Strona 3 z 4

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 26 lipca 2008, 18:02
autor: peter_spy
Niestety silnik prawdopodobnie dokonuje tu ostrego rozmycia, w tych ddsach nie stosowałem kompresji. Oryginalny obrazek:

Obrazek

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 26 lipca 2008, 18:10
autor: Nivellen
Jeszcze "dużo wody upłynie" zanim takie wrażliwe na niuanse odcieni elementy jak niebo, będą wyglądały w grach niemal idealnie. Dla mnie jest i tak bombowo :ok

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 27 lipca 2008, 17:11
autor: Abru
Wspaniale to wygląda, Judith. W końcu coś innego, świeżego. Brakuje mi tylko księżyca. ;) Fajnie, że pracujesz nad CCC2 :ok

Jeśli ten wątek się rozwinie można go wydzielić do nowego tematu. :)

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 27 lipca 2008, 17:46
autor: Juliusz
Inny program, który może okazać się przydatny, a przynajmniej inspirujący: Ivy Generator.

http://graphics.uni-konstanz.de/~luft/ivy_generator/

Screeny mówią same za siebie.

Istnieje także plugin do 3dsmaxa napisany na podstawie powyższego, który ma większe możliwości, takie jak odróżnianie powierzchni, do której pnącza się nie przyklejają (ale są blokowane), vertex coloring, zapisywanie ustawień oraz - co najważniejsze - animacja.

http://www.guruware.at/main/index.html

----
A do czego może to się przydać w grafice low poly? Np. do realistycznych tekstur z udziałem bluszczu (diffuse oraz normal map). Nie tylko tekstur brushy zresztą. Możemy np. mieć model, dajmy na to studnię, oplecioną bluszczem. Wyrośnięty model hipoly możemy wypalić do lowpoly.
Można także regulować ustawienia gęstości siatki, a więc jakbyśmy potrzebowali model 3d low poly to też się da wygenerować.

Bluszcz rośnie całkiem szybko, szczególnie ten w wersji pluginowej. Plusem jest to, że można zmieniać ustawienia rośnięcia bluszczu w trakcie, co daje nam większą kontrolę nad kształtem.

Tu jest mała próbka, którą kiedyś wyrenderowałem w 3dsmaxie.

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 27 lipca 2008, 19:08
autor: _OskaR
Pierwszy raz takie super-roślinki widziałem w 2001r. w jakimś demku gry (grywalnym) w PCWK. Ale niestety co innego rendery, czy animacje, tworzone ileś tam czasu, a co innego grafa czasu rzeczywistego. Kiedyś zachwycałem się trawą w Oblivionie. Kiedy sam zacząłem się bawić w programowanie grafiki, okazało się, że wspomniana trawa to coś bardzo prymitywnego. Takie roślinki zrobione liść po liściu to naprawdę cudo- jestem ciekaw, czy da się takie drzewka napisać (wo wymodelowanie w 3DSMax to już nie to)- jakiś fraktal etc. W FarCry 2 niedawno pokazali "rosnące" drzewa- można odstrzelić gałąź, a ta po jakimś czasie odrośnie.

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 27 lipca 2008, 19:28
autor: Abru
Istnieje także plugin do 3dsmaxa napisany na podstawie powyższego, który ma większe możliwości, takie jak odróżnianie powierzchni, do której pnącza się nie przyklejają (ale są blokowane), vertex coloring, zapisywanie ustawień oraz - co najważniejsze - animacja.

http://www.guruware.at/main/index.html
Testowałem ten plugin jakiś czas temu, faktycznie bardzo przyjemny w obsłudze. ;)

Dobrze, że podałeś link do GuruWare dzięki temu przypomniałem sobie o innej wtyczce do Maksa, która umożliwia importowanie terenu, ustawień kamery oraz oświetlenia z Terragena (pliki ter oraz tgw). Bardzo ciekawa wtyczka.

http://www.guruware.at/main/terImp/index.html

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 27 lipca 2008, 20:40
autor: Juliusz
jestem ciekaw, czy da się takie drzewka napisać (wo wymodelowanie w 3DSMax to już nie to)- jakiś fraktal etc.
Nie bardzo wiem, co masz na myśli. Powyższy bluszcz powstaje właśnie wg. algorytmu. Nie jest to fraktal, ale też matematyka.

