CamVator - poradnik Timona

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

CamVator - poradnik Timona

Post autor: Bukary »

Oto kilka spostrzeżeń związanych z poradnikiem Timona.
e) ustawiamy Moving Terrain na false - przyczyny tego nie znam, ale jest niezbędne, aby winda mogła poruszać się po krzywoliniowym torze TerrPt (Raft ma tę właściwość ustawioną na false, ale inne typy lub obiekty nie)
Już wyjaśniam: otóż jeśli właściwość "MovingTerrain" jest ustawiona na "True", wtedy obiekt samoistnie zaczyna się poruszać już w chwili, gdy rozpoczyna się gra. W przypadku windy czy techniki CamVator nie jest to pożądane, albowiem chcemy, aby obiekt zaczął się poruszać dopiero, gdy naciśnięmy określony przycisk. Dlatego należy ustawić tę opcję na "False".
Wpis 3 łączy gracza z CamVatorem linkiem PhysAttach, powoduje on, że gracz nie może się ruszyć z miejsca. Może wykonywać jedynie obroty dookoła osi Z
No właśnie. A jak sprawić, żeby gracz w ogóle nie mógł się poruszać?!
Czy ktoś rozwiąże tę dromedkę?
Metoda oparta na BoundsTriggerach wyświetlania napisów ma jeden poważny mankament. Musi być BoundsTrigger umieszczony w takich miejscach, gdzie inne postacie nie wejdą i nie wywołają zdarzenia im przypisanego. Rozwiązaniem tego problemu może być metoda oparta na S&R (ale to temat na inny tutorialik) lub zastosowanie scriptu VK-iego (made in US :) )
Myślę, że najlepsze rozwiązania są jednak inne.

Pierwsze z nich wspomniałeś. To konwersacja. Należy tak ustawić czas "dotykania" przez aktora plakiety z odpowiednim tekstem, aby zgadzał się on z ustalonym przez nas momentem wyświetlania się tekstu.
Wydaje mi się, że ta metoda ma jednak przewagę nad zastosowaniem BoundsTriggers.
Po pierwsze: nie trzeba tworzyć dodatkowych obiektów (Bounds), co przy duzych misjach jest często powodem problemów.
Po drugie: BoundsTriggers są bardzo kapryśne. Przekonałem się o tym pracując nad OCOD. Pojawianie się jednego z duchów w tej misji jest sterowane właśnie przez BoundsTrigger. Ileż ja miałem z tym problemów! Bounds raz działał, a raz nie. Bez powodu. A ja chcialem, aby działał w 100% przypadków. Znalazłem na szczęście rozwiązanie. Należało zwiększyć rozmiar Boundsa. Ale nie poprzez okienka D, W, H na dole ekraniu DromEda, lecz poprzez odpowiednie ustawienie właściwości Physics>Model>Dimensions. Nie zmienia to faktu, że Bounds wcześniej nie działał, a powinien był.
Zresztą pamiętacie zapewne zamieszanie po ukazanieu się "T7C". Części graczy Booundsy nie działały. I Saturnine musiał to szybko naprawiać.
Dlatego też tam, gdzie to było możliwe, zrezygnowałem z Bounds i zastosowalem inna metodę.
I tutaj przechodzę do drugiego rozwiązania.

Zamiast BoundsTriggers, które "aktywują" tekst na ekranie, można zastosować skrypt TrigRoomPlayer. Jest niezawodny. Przecież kiedy CamVator krąży po pomieszczeniach, można ustawić wyświetlanie się tekstu wtedy, kiedy gracz (kamera) wkracza do kolejnego pokoju itd. Oczywiście ta metoda traci sens, gdy nowy tekst ma się wyświetlać bardzo często, a pomieszczenia nie są aż tak bardzo liczne.

To tyle. Dobrze, że zrobiłeś ten poradnik. Może Vk zaprezentuje nam misję z CamVatorem... 8)
Awatar użytkownika
Vk
Skryba
Posty: 345
Rejestracja: 16 sierpnia 2002, 19:33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Re: CamVator - poradnik Timona

Post autor: Vk »

HMmmm sprobuje sprobuje :) Nie wiem co z tego wyjdzie, ale teraz to ja idę spać, a jutro będę to próbował zrozumieć przyswoić sobie i zastosować :wink:
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: CamVator - poradnik Timona

Post autor: PiotrS »

Wchodzę do pomieszczenia, idę na środek, pęka cały sufit, na moment ciemność, kamera idzie w górę, na podłodze widzę ciało złodzieja, w górze, dokąd podążam oświetlony tunel, koniec :diab4:
Kto zrobi takie demo?
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
brzeszczot
Młotodzierżca
Posty: 817
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 11:09
Lokalizacja: Wrocław

Re: CamVator - poradnik Timona

Post autor: brzeszczot »

A ja sobie marze o takim demie....

chciałbym siebie/garretta oglądnąć w duzym lustrze, zobaczyc jak zdejmuje i napina łuk, fechtuje szablą.....
Marzenia... :zmiesz3:
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: CamVator - poradnik Timona

Post autor: Bukary »

