnie nudne a tutaj dochodzą bardzo fajne widoki. Nie trzeba już elementami mapy całkowicie zasłaniać brzegów mapy by nie było widać pustki za nią.
ps. Choć osobiście to bardzo ucieszyłbym się na skybox z dobrze oddanym miastem nocą (np. ciągnącym się do wzgórz). :)

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 26 lipca 2008, 13:43
autor: peter_spy
Postaram się zrobić właśnie coś takiego. Zastanawiam się tylko czy zrobić to jednym rzutem, tj. wkomponować domy w skyboksa czy może np. wrzucić je w ramach tekstur z przezroczystym tłem, nanoszonych na płaszczyznę maleńkich static meshy (jako elementy do układania).

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 26 lipca 2008, 14:11
autor: Nivellen
Przepiękny widoczek, bardzo realistyczny. Jaką rozdzielczość mają te tła? Jestem ciekaw, bo również będę potrzebować czegoś takiego do swojej misji. Ale zastanawiam się, czy opłaca się robić tak dokładne obrazki, aby je potem zmniejszać do rozmiaru 256x256 pixeli :(

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 26 lipca 2008, 14:20
autor: Juliusz
Judith - tło wygląda fajnie. Dużo czasu zajęło Tobie wygenerowanie tego?
jedyne zastrzeżenie bym miał to do ilości kolorów - wygląda, jakby obrazek był w trybie 16 kolorów - brak niuansów kolorystycznych. Może to kwestia kompresji czy czego tam?

Nivellen - Zaletą tworzenia własnego tła jest to, że jest niepowtarzalne - w żadnej innej fanmisji nikt go wcześniej nie widział. A jeśli szkoda Tobie czasu na naukę Terragenu, po to, żeby stracić wiele z ostatecznego rezultatu upychając krajobraz do mikroskopijnych tekstur, to zawsze możesz obrobić jakieś zdjęcie we Photoshopie. W końcu jedyne co potrzebujesz to tekstura 1024x256 - takich jest od groma na necie.
Ale znajomość Terragenu może się przydać swoją drogą, w przyszłości, do poważniejszych projektów.

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 26 lipca 2008, 14:57
autor: peter_spy
Nivellen - opłaca się zmniejszać te obrazki z dużych wielkości, lepiej wtedy wyglądają. Najlepiej wygenerować obrazek ok. 4x większy od docelowego :) Tła w tych zrzutach mają rozdzielczość 1024x1024.

Juliuszu, to niestety kwestia jakości nieba generowanego przez Terragena 0.9, nawet przy ustawieniach maksymalnych widać tzw. color banding :(

Zrobiłem mały wywiad środowiskowy i znalazłem metodę pozbywania się tego ustrojstwa, niestety kosztem jakości obrazu: trzeba utworzyć nową warstwę w kolorze "idealnie szarym" (RGB wszędzie 128), przejść w tryb Overlay (pokrywanie), użyć Noise (szum) i zastosować rozmywanie.

Niestety tu przejścia między odcieniami gradientu są tak duże, że potrzeba naprawdę ostrego szumu, żeby to zamaskować. Obrazki były generowane w rozdzielczości 2048 x 2048 a potem zmniejszone o połowę. Może przy rozdzielczości 4096 i zejściu do 1024 będzie łatwiej się tego pozbyć? (ale to się będzie renderować dobrze ponad 2 godziny :|).

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 26 lipca 2008, 15:26
autor: peter_spy
Ok, chyba znalazłem sposób. Prościej będzie wydzielić z takiego obrazka niebo jako osobną warstwę, a potem zmieszać ją z innym obrazkiem dobrej jakości i o ciemniejszym tle (np. chmur albo gwiazd).

Obrazek przed majstrowaniem:

Obrazek

Obrazek po lekkim zmieszaniu dwóch warstw nieba:

Obrazek

To było robione tak na szybko, gdzieniegdzie jeszcze widać nieciekawe fragmenty, do tutoriala się bardziej przyłożę ;)

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 26 lipca 2008, 17:17
autor: Juliusz
Niebo niebem, ale te obrazki mają mało kolorów także na górach. Np. pierwszy zrzut (ze świecącym kryształem), góra po lewej - wygląda, jakby miała 4-5 odcieni granatu, widać płaszczyzny jednolitego koloru.
Zarazem widzę, że obrazki generowane z Terragenu mają tych kolorów znacznie więcej (także niebo), a więc musi to być kwestia konwersji do formatu DDS (domyślam się, że taki używasz w grze), samego sposobu wyświetlania na silniku gry albo dużej kompresji jpega, który zapodałeś na forum. Miejmy nadzieję, że przyczyną jest to ostatnie.