Początki

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Początki

Post autor: Juliusz »

Przemek557 pisze:nie zmienia mi się kryształ ukrycia jak stoję pod drzwiami
To spróbuj drzwiom dodać właściwość Renderer -> Runtime Object Shadow.
Juliusz pisze:żeby objekty przez nie nieprzelatywały
Ty wiesz, ja wiem i parę innych osób na tym forum wie, że w Twojej misji będą drzwi w połowie materialne a w połowie "duchowe". Do czasu wydania misji być może o tym zapomnimy, a na pewno nikt z innych grających osób nie będzie miał tego świadomości. Komu przyjdzie do głowy np. rzucić skrzynką przez drzwi? A nawet, jeśli ktoś wie, że jest coś nie tak z drzwiami, to po co miałby cheatować. Natomiast fakt, że strzała przeleci pomiędzy kratami może wpłynąć pozytywnie na grę.

No, ale jeśli chcesz być perfekcjonistą (pamiętaj, że to straaaaaaasznie wydłuża skończenie misji w Dromedzie ;) ), to można ew. pokombinować, żeby w momencie zamknięcia drzwi pojawiały się niewidoczne obiekty, które niejako uzupełniały by brakującą materialną część drzwi. Ale czy warto się męczyć o taką pierdołkę...?
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Początki

Post autor: Nivellen »

Juliusz pisze:(...)
Przemek557 pisze:Albo jakaś możliwość uruchomienia DE bez płytki??
O matko! Ty się męczysz z Dromedem razem z płytką?!? Thiefa (i Dromeda również) da się uruchomić bez płytki. Musisz tylko w plikach DARKINST.CFG oraz INSTALL.CFG (w głównym katalogu Thiefa) wykreślić wszystkie ścieżki dostępu do CDROMa.

Coś w tym stylu: (możesz mieć nieco inaczej)

Kod: Zaznacz cały

install_path e:\Thief2
language english
resname_base e:\Thief2\res
load_path e:\Thief2
script_module_path e:\Thief2
movie_path e:\Thief2\movies+c:\Program Files\Thief2
(...)
U mnie ni cholery nie chciało chodzić bez płytki przy takich ustawieniach, dopiero wskazówka w pliku USER, nasunęła mi pomysł aby zastosować ";" ("semicolon")
Wtedy dopiero mogłem się cieszyć Dromedem bez płytki :-)

Kod: Zaznacz cały

;cd_path d:\gry\Thief2
install_path d:\gry\Thief2
language english
resname_base d:\gry\Thief2\res
load_path d:\gry\Thief2
script_module_path d:\gry\Thief2
movie_path d:\gry\Thief2\movies
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Początki

Post autor: Przemek557 »

No, ok misja przy finalizacji 8-) ALe, niestety jak zwykle pojawił się kłopot :evil: (już mam dość tych wszystkich kłopotów). Otóż:
-w mojej misji chcę, aby po wejściu do pomieszczenia X zaliczył się jeden cel i dodał następny
-udało się to (thanks for Timon ;) )ale.....
-tylko jeden szczegół mi nie pasuje:kiedy wyjdę z tego pomieszczenia cel z powrotem jest invisiblea ten co juz byl zaliczony, jest znowu niezaliczony :|

W sumie patrząc na to to jest to logiczne, ale nie wiem jak zrobić żeby one już takie zostały, jakie są po wejściu do pomieszczenia
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Początki

Post autor: Juliusz »

Przemek557 pisze:kiedy wyjdę z tego pomieszczenia cel z powrotem jest invisiblea ten co juz byl zaliczony, jest znowu niezaliczony Neutral

W sumie patrząc na to to jest to logiczne, ale nie wiem jak zrobić żeby one już takie zostały, jakie są po wejściu do pomieszczenia
Wpisz quest_create_mis goal_irreversible_n, 1 gdzie n to numer celu (objective'u). Efekt jest taki właśnie, jak chcesz - cel raz zaliczony, pozostaje bez zmian, nawet jeśli warunek jego zaliczenia przestaje być spełniany.
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Początki

Post autor: Przemek557 »

dzięki, od razu lepiejcel widoczny działa :) , ale mimo wszystko cel niewidoczny ciągle znika po wyjściu z pomieszczenia X :|
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Orka
Paser
Posty: 198
Rejestracja: 23 stycznia 2006, 21:46
Lokalizacja: Władysławów

Re: Początki

Post autor: Orka »

No i mam kolejny problem. :? Tym razem ze światłami.

Stworzyłem lampę (MechHangLamp) i chciałem zmienić nieco jej zasięg. Niestety jakakolwiek zmiana w polu radius powoduje, że w ogóle przestaje świecić. Co robię nie tak?
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Początki

Post autor: Juliusz »

Rozumiem, że światła przeliczyłeś? Najlepiej sportalizuj lub zoptymalizuj wpierw.