Nie spotkałem się jeszcze z dobrym programem do modelowania drzew fraktalnych. Ale jak najbardziej istnieją programy do parametrycznego modelowania roślin, np. http://www.onyxtree.com/index.html

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 27 lipca 2008, 20:55
autor: _OskaR
Juliusz pisze:Nie bardzo wiem, co masz na myśli. Powyższy bluszcz powstaje właśnie wg. algorytmu. Nie jest to fraktal, ale też matematyka.
http://morzel.net/edu/lsystemy/lsystemy_art.pdf - czegoś takiego szukałem :)) Po prostu interesuję się tworzeniem takich rzeczy od zera w np. Visual C++, a nie jakimś programie do grafiki 3D.

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 27 lipca 2008, 22:00
autor: peter_spy
Abru pisze:Wspaniale to wygląda, Judith. W końcu coś innego, świeżego. Brakuje mi tylko księżyca. ;) Fajnie, że pracujesz nad CCC2 :ok
Pracujesz to za dużo powiedziane, po prostu próbuję usystematyzować całość wiedzy, jaką udało mi się zgromadzić na temat cubemapek i ich zastosowań. To z resztą odnosi się nie tylko do T3eda, na podobnych zasadach wykorzystuje się je we wszystkich innych silnikach 3d. Skybox, udawane odbicia czy symulowanie połyskliwości, wszystkie te rzeczy da się zastosować wszędzie indziej, co najwyżej zmieni się nieco nazewnictwo tu i tam ;)

Za to ten bluszcz jest absolutely stunning, jakby to powiedzieli anglicy ;) Na pewno przyda się choćby w postaci przezroczystej tekstury naciągniętej na prostą płaszczyznę static mesha (bardziej skomplikowanych kształtów T3ed może nie uciągnąć).

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 28 lipca 2008, 14:28
autor: Juliusz
Myslalem wlasnie o pelnym 3D, tak jak np. powyzszy bluszcz.

Ty, rozumiem, myslisz takze o napisaniu wlasnego renderera, tak? To oczywiscie kompletnie osobna rzecz. (i pewnie 100 razy bardziej skomplikowana niz program do modelowania fraktalowych roslin).

Jakbys kiedys sie bral za cos takiego i potrzebowal opinii grafika, to daj znac. Chyba, ze robisz to tylko na wlasne potrzeby.

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 28 lipca 2008, 16:04
autor: Abru
Judith pisze:
Abru pisze:Wspaniale to wygląda, Judith. W końcu coś innego, świeżego. Brakuje mi tylko księżyca. ;) Fajnie, że pracujesz nad CCC2 :ok
Pracujesz to za dużo powiedziane, po prostu próbuję usystematyzować całość wiedzy, jaką udało mi się zgromadzić na temat cubemapek i ich zastosowań. To z resztą odnosi się nie tylko do T3eda, na podobnych zasadach wykorzystuje się je we wszystkich innych silnikach 3d. Skybox, udawane odbicia czy symulowanie połyskliwości, wszystkie te rzeczy da się zastosować wszędzie indziej, co najwyżej zmieni się nieco nazewnictwo tu i tam ;)
W takim razie cieszy mnie, że próbujesz usystematyzować całość wiedzy, jaką udało ci się zgromadzić na temat tworzenia cubemapek. Mam nadzieje, że efekty tej "systematyzacji" zobaczymy również w CCC2. ;)

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 23 sierpnia 2009, 00:42
autor: Marzec
Thief Objective Wizard ktoś da? :(

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 23 sierpnia 2009, 08:46
autor: timon
tow

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 24 sierpnia 2009, 00:52
autor: Marzec
Bardzo dziękuję!!! :) Wiedziałem, że ktoś taki jak timon będzie miał plik. Ogólnie chyba wszystkie jego linki wygasły, tak jak kilku innych aplikacji. Nadchodzi era nowej polskiej strony :]

Komag's, Yandros', and Haxer's DromEd Menus!

: 07 września 2009, 22:14
autor: Przemek557
Witam wszystkich szanownych DromEdowców! Będąc na wakacjach zrobiłem poprawioną wersję Menu do Dromeda(bazując na wersji Komaga i Yandrosa).

