[Radiant] Zaczynamy zabawę...

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Dziarsky »

A więc tak:

Tworzę plik _stone_.pk4 (robie zip i zamieniam rozszerzenie)
W nim umieszczam dwa foldery

materials\_stone_floor01.mtr
textures/_stone_/_stone_floor01
{
qer_editorimage textures/_stone_/_stone_floor01_ed.tga
diffusemap textures/_stone_/_stone_floor01_d.tga
bumpmap textures/_stone_/_stone_floor01_local.tga
specularmap textures/_stone_/_stone_floor01_s.tga
}
oraz textures\_stone_\
i w nim:
_stone_floor01_ed.tga
_stone_floor01_d.tga
_stone_floor01_local.tga
_stone_floor01_s.tga
(wszystkie są w rozmiarze 256x)

W edytorze wybieram texturę z listy:
Obrazek
Nie widać podglądu ale textura jest na podłodze.

Teraz Klikam F7 i efekt jest taki:
Obrazek
Wygląda to tak jakby świało świeciło jako spot w prawy róg. Ale to jest omni co widać na pozostałych płaszczyznach.
Obrazek
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: MRYS »

A jak wchodzisz do gry to też tak wygląda?
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Bukary »

A spróbuj dać samą teskturę (bez bump i specular) i sprawdź, czy działa. Po prostu usuń szybko z materiału wpisy bumpmap i specularmap, a następnie go zapisz. Nic nie zmieniaj w misji.

Fakt, że tekstura się źle wyświetla w oknie dialogowym, to już pierwszy zły znak. Nie wiem, jaka to tekstura, ale znaczenie mogą mieć też opcje zapisu TGA.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: MRYS »

Problem może też tkwić w teksturze specularmap. Jeżeli myli ona edytor co do odbijania i pochłaniania światła przez powierzchnię to efekt może być podobny. Miałem tak kiedyś w zupełnie innym programie do grafiki 3D. Ale to tylko taka hipoteza. Sprawdź to co radzi Bukary.

Aha, no i rzeczywiście sprawdź opcje zapisu tga. Żeby była 24 bitowa itp.
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Dziarsky »

Bukary pisze:A spróbuj dać samą teskturę (bez bump i specular) i sprawdź, czy działa.
Tu tkwił błąd. Specular dodałem jakiś czas póxniej ale normal mape miąłem od poczatku i chyba ona wywala błędy.

MRYS pisze:Problem może też tkwić w teksturze specularmap. Jeżeli myli ona edytor co do odbijania i pochłaniania światła przez powierzchnię to efekt może być podobny.
Specular map to skalaszarości. Roweki sa czarne a powierzchnia kamienia szara.

MRYS pisze:Aha, no i rzeczywiście sprawdź opcje zapisu tga. Żeby była 24 bitowa itp.
Zapisuję jako 24bit.

Zrobię jeszcze jeden test. Mamy wypakowane textury i normale z HL2 :P Wezme jakąś wrzuce i zobacze czy zadziała. Wtedy już na bank będe wiedział, że robie coś nie tak w oknie normal-map :).

EDIT:
Potwierdziło się.
Robiąc samemu norrmal-mape coś skopałem bo oryginalne textury z HL2 działaja elegancko. Zrobię na spokojnie jakąś nową texturę i jeszcze raqz zobaczę.
Obrazek
Awatar użytkownika
brzeszczot
Młotodzierżca
Posty: 817
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 11:09
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: brzeszczot »

Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Dziarsky »

Ciekawe. Edytora uzywa się tak jak np. w Heroes z tą rożnicą, że tu mamy ful wypas 3D :).
Mam tylko pytanie czy także tutaj jak w Heroes, możemy tylko korzystać z "klocków" oryginalnej gry ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Juliusz »

Mam tylko pytanie czy także tutaj jak w Heroes, możemy tylko korzystać z "klocków" oryginalnej gry ?
Na pewno będzie można własne dawać. Można było do Morrowinda, więc i tu się da.

Ja w ogóle chyba zainteresuję się tym edytorem. Przestrzenie i ogromne światy mnie zawsze pociągały...
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Dziarsky »

Juliusz pisze:Na pewno będzie można własne dawać. Można było do Morrowinda, więc i tu się da.
Musiałbym zobaczyć tą aplikację w akcji bo na screenach nie widać jak siębuduje świat :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Juliusz »

A ja mam pytanie - Radiant jest dostępny razem z Doom'em 3, tak? Jakieś patche potem są potrzebne albo coś w tym stylu?
Czy jest w ogóle wersja PL Doom'a 3? I jeśli tak, to czy będzie odpowiednia dla Dark Radianta?
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Dziarsky »

Juliusz pisze:A ja mam pytanie - Radiant jest dostępny razem z Doom'em 3, tak? Jakieś patche potem są potrzebne albo coś w tym stylu?
Czy jest w ogóle wersja PL Doom'a 3? I jeśli tak, to czy będzie odpowiednia dla Dark Radianta?
Radiant jest dostępny z D3.
Warto gre uaktualnić to wersji 1.03 bodajże ale nie wiem jak to wpływa na sam edytor. Ogólnie warto.
Jest wersja D3pl ale nie sądzę by to modyfikowało edytor. DarkRadiant będzie niezależną aplikacja korzystającą tylko z zasobów D3 więc wersja PL tej gry w niczym nie powinna szkodzić.
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Juliusz »

Dziarsky pisze:Jest wersja D3pl ale nie sądzę by to modyfikowało edytor.
Nie wyraziłem się precyzyjnie - chodziło mi, czy na przykład da się korzystać z polskich czcionek itp.?
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Dziarsky »