Spróbuj ew. zwiększyć po prostu siłę świecenia - przez to też dalej sięgnie.
Awatar użytkownika
Orka
Paser
Posty: 198
Rejestracja: 23 stycznia 2006, 21:46
Lokalizacja: Władysławów

Re: Początki

Post autor: Orka »

Witam po dość długiej przerwie. Mam mały problem, który mam nadzieję ktoś pomoże mi rozwiązać. Chcę srobić strażnika, który zatrzymywałby się na chwilę w jakimś punkcie patrolu. Kombinowałem z markerem TrolPausePt, niestety bez sukcesów. Pomógłby ktoś?
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Początki

Post autor: Paweuek »

Jeżeli zrobiłeś patrol, użyłeś do tego TrolPt'ów. W tym samym miejscu masz TrolPausecośtam. Właczasz to do ścieżki patrolu i możesz się pobawić ustawieniami. Chyba trzeba teżdodać link od AI do TrolPause: AIWatchObj...
Obrazek
Awatar użytkownika
Orka
Paser
Posty: 198
Rejestracja: 23 stycznia 2006, 21:46
Lokalizacja: Władysławów

Re: Początki

Post autor: Orka »

Chyba trzeba teżdodać link od AI do TrolPause: AIWatchObj...
Trzeba, teraz wszystko działa. :) Dzięki za pomoc.

[ Dodano: Pon 25 Gru, 2006 13:30 ]
Stworzyłem ostatnio małe demko :) Jeśli ktoś chciałby sprawdzić to jest na moim edysku (plik Orka.zip).
Login: darkproject
Hasło: darkproject1
Jeżeli czegoś nie schrzaniłem to powinno się bez problemów uruchomić za pomocą darkloadera. :)
Czekam na opinie (tylko pozytywne ;) )

PS. Jeszcze jedna sprawa: teksturki w kategorii missing w gamsysie, jak temu zaradzić?
A jeśli zauważycie inne rażące błędy to piszcie.
Awatar użytkownika
MackaN
Ożywieniec
Posty: 101
Rejestracja: 31 grudnia 2006, 14:23

Re: Początki

Post autor: MackaN »

A ja mam pytanie? Czy to normalne że w pomieszczaniach które tworze jest jasno? Tzn jest ciemno... ale nie ma w ogóle czerni. Jak pogaszę wszystkie pochodnie to dalej jest jasno (tzn ciemniej niż było i kryształ widoczności się nie świeci, ale nadal jasno).

Ponadto wg toturiala dałem Garrettowi pałkę na starcie... i super ma ją ale nie umie jej używać? Co jeszcze muszę zdefiniować oprócz tego że do punktu startowego ją załaduję?
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Początki

Post autor: Przemek557 »

Jeśli chodzi o światło, to po prostu wyłącz pełne światła w Dromie
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
MackaN
Ożywieniec
Posty: 101
Rejestracja: 31 grudnia 2006, 14:23

Re: Początki

Post autor: MackaN »

Jeżeli masz na myśli tę opcję gdzie wszystko jest jednolicie oświetlone i bardzo jasne, to ją wyłączyłem. Ale nadal nie ma czerni...

Zresztą nieważne... ktoś wie czemu mój Garret nie umie wyciągać broni mimo że ją posiada?
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1405
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Początki

Post autor: Edversion »

Może nie pokojarzyłeś broni z Garrettem.

Tutaj przyda się link:
Flavor: Contains
From: objekt
To: Garrett

A jak to zrobiłeś a ci dalej nie wyciąga pałki to może oznaczać, że nie wpisałeś poprawnie lub wogóle skryptów.

Do T1:

Kod: Zaznacz cały

script_load convict
Do T2:

Kod: Zaznacz cały

script_load convict

Kod: Zaznacz cały

script_load gen
Awatar użytkownika
MackaN
Ożywieniec
Posty: 101
Rejestracja: 31 grudnia 2006, 14:23

Re: Początki

Post autor: MackaN »

Wiedziałem że ten toturial jest jakiś lewy... zastanawiało mnie w nim to, że do T1 jak i T2 wygląda identycznie... dlatego nie było w nim ani słowa o gen.
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Początki

Post autor: Przemek557 »

Było. BTW masz ten poradnik gdzieś? Bo aktualnie nikt go chyba nie ma. Strona już nie istnieje.
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
MackaN
Ożywieniec
Posty: 101
Rejestracja: 31 grudnia 2006, 14:23

Re: Początki

Post autor: MackaN »

Mam w formie DOC. (to że na antologii to nie znaczy że to jest polska wersja) Jak ktoś chce to mogę wysłać. Ale generalnie już widziałem go na jakiejś stronie.
Awatar użytkownika
Przemek557
Kurszok
Posty: 551
Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
Lokalizacja: Tychy

Re: Początki

Post autor: Przemek557 »

Aaa... Ten :) Chodziło mi o poradnik xysia. Tam jest wszystko po polsku...
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Awatar użytkownika
Kapitan Smith
Poganin
Posty: 750
Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Początki

Post autor: Kapitan Smith »

Proszę bardzo... ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
MackaN
Ożywieniec
Posty: 101
Rejestracja: 31 grudnia 2006, 14:23

Re: Początki

Post autor: MackaN »

Mam pytanie do was. Jak obracać tekstury? Tzn nakładam jakąś na brusha... ale chcę np żeby była w poprzek a nie jak jest standardowo. Jest na obracanie jakaś komenda? Czy coś?

PS: Robię właśnie deski i kiedy stawiam je pionowo to słoje są w poprzek, a powinny być wzdłuż.
Awatar użytkownika
Orka
Paser
Posty: 198
Rejestracja: 23 stycznia 2006, 21:46
Lokalizacja: Władysławów

Re: Początki

Post autor: Orka »

Wybierasz interesującą Cię ścianę i wpisujesz odpowiednią wartośc w polu Rot (Poniżej skali tekstury).
ODPOWIEDZ