Sprawdźcie to, w pliku menus302.txt znajduje się więcej informacji(po angielsku). Gdybyście znaleźli jakiś błąd w moich angielskich tekstach(niewiele ich, ale pewnie coś tam się błędnego znajdzie)to dajcie mi znać.
Jakie zmiany w stosunku do wersji 3.1?
dodałem 3 różne rzeczy.
1)Autosave - niestety nie jest to żaden co 5, 10 min etc.
2)Dodałem 100 wolnych slotów na rodziny tekstur, oraz instrukcję w jaki sposób z łatwością dodawać na stałe do DromEda nasze własne rodziny(oraz te ściągnięte z internetu :P)
3)oddzieliłem kilkoma poziomymi kreskami przyciski Otwórz i Zapisz by zapobiec omyłkowemu kliknięciu Zapisz zamiast Otwórz po włączeniu DromEda(ile ja już to razy zrobiłem...)

Wszelkie nieprawidłowości zgłąszajcie do mnie :P

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 07 września 2009, 23:54
autor: Nivellen
Wprawdzie używam od dawna swojego własnego menu, opracowanego również na bazie tego od Komaga, ale wypróbuję Twoje i dam znać jak się sprawdza "praniu" :ok

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 19 października 2009, 13:17
autor: Paweuek

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 12 stycznia 2010, 19:39
autor: Ozi
Na forum Dark Moda wpadłem właśnie na temat Photoshop CS 5 Simply Amazing... (niektórzy z was pewnie już się zaznajomili)
Jest w nim link do filmiku Adobe Photoshop CS5 - PatchMatch - http://www.CS5.org. Filmik przedstawia rzekome "ficzersy" zaimplementowane, jak nie trudno się domyśleć po jego tytule, w Photoshopie CS5. Jeśli wideo nie jest fakem, to wyobraźcie sobie dostęp to takich narzędzi przy tworzeniu tekstur...

Szkoda, że to nie ficzersy darmowego GIMP`a ;P

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 14 stycznia 2010, 13:22
autor: Grzechu
W UDK można za darmo używać narzędzi do generowanie realistycznych drzew
http://www.youtube.com/watch?v=3HO2o4po ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=bG79EosN ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=EhwZ7Sb0PHA

Zawsze się napalałem na UDK, kilka miesięcy temu. Cały czas zostaje przy Source. Ale na serio kusi ten silnik (UE3->UDK).

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 14 stycznia 2010, 16:03
autor: peter_spy
Ha, taki Speedtree by mi się teraz przydał, i to bardzo, bo zrobiłem już ze 3 podejścia do świerków i każdy z nich był beznadziejny (choć jakiśtam progress jest ;) ) Ciekawe czy to eksportuje drzewka do jakichś zjadliwych formatów, typu .obj czy .3ds

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 14 stycznia 2010, 17:03
autor: Abru
O ile pamiętam to jednak nie. Pewnie jest jakaś metoda, która pozwala przenieść drzewka do 3ds maxa lub innego programu, ale nie szukałem, wiec tylko zgaduje. :)

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 14 stycznia 2010, 17:07
autor: Grzechu
Witam!
Oczywiście, że jest taka możliwość.
Wystarczy pobrać UDK, zainstalować.
Uruchamiamy SpeedTree modelujemy drzewko, exportujemy do pliku *.obj lub *.fbx
File --> Export as mesh --> OBJ Exporter lub FBX Exporter
Pozdrawiam

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 14 stycznia 2010, 17:23
autor: Abru
hehe nie ma takiej możliwości. Gdy klikasz na eksport do OBJ pojawia się komunikat informujący o możliwości kupna pełnej wersji Speed Tree. :))

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 14 stycznia 2010, 17:54
autor: peter_spy
Właśnie przetestowałem, niestety kicha :)

Re: Przydatne programy dodatkowe

: 14 stycznia 2010, 20:48
autor: Nivellen
I co z tego, że UDK jest udostępniany za darmo, jeśli zawarte w nim oprogramowanie już nie jest. Trochę to bez sensu, przynajmniej z punktu widzenia amatora-zapaleńca :kwd