PiotrS pisze:Wchodzę do pomieszczenia, idę na środek, pęka cały sufit, na moment ciemność, kamera idzie w górę, na podłodze widzę ciało złodzieja, w górze, dokąd podążam oświetlony tunel, koniec :diab4:
Kto zrobi takie demo?
To przecież jest całkiem łatwe do zrobienia! :D
Jak sufit pęka już widziałeś... 8)
Wystarczy do tego dodać CamVator... :twisted:
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: CamVator - poradnik Timona

Post autor: PiotrS »

Bukary pisze:To przecież jest całkiem łatwe do zrobienia! :D
Zależy dla kogo :oops:
A poważnie :P:
Co z przejściem? spadające kamienie :arrow: ciemność :arrow: start CamVatora.
Musisz dodać do tego kilka sekund ciemności, żeby nadać temu wiarygodności.
Dalej, jak rozwiążesz sprawę miejsca startu CV? Ciało i punkt startu musi być w miejscu, w którym dostaje w głowę.
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: CamVator - poradnik Timona

Post autor: Bukary »

PiotrS pisze:Co z przejściem? spadające kamienie :arrow: ciemność :arrow: start CamVatora.
Musisz dodać do tego kilka sekund ciemności, żeby nadać temu wiarygodności.
Dalej, jak rozwiążesz sprawę miejsca startu CV? Ciało i punkt startu musi być w miejscu, w którym dostaje w głowę.
To proste. Po załamianiu się sufitu Garretta teleportujemy do BlackRoom (ciemno jak...). W tym czasie do pomieszczenia z sufitem teleportujemy ciało złodzieja (M-PosedCorpse) i re-teleportujemy Garretta do tego miejsca, tym razem "przywiązując" go do CamVator (PhysAttach llink). Cam Vator rusza w górę. Wtedy Garrett emituje z siebie przeciwieństwo BlackOutBomb (efekt tracenia przytomności). Dlaczego przeciwieństwo? Bo tym razem ekran nie będzie się ściemniał, ale rozjaśniał... Masz swój tunel swiatła.
I co ty na to? :twisted:
Awatar użytkownika
Vk
Skryba
Posty: 345
Rejestracja: 16 sierpnia 2002, 19:33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Re: CamVator - poradnik Timona

Post autor: Vk »

Hehz chyba by było proście spytać czego Ty nie potrafisz w dromedzie :)
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: CamVator - poradnik Timona

Post autor: PiotrS »

Bukary pisze: To proste. [...] W tym czasie do pomieszczenia z sufitem teleportujemy ciało złodzieja (M-PosedCorpse) [...]
I co ty na to? :twisted:
:P A skąd będziesz wiedział, gdzie teleportować ciało złodzieja, jak połączysz miejsce śmierci Garretta z tym punktem?
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: CamVator - poradnik Timona

Post autor: timon »

PiotrS pisze: :P A skąd będziesz wiedział, gdzie teleportować ciało złodzieja, jak połączysz miejsce śmierci Garretta z tym punktem?
Może tak : dodać do markera Start script TeleportTrap( marker zachowywać się powinien jak Teleporter ) i polączyć
go linkiem CD do ciała złodzieja. Następnie połączyć jakiś button do markera Start i nacisnąć go w konwersacji. Dopiero teraz można teleportować Garretta do innych pomieszczeń.
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: CamVator - poradnik Timona

Post autor: PiotrS »

Teraz nie rozumiem, musisz pisać jak do laika :cry:
Czy połączysz miejsce śmierci Garretta [ono jest zmienne, dynamiczne] z ciałem złodzieja, które musi być teleportowane?
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: CamVator - poradnik Timona

Post autor: timon »

łączyć marker który odpowiada za gracza/garretta z ciałem "garretta". Teraz nie jest ważne gdzie nastąpi śmierć, ponieważ truchło zostanie teleportowane do pozycji gracza/garretta w momencie śmierci.
Awatar użytkownika
PiotrS
Złodziej
Posty: 2069
Rejestracja: 11 sierpnia 2002, 22:57
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Re: CamVator - poradnik Timona

Post autor: PiotrS »

Rozumiem, to rozwiązuje moje wątpliwości.
Bukary pisze:Wtedy Garrett emituje z siebie przeciwieństwo BlackOutBomb (efekt tracenia przytomności). Dlaczego przeciwieństwo? Bo tym razem ekran nie będzie się ściemniał, ale rozjaśniał... Masz swój tunel swiatła.
To jeszcze mi nie odpowiada, wolałbym normalny, rzeczywisty tunel z "jasnością" na końcu.
Pozdrawiam
PiotrS
Awatar użytkownika
Vk
Skryba
Posty: 345
Rejestracja: 16 sierpnia 2002, 19:33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Re: CamVator - poradnik Timona

Post autor: Vk »

Wiesz co mi to Piotrze przypomina? Masz podobne wymogi do dromeda co Bukary to stronki :D A tak w ogole Bukary jezeli to czytasz! to juz dawno aktualki na The Masterze nie było!
Sniper
Akolita
Posty: 150
Rejestracja: 23 sierpnia 2002, 23:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: CamVator - poradnik Timona

Post autor: Sniper »

To tylko 10 dni nie panikuj :D
GG: 1432377

Sniper
ODPOWIEDZ