Już wyjaśniam: otóż jeśli właściwość "MovingTerrain" jest ustawiona na "True", wtedy obiekt samoistnie zaczyna się poruszać już w chwili, gdy rozpoczyna się gra. W przypadku windy czy techniki CamVator nie jest to pożądane, albowiem chcemy, aby obiekt zaczął się poruszać dopiero, gdy naciśnięmy określony przycisk. Dlatego należy ustawić tę opcję na "False".e) ustawiamy Moving Terrain na false - przyczyny tego nie znam, ale jest niezbędne, aby winda mogła poruszać się po krzywoliniowym torze TerrPt (Raft ma tę właściwość ustawioną na false, ale inne typy lub obiekty nie)
No właśnie. A jak sprawić, żeby gracz w ogóle nie mógł się poruszać?!Wpis 3 łączy gracza z CamVatorem linkiem PhysAttach, powoduje on, że gracz nie może się ruszyć z miejsca. Może wykonywać jedynie obroty dookoła osi Z
Czy ktoś rozwiąże tę dromedkę?
Myślę, że najlepsze rozwiązania są jednak inne.Metoda oparta na BoundsTriggerach wyświetlania napisów ma jeden poważny mankament. Musi być BoundsTrigger umieszczony w takich miejscach, gdzie inne postacie nie wejdą i nie wywołają zdarzenia im przypisanego. Rozwiązaniem tego problemu może być metoda oparta na S&R (ale to temat na inny tutorialik) lub zastosowanie scriptu VK-iego (made in US )
Pierwsze z nich wspomniałeś. To konwersacja. Należy tak ustawić czas "dotykania" przez aktora plakiety z odpowiednim tekstem, aby zgadzał się on z ustalonym przez nas momentem wyświetlania się tekstu.
Wydaje mi się, że ta metoda ma jednak przewagę nad zastosowaniem BoundsTriggers.
Po pierwsze: nie trzeba tworzyć dodatkowych obiektów (Bounds), co przy duzych misjach jest często powodem problemów.
Po drugie: BoundsTriggers są bardzo kapryśne. Przekonałem się o tym pracując nad OCOD. Pojawianie się jednego z duchów w tej misji jest sterowane właśnie przez BoundsTrigger. Ileż ja miałem z tym problemów! Bounds raz działał, a raz nie. Bez powodu. A ja chcialem, aby działał w 100% przypadków. Znalazłem na szczęście rozwiązanie. Należało zwiększyć rozmiar Boundsa. Ale nie poprzez okienka D, W, H na dole ekraniu DromEda, lecz poprzez odpowiednie ustawienie właściwości Physics>Model>Dimensions. Nie zmienia to faktu, że Bounds wcześniej nie działał, a powinien był.
Zresztą pamiętacie zapewne zamieszanie po ukazanieu się "T7C". Części graczy Booundsy nie działały. I Saturnine musiał to szybko naprawiać.
Dlatego też tam, gdzie to było możliwe, zrezygnowałem z Bounds i zastosowalem inna metodę.
I tutaj przechodzę do drugiego rozwiązania.
Zamiast BoundsTriggers, które "aktywują" tekst na ekranie, można zastosować skrypt TrigRoomPlayer. Jest niezawodny. Przecież kiedy CamVator krąży po pomieszczeniach, można ustawić wyświetlanie się tekstu wtedy, kiedy gracz (kamera) wkracza do kolejnego pokoju itd. Oczywiście ta metoda traci sens, gdy nowy tekst ma się wyświetlać bardzo często, a pomieszczenia nie są aż tak bardzo liczne.
To tyle. Dobrze, że zrobiłeś ten poradnik. Może Vk zaprezentuje nam misję z CamVatorem... 8)