Nie wyraziłem się precyzyjnie - chodziło mi, czy na przykład da się korzystać z polskich czcionek itp.?
Nie wiem czy Bukary coś na ten temat wie. W swoim czasie się dowiemy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Bukary »

Dziarsky pisze: Warto gre uaktualnić to wersji 1.03 bodajże ale nie wiem jak to wpływa na sam edytor. Ogólnie warto.
Dark Mod wymaga Dooma w wersji 1.3. Chociażby z tego względu, że łatka 1.3 wprowadziła do Radianta tzw. "sky portals" (czyli "sky box" w UnrealEdzie).
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
Ozi
Młotodzierżca
Posty: 854
Rejestracja: 25 października 2003, 21:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Ozi »

Pierwsze efekty mojej nauki Radianta - mały kościółek :)

Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Dziarsky »

Ozi pisze:mały kościółek
zrobiłeś to za pomocą patchy ? jaki to ma rozmiar względem postaci ?

Stary wygląda jak render z 3dmaxa dzięki tej szarej texturze - nie wiedziałem nawet, że taka jest :) Świetna robota :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Ozi
Młotodzierżca
Posty: 854
Rejestracja: 25 października 2003, 21:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Ozi »

Dziarsky pisze:
Ozi pisze:mały kościółek
zrobiłeś to za pomocą patchy ? jaki to ma rozmiar względem postaci ?
Tak, wszytko jest zrobione za pomocą patchy i brushy w samym edytorze. Jeżeli natomiast idzie o rozmiar względem postaci to ma się to tak:

Obrazek
Dziarsky pisze:Stary wygląda jak render z 3dmaxa dzięki tej szarej texturze - nie wiedziałem nawet, że taka jest :)
hehe, teksturkę zrobiłem sam na szybko, żeby mieć taką testową :)
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Dziarsky »

Ozi pisze:Tak, wszytko jest zrobione za pomocą patchy i brushy w samym edytorze.
wielki szacun :)
Ja tylko "poznałem" patche ale nie miałem do nich cierpliwości i ogólnie rozgryzałem edytor :) A widzę, że ostatnio miałeś dużo wolnego czasu :)

Rzuć tymi screenami na forum www.thedarkmod.com a spokojnie dostaniesz beta-mappera :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Ozi
Młotodzierżca
Posty: 854
Rejestracja: 25 października 2003, 21:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Ozi »

Dziarsky pisze:A widzę, że ostatnio miałeś dużo wolnego czasu :)
hehe, wreszcie dotarłem na ten dziesiąty semestr i tak sobie dłubię w przerwach między pisaniem magisterki :) No a mając przez ostatnie cztery tygodnie jeden tylko wypad na polibudę tygodniowo, to trochę tego wolnego czasu się uzbierało :)
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Dziarsky »

Ozi pisze:No a mając przez ostatnie cztery tygodnie jeden tylko wypad na polibudę tygodniowo, to trochę tego wolnego czasu się uzbierało
Uważaj na ten wolny czas bo ja już tak drugi semestr sobie chodzę czasami i jakoś dyplomu nie umiem skończyć :P Oczywiście to nie wina grania i siedzenia w TDM ale ... :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Juliusz »

Ozi - bardzo ładnie! Czekam teraz na wersję oteksturowaną!
Awatar użytkownika
Ozi
Młotodzierżca
Posty: 854
Rejestracja: 25 października 2003, 21:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Ozi »

Jak tylko zaczną mi jakieś teksturki ładnie wychodzić :) Póki co wszytkie moje wypociny cierpią na brak ostrości i ogólną nijakość :P

EDIT

Nareszcie znalazło się trochę wolnego czasu, który można było wykorzystać na dokształcanie się w Doom3EDzie. Oto moje "postępy" :)

Obrazek Obrazek Obrazek

I kilka zrzutów wnętrza

Obrazek Obrazek Obrazek

Zakładając, że zrobienie tego co widać powyżej zajęło mi tydzień od momentu pierwszgo odpalenia edytora (wcześniej mając tylko kilkudniowe doświadczenie z T3Edem i żadnego innego z edytorami), uważam, że jest OK :)
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Juliusz »

Kościółek wygląda uroczo. Inny klimat niż powszechnie panujący, ale to dobrze :)

Ozi - nie myślałeś nad betamapowaniem do darkmoda?

A tak przy okazji - ten temat mi w ogóle nie wyskoczył jako nieprzeczytany, przez co myślałem, że update dałeś tylko na forum darkmoda. To zapewne przez to, że edytowałeś posta, a nie napisałeś nowego.
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Dziarsky »

Pięknie Ozi ale najwyższa pora zobaczyć to w grze :). Odpal mapkę.

http://img451.imageshack.us/my.php?imag ... 649wa4.jpg - tu jest dużo drobnej roboty z patchami, musiałeś znaleźć naprawdę sporo czasu :P

W DRadiancie właściwości są trochę inne ale jest więcej textur i modeli więc czekam już a dołączysz do betamapperów by zobaczyć jak to będzie ostatecznie wyglądało 8-). Oby nic ci się nie pochrzaniło.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ozi
Młotodzierżca
Posty: 854
Rejestracja: 25 października 2003, 21:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Ozi »

To jeszcze wkleję tutaj drugi update zamieszczony na forum Dark Moda. Sam wykonałem teksturę witrażu i dachu, natomiast pozostałe są znalezione w necie.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

No a o betamappowaniu dla dark moda myślę już od pewnego czasu i chyba jednak wyślę maila na recruiting@thedarkmod.com :)

A screeny z gry zamieszczę chyba dopiero wtedy, kiedy kościółek znajdzie w jakimś konkretnym otoczeniu, bo póki co samotnie sobie stoi w przestrzeni :)
ODPOWIEDZ